8000km uudella sähkövolvolla maksaa vain 25000e

Anonyymi-ap

29

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei voi Volvo maksa noin paljoa, se on vaan Volvo.


    • Anonyymi

      Akkua kuluu 6 kW vuorokaudessa, vaikka et kävisi lähelläkän ajoneuivoa, sillä sellaisesta ilmeisesti on kysymys. Geely Super Räbä Hiff.

    • Anonyymi

      Tuommoiset ylensyöneet porsasautot pitäisi kieltää tyystin lailla

    • Anonyymi

      Kuinkahan moni Salen hyllyntäyttäjä
      saa pankiltansa lainarahaa
      50 tonnia
      sähköauton ostoon ......
      ellei vakuuksia ole ?

    • Anonyymi

      Noin uusi auto ja noilla kilometreillä ei luultavasti ole koskaan myyty kenellekään vaan kyseessä lienee esittelyauto. Koska esittelyautolla on ajettu hieman liikaa kilometrejä niin sitä ei voi myydä enää uutena vaikka kukaan ei sitä ole ostanut.

      • Anonyymi

        Tuontiautoja kummankin linkin auto, ja ainakin toinen vielä alvillinenkin. Eli hyvin todennäköisesti esittelyautoja tai jostain erästä ylijäänyt auto joka on sitten dumpattu maailmalla eteenpäin Suomeen.


      • Anonyymi

        Joten samaan hintaan saat ihan ajattoman.


    • Anonyymi

      Voi teitä kateelliset ja yksinkertaiset pojat. Kehittäkää itseänne ja osaamistanne, niin voitte päästä töihin josta maksetaan oikeaa palkkaa ja sitten voitte ehkä hankkia itsellenne auton joka ei aiheuta noloutta.

      • Anonyymi

        Sen kun elämässä näkisi että se meneekin niin.
        Palkkaa saadaan keskiverto suomalainen 45000€ ,, ihan duunarin palkka voi oll60 000-70000€.
        Mutta oikeasti jonkun kirurgin pitää saada 130 000,,,
        Mutta joku päällikkö jossakin firmassa jossa kymmeniä tyyppejä kuitenkin jakaa vastuun ja kaiken, ei yli 100 000 ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kun elämässä näkisi että se meneekin niin.
        Palkkaa saadaan keskiverto suomalainen 45000€ ,, ihan duunarin palkka voi oll60 000-70000€.
        Mutta oikeasti jonkun kirurgin pitää saada 130 000,,,
        Mutta joku päällikkö jossakin firmassa jossa kymmeniä tyyppejä kuitenkin jakaa vastuun ja kaiken, ei yli 100 000 ikinä.

        Tässä maassa kaikki rahat menee veroihin !
        Tuossa syy

        https://www.verkkouutiset.fi/a/kansanedustaja-repaisi-nain-tehtaisiin-suuri-veroale/#c40b5a07


    • Anonyymi

      MINULLA ON 150 TUHATTA TILILLÄ RAHAA. EN OSTA SÄHKÖAUTOA !
      AJAN PARIN TONNIN AUTOLLA .
      ENKÄ VAIHDA UUTEEN !!

    • Anonyymi

      Siin puhui järki-ihminen. Sähköautoilijat ovat toisenlaisia. He tuhlaavat säästönsä sähköautoihin ja kuvittelevat säästävänsä.

    • Anonyymi

      Kiitos. Tunnistan nämä "varakkaat"
      sähköautoilijat. Useimmilla saldo niin syvällä että syövät nälkäänsä vaikka pieniä kiviä ja ovat minulta lainaamassa moottorisahaa kun ei ole varaa ostaa omaa. Palauttavat sen rikkinäisenä. Köyhältä ei saa näyttää, maksaa mitä maksaa.

      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa kyse lienee kuitenkin esittelyautosta. Tällaisia autoja on aina silloin tällöin myynnissä. Vaikka kukaan ei sitä autoliikkeeltä ole ostanut niin sille on koeajoissa kertynyt sen verran kilometrejä, että se pitää myydä käytettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa kyse lienee kuitenkin esittelyautosta. Tällaisia autoja on aina silloin tällöin myynnissä. Vaikka kukaan ei sitä autoliikkeeltä ole ostanut niin sille on koeajoissa kertynyt sen verran kilometrejä, että se pitää myydä käytettynä.

        Ja, kyllä, jo tuo 8000 km on niin paljon, että sitä ei enää lasketa uudeksi autoksi.


