Vahva lääkitys kaksisuuntaiseen?

Onko kellään muulla näin paljon lääkkeitä vai olenko jotenkin poikkeuksellisen sairas? Minulla bipo tyyppi 1.
Aripipratsoli
Deprakine
Olantsapiini
Ketipinor
Litium
Mirtatsapiini
Buspironi

Tarvittaessa:
Opamox
Tenox
Propral

Pelottaa että maksa menee pilalle tai jotain…

13

134

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihme jos ei mee.

• Anonyymi

Mene apteekkiin ja kysy farmaseutilta onko meinattu tosissaan noin paljon lääkkeitä,
      He tietävät kaiken lääkkeistä.

• Anonyymi

Eihän apteekki noita lääkkeitä ole määrännyt vaan lääkäri on määrännyt.

• Anonyymi

Miksi sinä syöt psykoosi lääkettä? Miksi ahdistuneisuus lääkettä?Propral = rintakipuun ,verenpaineeseen....ja sun diagnoosina on kaksisuuntainen mielialahäiriö jossa on masennusta ja maniaa samaan aikaa,. Miksi ihmeessä lääkäri on määrännyt sinulle psykoosilääkkeitä. Oletko manian aikana psykoottinen joka selitää nuo psykoosilääkeet.

Miksi sinulle on määrätty noin paljon lääkkeitä? Määrättiinkö kerralla vai onko uutta lisätty aina jos aikasempi ei ole toiminut ja nyt syöt noita kaikkia joka päivä?

Ei olis ihme jos maksa menis pilalle.

Ton lääkelistan mukaan niin sulla on todella paha kaksisuuntainen.

• Anonyymi

Jos noi lääkkeet ei aiheuta ongelmia ja ne auttaa sua niin syöt lääkärin ohjeen mukaan.

• Anonyymi

Hyvä etten pudonnut tuolilta.
      Kamala määrä lääkkeitä.
      Miksi jopa kolmea eri neuroleptiä, psykoosilääkettä, päällekkäin ? Ja nuo kaikki muut vielä lisäksi.
      Olin luullut, ettei nykyaikana enää ketään lääkitä täysin " tainnoksiin ", johan tuo määrä voisi kaataa pienemmän karhunkin.
      Ei ole mikään ihme, jos ei saada psyykkisiä ongelmia paremmiksi tuollaisella määrällä tuollaisia lääkkeitä.
      Voisin sanoa olevani jopa aivan hämmentynyt tuosta cocktailista. Järjetön arsenaali lääkkeitä.

• Anonyymi

Eikö yksi psykoosi lääke riitä psykoosiin? eikö yksi unilääke unettomuuteen ja siihen päälle lääkkeitä ahdistukseen . Ymmärränkö oikein että masennus ja mania aiheuttaa ahdistuneisuutta. Ahdistuneisuus ja mania aiheuttaa uniongelmia ja sitten kun uni ei tule niin syödään pari eri unettomuuselääkettä ja rauhottavia.

• Anonyymi

Aloittaja kertoi hänellä olevan kaksisuuntainen, taitaa nykynimeltään olla joku bipolaarinen häiriö. Hän ei maininnut mitään psykoosista, eli jos ei ole psykoosia, ei pitäisi olla myöskään psykoosilääkettä, ainakaan noin montaa erilaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja kertoi hänellä olevan kaksisuuntainen, taitaa nykynimeltään olla joku bipolaarinen häiriö. Hän ei maininnut mitään psykoosista, eli jos ei ole psykoosia, ei pitäisi olla myöskään psykoosilääkettä, ainakaan noin montaa erilaista.

Aripipratsoli on psykoosilääke.Ketipinor on myös psykoosilääke. Deprakine on manian hoitoon jos Litium ei sovi. Siltä hänellä on Litium myös. Olantsapiini myös vähentää psykoottisia oireita .Buspironi ahdistuneisuuteen ja levottomuuteen.Opamox myös ahdistukseen ja unettomuuteen koska mirtsapiini ei auta masennukseen ja uniongelmiin.Tenox sekin ahdistukseen ja unettomuuteen.Propral sydämen rytmihäiriöön ja verenpaineeseen.

Miksi niin monta eri lääkettä jotka pitäis vähentää ahdistuneisuutta ja tasata mielialoja ja miksi kolme eri unilääkettä?Miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aripipratsoli on psykoosilääke.Ketipinor on myös psykoosilääke. Deprakine on manian hoitoon jos Litium ei sovi. Siltä hänellä on Litium myös. Olantsapiini myös vähentää psykoottisia oireita .Buspironi ahdistuneisuuteen ja levottomuuteen.Opamox myös ahdistukseen ja unettomuuteen koska mirtsapiini ei auta masennukseen ja uniongelmiin.Tenox sekin ahdistukseen ja unettomuuteen.Propral sydämen rytmihäiriöön ja verenpaineeseen.

