Kaikki ihmiset eivät pidä sähköautoista, ja siihen voi olla monia syitä. Tässä joitakin yleisimpiä:
1. Latausinfrastruktuurin puute
Monilla alueilla latauspisteitä on vielä liian vähän tai ne ovat epäluotettavia. Tämä voi aiheuttaa huolta käytännöllisyydestä, etenkin maaseudulla.
2. Hinta
Vaikka sähköautojen hinnat ovat laskeneet, ne voivat silti olla kalliimpia kuin vastaavat polttomoottoriautot, etenkin käytettynä.
3. Toimintamatka
Vaikka uusien sähköautojen toimintamatka on parantunut huomattavasti, joillekin ihmisille se ei silti riitä, esimerkiksi pitkille työmatkoille tai lomareissuille.
4. Latausaika
Polttoaineen tankkaus kestää vain muutaman minuutin, mutta sähköauton lataaminen voi kestää tuntikausia ilman pikalaturia.
5. Tottumukset ja mieltymykset
Jotkut pitävät moottorin äänestä, manuaalivaihteista tai yksinkertaisesti ajokokemuksesta, jota perinteiset autot tarjoavat. Lisäksi osa kokee sähköautot liikaa teknologisina tai jopa ideologisina symboleina.
6. Huoli ympäristövaikutuksista
Vaikka sähköautot eivät tuota päästöjä ajon aikana, niiden valmistus (erityisesti akkujen) kuluttaa paljon resursseja, mikä saa jotkut epäilemään niiden kokonaishyötyä .
Kaikki ihmiset eivät pidä sähköautoista
85
544
Vastaukset
- Anonyymi
On se kiva kun ahdistunut köyhä bensalenkkari kertoo meille syitä miksi muiden pitää vihata sähköautoa.
Kannattaisiko oikeasti mennä johonkin terapiaan ymmärtämään, että kaikki eivät ole kuin sinä ja sinun mieleipiteesi?- Anonyymi
En tiedä, miten tekoälyn saa terapiaan. Nuo 6 kommenttia oli tekoälyn totuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, miten tekoälyn saa terapiaan. Nuo 6 kommenttia oli tekoälyn totuutta.
Että tuossakin tukeudut tekoälyyn, aika noloa ja jopa typerää.
Tekoälykö antaa aina päteviä vastauksia ja varsinkin kaikki viritykset. Kysymyksellään voi ohjata myös tekoälyä.
- Anonyymi
Sanoisin, että nuo miltei kaikki on mielikuvitteellisia esteitä, ei todellisia.
1. Pikalatausverkosto on jo niin hyvä että hakemalla hakea joutuu ongelmapaikkaa.
2. Hintavertailu on vaikea. Sähköauton veroista voimalinjaa ei polttikseen ole saatavissa, Erotuksen maksaa parissa vuodessa polttoainekuluista. Polttista ei voi tankata kotona.
3. Harva oikeassa elämässä ajaa yli 300 km / 4h Kerrallaan, täysin turha huoli.
4. Samalla se auto latautuu kun käy vessassa ja juo kupposen kahvia. Täysin turha huoli.
5. Makuasia, mutta onhan sähköauton voimalinja omassa luokassaan mukavuudessa.
6. Kannattaa perehtyä polttomoottorin ympäristövaikutuksiin mukaan lukien polttoaineen valmistus porauksesta tankkausasemalle. Siinäpä vasta ihmettelemistä.- Anonyymi
Tekoälyn kommentit olivat luotettavia.. Äskeinen vastaaja on sähköautohoynähtänyt pienissä kuvioissa pyörivä, No, heitä on monia. Mutta hänenlaisiaan on kuintenkin aika vähäinen osa autoilijoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoälyn kommentit olivat luotettavia.. Äskeinen vastaaja on sähköautohoynähtänyt pienissä kuvioissa pyörivä, No, heitä on monia. Mutta hänenlaisiaan on kuintenkin aika vähäinen osa autoilijoista.
Enhän missään ole väittänytkään ettei nuo pidä paikkaansa, mutta ihmiset, jotka ovat kyselyihin vastanneet, elävät mielikuvitusmaailmassa ilman minkäänlaista sähköautokokemusta.
- Anonyymi
1. Etenkin maaseudulla kaikilla on latausmahdollisuus kotona.
- Anonyymi
Ei taida enää montaa mökkiä löytyä maaseudulla, joista ei löydy voimavirtapistoketta.
- Anonyymi
Maseudulla ajelevat eivät läheskään kaikki ole maaseudulla asuvia. Sähköautoilijat välttelevät maaseutua.
- Anonyymi
Moni saa aivan vapaasti olla pitämättä sähkö autoista. Moni saa aivan vapaasti olla ostamatta sähköautoja.
Naurattaa vain millä innolla joidenkin pitää trollaa sähköautoja vastaan.
Kun samaan aikaan kuitenkin sekä bensa- ja diesel-autotovat ne joiden myynti on laskenut jyrkästi jo vuosia. - Anonyymi
Minä en pidä ainoastaan kiinalaisista sähköautoista koska olen Ukrainan puolella, en ryssän.
- Anonyymi
Minä en pidä pidä kissoista enkä koskaan hankkisi kissaa. Ei ole silti tullut koskaan mieleen ajatus siitä kissapalstalla.
Annan kissaihmisten elää omaa elämäänsä ja minä elän omaa elämääni.- Anonyymi
Ei ole silti tullut koskaan mieleen avautua siitä kissapalstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole silti tullut koskaan mieleen avautua siitä kissapalstalla.
Patteriköröttäjien pinna tuntuu olevan tiukilla. Mistä se johtuu?
- Anonyymi
"Kaikki ihmiset eivät pidä sähköautoista"
Eikä kaikki ihmiset pidä bensa-autoista, dieseleistä, isoista autoista, pienistä autoista jne.
Ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan autoa josta kaikki pitäisivät.
Mikä sai sinut avautumaan näin ilmiselvästi asiasta?- Anonyymi
Kokeilin, mitä tekoäly vastaa kysymykseen mutta vastaukset eivät näytä miellyttävän. Sähköautouskovaisilla näyttää olevan toisenlainen logiikka kuin tekoälyllä.
- Anonyymi
Sähköautoa lie ostanut kukaan omaksi ? Rahoitusyhtiöiden autoja joten se kertoo jotain , ehkäpä riskiä ulkoistetaan tai siirretään viimeiseen erämaksuun . Jonka suuruutta ei aina tiedä riippuen sopimuksesta .
- Anonyymi
Luuletko, että samanhintaiset polttomoottorilla olevat autot ostetaan käteisellä? Samalla tavalla ne on rahoituksella todella usein. Sopimusta tehdessä määritellään viimeinen erä, jos sellaisen tarvitsee ja siihen päätyy.
