Mutta ei. Minut pantiin syylliseksi kun ilmoitin erään henkilön törkeistä väärinteoista, vielä uhkailtujen kera. Kaupungista lähdin pois.
Monet vanhimmat kuvittelevat olevansa jumalia ja päättävänsä ihmisten elämästä.
On heissä suuri ego, narsismi, luulot omasta itsestään.
Vanhempien pitäisi olla esimerkkinä
24
300
Vastaukset
- Anonyymi
Mulkeroisia koko poppoo.
- Anonyymi
No niin, siellä perinteinen, otan osaa.
- Anonyymi
Mitä teit väärin?
- Anonyymi
Vanhin, vanhimmat taipuu vanhimpien.
"Vanhempien" viittaa isään ja äitiin.
Tajusin silti pointin.
T Kielioppi-natsi - Anonyymi
Älkää uskoko kaikkea mitä luette. Tuollaisia tarkoitushakuisia lyhyitä aloituksia sattuu kummasti olemaan näillä sivuilla kymmenittäin. Joku haluaa vain provosoida aloituksillaan. Jätän omaan arvoonsa tuollaiset.
Ja mitä tulee mukamas seurakuntien vanhimpien väitettyyn uhkailuun josta aloitus tekstissä oli maininta, on täyttä puppua. Vanhimmat eivät todellakaan uhkaile ketään.- Anonyymi
Kyllä vanhimmat voivat uhkailla esimerkiksi erottamisella. Jotkut heistä myös ovat kiivasluontoisia ja voivat käyttäytyä uhkaavasti, jos eivät saa tahtoaan läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vanhimmat voivat uhkailla esimerkiksi erottamisella. Jotkut heistä myös ovat kiivasluontoisia ja voivat käyttäytyä uhkaavasti, jos eivät saa tahtoaan läpi.
Eräs vanhin uhkasi vaimoani, "vetää pläsiin".
- Anonyymi
En usko kaikkia mitä luen, en esimerkiksi sinun kirjoituksiasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräs vanhin uhkasi vaimoani, "vetää pläsiin".
Jos vanhin on tottunut käyttämään väkivaltaa tai sen uhkaa omaa perhettään kohtaan "perheen pään" roolissa, kynnys turvautua samaan ulkopuolisia kohtaan laskee.
- Anonyymi
Kyllä niitä on ja hyvin julmia. Uhkailevat hengellä.
- Anonyymi
Ottamatta kantaa aloituksen caseen, on selvää että JW-järjestössä on väärinkäytöksiä paljon ja näistä on uutisoitukin. Esimerkiksi seksuaalisia hyväksikäyttöjä on peitelty lahkon toimesta
Mutta mitä voi odottaa kun koko järjestö valehtelee monista asiosta.
- Anonyymi
"Kyllä vanhimmat voivat uhkailla esimerkiksi erottamisella. Jotkut heistä myös ovat kiivasluontoisia ja voivat käyttäytyä uhkaavasti, jos eivät saa tahtoaan läpi".
Erottamisella ei voida ja saa uhkailla ketään. Se ei ole käytäntö eikä sellaista voi ja saa tapahtua. Erottamis prosessi on aina vihoviimeinen keino auttaa syntistä ihmistä, jonka toiminta ei ole sopusointuinen Raamatun moraalietiikan kanssa.
Se on varmasti joo totta, että kiivasluontoisia yksilöitä on, mutta mitä ihmeellistä siinä sitten on? Olemmehan kaikki erilaisia persoonia. Joku on lauhkea kuin lammas, joka taas kuin nopeasti kiihtyvä moottori ja joku on sitten todella ärsyttävä. Mutta....kaikkien ihmisten kanssa on pärjättävä ja annettava sija rakkaudelle ja sopusointuoselle yhdessä ololle.
Ja jos joku ei saa tahtoaan läpi jossain asiassa, on ehkä syytä kehittää itsehillintää. Tähänkin Raamattu kauniisti neuvoo ja antaa toimivat elämänohjeet.
Mutta se on saletti, Jehovan todistajat ja etenkin seurakunnan vanhimmat eivät koskaan uhittele millään ketään. Jehovan todistajien seurakunta ei toimi tuolla tavoin. Jokainen voi mennä itse tutustumaan Valtakunnansalille todistajien kokous ja muuhun toimintaan. Kaikki ovat tervetulleita.- Anonyymi
"Jos jatkat tätä, erotamme sinut". Uhkaus se on.
- Anonyymi
"Kaikki ovat tervetulleita."
Erikoinen tapa toivottaa tervetulleeksi, kun ei suostuta edes keskustelemaan.
- Anonyymi
Kokkolassa on ainakin homppeleita näissä vanhimmissa toki on kulissit kunnossa!
- Anonyymi
” "Jos jatkat tätä, erotamme sinut". Uhkaus se on.”
Joo tämä kuulostaa jo uhkauksella. Mutta yksi juttu vielä. Minusta sinä et toiminut kuten ehkä olisi kuulunut oikein jos Raamattu on sinun elämäsi ohjenuora.