Miksi niin monta eri lääkettä jotka pitäis vähentää ahdistuneisuutta ja tasata mielialoja ja miksi kolme eri unilääkettä?Miksi?

Olantsapiini on myös suoraan sanottuna psykoosilääke, neurolepti.
        Mirtazapiinia käytetään myös uniongelmiin, mutta pienempinä annoksina kuin vaikkapa masennuksen hoidossa. Mirtazapiini on nimenomaan mieliala- eli masennuslääke.
        Propralia voidaan käyttää myös paniikkihäiriöön, sosiaalisten tilanteiden jännitykseen, jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olantsapiini on myös suoraan sanottuna psykoosilääke, neurolepti.
        Mirtazapiinia käytetään myös uniongelmiin, mutta pienempinä annoksina kuin vaikkapa masennuksen hoidossa. Mirtazapiini on nimenomaan mieliala- eli masennuslääke.
        Propralia voidaan käyttää myös paniikkihäiriöön, sosiaalisten tilanteiden jännitykseen, jne.

Niinhän mä kirjoitin. Etsä ymmärtänyt kun mä sanoin että Olantsapiini vähentää psykoottisia oireita niin sillon se on psykoosilääke.Ja sanoin myös mirtsapiini uniongelmiin. Joo Mirtsapiini on mielialalääke mutta tossa listassa on muitakin mielialalääkkeitä.

Propral varmaan sen takia jos panikkihäiriössä yms. tulee sydämen tykytyksiä ja sydän ei lyö tasaisesti ja rauhallisesti. Mutta jos aloittajalla on noita pelkoja niin eikö niistä kannattais puhua vaikla terapiassa.

Onko aloittajalla hoitosuhdetta mihinkään vai onko tuo lääkearsenaalin varassa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän mä kirjoitin. Etsä ymmärtänyt kun mä sanoin että Olantsapiini vähentää psykoottisia oireita niin sillon se on psykoosilääke.Ja sanoin myös mirtsapiini uniongelmiin. Joo Mirtsapiini on mielialalääke mutta tossa listassa on muitakin mielialalääkkeitä.

Propral varmaan sen takia jos panikkihäiriössä yms. tulee sydämen tykytyksiä ja sydän ei lyö tasaisesti ja rauhallisesti. Mutta jos aloittajalla on noita pelkoja niin eikö niistä kannattais puhua vaikla terapiassa.

Onko aloittajalla hoitosuhdetta mihinkään vai onko tuo lääkearsenaalin varassa?

Ymmärsin, mutta kirjoitit, että Mirtazapiini ei auta masennukseen ja uniongelmiin. Huomasitko itse ? Vaikka varmaankin pelkkä ajatusvirhe, älä ota itseesi, en syytä sinua mistään.
        Kunhan oikaisin.

• Anonyymi
      UUSI

Sinulle on määrätty liikaa lääkkeitä, jotka vaikuttavat samalla tavalla. Jos et ole psykoottinen, ei sinulla pitäisi olla psykoosilääkkeitä (Ketipinor, Olantsapiini ja Aripipratsoli). Bipolaarin hoidossa käytetään joko litiumia tai sitten Deprakinea (tai muuta) mutta ei niitä kaikkia samaan aikaan. Suosittelen että koitat saada ainakin Olantsapiinin ja Ketipinorin pois, koska ne lihottavat aivan tolkuttomasti. Itse lihoin n. 25 kg 6 kuukauden aikana. Ne myös nostivat minun maksa-arvoja (ALAT). Maksa-arvot normalisoituivat kun lopetin ne, enkä ole lihonut myöskään. Suosittelen myös että kysyt voisiko Litiumin vaihtaa pelkkään Deprakineen, mutta vasta sen jälkeen kun Olanzapin ja Ketipinor on saatu pois. Mun mielestä Aripipratsoli laski mun verenpainetta, mutta toisaalta ei aiheuttanut vakavampia haittoja. Toisaalta sen kokeilu jäi lyhyeksi, koska olin liian "vetelä" kun käytin sitä enkä halunnut jatkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5037
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3302
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3059
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      36
      2112
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1787
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1540
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1454
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      118
      1130
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1099
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1067
    Aihe