- Anonyymi
Minä ostin Teslani omaksi ja maksoin sen vieläpä käteismaksuna.
Mielestäni on suurta tyhmyyttä hankkia auto johon ei ole varaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ostin Teslani omaksi ja maksoin sen vieläpä käteismaksuna.
Mielestäni on suurta tyhmyyttä hankkia auto johon ei ole varaa."Mielestäni on suurta tyhmyyttä hankkia auto johon ei ole varaa."
Kamnattaako Ostaa auton käteisellä vai rahoituksella riippuu täysin rahoituskuluista.
Vain tyhmä laittaa omaa rahaa kiinni autoon jos rahoituskulu on pienempi kuin mitä tuottoa sille pääomalle saa.
Nyt on taas alkanut olemaan näitä rahoitustarjouksia jotka kannattaa ottaa ennemmin kuin maksaa käteisellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mielestäni on suurta tyhmyyttä hankkia auto johon ei ole varaa."
Kamnattaako Ostaa auton käteisellä vai rahoituksella riippuu täysin rahoituskuluista.
Vain tyhmä laittaa omaa rahaa kiinni autoon jos rahoituskulu on pienempi kuin mitä tuottoa sille pääomalle saa.
Nyt on taas alkanut olemaan näitä rahoitustarjouksia jotka kannattaa ottaa ennemmin kuin maksaa käteisellä.Itse ostan aina autoni käteisellä. Lisäksi sijoitusten tuotto ei ole koskaan varmaa, ne voivat lyhyellä tähtäimellä tuottaa jopa reippaasti tappiota. Esimerkiksi koko osakemarkkina voi romahtaa yli 50%. Siis ei vain yksi osake vaan koko markkina. Toki vuosien aikana markkina toipuu, mutta siihen menee aina monta vuotta. Ja Suomen kaltaisella pienellä markkinalla toipumiseen voi mennä vuosikymmeniä.
- Anonyymi
Pietarin trollitehdas käyttää tekoälyä ja Tojo hönöä ! ! Venäjällä pelätään fossiili pa aineiden myynnin vähenemistä ja siks dissataan sähköautoja ! ! Vety ja synteettinen pa vaatii hirveästi sähköä maakaasua siks pietarin trollit niitä täällä hehkuttaa ! ! VAROKAA ! ! TOJO HÖNÖ ON PIETARIN TROLLI ! !
- Anonyymi
Toimiiko amerikkalainen tekoälykin Venäjän piikkiin? Nyt meni pahaks.
- Anonyymi
Höpöhöpö ja seliseli. Köyhäkin voi hankkia rahoituksella käytetyn Nissan Leafin ja säästää heti bensakulut pois. Julkinen latausinfra on v.2025 loistava ja paranee vaan. Sähkömoottorin vääntö korvaa äänet ja kukas kytkinpoljinta kaipaisi. Sähkis on ekologinen, puhdasta ekosähköä kotimaasta ja valmistus tapahtuu vain kerran.
- Anonyymi
Nuo vanhat Leafit ovat täysin käyttökelvottomia useimmille. Lisäksi alle 10 tonnia maksavilla Leafeilla ei pääse edes Helsingistä Hämeenlinnaan asti.
"Julkinen latausinfra on v.2025 loistava ja paranee vaan"
Leafin kohdalla tuosta ei ole mitään hyötyä, koska Leaf voi ladata vain ChaDemo-latureista ja uusissa latausasemissa ei ole enää yhtäkään ChaDemo-laturia. Joten Leafilla on vain erittäin vähän pikalatauspaikkoja ja nykytahdilla tulevaisuudessa ChaDemo-laturit poistuvat kokonaan.
Toki on olemassa CCS-ChaDemo-adapteri, mutta se maksaa yli tonnin, painaa monta kiloa ja sen toiminta on epävarmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo vanhat Leafit ovat täysin käyttökelvottomia useimmille. Lisäksi alle 10 tonnia maksavilla Leafeilla ei pääse edes Helsingistä Hämeenlinnaan asti.
"Julkinen latausinfra on v.2025 loistava ja paranee vaan"
Leafin kohdalla tuosta ei ole mitään hyötyä, koska Leaf voi ladata vain ChaDemo-latureista ja uusissa latausasemissa ei ole enää yhtäkään ChaDemo-laturia. Joten Leafilla on vain erittäin vähän pikalatauspaikkoja ja nykytahdilla tulevaisuudessa ChaDemo-laturit poistuvat kokonaan.
Toki on olemassa CCS-ChaDemo-adapteri, mutta se maksaa yli tonnin, painaa monta kiloa ja sen toiminta on epävarmaa.Tarkennus... Toki Leafia voi myös ladata kaikista hitaista latureista, mutta ei mistään CCS-latureista eli lähes kaikista pikalatureista. Useimmilla Leafin omistajista ei tuota adapteriakaan ole ja se tuli myyntiinkin vain vähän aikaa sitten eikä toimi kovinkaan varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennus... Toki Leafia voi myös ladata kaikista hitaista latureista, mutta ei mistään CCS-latureista eli lähes kaikista pikalatureista. Useimmilla Leafin omistajista ei tuota adapteriakaan ole ja se tuli myyntiinkin vain vähän aikaa sitten eikä toimi kovinkaan varmasti.
ChaDeMo on yhtä hyödytön nyt kuin CSS 10 vuoden kuluttua. Tekniikka etenee nopeasti sähköautoilussa, ei näitä autoja ole suunniteltu kestämään pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennus... Toki Leafia voi myös ladata kaikista hitaista latureista, mutta ei mistään CCS-latureista eli lähes kaikista pikalatureista. Useimmilla Leafin omistajista ei tuota adapteriakaan ole ja se tuli myyntiinkin vain vähän aikaa sitten eikä toimi kovinkaan varmasti.
Kyllä tätä meidän 62 sta voi. Adapteri toimii hyvin pääsee H-ki- Hämeenlinna välin ja jääpi paluumatkallekin . Tosin maksoi pari vuotta sitten yli kympin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ChaDeMo on yhtä hyödytön nyt kuin CSS 10 vuoden kuluttua. Tekniikka etenee nopeasti sähköautoilussa, ei näitä autoja ole suunniteltu kestämään pitkään.
Polttishemmon empatiaa ei voi, kuin ihmetellä, hän murehtii kymmenen vuoden päästä tapahtuvia latauksia. Latausahdistus huipussaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tätä meidän 62 sta voi. Adapteri toimii hyvin pääsee H-ki- Hämeenlinna välin ja jääpi paluumatkallekin . Tosin maksoi pari vuotta sitten yli kympin.