Raamatun mukaan jos olet vakuuttunut että joku on tehnyt sellaista, joka rikkoo Jumalan antamia käskyjä, sinun olisi pitänyt jos olit tietoinen rikkoneen tilasta, mennä ensiksi juttelemaan tämän henkilön kanssa henkilökohtaisesti. Pyytää häntä kertomaan asiastaan seurakuntansa vanhimmille kohtuuajassa. Jos hän ei sitä tee tai suostu, niin vasta silloin sinun vastuusi olisi mennä kertomaan tapahtunut seurakuntaan.- Anonyymi
Jeesuksen ohje oli ottaa asia puheeksi kahden kesken. Jos veli kuulee neuvoa, asiaa ei tarvitse viedä sen pidemmälle. Asia ei tällöin kuulu vanhimmille. Mitään käräytysvelvollisuutta ei ole.
- Anonyymi
Juuri näin mutta eipä vain toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen ohje oli ottaa asia puheeksi kahden kesken. Jos veli kuulee neuvoa, asiaa ei tarvitse viedä sen pidemmälle. Asia ei tällöin kuulu vanhimmille. Mitään käräytysvelvollisuutta ei ole.
Ongelma minulla tulikin tuosta, kun väärintekijä oli vanhin. Ei kuunnellut kahden kesken ja sitten kun otin toisen mukaan, ensin vitkutteli kaksi kuukautta ennen kuin suostui tähän tapaamiseen, kovasti jäkätti ensin vastaa, mutta ei voinut tosiasioille mitään, lupasi lupasi korjata tekosensa, mutta menikin kertomaan omanlaisensa tarinansa muille vanhimmille ja sitten alkoikin hyväveli verkon yhteinen vaino minua kohtaan, juoruten ja panetellen myös muiden seurakunnan vanhimmille ja kierrosvalvojalle. Ei herra koskaan väärinteoistaan vastannut, vaan pimitti ne, no lienee nyt hyväomatunto, kun sai minut lähtemään ajojahdin seurauksesta todistajista pois. Että sellaisia hyviä paimenia siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma minulla tulikin tuosta, kun väärintekijä oli vanhin. Ei kuunnellut kahden kesken ja sitten kun otin toisen mukaan, ensin vitkutteli kaksi kuukautta ennen kuin suostui tähän tapaamiseen, kovasti jäkätti ensin vastaa, mutta ei voinut tosiasioille mitään, lupasi lupasi korjata tekosensa, mutta menikin kertomaan omanlaisensa tarinansa muille vanhimmille ja sitten alkoikin hyväveli verkon yhteinen vaino minua kohtaan, juoruten ja panetellen myös muiden seurakunnan vanhimmille ja kierrosvalvojalle. Ei herra koskaan väärinteoistaan vastannut, vaan pimitti ne, no lienee nyt hyväomatunto, kun sai minut lähtemään ajojahdin seurauksesta todistajista pois. Että sellaisia hyviä paimenia siellä.
Korppi ei korpin silmää noki, sanotaan. Tällaisissa tilanteissa on periaatteessa sama mitä on tapahtunut tai kuka on oikeassa. Keskenään yhtä pitävät vanhimmat voivat tehdä mitä haluavat ja siihen on käytännössä mahdotonta rivijäsenen tai edes yksittäisen vanhimman puuttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korppi ei korpin silmää noki, sanotaan. Tällaisissa tilanteissa on periaatteessa sama mitä on tapahtunut tai kuka on oikeassa. Keskenään yhtä pitävät vanhimmat voivat tehdä mitä haluavat ja siihen on käytännössä mahdotonta rivijäsenen tai edes yksittäisen vanhimman puuttua.
Ikävintähän näissä on vielä se kun järjestelmällisellä salailulla jää totuus esiin tulematta ja uhrista tehdään syyllinen.
- Anonyymi
Anonyymi 2025-08-02 17:47:23
"Erottamisella ei voida ja saa uhkailla ketään. Se ei ole käytäntö eikä sellaista voi ja saa tapahtua"
Vartiotorni on julkassut numeron, jonka kansikuva-artikkelissa leuhkitaan kuinka paljon jehovantodistajia on lahkosta erotettu.
Tarkoituksena väittää että jäljelle jääneet olisivat jonkinlaisia valioita vartiotornikaupustelussa.
Mutta erottaminenhan tapahtuu lahkorikkeestä kiinnijäämisen perusteella.
Jt:llä on velvollisuus käräyttää lahkokaveri kun näkee jonkinlaisen kielletyn asian hänessä tai hänen tominnassaan.
Mutta koska kiinnijääminen sittenkin on sattumanvaraista, on lahkossa edelleen kiinnijäämättömiä.
"Oma kehu haisee" -lienee tuttu totuus.
Kristinopille moinen leuhkiminen on mahdollisimman vieras asia.- Anonyymi
Mutta toisaalta monen mielestä tuo erottaminen koituu erotetun onneksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta toisaalta monen mielestä tuo erottaminen koituu erotetun onneksi
Erotetut Jehovan todistajista on järjestön oikeuskomiteoiden mielestä katumattomia synnintekijöitä. Itse eronneet ovat ihan oma lukunsa. On myös itse eronneita jotka ovat katumattomia synnintekijöitä, mutta eroavat itse ennen komiteoita. Tämä siis järjestön vinkkelistä katsottuna. Seurakunnalle ilmoitetaan vain että se ja se henkilö ei ole enää JT ja tämäkin asia salataan yleisöltä onko eronnut vai erotettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 321883
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle451873Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2931745- 961326
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71258Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101107Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko131051Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661006- 20972
- 36962