https://www.nettiauto.com/volvo/ex90/14954625
Edullisia kilometrejä kyllä. Noh semmoiset 25-30 tonnia maksanut tuo eka 8000km. Kyllä sähköautolla säästää. Vielä kyseessä uutuusmalli mutta hinta lahoaa hetkessä.
8000km uudella sähkövolvolla maksaa vain 25000e
29
326
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.nettiauto.com/volvo/ex90/15021380
Tuossa vielä parempi esimerkki. 400km maksnaut varmasti 20-25 tonnia uutuusmallilla.- Anonyymi
Ei voi Volvo maksa noin paljoa, se on vaan Volvo.
- Anonyymi
Akkua kuluu 6 kW vuorokaudessa, vaikka et kävisi lähelläkän ajoneuivoa, sillä sellaisesta ilmeisesti on kysymys. Geely Super Räbä Hiff.
- Anonyymi
Tuommoiset ylensyöneet porsasautot pitäisi kieltää tyystin lailla
- Anonyymi
Kuinkahan moni Salen hyllyntäyttäjä
saa pankiltansa lainarahaa
50 tonnia
sähköauton ostoon ......
ellei vakuuksia ole ? - Anonyymi
Noin uusi auto ja noilla kilometreillä ei luultavasti ole koskaan myyty kenellekään vaan kyseessä lienee esittelyauto. Koska esittelyautolla on ajettu hieman liikaa kilometrejä niin sitä ei voi myydä enää uutena vaikka kukaan ei sitä ole ostanut.
- Anonyymi
Tuontiautoja kummankin linkin auto, ja ainakin toinen vielä alvillinenkin. Eli hyvin todennäköisesti esittelyautoja tai jostain erästä ylijäänyt auto joka on sitten dumpattu maailmalla eteenpäin Suomeen.
- Anonyymi
Joten samaan hintaan saat ihan ajattoman.
- Anonyymi
Voi teitä kateelliset ja yksinkertaiset pojat. Kehittäkää itseänne ja osaamistanne, niin voitte päästä töihin josta maksetaan oikeaa palkkaa ja sitten voitte ehkä hankkia itsellenne auton joka ei aiheuta noloutta.
- Anonyymi
Sen kun elämässä näkisi että se meneekin niin.
Palkkaa saadaan keskiverto suomalainen 45000€ ,, ihan duunarin palkka voi oll60 000-70000€.
Mutta oikeasti jonkun kirurgin pitää saada 130 000,,,
Mutta joku päällikkö jossakin firmassa jossa kymmeniä tyyppejä kuitenkin jakaa vastuun ja kaiken, ei yli 100 000 ikinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen kun elämässä näkisi että se meneekin niin.
Palkkaa saadaan keskiverto suomalainen 45000€ ,, ihan duunarin palkka voi oll60 000-70000€.
Mutta oikeasti jonkun kirurgin pitää saada 130 000,,,
Mutta joku päällikkö jossakin firmassa jossa kymmeniä tyyppejä kuitenkin jakaa vastuun ja kaiken, ei yli 100 000 ikinä.Tässä maassa kaikki rahat menee veroihin !
Tuossa syy
https://www.verkkouutiset.fi/a/kansanedustaja-repaisi-nain-tehtaisiin-suuri-veroale/#c40b5a07
- Anonyymi
MINULLA ON 150 TUHATTA TILILLÄ RAHAA. EN OSTA SÄHKÖAUTOA !
AJAN PARIN TONNIN AUTOLLA .
ENKÄ VAIHDA UUTEEN !! - Anonyymi
Siin puhui järki-ihminen. Sähköautoilijat ovat toisenlaisia. He tuhlaavat säästönsä sähköautoihin ja kuvittelevat säästävänsä.
- Anonyymi
Kiitos. Tunnistan nämä "varakkaat"
sähköautoilijat. Useimmilla saldo niin syvällä että syövät nälkäänsä vaikka pieniä kiviä ja ovat minulta lainaamassa moottorisahaa kun ei ole varaa ostaa omaa. Palauttavat sen rikkinäisenä. Köyhältä ei saa näyttää, maksaa mitä maksaa.- Anonyymi
Tässä tapauksessa kyse lienee kuitenkin esittelyautosta. Tällaisia autoja on aina silloin tällöin myynnissä. Vaikka kukaan ei sitä autoliikkeeltä ole ostanut niin sille on koeajoissa kertynyt sen verran kilometrejä, että se pitää myydä käytettynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä tapauksessa kyse lienee kuitenkin esittelyautosta. Tällaisia autoja on aina silloin tällöin myynnissä. Vaikka kukaan ei sitä autoliikkeeltä ole ostanut niin sille on koeajoissa kertynyt sen verran kilometrejä, että se pitää myydä käytettynä.