62 kwh leaf 15000-18000€, 40 kwh 12000 ja ylöspäin. Itse olen ajanut 2,5 vuodessa 85000 ilman minkäänlaisia murheita, huollossa vaihdettiin 12v akku varmuuden vuoksi, nyt on hiukan yli 130000 km. SOH yli 90%. On aika syksyllä vaihtaa ID4 tod näk. Leafiin sain ostettaessa uudet kesä- ja talvirenkaat nekin ovat vielä ihan hyvät. Edellinenkin oli Leaf 40 kwh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
62 kwh leaf 15000-18000€, 40 kwh 12000 ja ylöspäin. Itse olen ajanut 2,5 vuodessa 85000 ilman minkäänlaisia murheita, huollossa vaihdettiin 12v akku varmuuden vuoksi, nyt on hiukan yli 130000 km. SOH yli 90%. On aika syksyllä vaihtaa ID4 tod näk. Leafiin sain ostettaessa uudet kesä- ja talvirenkaat nekin ovat vielä ihan hyvät. Edellinenkin oli Leaf 40 kwh.
Syy hintoihin on se, että Leafissa on pian täysin käyttökelvoton ChaDemo. Adapteri on taas kallis, painava ja iso eikä siihen voi täysin luottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy hintoihin on se, että Leafissa on pian täysin käyttökelvoton ChaDemo. Adapteri on taas kallis, painava ja iso eikä siihen voi täysin luottaa.
Adapteri toimii hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adapteri toimii hyvin.
Tällaisen monimutkaisen adapterin ongelma on se, että se voi yhtäkkiä lakata toimimasta kokonaan joillain latausasemilla. Riittää, että latausaseman latureihin tehdään softapäivitys ja seuraavana päivänä adapteri ei toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy hintoihin on se, että Leafissa on pian täysin käyttökelvoton ChaDemo. Adapteri on taas kallis, painava ja iso eikä siihen voi täysin luottaa.
Ei se siellä takalaatikossa paljon paina ja koko on sopiva, jos se olisi liian suuri se ei sopisi siihen liittimeen hinta on helppouteen nähden aika pieni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy hintoihin on se, että Leafissa on pian täysin käyttökelvoton ChaDemo. Adapteri on taas kallis, painava ja iso eikä siihen voi täysin luottaa.
Huoma hyvin, että polttishemmot tekevät pikalatauksesta ongelman, joka on aika olematon. Normaalikäytössä 62+ Leaf ei tarvitse pikalatausta, kuin hyvin harvoin. Parin päivän välein 200-250 kilometriä kotilatauksessa kesällä, talvella joka yö, lämmityksen takia. Näilläkin " vähäisillä nurkka-ajoilla" tulee liki 40000 km /vuosi. Auton vaihtoväli 3 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoma hyvin, että polttishemmot tekevät pikalatauksesta ongelman, joka on aika olematon. Normaalikäytössä 62 Leaf ei tarvitse pikalatausta, kuin hyvin harvoin. Parin päivän välein 200-250 kilometriä kotilatauksessa kesällä, talvella joka yö, lämmityksen takia. Näilläkin " vähäisillä nurkka-ajoilla" tulee liki 40000 km /vuosi. Auton vaihtoväli 3 vuotta.
Jos käyttää autoaan vain tuollaiseen nurkka-ajoon niin sitten siihen riittää parin tonnin autokin. En tuosta 62+ Leafista siis maksaisi kuin korkeintaan kaksi tonnia, koska ainoaksi autoksi tuo ei todellakaan kelpaa.
Lisäksi adapterin toimivuus ei tule koskaan olemaan taattua. Riittää, että latausasemiin tulee sopiva softapäivitys ja adapteri muuttuu käyttökelvottomaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se siellä takalaatikossa paljon paina ja koko on sopiva, jos se olisi liian suuri se ei sopisi siihen liittimeen hinta on helppouteen nähden aika pieni.
Adapteri maksaa tonnin eikä ole mitenkään taattua, että se toimii ollenkaan edes vuoden päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos käyttää autoaan vain tuollaiseen nurkka-ajoon niin sitten siihen riittää parin tonnin autokin. En tuosta 62 Leafista siis maksaisi kuin korkeintaan kaksi tonnia, koska ainoaksi autoksi tuo ei todellakaan kelpaa.
Lisäksi adapterin toimivuus ei tule koskaan olemaan taattua. Riittää, että latausasemiin tulee sopiva softapäivitys ja adapteri muuttuu käyttökelvottomaksi.Koitapa hankkia se kaksi tonniakin ensin ja myös nämä adapterit päivitetään aika-ajoin. 40000km vuodessa nurkka-ajoa???? 90% autoilijoista ei siismuuta teekkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koitapa hankkia se kaksi tonniakin ensin ja myös nämä adapterit päivitetään aika-ajoin. 40000km vuodessa nurkka-ajoa???? 90% autoilijoista ei siismuuta teekkään.
Jossain vaiheessa adapterin valmistaja kuitenkin päättää lopettaa softapäivitykset ja sitten adapterit hiljalleen lopettavat toimintansa. Ei valmistajat ikuisesti päivityksiä jatka.
Ja ylipäätään useimmat adapterit eivät edes tarvitse mitään päivitettävää softaa, mutta nämä vaativat sellaisen. En todellakaan näe järkeä adapterissa jota pitää vielä erikseen päivittää.
- Anonyymi
"Kokeilin, mitä tekoäly vastaa kysymykseen mutta vastaukset eivät näytä miellyttävän. Sähköautouskovaisilla näyttää olevan toisenlainen logiikka kuin tekoälyllä"
Et selkeästikään ymmärrä lukemaasi.
Nuo tekoälyn kirjaamat ovat erittäin loogisia eikä kukaan ole niitä kyseenalaistanut.
Ihmettelin vain miksi vaivaudut avautumaan noin itsestäänselvästä asiasta.
"Kaikki ihmiset eivät pidä sähköautoista"
Eikä kaikki ihmiset pidä bensa-autoista, dieseleistä, isoista autoista, pienistä autoista jne.
Ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan autoa josta kaikki pitäisivät.- Anonyymi
Kokeilin mitä polttisäly vastaa ja sehän vastasi, että 300 km säännöllinen päivajo on nurkka-ajoa, joka on 90000 km./ vuosi. No yksi väitti taannoin, että polttomoottoriautoilijoill 77% on korkeakoulututkinnot. Suuri oppineisuus kyllä paistaa läpi.
- Anonyymi
Sähköllä vispataan kerma, kaasulla grillataan kyljykset, bensalla pestään pensselit, ja DIESELILLÄ tuotetaan voima.