      • Anonyymi

        Hyvin on tunnistettavissa myös nämä varakkaat 150000 tilillä ja ajan 2000€:n autolla. Minulla myös 155000€ taitaa olla nyt ja asun 270000€:n omakotitalossa ja ajan vähän käytetyllä EQE350:llö, kuten Markkanenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on tunnistettavissa myös nämä varakkaat 150000 tilillä ja ajan 2000€:n autolla. Minulla myös 155000€ taitaa olla nyt ja asun 270000€:n omakotitalossa ja ajan vähän käytetyllä EQE350:llö, kuten Markkanenkin

        Taidat pitää puikulaperunoista kun ajat sen muotoista tekelettä.


    • Anonyymi

      Hirveän älykästä maksaa 50 tuhatta 500 kilon klöntistä litiumia, nikkeliä ja kobolttia

      • Anonyymi

        Saa sen akun lisäksi aika hienon auton. Siinä on sellainen ominaisuus, että niska saattaa naksahtaa, kun lähtee liikkeelle. Nimittäin naapurin, kun skrabaa sitä jäistä polttistaan ja kun iloisesti tervehtii kääntää hän päänsä pispäin niin että naksaus kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sen akun lisäksi aika hienon auton. Siinä on sellainen ominaisuus, että niska saattaa naksahtaa, kun lähtee liikkeelle. Nimittäin naapurin, kun skrabaa sitä jäistä polttistaan ja kun iloisesti tervehtii kääntää hän päänsä pispäin niin että naksaus kuuluu.

        Ja mikäs sen kivempaa kuin kuunnella piipitystä jokaisesta 1km/h ylinopeudesta. Vai saiko tässä mallissa sen piipityksen peräti pois viiden minuutin kosketusnäytön hipelöinnin jälkeen joka käynnistyksen yhteydessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikäs sen kivempaa kuin kuunnella piipitystä jokaisesta 1km/h ylinopeudesta. Vai saiko tässä mallissa sen piipityksen peräti pois viiden minuutin kosketusnäytön hipelöinnin jälkeen joka käynnistyksen yhteydessä?

        Tuo piipitys ylinopeudesta on joka ainoassa uudessa autossa, myös uusissa polttiksissa. Kyse ei ole sähköauton ominaisuudesta. Aivan kuten uusissa polttiksissa on täsmälleen sama kosketusnäyttökin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sen akun lisäksi aika hienon auton. Siinä on sellainen ominaisuus, että niska saattaa naksahtaa, kun lähtee liikkeelle. Nimittäin naapurin, kun skrabaa sitä jäistä polttistaan ja kun iloisesti tervehtii kääntää hän päänsä pispäin niin että naksaus kuuluu.

        Sen akun lisäksi saa aika kehnon auton. Jos ketellaan jotain 40 tonnin vatkaimia, niin sisustusmateriaalit yms. on kuin 10 000 halvemmasta karvalakista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen akun lisäksi saa aika kehnon auton. Jos ketellaan jotain 40 tonnin vatkaimia, niin sisustusmateriaalit yms. on kuin 10 000 halvemmasta karvalakista.

        Huom. todellakkin saa kehnon auton. TM talvitesteissä nähty jo monet kerrat, että patterivatkaimissa voi olla regenerointi vaarallisen tehokas (eikä kaikissa malleissa säädettävissä) -> pistää pahimmillaan vetävät pyörät luistoon, kun kuski löysää kaasun jäisellä tienpinnalla. Ja vetoluiston esto voi myös olla niin kehno, että 40-50 k€ patteriauto ottaa tässäkin kohtaa turpaan paljon halvemmalta polttomoottoriautolta. Ei oo niin väliä softan viimeistelyn kanssa, patteriuskovaisille kun kelpaa vähän kehnompikin laatu.

        Vähän jäänyt jopa sellaista mielikuvaa, että melkein pakko ottaa vatkain 4-vetoisena... eihän siitä sitten tulee enää kuin 5 tonnia lisää hintaa... entisen 10 tonnin päälle.

        Ovenkahvoissa turhaa kikkailus (sähköisesti esiintyöntyväh kahvat) = ongelmia pakkasilla ja taatusti myös iän karttuessa.

        Patteriautoissa on muutoinkin hupaisia piirteitä. Esim. mekaaniset jarrut voi olla myös sarjaa "paluu menneisyyteen", kun jarrutus on laskettu pääasiassa moottorijarrutuksen/regeneroinnin varaan. Eli laitetaan takavetoiseen vatkaimeen pienet rumpujarrut taakse. Sitten on käsissä nämä ongelmat
        - liustonesto tippuu pois pelistä kesken kaiken, kun jarrut ylikuumenee (TM talviteisteissä nähty ongelma)
        - liustonesto ei toimi lainkaan (rumpujarrujen rakenteesta johtuen) peruutettaessa eli käsissä on auto, jonka saa helposti parkkiruutuun, muttei pois sieltä

        Rumpujarruilla varustettu Id Buzz veti TM talvitestissä jäisellä tiellä yli 200 m jarrutusmatkan. Ei tällaisia ole vuosikymmeniin nähty. Oli myös kylmä kaappi ei joka suhteessa esikuvalleen uskollinen ;-D

        Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan vatkaimia hinataan paljon useammin kuin samanikäisiä polttomoottoriautoja. Tyypillisimmät hinauksen syyt olivat juuttuminen ja käyttövoiman loppuminen.

