Terve taas kaikille!
Kiitos teille, jotka olette vastailleet kysymyksiini. Osa vastauksista oli sydämellisiä, osa käsittämättömiä, ja osa kuulosti siltä kuin Pyhä Henki olisi kirjoittanut ne kesken kielilläpuhumisharjoituksen. Mutta olen miettinyt tätä nyt paljon ja tullut lopputulokseen:
Ehkä on parempi, etten edes yritä tulla uskoon.
Kuulostaa ehkä ristiriitaiselta, kun vielä viikko sitten halusin kovasti uskoa, ymmärtää ja tulla “sisäpuolelle”. Mutta nyt kun olen käynyt tämän uskontetris-kierroksen läpi, olen alkanut arvostaa ateismia ihan uudella tavalla. Se on nimittäin turvallinen valinta: ei ole vaaraa, että uskoo vahingossa väärin.
Usko vaatii:
- oikeaa asennetta
- oikeaa tahtoa (joka ei saa olla lihasta)
- oikeaa järjestystä (ensin synnin tunto, sitten usko, sitten sinetti, sitten kaste, sitten täyteys)
- ja ilmeisesti Jeesuksen tunteiden kokemista sisäisesti, mutta vain jos Hän on muuttanut asumaan päähäsi.
Ateismi sen sijaan ei vaadi muuta kuin sen, että hyväksyy, ettei tiedä. Ja tässä vaiheessa - uskotte tai ette - se tuntuu helpommalta ja jopa rehellisemmältä.
Ei tarvitse miettiä, onko saanut Pyhän Hengen sinetin vai vasta ennakkovarauksen. Ei tarvitse arvailla, puhuuko sisäinen ääni Jeesuksen rakkaudella vai oman aivokuoreni kommenteilla.
Tässä vaiheessa tuntuu hyvältä vain hengittää syvään ja todeta: maailma on, elämä on, ja minäkin olen. En tiedä, onko Jumalaa. Mutta ainakin tiedän, että olen lakannut yrittämästä uskoa oikein, jotta voisin ehkä joskus uskoa oikealla tavalla.
Yksi kirjoittaja kertoi täällä, että Jeesus asuu hänen sisällään ja tuntee hänen kauttaan tunteita. Minä näin kerran miehen kaupan pihalla, joka kertoi, että alieni asuu hänen päässään ja että kuun takana on alus. Pitäisi olla hengellisesti kypsä erottaakseen nämä kaksi toisistaan. Minä en taida olla.
Joten nyt ainakin tiedän, miltä tuntuu olla ulkopuolella. Ja rehellisesti. Täällä ulkona on ihan hyvä ilma. Hengittää voi, ajatus kulkee, eikä ole pelkoa, että Jumalan kolminaisuusvalikko asentuu väärässä järjestyksessä.
Toivotan teille kaikkea hyvää uskon tielle. Minä lähden nyt omalle, jossa suunta ei ehkä ole taivas, mutta ainakin kartta on yksinkertaisempi. 😅
- Entinen etsijä, nykyinen realistisesti rauhallinen ateisti. ✌️
Päätin, etten yritäkään tulla uskoon, ateismi on ainakin turvallista
44
323
Vastaukset
- Anonyymi
"Ateismi sen sijaan ei vaadi muuta kuin sen, että hyväksyy, ettei tiedä."
Tähän minäkin olen päätynyt ja sehän on myös totuus, sillä kukaan ei todellakaan voi tietää.
Uskoa voi ainoastaan, mutta usko ei ole tietoa. Jos se on tietoa, niin silloin ei enää tarvita uskoa.- Anonyymi
oikea ateisti tietää ettei ole jumalaa , mutta sellainen ettei ole ihan varma on ok
- Anonyymi
Uskovien suuri ongelma on se, että he kuvittelevat olevansa tietäväisiä.
1. Kor. 8:1...Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.
- Anonyymi
liity aku ankkaan uskoviin , voit opetella puhumaan kuin aku ankka , eli poskilla 🤣
- Anonyymi
Lestadiolaisuuteen pääsee vain syntymällä. On se tekopyhäää
- Anonyymi
joo on jotain asioita joita ei pidä totena , koska ne on niin epätodennäköisiä asioita , mutta vaikka ne ovat todella harvinaisia niin ne voivat olla totta , mutta jumala ei kuulu tähän katekoriaan
itse väitin eräälle kaverille että ei se voi olla totta ja se olikin totta 🤔
siitä opin että jokin joka on mahdollista mutta aivan äärimmäisen epätodennäköistä voi olla mahdollista
mutta uskallan sanoa jumalan olevan vale- Anonyymi
Tutustupa King James Bibleen, ihan sen rakenteeseen, Brandon Petersonin avulla. Siinä on 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Siinä on satoja seitsemällä jaollisuuksia. Siinä on niin paljon ihmeitä, että jos uskot sen kaiken olevan sattumaa, sinulta vaaditaan valtavan suurta uskoa sattuman voimaan.