Ja, kyllä, jo tuo 8000 km on niin paljon, että sitä ei enää lasketa uudeksi autoksi.
- Anonyymi
Hyvin on tunnistettavissa myös nämä varakkaat 150000 tilillä ja ajan 2000€:n autolla. Minulla myös 155000€ taitaa olla nyt ja asun 270000€:n omakotitalossa ja ajan vähän käytetyllä EQE350:llö, kuten Markkanenkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on tunnistettavissa myös nämä varakkaat 150000 tilillä ja ajan 2000€:n autolla. Minulla myös 155000€ taitaa olla nyt ja asun 270000€:n omakotitalossa ja ajan vähän käytetyllä EQE350:llö, kuten Markkanenkin
Taidat pitää puikulaperunoista kun ajat sen muotoista tekelettä.
- Anonyymi
Hirveän älykästä maksaa 50 tuhatta 500 kilon klöntistä litiumia, nikkeliä ja kobolttia
- Anonyymi
Saa sen akun lisäksi aika hienon auton. Siinä on sellainen ominaisuus, että niska saattaa naksahtaa, kun lähtee liikkeelle. Nimittäin naapurin, kun skrabaa sitä jäistä polttistaan ja kun iloisesti tervehtii kääntää hän päänsä pispäin niin että naksaus kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa sen akun lisäksi aika hienon auton. Siinä on sellainen ominaisuus, että niska saattaa naksahtaa, kun lähtee liikkeelle. Nimittäin naapurin, kun skrabaa sitä jäistä polttistaan ja kun iloisesti tervehtii kääntää hän päänsä pispäin niin että naksaus kuuluu.
Ja mikäs sen kivempaa kuin kuunnella piipitystä jokaisesta 1km/h ylinopeudesta. Vai saiko tässä mallissa sen piipityksen peräti pois viiden minuutin kosketusnäytön hipelöinnin jälkeen joka käynnistyksen yhteydessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikäs sen kivempaa kuin kuunnella piipitystä jokaisesta 1km/h ylinopeudesta. Vai saiko tässä mallissa sen piipityksen peräti pois viiden minuutin kosketusnäytön hipelöinnin jälkeen joka käynnistyksen yhteydessä?
Tuo piipitys ylinopeudesta on joka ainoassa uudessa autossa, myös uusissa polttiksissa. Kyse ei ole sähköauton ominaisuudesta. Aivan kuten uusissa polttiksissa on täsmälleen sama kosketusnäyttökin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa sen akun lisäksi aika hienon auton. Siinä on sellainen ominaisuus, että niska saattaa naksahtaa, kun lähtee liikkeelle. Nimittäin naapurin, kun skrabaa sitä jäistä polttistaan ja kun iloisesti tervehtii kääntää hän päänsä pispäin niin että naksaus kuuluu.
Sen akun lisäksi saa aika kehnon auton. Jos ketellaan jotain 40 tonnin vatkaimia, niin sisustusmateriaalit yms. on kuin 10 000 halvemmasta karvalakista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen akun lisäksi saa aika kehnon auton. Jos ketellaan jotain 40 tonnin vatkaimia, niin sisustusmateriaalit yms. on kuin 10 000 halvemmasta karvalakista.
Huom. todellakkin saa kehnon auton. TM talvitesteissä nähty jo monet kerrat, että patterivatkaimissa voi olla regenerointi vaarallisen tehokas (eikä kaikissa malleissa säädettävissä) -> pistää pahimmillaan vetävät pyörät luistoon, kun kuski löysää kaasun jäisellä tienpinnalla. Ja vetoluiston esto voi myös olla niin kehno, että 40-50 k€ patteriauto ottaa tässäkin kohtaa turpaan paljon halvemmalta polttomoottoriautolta. Ei oo niin väliä softan viimeistelyn kanssa, patteriuskovaisille kun kelpaa vähän kehnompikin laatu.
Vähän jäänyt jopa sellaista mielikuvaa, että melkein pakko ottaa vatkain 4-vetoisena... eihän siitä sitten tulee enää kuin 5 tonnia lisää hintaa... entisen 10 tonnin päälle.
Ovenkahvoissa turhaa kikkailus (sähköisesti esiintyöntyväh kahvat) = ongelmia pakkasilla ja taatusti myös iän karttuessa.