        Juuttumista ei avattu tarkemmin, mutta 2+ tonnin massa ja toimimaton luistonesto ei lie kiva yhdistelmä. Voi olla jo kostea ruohikkokin haaste....

        Hinausten osalta kerrottiin, että tyypillisimmin hinausauto hakee kyytiin latausasemalle uupuneen vatkaimen. Ei saatu latausta käyntiin softabugin tai jäätyneen latausluukun vuoksi eikä akku riittänyt enää seuraavalle latausasemalle.


    • Anonyymi

      Terve taas! Siksi en ajelekaan kuin vanhoilla autoilla. Vittuuntuu muutenkin kaiken älyjuttujen kanssa kun joka paikkaan tungetaan ja vielä autoon. Ei saatana.
      Ne leikkivät näiden kanssa kun ei ollut leluja pienenä tai ne oli patterin välissä. Tai sitten ne jotka jääneet yksinkertaisina älylaittteiden koukkuun eikä tiedä helpommasta elämästä mitään.
      Auton pitää kestää hyvin hoidettuna vähintään 25 vuotta. Mieluummin 30.
      Älyleluilla jo ensimmäiset 10 vuottakin tuottaa äärimmäistä tuskaa.

    • Anonyymi

      Halpoja ja hyviä sähköautoja markkinoille, muuten ei ilmastomuutos lakkaa.🤭

      • Anonyymi

        Sähköautoilla ei toistaiseksi ole saatu liikenteen päästöjä vähennettyä.

        Syitä tähän
        - sähköistyminen on parantanut energiatehokkuutta, mutta samalla on saatu (tavismallin autoihin) reilusti lisää hintaa ja lisää massaa, lopputulos aika +/- 0
        - plugaritkin helposti pari sataa kg painavampia ja sähköautot jopa 600 kg vastaavaa polttomoottoriautoa painavampia -> paljon suuremmat päästöt valmistuksesta kuin polttomoottoriautoilla
        - tyypillisin sähköauto on plugari, näiden keskikulutus EU alueella on 7,5 l/100 km
        - plugarien korkea kulutus johtuu siitä, ettei suuressa osaa maailmaa latausinfraa ei juuri ole ja on likimain mahdotonta saada rakennettua kotilatauspisteitä esim. kerrostalojen pihoille, kun plugaria ei ikinä ladata, sen hyöty on pelkästään veronkierto... suurempi massa lisää kulutusta saman verran kuin monimutkaine tekniikka säästää (...enemmän säästäisi ympäristöä ja lompakkoa valitsemalla pienemmän ja paljon kevyemmän polttomoottoriauton)
        - monessa maassa (mm. Saksa, USA, Japani) sähköntuotanto on niin saastuttavaa, ettei sähköauton käyttö paljoa CO2 päästöjä pienennä
        - sähköautot on tehty vaikeiksi korjata, esim. Mersu ei hyväksy mitään korjauksia, vaan kaikissa vaurioissa ohje on "uusi koko akku"... mikä sitten maksaa ilmavat 60 000 (lähes sama kuin uuden auton hinta) -> autoja ei kannata korjata eikä edes tutkia, olisiko korjaus mahdollinen, vaan ne paalataan oitis

        Vatkaimien käyttöikä tulee siis kalliiden/mahdottomien korjausten vuoksi jäämään selvästi lyhyemmäksi kuin polttomoottoriautoilla. Suomessa polttomoottoriautot romutetaan keskimäärin 21 vuoden ikäisinä.

        Tässä se ongelma onkin. Polttomoottoriautot on kehitetty liian kestäviksi. Autojen pitäisi hajota nopeammin, jotta niitä menisi enemmän kaupaksi. Vaikeaa vaan kilpailutilanteessa ruveta laatua tiputtamaan.... mutta sähköautot uusi juttu ja tässä selkeästi kuluttajia totutetaan uudelaiseen kertakäyttökulttuuriin.