- Anonyymi
Kaikki pitävät sähköautoista? Tekoäly vastaa: Kaikki eivät välttämättä pidä sähköautoista, vaikka niiden suosio onkin kasvanut nopeasti viime vuosina. Tässä on joitakin syitä, miksi ihmiset pitävät tai eivät pidä sähköautoista:
Miksi monet pitävät sähköautoista:
Ympäristöystävällisyys: Vähemmän tai ei lainkaan paikallisia päästöjä.
Hiljaisuus: Sähköautot ovat paljon hiljaisempia kuin polttomoottoriautot.
Alhaisemmat käyttökustannukset: Sähkö on usein bensaa halvempaa, ja huoltokulut ovat yleensä pienemmät.
Nopea kiihtyvyys: Monet sähköautot tarjoavat välittömän väännön ja sporttisen ajokokemuksen.
Miksi jotkut eivät pidä sähköautoista:
Latausinfrastruktuurin puutteet: Erityisesti haja-asutusalueilla voi olla vaikeaa löytää latauspisteitä.
Toimintamatkan rajallisuus: Vaikka akkuteknologia kehittyy, joillekin pitkät ajomatkat voivat olla haaste.
Korkeampi hankintahinta: Vaikka käyttökulut ovat pienemmät, auton ostohinta voi olla suuri.
Akkuihin liittyvät ympäristö- ja eettiset kysymykset: Litiumin ja koboltin louhinta herättää huolta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki pitävät sähköautoista? Tekoäly vastaa: Kaikki eivät välttämättä pidä sähköautoista, vaikka niiden suosio onkin kasvanut nopeasti viime vuosina. Tässä on joitakin syitä, miksi ihmiset pitävät tai eivät pidä sähköautoista:
Miksi monet pitävät sähköautoista:
Ympäristöystävällisyys: Vähemmän tai ei lainkaan paikallisia päästöjä.
Hiljaisuus: Sähköautot ovat paljon hiljaisempia kuin polttomoottoriautot.
Alhaisemmat käyttökustannukset: Sähkö on usein bensaa halvempaa, ja huoltokulut ovat yleensä pienemmät.
Nopea kiihtyvyys: Monet sähköautot tarjoavat välittömän väännön ja sporttisen ajokokemuksen.
Miksi jotkut eivät pidä sähköautoista:
Latausinfrastruktuurin puutteet: Erityisesti haja-asutusalueilla voi olla vaikeaa löytää latauspisteitä.
Toimintamatkan rajallisuus: Vaikka akkuteknologia kehittyy, joillekin pitkät ajomatkat voivat olla haaste.
Korkeampi hankintahinta: Vaikka käyttökulut ovat pienemmät, auton ostohinta voi olla suuri.
Akkuihin liittyvät ympäristö- ja eettiset kysymykset: Litiumin ja koboltin louhinta herättää huolta.Monet unohtavat, että tekoäly ei ole mitenkään erehtymätön. Lisäksi tekoäly pyrkii miellyttämään kysyjää, joten jos kysyt asian tietyllä oletuksella niin saat sinua miellyttävän vastauksen mikä ei välttämättä ole edes oikein. Toki tekoälystä on paljon apua, mutta sitäkin pitää ymmärtää ja käyttää oikein, ei siihen voi edelleenkään sokeasti luottaa. Itse toki en vielä käytännössä edes käytä tekoälyä, itse vain googlaan asiat entiseen tapaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet unohtavat, että tekoäly ei ole mitenkään erehtymätön. Lisäksi tekoäly pyrkii miellyttämään kysyjää, joten jos kysyt asian tietyllä oletuksella niin saat sinua miellyttävän vastauksen mikä ei välttämättä ole edes oikein. Toki tekoälystä on paljon apua, mutta sitäkin pitää ymmärtää ja käyttää oikein, ei siihen voi edelleenkään sokeasti luottaa. Itse toki en vielä käytännössä edes käytä tekoälyä, itse vain googlaan asiat entiseen tapaan.
Tekoäly on rehellinen. Oli sama kysymys myönteinen tai kielteinen, on vastaus suurinpiirtein sama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet unohtavat, että tekoäly ei ole mitenkään erehtymätön. Lisäksi tekoäly pyrkii miellyttämään kysyjää, joten jos kysyt asian tietyllä oletuksella niin saat sinua miellyttävän vastauksen mikä ei välttämättä ole edes oikein. Toki tekoälystä on paljon apua, mutta sitäkin pitää ymmärtää ja käyttää oikein, ei siihen voi edelleenkään sokeasti luottaa. Itse toki en vielä käytännössä edes käytä tekoälyä, itse vain googlaan asiat entiseen tapaan.
"Toki tekoälystä on paljon apua, mutta sitäkin pitää ymmärtää ja käyttää oikein, ei siihen voi edelleenkään sokeasti luottaa. Itse toki en vielä käytännössä edes käytä tekoälyä, itse vain googlaan asiat entiseen tapaan."
Hyvin huvittava kommentti. Kaveri joka ei itse käytä tekoälyä Kommentoi sitä erittäin asiantuntevaan sävyyn.
Just näitä jotka tietävät kaiken asiasta ilman että on mitään käytännön kokemusta kommentoinnin kohteesta.
Ei voi kuin nauraa.
Tekoälyähän ei tarvitse edes mitenkään erikseen käyttää. Kun kirjoittaa Googlen hakukenttään esim "Miksi auto on parempi kuin polkupyörä" niin tekoäly kirjoittaa sulle tarinan asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toki tekoälystä on paljon apua, mutta sitäkin pitää ymmärtää ja käyttää oikein, ei siihen voi edelleenkään sokeasti luottaa. Itse toki en vielä käytännössä edes käytä tekoälyä, itse vain googlaan asiat entiseen tapaan."
Hyvin huvittava kommentti. Kaveri joka ei itse käytä tekoälyä Kommentoi sitä erittäin asiantuntevaan sävyyn.
Just näitä jotka tietävät kaiken asiasta ilman että on mitään käytännön kokemusta kommentoinnin kohteesta.
Ei voi kuin nauraa.
Tekoälyähän ei tarvitse edes mitenkään erikseen käyttää. Kun kirjoittaa Googlen hakukenttään esim "Miksi auto on parempi kuin polkupyörä" niin tekoäly kirjoittaa sulle tarinan asiasta.Tekoäly lähettää faxin Jäätteenmäelle pyytämättäkin.
:-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoäly lähettää faxin Jäätteenmäelle pyytämättäkin.
:-)Kysy tekoälyltä, miksi vaimosi pitää sinua hölmönä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy tekoälyltä, miksi vaimosi pitää sinua hölmönä.
Siihen ei tarvii tekoälyä. Vaimo on kertonut asian aina erittäin suoraan.