Ei, kyllä KJB on Jumalan pyhän hengen innoittama, sanalleen ja pilkulleen. Edes tekoälyn avulla ei voisi laatia sellaista teosta. Kuvittelepa esimerkiksi tämä 'sattuma':
Raamatun ainoan oikean englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi ja ne sitten käännettiin englanniksi?
Genesis 1 King James Bible (KJB)
1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
(10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)
Revelation 22 King James Bible (KJB)
21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
(12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)
1 John 5 King James Bible (KJB)
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
(22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutustupa King James Bibleen, ihan sen rakenteeseen, Brandon Petersonin avulla. Siinä on 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Siinä on satoja seitsemällä jaollisuuksia. Siinä on niin paljon ihmeitä, että jos uskot sen kaiken olevan sattumaa, sinulta vaaditaan valtavan suurta uskoa sattuman voimaan.
Ei, kyllä KJB on Jumalan pyhän hengen innoittama, sanalleen ja pilkulleen. Edes tekoälyn avulla ei voisi laatia sellaista teosta. Kuvittelepa esimerkiksi tämä 'sattuma':
Raamatun ainoan oikean englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi ja ne sitten käännettiin englanniksi?
Genesis 1 King James Bible (KJB)
1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
(10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)
Revelation 22 King James Bible (KJB)
21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
(12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)
1 John 5 King James Bible (KJB)
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
(22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)Noinhan se Koraanikin on Allahin sanaa. Ihan sama numerologinen väitepohja, jolla saa ihan mitä haluaa. Olen meinaan nähnyt monien imaanien kertovan niitä.
- Anonyymi
Sinun olisi pitänyt alun alkaen kysyä kaikki asiat Jumalalta eikä uskovaisilta.
- Anonyymi
Niin-niin, mutta miltä niistä tuhansilta toistensa kanssa kiivaasti tukkanuottasilla olevalta jumalalta?
- Anonyymi
Ateisti tietää, että yhtään jumalaa ei ole olemassa. Et ole ateisti.
- Anonyymi
Ei tiedä, vaan luulee. Ateisti vihaa Jumalaa, johon ei edes muka usko. Jotain ristiriitaa tässä?
- Anonyymi
Sinulla näyttää olevan paljon fundeerausia mitä tulee hengellisyyteen.
Se on hyvä asia. Se todistaa sitä, että Jumala on kiinnostunut sinusta
ja puhuu sinulle. Siksi sinä näitä asioita mietit ja pohdit.
Mutta yhdessä asiassa olet hakoteillä. Sinun ongelmasi ei ole
esittämäsi asiat, teologiset oppikysymykset. Ongelmasi on itse
asiassa Herra Jeesus Kristus.
Näin minulle sanottiin minun ollessa Jumalan puhuttelussa ja kutsussa.
Silloin minä käsitin heti, että ongelmani on se, mitä teen Jeesukselle.
Uskonko Häneen ja Häntä ja lähdenkö kokosydämisesti seuraamaan
Häntä. Se on ongelma, joka minun tulee nyt ratkaista, ei ollenkaan ne
minun kokemani vaikeat asiat, joita elämäni oli täynnä.
>>>Mutta ainakin tiedän, että olen lakannut yrittämästä uskoa
oikein, jotta voisin ehkä joskus uskoa oikealla tavalla.<<<
Heitä jo yrittämiset uskoa oikein ja käsittää kaikki oikein.
Minä en yrittänyt uskoa oikein. Ongelmani oli se, mitä teen
Jeesukselle Kristukselle. Otanko Hänet vastaan ja lähdenkö
seuraamaan Häntä vai jatkanko elämääni ilman Häntä. Se minun
tuli ratkaista ja päättää. Ja sitä päätöstä ei kukaan toinen voinut
minun puolestani tehdä. Se oli yksin minun pätettävissä.
Kun tein päätöksen lähteä Jeesuksen seuraan seuraamaan Häntä,
kohta huomasin, että kaikki ongelmani olivat poissa. En löytänyt yhtään
ongelmaa. Ja tämä oli minulle täysin käsittämätöntä; mihin ihmeessä
minun suuret, vaikeat ja monilukuiset ongelmani olivat hävinneet.
Itse asiassa minä olin yksi suuri ongelma ja suuri syntisäkki. Mutta
nyt ne kaikki olivat poissa. Mihin ne katosivat?
Jeesus oli tullut elämääni ja poistanut ongelmani yliluonnollisesti.