        Ainakin plugareissa näkyy käyttöiän lyhentäminen onnistuneen. Pienellä akulla täydestä tyhjäksi syklejä kertyy tiuhempaan tahtiin kuin täyssähköautolla, joten akku voi olla ehtoopuolella jo 150 tkm kohdalla. Polttomoottorille pätkäkäyttö ja toistuvat alilämpöisenä käyntiin ja heti isolle teholle (esim. moottoritielle liityttäessä) temput paljon rasittavampia kuin jatkuva toiminta. Näkyy menevän niin, että moottori kestää sitä heikommin, mitä enemmän ajetaan sähköllä. Voi olla polttomoottori kaputt jo 100-150 tkm lukemissa (ruostevaurioita venttiilikoneistossa ja mitä näitä nyt on).

        Eli plugarin käyttöikä -50 % perinteiseen tekniikkaan verrattuna. Mutta hankintahinta kalliimpi. Laskekaa siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilla ei toistaiseksi ole saatu liikenteen päästöjä vähennettyä.

        Syitä tähän
        - sähköistyminen on parantanut energiatehokkuutta, mutta samalla on saatu (tavismallin autoihin) reilusti lisää hintaa ja lisää massaa, lopputulos aika /- 0
        - plugaritkin helposti pari sataa kg painavampia ja sähköautot jopa 600 kg vastaavaa polttomoottoriautoa painavampia -> paljon suuremmat päästöt valmistuksesta kuin polttomoottoriautoilla
        - tyypillisin sähköauto on plugari, näiden keskikulutus EU alueella on 7,5 l/100 km
        - plugarien korkea kulutus johtuu siitä, ettei suuressa osaa maailmaa latausinfraa ei juuri ole ja on likimain mahdotonta saada rakennettua kotilatauspisteitä esim. kerrostalojen pihoille, kun plugaria ei ikinä ladata, sen hyöty on pelkästään veronkierto... suurempi massa lisää kulutusta saman verran kuin monimutkaine tekniikka säästää (...enemmän säästäisi ympäristöä ja lompakkoa valitsemalla pienemmän ja paljon kevyemmän polttomoottoriauton)
        - monessa maassa (mm. Saksa, USA, Japani) sähköntuotanto on niin saastuttavaa, ettei sähköauton käyttö paljoa CO2 päästöjä pienennä
        - sähköautot on tehty vaikeiksi korjata, esim. Mersu ei hyväksy mitään korjauksia, vaan kaikissa vaurioissa ohje on "uusi koko akku"... mikä sitten maksaa ilmavat 60 000 (lähes sama kuin uuden auton hinta) -> autoja ei kannata korjata eikä edes tutkia, olisiko korjaus mahdollinen, vaan ne paalataan oitis

        Vatkaimien käyttöikä tulee siis kalliiden/mahdottomien korjausten vuoksi jäämään selvästi lyhyemmäksi kuin polttomoottoriautoilla. Suomessa polttomoottoriautot romutetaan keskimäärin 21 vuoden ikäisinä.

        Tässä se ongelma onkin. Polttomoottoriautot on kehitetty liian kestäviksi. Autojen pitäisi hajota nopeammin, jotta niitä menisi enemmän kaupaksi. Vaikeaa vaan kilpailutilanteessa ruveta laatua tiputtamaan.... mutta sähköautot uusi juttu ja tässä selkeästi kuluttajia totutetaan uudelaiseen kertakäyttökulttuuriin.

        Ainakin plugareissa näkyy käyttöiän lyhentäminen onnistuneen. Pienellä akulla täydestä tyhjäksi syklejä kertyy tiuhempaan tahtiin kuin täyssähköautolla, joten akku voi olla ehtoopuolella jo 150 tkm kohdalla. Polttomoottorille pätkäkäyttö ja toistuvat alilämpöisenä käyntiin ja heti isolle teholle (esim. moottoritielle liityttäessä) temput paljon rasittavampia kuin jatkuva toiminta. Näkyy menevän niin, että moottori kestää sitä heikommin, mitä enemmän ajetaan sähköllä. Voi olla polttomoottori kaputt jo 100-150 tkm lukemissa (ruostevaurioita venttiilikoneistossa ja mitä näitä nyt on).

        Eli plugarin käyttöikä -50 % perinteiseen tekniikkaan verrattuna. Mutta hankintahinta kalliimpi. Laskekaa siitä.

        Kovasti on tekstiä plugareista vaikka Suomessa uusia täyssähköautoja myydään yli 50% enemmän kuin uusia plugareita. Liikenteessä olevista sähköautoista on toki vielä noin 55% plugareita, mutta nykytahdilla pian niissäkin on enemmän täyssähköautoja kuin plugareita. Ja jossain Norjassa myydään lähes pelkästään täyssähköautoja, plugarien osuus on siellä todella pieni.


      • Anonyymi

        Ei lakkaa vaikka mitä tehdään. Ilmasto on yhtä vakaa kuin käyttötilin saldo.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      86
      4108
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      124
      3614
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      85
      3406
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2819
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1683
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1546
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1191
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1174
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1130
    Aihe