:-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toki tekoälystä on paljon apua, mutta sitäkin pitää ymmärtää ja käyttää oikein, ei siihen voi edelleenkään sokeasti luottaa. Itse toki en vielä käytännössä edes käytä tekoälyä, itse vain googlaan asiat entiseen tapaan."
Hyvin huvittava kommentti. Kaveri joka ei itse käytä tekoälyä Kommentoi sitä erittäin asiantuntevaan sävyyn.
Just näitä jotka tietävät kaiken asiasta ilman että on mitään käytännön kokemusta kommentoinnin kohteesta.
Ei voi kuin nauraa.
Tekoälyähän ei tarvitse edes mitenkään erikseen käyttää. Kun kirjoittaa Googlen hakukenttään esim "Miksi auto on parempi kuin polkupyörä" niin tekoäly kirjoittaa sulle tarinan asiasta.Olet oikeassa, koska tekoäly on täysin arvoton eikä siitä kannata maksaa euroakaan niin kannattaa vain googlata kuten ennenkin. Tekoäly on pitkälti huijausta eikä siitä kannata maksaa euroakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa, koska tekoäly on täysin arvoton eikä siitä kannata maksaa euroakaan niin kannattaa vain googlata kuten ennenkin. Tekoäly on pitkälti huijausta eikä siitä kannata maksaa euroakaan.
Ja koska en ole koskaan tähänkään mennessä käyttänyt mitään rahaa tekoälyn käytöstä niin en tule siitä koskaan euroakaan maksamaankaan. En edes euroa seuraavan 100 vuoden aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toki tekoälystä on paljon apua, mutta sitäkin pitää ymmärtää ja käyttää oikein, ei siihen voi edelleenkään sokeasti luottaa. Itse toki en vielä käytännössä edes käytä tekoälyä, itse vain googlaan asiat entiseen tapaan."
Hyvin huvittava kommentti. Kaveri joka ei itse käytä tekoälyä Kommentoi sitä erittäin asiantuntevaan sävyyn.
Just näitä jotka tietävät kaiken asiasta ilman että on mitään käytännön kokemusta kommentoinnin kohteesta.
Ei voi kuin nauraa.
Tekoälyähän ei tarvitse edes mitenkään erikseen käyttää. Kun kirjoittaa Googlen hakukenttään esim "Miksi auto on parempi kuin polkupyörä" niin tekoäly kirjoittaa sulle tarinan asiasta."Tekoälyähän ei tarvitse edes mitenkään erikseen käyttää. Kun kirjoittaa Googlen hakukenttään esim "Miksi auto on parempi kuin polkupyörä" niin tekoäly kirjoittaa sulle tarinan asiasta."
Kunhan muistaa, että tuo tekoäly on patologinen valehtelija ja huijari ja sen puheisiin luottaa vain idiootit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tekoälyähän ei tarvitse edes mitenkään erikseen käyttää. Kun kirjoittaa Googlen hakukenttään esim "Miksi auto on parempi kuin polkupyörä" niin tekoäly kirjoittaa sulle tarinan asiasta."
Kunhan muistaa, että tuo tekoäly on patologinen valehtelija ja huijari ja sen puheisiin luottaa vain idiootit."Kunhan muistaa, että tuo tekoäly on patologinen valehtelija ja huijari ja sen puheisiin luottaa vain idiootit."
Nyt taas tämä essonbarin juntti vetää pakkoänkyröintinsä niin yli. Sulle nauraa kaikki.
Tässä tekoälyn vastaus kun googlaa.
"Miksi auto on parempi kuin polkupyörä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen ei tarvii tekoälyä. Vaimo on kertonut asian aina erittäin suoraan.
:-)No mitä se tekoäly vastasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kunhan muistaa, että tuo tekoäly on patologinen valehtelija ja huijari ja sen puheisiin luottaa vain idiootit."
Nyt taas tämä essonbarin juntti vetää pakkoänkyröintinsä niin yli. Sulle nauraa kaikki.
Tässä tekoälyn vastaus kun googlaa.
"Miksi auto on parempi kuin polkupyörä"Autoa pidetään yleisesti ottaen parempana kuin polkupyörää monista syistä, kuten nopeuden, mukavuuden ja säänsuojan vuoksi. Auto mahdollistaa nopeamman liikkumisen pidemmillä matkoilla ja suojaa paremmin sääolosuhteilta, kuten sateelta ja kylmyydeltä. Lisäksi autossa on tilaa matkatavaroille ja mahdollista kuljettaa useampaa matkustajaa. Polkupyörä on kuitenkin edullisempi, ympäristöystävällisempi ja tarjoaa hyötyliikuntaa.
Auton edut:
Nopeus: Auto mahdollistaa nopeamman matkustamisen pidemmillä matkoilla verrattuna polkupyörään.
Säänsuoja: Auto suojaa kuljettajaa ja matkustajia sateelta, tuulelta ja kylmyydeltä.
Mukavuus: Auto tarjoaa mukavamman matkustuskokemuksen, erityisesti pidemmillä matkoilla.
Kuljetuskapasiteetti: Autoihin mahtuu enemmän matkatavaroita ja matkustajia kuin polkupyöriin.
Turvallisuus: Joissakin tapauksissa auto voi olla turvallisempi vaihtoehto, kuten huonolla säällä tai ruuhkaisilla teillä.
Polkupyörän edut:
Edullisuus:
Polkupyörän hankinta ja ylläpito ovat yleensä huomattavasti edullisempia kuin auton.
Ympäristöystävällisyys:
Polkupyöräily on päästötöntä liikkumista, mikä on ympäristön kannalta parempi vaihtoehto.
Terveyshyödyt:
Polkupyöräily tarjoaa hyötyliikuntaa, joka parantaa kuntoa ja terveyttä.
Liikkuvuus kaupunkiympäristössä:
Polkupyörä voi olla ketterämpi vaihtoehto kaupunkiympäristössä, jossa on paljon liikennettä.
Pysäköinti:
Polkupyörän pysäköinti on yleensä helpompaa ja edullisempaa kuin auton.
Johtopäätös:
Valinta auton ja polkupyörän välillä riippuu henkilökohtaisista tarpeista ja prioriteeteista. Jos tarvitaan nopeutta, mukavuutta ja kuljetuskapasiteettia, auto on parempi vaihtoehto. Jos taas halutaan säästää rahaa, liikkua ympäristöystävällisesti ja saada hyötyliikuntaa, polkupyörä on parempi valinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kunhan muistaa, että tuo tekoäly on patologinen valehtelija ja huijari ja sen puheisiin luottaa vain idiootit."
Nyt taas tämä essonbarin juntti vetää pakkoänkyröintinsä niin yli. Sulle nauraa kaikki.
Tässä tekoälyn vastaus kun googlaa.