Patteriautoissa on muutoinkin hupaisia piirteitä. Esim. mekaaniset jarrut voi olla myös sarjaa "paluu menneisyyteen", kun jarrutus on laskettu pääasiassa moottorijarrutuksen/regeneroinnin varaan. Eli laitetaan takavetoiseen vatkaimeen pienet rumpujarrut taakse. Sitten on käsissä nämä ongelmat
- liustonesto tippuu pois pelistä kesken kaiken, kun jarrut ylikuumenee (TM talviteisteissä nähty ongelma)
- liustonesto ei toimi lainkaan (rumpujarrujen rakenteesta johtuen) peruutettaessa eli käsissä on auto, jonka saa helposti parkkiruutuun, muttei pois sieltä
Rumpujarruilla varustettu Id Buzz veti TM talvitestissä jäisellä tiellä yli 200 m jarrutusmatkan. Ei tällaisia ole vuosikymmeniin nähty. Oli myös kylmä kaappi ei joka suhteessa esikuvalleen uskollinen ;-D
Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan vatkaimia hinataan paljon useammin kuin samanikäisiä polttomoottoriautoja. Tyypillisimmät hinauksen syyt olivat juuttuminen ja käyttövoiman loppuminen.
Juuttumista ei avattu tarkemmin, mutta 2+ tonnin massa ja toimimaton luistonesto ei lie kiva yhdistelmä. Voi olla jo kostea ruohikkokin haaste....
Hinausten osalta kerrottiin, että tyypillisimmin hinausauto hakee kyytiin latausasemalle uupuneen vatkaimen. Ei saatu latausta käyntiin softabugin tai jäätyneen latausluukun vuoksi eikä akku riittänyt enää seuraavalle latausasemalle.
- Anonyymi
Terve taas! Siksi en ajelekaan kuin vanhoilla autoilla. Vittuuntuu muutenkin kaiken älyjuttujen kanssa kun joka paikkaan tungetaan ja vielä autoon. Ei saatana.
Ne leikkivät näiden kanssa kun ei ollut leluja pienenä tai ne oli patterin välissä. Tai sitten ne jotka jääneet yksinkertaisina älylaittteiden koukkuun eikä tiedä helpommasta elämästä mitään.
Auton pitää kestää hyvin hoidettuna vähintään 25 vuotta. Mieluummin 30.
Älyleluilla jo ensimmäiset 10 vuottakin tuottaa äärimmäistä tuskaa. - Anonyymi
Halpoja ja hyviä sähköautoja markkinoille, muuten ei ilmastomuutos lakkaa.🤭
- Anonyymi
Sähköautoilla ei toistaiseksi ole saatu liikenteen päästöjä vähennettyä.
Syitä tähän
- sähköistyminen on parantanut energiatehokkuutta, mutta samalla on saatu (tavismallin autoihin) reilusti lisää hintaa ja lisää massaa, lopputulos aika +/- 0
- plugaritkin helposti pari sataa kg painavampia ja sähköautot jopa 600 kg vastaavaa polttomoottoriautoa painavampia -> paljon suuremmat päästöt valmistuksesta kuin polttomoottoriautoilla
- tyypillisin sähköauto on plugari, näiden keskikulutus EU alueella on 7,5 l/100 km
- plugarien korkea kulutus johtuu siitä, ettei suuressa osaa maailmaa latausinfraa ei juuri ole ja on likimain mahdotonta saada rakennettua kotilatauspisteitä esim. kerrostalojen pihoille, kun plugaria ei ikinä ladata, sen hyöty on pelkästään veronkierto... suurempi massa lisää kulutusta saman verran kuin monimutkaine tekniikka säästää (...enemmän säästäisi ympäristöä ja lompakkoa valitsemalla pienemmän ja paljon kevyemmän polttomoottoriauton)
- monessa maassa (mm. Saksa, USA, Japani) sähköntuotanto on niin saastuttavaa, ettei sähköauton käyttö paljoa CO2 päästöjä pienennä
- sähköautot on tehty vaikeiksi korjata, esim. Mersu ei hyväksy mitään korjauksia, vaan kaikissa vaurioissa ohje on "uusi koko akku"... mikä sitten maksaa ilmavat 60 000 (lähes sama kuin uuden auton hinta) -> autoja ei kannata korjata eikä edes tutkia, olisiko korjaus mahdollinen, vaan ne paalataan oitis
Vatkaimien käyttöikä tulee siis kalliiden/mahdottomien korjausten vuoksi jäämään selvästi lyhyemmäksi kuin polttomoottoriautoilla. Suomessa polttomoottoriautot romutetaan keskimäärin 21 vuoden ikäisinä.
Tässä se ongelma onkin. Polttomoottoriautot on kehitetty liian kestäviksi. Autojen pitäisi hajota nopeammin, jotta niitä menisi enemmän kaupaksi. Vaikeaa vaan kilpailutilanteessa ruveta laatua tiputtamaan.... mutta sähköautot uusi juttu ja tässä selkeästi kuluttajia totutetaan uudelaiseen kertakäyttökulttuuriin.