Minä olin muuttunut sisäisesti uudeksi ihmiseksi, jollaiseksi
Jumala oli tarkoittanut minut. Jumala oli sen tehnyt ja saanut
aikaiseksi. Minä sain uuden elämän ja aloin uutta elämää puhtaalta
pohjalta puhtailla papereilla. Nyt elämä hymyili ja linnut lauloi.
Sinunkin tulee jättää kaikki muu ja keskittyä siihen yhteen
ongelmaan; mitä teet Jeesukselle Kristukselle? Saako Hän olla
sinulle sitä, mitä Hän tahtoo olla, vai ei?
Uskoon tulo ei välttämättä, eikä useinkaan, ole mikään helppo juttu.
Se voi kestää vuosia ja joskus jopa vuosikymmeniä. Se johtuu siitä,
että meille puhuu sekä Jumala että sielujemme vihollinen.
Tiedätkö sen?
Näin oli minunkin kohdallani.
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257
Mvh J - K - Anonyymi
Peace!
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eli uskovat ja ateistit ja kaikki siltä väliltä.
: )- Anonyymi
Ja alienit myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja alienit myös.
Kyllä, kaltaisesi alienit myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kaltaisesi alienit myös.
Alienit ovat sentään fiksuja. Samaa ei voi sanoa kaltaisestasi tyhmästä uskiksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alienit ovat sentään fiksuja. Samaa ei voi sanoa kaltaisestasi tyhmästä uskiksesta.
Ja katso: alien otti nokkiinsa! Oih ja voih!
:D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja katso: alien otti nokkiinsa! Oih ja voih!
:D :D :DNauru ilman syytä (3 hymiötä) on merkki tyhmyydestä.
- Anonyymi
Kannattaa ainakin pysyä erossa uskonnoista mitkä kannattaa tappamista.
Valita rauhallinen ateismi.- Anonyymi
Pohjois-Korea ja Kiina ovat esimerkkejä ateismin seurauksista. Kiinassa on kyllkä tullut valtavasti ihmisiä uskoon, valtion vainosta huolimatta.
- Anonyymi
Ateisteja ei jumala kiduta eikä heitä tuliseen järveen.
- Anonyymi
Heidätpä juuri. Jokainen meistä on ansainnut helvetin, mutta uskomalla, että Jeesus sovitti verellään meidän jokaisen synnit, ja ottamalla sen vastaan omalle kohdalleen, pelastuu helvetiltä, uudestisyntyy.
Joillekin tuo tulee suurena tunnekokemuksena. Jotkut kokevat sen silmien aukenemisena. Minä hiukan itsin, kun tajusin syntisyyteni. Hyvien opettajien avulla (varsinkin Robert Breaker) olen kasvanut uskossa ja voin sanoa, että en enää pelkää, vaikka maailmaa ollaan viemässä kohti orjuutta ja sotaa. Luotan siihen, että Jeesus tempaa omansa turvaan taivaaseen luultavasti jo (vihdoinkin) tänä vuonna.
Jeesuksen sovitustyö ristillä oli täydellinen. Kukaan meistä ei voi omilla teoillaan pelastua eikä keneltäkään pelastusta kielletä hänen kauheiden rikostensa takia, jos hän kääntyy, myöntää syntisyytensä ja uskoo Jeesukseen ja siihen, mitä hän ristillä teki. Näin helppoa se on tässä armon ajassa. Heti uskovien ylöstempauksen jälkeen evankeliumi eli pelastussuunnitelma muuttuu. Silloin pelastuksensa voi menettää, jos ottaa pedon merkin. Silloin täytyy olla valmis kuolemaan Jumalan kunniaksi,
Jeesus teki pelastumisen meille niin helpoksi. Harvat nykyään opettavat puhdasta evankeliumia, joka löytyy 1 kor 15:1-4. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä. Ilman viattoman veren vuodatusta ei ole syntien sovitusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heidätpä juuri. Jokainen meistä on ansainnut helvetin, mutta uskomalla, että Jeesus sovitti verellään meidän jokaisen synnit, ja ottamalla sen vastaan omalle kohdalleen, pelastuu helvetiltä, uudestisyntyy.
Joillekin tuo tulee suurena tunnekokemuksena. Jotkut kokevat sen silmien aukenemisena. Minä hiukan itsin, kun tajusin syntisyyteni. Hyvien opettajien avulla (varsinkin Robert Breaker) olen kasvanut uskossa ja voin sanoa, että en enää pelkää, vaikka maailmaa ollaan viemässä kohti orjuutta ja sotaa. Luotan siihen, että Jeesus tempaa omansa turvaan taivaaseen luultavasti jo (vihdoinkin) tänä vuonna.