"Miksi auto on parempi kuin polkupyörä"Tekoäly tuottaa sellaisia tuloksia mitä itse siihen kirjoittaa ja se on miellyttämisen ammattilainen. AI on huijausta eikä siitä ikinä kannata maksaa euroakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoa pidetään yleisesti ottaen parempana kuin polkupyörää monista syistä, kuten nopeuden, mukavuuden ja säänsuojan vuoksi. Auto mahdollistaa nopeamman liikkumisen pidemmillä matkoilla ja suojaa paremmin sääolosuhteilta, kuten sateelta ja kylmyydeltä. Lisäksi autossa on tilaa matkatavaroille ja mahdollista kuljettaa useampaa matkustajaa. Polkupyörä on kuitenkin edullisempi, ympäristöystävällisempi ja tarjoaa hyötyliikuntaa.
Auton edut:
Nopeus: Auto mahdollistaa nopeamman matkustamisen pidemmillä matkoilla verrattuna polkupyörään.
Säänsuoja: Auto suojaa kuljettajaa ja matkustajia sateelta, tuulelta ja kylmyydeltä.
Mukavuus: Auto tarjoaa mukavamman matkustuskokemuksen, erityisesti pidemmillä matkoilla.
Kuljetuskapasiteetti: Autoihin mahtuu enemmän matkatavaroita ja matkustajia kuin polkupyöriin.
Turvallisuus: Joissakin tapauksissa auto voi olla turvallisempi vaihtoehto, kuten huonolla säällä tai ruuhkaisilla teillä.
Polkupyörän edut:
Edullisuus:
Polkupyörän hankinta ja ylläpito ovat yleensä huomattavasti edullisempia kuin auton.
Ympäristöystävällisyys:
Polkupyöräily on päästötöntä liikkumista, mikä on ympäristön kannalta parempi vaihtoehto.
Terveyshyödyt:
Polkupyöräily tarjoaa hyötyliikuntaa, joka parantaa kuntoa ja terveyttä.
Liikkuvuus kaupunkiympäristössä:
Polkupyörä voi olla ketterämpi vaihtoehto kaupunkiympäristössä, jossa on paljon liikennettä.
Pysäköinti:
Polkupyörän pysäköinti on yleensä helpompaa ja edullisempaa kuin auton.
Johtopäätös:
Valinta auton ja polkupyörän välillä riippuu henkilökohtaisista tarpeista ja prioriteeteista. Jos tarvitaan nopeutta, mukavuutta ja kuljetuskapasiteettia, auto on parempi vaihtoehto. Jos taas halutaan säästää rahaa, liikkua ympäristöystävällisesti ja saada hyötyliikuntaa, polkupyörä on parempi valinta.Todistit tuolla yksinkertaisella tekstillä miten arvoton tekoäly ja mitä paskaa se lähinnä tuottaa.
Tekoäly ei ole euronkaan arvoinen joten siitä ei kannata maksaa euroakaan kuukaudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todistit tuolla yksinkertaisella tekstillä miten arvoton tekoäly ja mitä paskaa se lähinnä tuottaa.
Tekoäly ei ole euronkaan arvoinen joten siitä ei kannata maksaa euroakaan kuukaudessa.Ja muuten, itse en ole koskaan mistään AI-sovelluksesta maksanut euroakaan enkä tule ikinä maksamaankaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toki tekoälystä on paljon apua, mutta sitäkin pitää ymmärtää ja käyttää oikein, ei siihen voi edelleenkään sokeasti luottaa. Itse toki en vielä käytännössä edes käytä tekoälyä, itse vain googlaan asiat entiseen tapaan."
Hyvin huvittava kommentti. Kaveri joka ei itse käytä tekoälyä Kommentoi sitä erittäin asiantuntevaan sävyyn.
Just näitä jotka tietävät kaiken asiasta ilman että on mitään käytännön kokemusta kommentoinnin kohteesta.
Ei voi kuin nauraa.
Tekoälyähän ei tarvitse edes mitenkään erikseen käyttää. Kun kirjoittaa Googlen hakukenttään esim "Miksi auto on parempi kuin polkupyörä" niin tekoäly kirjoittaa sulle tarinan asiasta.Ja tuo tekoälyn tuottama tarina on usein täyttä paskaa. Tekoäly on edelleen idiootti ja pelkkä tekstigeneraattori.
- Anonyymi
Diesel sopii oikein hyvin traktoreihin ja muihin maatalouskoneisiin.
- Anonyymi
Jokainen maalaisjärjellä varustettu näkee tekoälyn olevan oikeilla jäljillä.
Sensijaan tuo essonbaarin juntti on helppo sijoittaa osioon "patologinen valehtelija" ja "kerjään huomiota millä tahansa tavalla"- Anonyymi
Koska tekoäly on huijausta niin siihen ei ikinä elämässään kannata maksaa euroakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska tekoäly on huijausta niin siihen ei ikinä elämässään kannata maksaa euroakaan.
Tekoälystä ei tarvitse maksaa mitään. Ei myöskään essonbaaarin juntin kommenteista.
Tekoälyn teksti on aika kuivaa luettavaa. Juntin sekoitusta saa aina nauru aihetta.
Tahaton huumori on juntin vahvuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoälystä ei tarvitse maksaa mitään. Ei myöskään essonbaaarin juntin kommenteista.
Tekoälyn teksti on aika kuivaa luettavaa. Juntin sekoitusta saa aina nauru aihetta.
Tahaton huumori on juntin vahvuus."Tekoälyn teksti on aika kuivaa luettavaa"
Koska se perustuu faktoihin. Juntti sen sijaan purkaa henkilökohtaisia patoutumiaan.
Naurattaa joka kerta kuinka tosissaan se vaahtoaa aivan turhanpäiväisistä asioista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tekoälyn teksti on aika kuivaa luettavaa"
Koska se perustuu faktoihin. Juntti sen sijaan purkaa henkilökohtaisia patoutumiaan.
Naurattaa joka kerta kuinka tosissaan se vaahtoaa aivan turhanpäiväisistä asioista.Tekoäly tuottaa sellaista tekstiä mitä ihmiset sille syöttävät oli se sitten valetta tai totta. Nykyiset tekoälyt ovat oikeasti hyttystäkin tyhmempiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoäly tuottaa sellaista tekstiä mitä ihmiset sille syöttävät oli se sitten valetta tai totta. Nykyiset tekoälyt ovat oikeasti hyttystäkin tyhmempiä.
Tyhmä tai ei niin tekoäly näyttää tuottavan tämän ketjun esimerkkien perusteella aivan järkevää tekstiä..