Ainakin plugareissa näkyy käyttöiän lyhentäminen onnistuneen. Pienellä akulla täydestä tyhjäksi syklejä kertyy tiuhempaan tahtiin kuin täyssähköautolla, joten akku voi olla ehtoopuolella jo 150 tkm kohdalla. Polttomoottorille pätkäkäyttö ja toistuvat alilämpöisenä käyntiin ja heti isolle teholle (esim. moottoritielle liityttäessä) temput paljon rasittavampia kuin jatkuva toiminta. Näkyy menevän niin, että moottori kestää sitä heikommin, mitä enemmän ajetaan sähköllä. Voi olla polttomoottori kaputt jo 100-150 tkm lukemissa (ruostevaurioita venttiilikoneistossa ja mitä näitä nyt on).
Eli plugarin käyttöikä -50 % perinteiseen tekniikkaan verrattuna. Mutta hankintahinta kalliimpi. Laskekaa siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilla ei toistaiseksi ole saatu liikenteen päästöjä vähennettyä.
Syitä tähän
- sähköistyminen on parantanut energiatehokkuutta, mutta samalla on saatu (tavismallin autoihin) reilusti lisää hintaa ja lisää massaa, lopputulos aika /- 0
- plugaritkin helposti pari sataa kg painavampia ja sähköautot jopa 600 kg vastaavaa polttomoottoriautoa painavampia -> paljon suuremmat päästöt valmistuksesta kuin polttomoottoriautoilla
- tyypillisin sähköauto on plugari, näiden keskikulutus EU alueella on 7,5 l/100 km
- plugarien korkea kulutus johtuu siitä, ettei suuressa osaa maailmaa latausinfraa ei juuri ole ja on likimain mahdotonta saada rakennettua kotilatauspisteitä esim. kerrostalojen pihoille, kun plugaria ei ikinä ladata, sen hyöty on pelkästään veronkierto... suurempi massa lisää kulutusta saman verran kuin monimutkaine tekniikka säästää (...enemmän säästäisi ympäristöä ja lompakkoa valitsemalla pienemmän ja paljon kevyemmän polttomoottoriauton)
- monessa maassa (mm. Saksa, USA, Japani) sähköntuotanto on niin saastuttavaa, ettei sähköauton käyttö paljoa CO2 päästöjä pienennä
- sähköautot on tehty vaikeiksi korjata, esim. Mersu ei hyväksy mitään korjauksia, vaan kaikissa vaurioissa ohje on "uusi koko akku"... mikä sitten maksaa ilmavat 60 000 (lähes sama kuin uuden auton hinta) -> autoja ei kannata korjata eikä edes tutkia, olisiko korjaus mahdollinen, vaan ne paalataan oitis
Vatkaimien käyttöikä tulee siis kalliiden/mahdottomien korjausten vuoksi jäämään selvästi lyhyemmäksi kuin polttomoottoriautoilla. Suomessa polttomoottoriautot romutetaan keskimäärin 21 vuoden ikäisinä.
Tässä se ongelma onkin. Polttomoottoriautot on kehitetty liian kestäviksi. Autojen pitäisi hajota nopeammin, jotta niitä menisi enemmän kaupaksi. Vaikeaa vaan kilpailutilanteessa ruveta laatua tiputtamaan.... mutta sähköautot uusi juttu ja tässä selkeästi kuluttajia totutetaan uudelaiseen kertakäyttökulttuuriin.
Ainakin plugareissa näkyy käyttöiän lyhentäminen onnistuneen. Pienellä akulla täydestä tyhjäksi syklejä kertyy tiuhempaan tahtiin kuin täyssähköautolla, joten akku voi olla ehtoopuolella jo 150 tkm kohdalla. Polttomoottorille pätkäkäyttö ja toistuvat alilämpöisenä käyntiin ja heti isolle teholle (esim. moottoritielle liityttäessä) temput paljon rasittavampia kuin jatkuva toiminta. Näkyy menevän niin, että moottori kestää sitä heikommin, mitä enemmän ajetaan sähköllä. Voi olla polttomoottori kaputt jo 100-150 tkm lukemissa (ruostevaurioita venttiilikoneistossa ja mitä näitä nyt on).
Eli plugarin käyttöikä -50 % perinteiseen tekniikkaan verrattuna. Mutta hankintahinta kalliimpi. Laskekaa siitä.Kovasti on tekstiä plugareista vaikka Suomessa uusia täyssähköautoja myydään yli 50% enemmän kuin uusia plugareita. Liikenteessä olevista sähköautoista on toki vielä noin 55% plugareita, mutta nykytahdilla pian niissäkin on enemmän täyssähköautoja kuin plugareita. Ja jossain Norjassa myydään lähes pelkästään täyssähköautoja, plugarien osuus on siellä todella pieni.
- Anonyymi
Ei lakkaa vaikka mitä tehdään. Ilmasto on yhtä vakaa kuin käyttötilin saldo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k864108- 1243614
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah853406Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392819- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361546Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130