Koskeeko samat paastosäännöt pilven polttamista kuin viiniä? Et keskiviikkoisin ja perjantaiskn ei sais poltella, eikä paastonaikana. Ajattelin et kun tuolla Kreikan maalla se mun havaintojeni mukaan on ihan tavallista, luostareissakin, niin onko kirkko siitä säätänyt jotain?
Paasto ja pilvenpoltto
7
178
Vastaukset
- Anonyymi
Höh.
Käy kysy joltain papilta. Hän antaa sinulle vastauksen.
Siitä se selviää.- Anonyymi
Tämähän se aina. Ajattelin vaan olisiko jotain yleistä sääntöä, kuten on viinin suhteen.
- Anonyymi
Minkä nimisissä luostareissa olet käynyt
- Anonyymi
Aika monessa, mutta pilvenpolttoon törmäsin vain Simonopetrassa ja Ivironissa, eikä ne ollut kyllä munkkeja, vaan maallikoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monessa, mutta pilvenpolttoon törmäsin vain Simonopetrassa ja Ivironissa, eikä ne ollut kyllä munkkeja, vaan maallikoita.
Joopa joo.
Eivät olleet siis munkkeja, vaan maallikoita.
Ei kannata yleistää ja vetää johtopäätöksiä, että jotkut maallikot polttelee.
Sitähän se kaikki on: - on joku sensaatio juttu, ja sen turvin vedetään sitten "päätelmä".
Ole rauhassa, luostareissa ei poltella pilveä.
- Anonyymi
Thessalonikian kaduilla on jonkin verran huumeisiin sortuneita munkkeja. Osa lähtenyt, osa joutunut pois luostarista.
- Anonyymi
FAKTAA: Pilvi tai kukka eivät ole viiniä. Ne eivät myöskään ole öljyä, kalaa, maitoa, munaa tai lihaa. Niitä kumpaakaan ei siis paastosäännöt sellaisenaan koske.
Sen sijaan laittomia aineita ei ortodoksi saa käyttää ollenkaan, minään päivänä. Ts. niin kauan kuin suomessa ei ole kannabista laillistettu, ei ortodoksi voi sitä käyttää. Amsterdamissa sitä voi ortodoksiksin käyttää. Näin kunnioitamme sen maan esivaltaa, jossa olemme. Rukoilemme joka palveluksessa esivallan puolesta.
Päihdyttäviä, lailliseen päihdyttävään käyttöön tarkoitettuja aineita ei ole hyvä paastopäivinä käyttää. Muinakin päivinä maltillisesti. Eli siellä Damissa ei saa pössytellä itseään sekaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943692
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453084Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912661Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572390- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1232266
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212244Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070