Essonbaaarin juntti sen sijaan purkaa vain traumojaan ilman mitään järkevää sisältöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä tai ei niin tekoäly näyttää tuottavan tämän ketjun esimerkkien perusteella aivan järkevää tekstiä..
Essonbaaarin juntti sen sijaan purkaa vain traumojaan ilman mitään järkevää sisältöä.Noiden esimerkkien perusteella tekoäly on käyttökelvoton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noiden esimerkkien perusteella tekoäly on käyttökelvoton.
Ihan fiksua perustekstiä iman tarvetta jonkun tietyn agendan tuputtamisren.
Tonnista vetoaminen että et itse pysty lähellekään yhtä hyvää tekstiä. Todista että olen väärässä. Kirjoita edes lähelle yhtä hyvä vastaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan fiksua perustekstiä iman tarvetta jonkun tietyn agendan tuputtamisren.
Tonnista vetoaminen että et itse pysty lähellekään yhtä hyvää tekstiä. Todista että olen väärässä. Kirjoita edes lähelle yhtä hyvä vastaus.Ei minun tarvitse mitään todistaa. Ja pikkuisen "tekoälyn" tuottamia tekstejä katsomalla huomaa, että tekoäly vain kopioi toisten tekstejä ja ehkä muuttaa sanan sieltä täältä. Tekoälyllä ei ole mitään todellista älyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun tarvitse mitään todistaa. Ja pikkuisen "tekoälyn" tuottamia tekstejä katsomalla huomaa, että tekoäly vain kopioi toisten tekstejä ja ehkä muuttaa sanan sieltä täältä. Tekoälyllä ei ole mitään todellista älyä.
Ylipäätään tekoälyä jatkuvasti käyttävät ovat aivonsa mädättäneitä idiootteja. Järkevät ihmiset eivät ikinä käytä tekoälyä mihinkään. Enkä näe mitään järkevää syytä käyttää tekoälyä.
- Anonyymi
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !? - Anonyymi
Tuota hinta-asiaa en ymmärrä. 55ke maksaa erittäin hyvin varusteltu ja suorituskykyinen nelivetoinen SUV sähköauto.
Ei halvemmalla saa vastaavaa polttista (vaikka tietysti tinkii suorituskyvystä).- Anonyymi
Eli autovalmistajat tuottavat nykyään lähinnä ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa autotehtaistaan. Tuollainen 55 ke on tuollaisesta autosta järkyttävän kallis hinta ja vain idiootit ostavat noin kalliin auton.
Lisäksi useimmat autoa ostavat paskat piittaa auton suorituskyvystä. Normaalit autot ovat olleet riittävän suorituskykyisiä jo viimeiset 30 vuotta. Jo 10 sekunnin kiihtyvyys riittää oikein hyvin lähes kaikille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli autovalmistajat tuottavat nykyään lähinnä ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa autotehtaistaan. Tuollainen 55 ke on tuollaisesta autosta järkyttävän kallis hinta ja vain idiootit ostavat noin kalliin auton.
Lisäksi useimmat autoa ostavat paskat piittaa auton suorituskyvystä. Normaalit autot ovat olleet riittävän suorituskykyisiä jo viimeiset 30 vuotta. Jo 10 sekunnin kiihtyvyys riittää oikein hyvin lähes kaikille.Näin minäkin ajattelin nuorena ja ajelinkin aina muutaman tuhannen (markan) romuilla, joita rakentelin ja hitsailin toimiviksi.
On tullut ikää ja hieman varallisuuttakin.. Kun oli varaa juurikin 55 ke sähköautoon, ja sellaisen halusin, niin miksipä en olisi sellaista hankkinut.
Osasyy kohtuullisen hyvään taloustilanteeseen lienee siinä, ettei olla ikinä ostettu velaksi tai osamaksulla mitään. Ainoat lainat ovat olleet asuntolainoja, jotka nekin on maksettu pois jo 20 v sitten.
Tänään lähdetään Viron reissulle - ei sähkiksellä, vaan 3 kk vanhalla 1300 GS bemulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli autovalmistajat tuottavat nykyään lähinnä ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa autotehtaistaan. Tuollainen 55 ke on tuollaisesta autosta järkyttävän kallis hinta ja vain idiootit ostavat noin kalliin auton.
Lisäksi useimmat autoa ostavat paskat piittaa auton suorituskyvystä. Normaalit autot ovat olleet riittävän suorituskykyisiä jo viimeiset 30 vuotta. Jo 10 sekunnin kiihtyvyys riittää oikein hyvin lähes kaikille.10 sekunnin kiihtyvyys riittää vanhalla, muutaman satasen dieselpösöllä ajavalle, mutta terveet ostaa tehokkaampia sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 sekunnin kiihtyvyys riittää vanhalla, muutaman satasen dieselpösöllä ajavalle, mutta terveet ostaa tehokkaampia sähköautoja.
10 sekunnin kiihtyvyys riittää käytännössä kaikille normaalissa liikenteessä ajaville. Ei normaali liikenne ole mikään kilparata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 sekunnin kiihtyvyys riittää käytännössä kaikille normaalissa liikenteessä ajaville. Ei normaali liikenne ole mikään kilparata.
Miksei pienempikin? VW kuplan arvot 0-100km/h 26,9–37 sek ja hyvin riittivät 🙂
Itse tykkään autoissa alle 6 sek - ja pyörissä alle 4 sek kiihtyvyyksistä, vaikka kilpaa en ajakaan ja nopeita kiihdytyksiä harvoin tarvitsenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli autovalmistajat tuottavat nykyään lähinnä ylihintaista ja heikkolaatuista paskaa autotehtaistaan. Tuollainen 55 ke on tuollaisesta autosta järkyttävän kallis hinta ja vain idiootit ostavat noin kalliin auton.
Lisäksi useimmat autoa ostavat paskat piittaa auton suorituskyvystä. Normaalit autot ovat olleet riittävän suorituskykyisiä jo viimeiset 30 vuotta. Jo 10 sekunnin kiihtyvyys riittää oikein hyvin lähes kaikille.Ei idiootit vaan ne joilla on rahaa ostavat niitä uusia autoja.
Kerrohan nyt sitten millaisia neliveto SUV polttiksia saa hyvin varusteltuna tuolla 55ke hinnalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei idiootit vaan ne joilla on rahaa ostavat niitä uusia autoja.
Kerrohan nyt sitten millaisia neliveto SUV polttiksia saa hyvin varusteltuna tuolla 55ke hinnalla?Ja uusia autoja ostavia on nykyään minimaalisen vähän ja siksi uusien autojen myynti on romahtanut. Valtaosa uusien autojen myynneistä on yrityksille ja nekin ovat vähentäneet ostojaan. Keskituloiset eivät uusia autoja osta.
"Kerrohan nyt sitten millaisia neliveto SUV polttiksia saa hyvin varusteltuna tuolla 55ke hinnalla?"
Kuten sanoin niin kaikki uudet autot ovat ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja. Autovalmistajat tuottavat nykyään lähinnä paskaa tehtaistaan. Eli kannattaa boikotoida uusia autoja. Uutta autoa ei kannata ostaa edes vaikka siihen olisi varaa.
Oikeastaan toivoisin, että uusien autojen myynti romahtaisi nykyisestäkin. Ehkä autovalmistajat tiputtavat reippaasti hintojaan kun kukaan ei osta uusia autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja uusia autoja ostavia on nykyään minimaalisen vähän ja siksi uusien autojen myynti on romahtanut. Valtaosa uusien autojen myynneistä on yrityksille ja nekin ovat vähentäneet ostojaan. Keskituloiset eivät uusia autoja osta.
"Kerrohan nyt sitten millaisia neliveto SUV polttiksia saa hyvin varusteltuna tuolla 55ke hinnalla?"
Kuten sanoin niin kaikki uudet autot ovat ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja. Autovalmistajat tuottavat nykyään lähinnä paskaa tehtaistaan. Eli kannattaa boikotoida uusia autoja. Uutta autoa ei kannata ostaa edes vaikka siihen olisi varaa.
Oikeastaan toivoisin, että uusien autojen myynti romahtaisi nykyisestäkin. Ehkä autovalmistajat tiputtavat reippaasti hintojaan kun kukaan ei osta uusia autoja.No mitä aiot asialle tehdä?
Olet aikaslailla vähemmistössä tuon mielipiteesi kanssa.
Minä olen ostamassa uutta autoa enkä kyllä halua mitään 80-luvun tasoista katiskaa.
Niistä on kokemusta, samoin kuin 90-luvun katiskoista.
Nykyiset on paljon parempia. Mukavampia, turvallisempia ja vaivattomampia ajaa.
Eikkä nykyautot sen kalliimpia palkkoihin nähden ole kuin autot muinoin. Kyllä uusien autojen hintataso seurailee yleistä palkkatasoa edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä aiot asialle tehdä?
Olet aikaslailla vähemmistössä tuon mielipiteesi kanssa.
Minä olen ostamassa uutta autoa enkä kyllä halua mitään 80-luvun tasoista katiskaa.
Niistä on kokemusta, samoin kuin 90-luvun katiskoista.
Nykyiset on paljon parempia. Mukavampia, turvallisempia ja vaivattomampia ajaa.
Eikkä nykyautot sen kalliimpia palkkoihin nähden ole kuin autot muinoin. Kyllä uusien autojen hintataso seurailee yleistä palkkatasoa edelleen.Nykyautojen ajaminen on lähinnä helvettiä kun niihin on lisätty täysin turhia varoituksia ja avustimia ja typeriä hilavitkuttimia. Nykyautot ovat lähinnä ylihintaista sontaa.
"Olet aikaslailla vähemmistössä tuon mielipiteesi kanssa."
Uusien autojen ostajat ovat aika lailla minimaalisen pieni vähemmistö. Käytännössä uusien autojen kauppa on tuhon partaalla. Lähinnä yritykset ja jotkut rikkaat ostavat uusia autoja ja hekin vähenevässä määrin.
"Eikkä nykyautot sen kalliimpia palkkoihin nähden ole kuin autot muinoin. Kyllä uusien autojen hintataso seurailee yleistä palkkatasoa edelleen."
Tuo on typerää valehtelua, autojen hintojen nousu on paljon enemmän kuin palkkojen nousu. Lisäksi nykyisessä taloustilanteessa monen kymppitonnin laittaminen ylihintaiseen peltileluun olisi idiotismin huippu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyautojen ajaminen on lähinnä helvettiä kun niihin on lisätty täysin turhia varoituksia ja avustimia ja typeriä hilavitkuttimia. Nykyautot ovat lähinnä ylihintaista sontaa.
"Olet aikaslailla vähemmistössä tuon mielipiteesi kanssa."
Uusien autojen ostajat ovat aika lailla minimaalisen pieni vähemmistö. Käytännössä uusien autojen kauppa on tuhon partaalla. Lähinnä yritykset ja jotkut rikkaat ostavat uusia autoja ja hekin vähenevässä määrin.
"Eikkä nykyautot sen kalliimpia palkkoihin nähden ole kuin autot muinoin. Kyllä uusien autojen hintataso seurailee yleistä palkkatasoa edelleen."
Tuo on typerää valehtelua, autojen hintojen nousu on paljon enemmän kuin palkkojen nousu. Lisäksi nykyisessä taloustilanteessa monen kymppitonnin laittaminen ylihintaiseen peltileluun olisi idiotismin huippu.Lisään... Ja edelleenkin uusien autojen autojen kauppa on samalla tasolla kuin 90-luvun laman aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyautojen ajaminen on lähinnä helvettiä kun niihin on lisätty täysin turhia varoituksia ja avustimia ja typeriä hilavitkuttimia. Nykyautot ovat lähinnä ylihintaista sontaa.
"Olet aikaslailla vähemmistössä tuon mielipiteesi kanssa."
Uusien autojen ostajat ovat aika lailla minimaalisen pieni vähemmistö. Käytännössä uusien autojen kauppa on tuhon partaalla. Lähinnä yritykset ja jotkut rikkaat ostavat uusia autoja ja hekin vähenevässä määrin.
"Eikkä nykyautot sen kalliimpia palkkoihin nähden ole kuin autot muinoin. Kyllä uusien autojen hintataso seurailee yleistä palkkatasoa edelleen."
Tuo on typerää valehtelua, autojen hintojen nousu on paljon enemmän kuin palkkojen nousu. Lisäksi nykyisessä taloustilanteessa monen kymppitonnin laittaminen ylihintaiseen peltileluun olisi idiotismin huippu.Varmasti se persaukista pakoputkipoikaa harmittaa, kun muut ostaa uusia hienoja sähköautoja ja itse joutuu ajamaan muutaman satasen maksavalla, yli 200tkm ajetulla, vanhalla dieselpösöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti se persaukista pakoputkipoikaa harmittaa, kun muut ostaa uusia hienoja sähköautoja ja itse joutuu ajamaan muutaman satasen maksavalla, yli 200tkm ajetulla, vanhalla dieselpösöllä.
Aika vähän noita uusia sähköautoja ostavia on tilastojen mukaan. Ei niitä ainakaan keskituloiset osta ja valtaosa uusista sähköautoista menee yrityksille.
- Anonyymi
Koska ne on yksinkertaisesti RUMIA!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114389
- 803564
Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223421Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843415Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273306- 902974
- 762974
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim672865"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452810Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852589