Jeesuksen sovitustyö ristillä oli täydellinen. Kukaan meistä ei voi omilla teoillaan pelastua eikä keneltäkään pelastusta kielletä hänen kauheiden rikostensa takia, jos hän kääntyy, myöntää syntisyytensä ja uskoo Jeesukseen ja siihen, mitä hän ristillä teki. Näin helppoa se on tässä armon ajassa. Heti uskovien ylöstempauksen jälkeen evankeliumi eli pelastussuunnitelma muuttuu. Silloin pelastuksensa voi menettää, jos ottaa pedon merkin. Silloin täytyy olla valmis kuolemaan Jumalan kunniaksi,
Jeesus teki pelastumisen meille niin helpoksi. Harvat nykyään opettavat puhdasta evankeliumia, joka löytyy 1 kor 15:1-4. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä. Ilman viattoman veren vuodatusta ei ole syntien sovitusta.Pelastuakseen pitää uskoa Raamatun tarut ja valheet. Ei ole helppoa.
- Anonyymi
Minäkin olisin ateisti mutta en voi koska uskon reinkarnaatioon ja karmaan.
- Anonyymi
Jos ateismi johtaa sotaan ja väkivaltaan, on yhtä huono kuin uskonto.
- Anonyymi
Oliko Jeesus tyttölapsi? Herides tapatti kaikki poijalapset.
- Anonyymi
On surkeaa, että uskovaisten keskustelut eivät olekaan uskovaisten keskustelua kovin suuressa määrin.
Enemmistö täällä kirjoittavista ei tunne Jumalaa, tai tuntee hyvin vaillinaisesti, antaen aivan väärän kuvan.
Siksi kehotan kaikkia lukemaan itse Raamattua ja muodostamaan oman käsityksensä.- Anonyymi
Totta, ja juuri siksi minä tulin tänne kysymään. Olin lukenut Raamattua ja huomasin, että siellä on lohikäärmeitä, ennustuksia, kuolleista heräämisiä, taivaasta tulevaa ruokaa ja taikavoimia. Siis ihan Taru sormusten herrasta -meininkiä. 🧙♂️🐉
Ajattelin, että ehkä täällä osattaisiin selittää nämä asiat järkevästi. Että olisi tulkintaa, kontekstia, viisautta.
Sen sijaan sain lähinnä ohjeita antautua, lakata ajattelemasta ja uskoa ennen kuin voin ymmärtää mitään. Vähän kuin joku sanoisi: Lue Taru sormusten herrasta vasta sitten kun uskot haltioihin. 😅 - Anonyymi
"On surkeaa, että uskovaisten keskustelut eivät olekaan uskovaisten keskustelua kovin suuressa määrin."
Kyllä ne voivat olla. Kristinusko on vain niin epäselvä, että se on pilkkoutunut lukemattomiksi kuppikunniksi.
"Enemmistö täällä kirjoittavista ei tunne Jumalaa, tai tuntee hyvin vaillinaisesti, antaen aivan väärän kuvan."
Niinhän se tuntuu menevän, että jokainen luulee sen oman uskomuksen olevan ainut oikea.
"Siksi kehotan kaikkia lukemaan itse Raamattua ja muodostamaan oman käsityksensä."
Ehdottomasti. Ihan alusta loppuun ajatuksen kanssa. Tuolla ateismi palstalla onkin ollut puhe, miten sen tekeminen on ollut tehokkain tie ateismiin. Tämän takia keskiverto ateisti tunteekin Raamatun paremmin kuin keskiverto kristitty.
Valtaosa kristityistä ovat kuulleet muiden tulkintoja sieltä täältä ja väittävät lukeneensa Raamatun. Oletko sinä varmasti lukenut sen? - Anonyymi
Kannattaa aloittaa Vanhasta testamentista. Siellä jo alussa Jumala päästää saatanan käärmeen muodossa villitsemään Aatamia ja Eevaa, vaikka olisi voitu tuhota heti. Seurauksena Jumala langettaa kirouksen ja kuoleman koko ihmiskunnalle eli rankaisee viattomia toisen (itsensä) synnistä.
Lue miten Herra tappaa lapset, imettävät äidit ja kaikki hukuttamalla heidät ja myöhemmin pudottamalla tulisia kiviä päälle.
Mieti myös sitä, millainen jumala luo taudinaiheuttajat, myrkylliset eliöt, loiset ja pedot. Ja olosuhteet, joissa tapahtuu luonnonkatastrofeja ja onnettomuuksia. Kuka on syypää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa aloittaa Vanhasta testamentista. Siellä jo alussa Jumala päästää saatanan käärmeen muodossa villitsemään Aatamia ja Eevaa, vaikka olisi voitu tuhota heti. Seurauksena Jumala langettaa kirouksen ja kuoleman koko ihmiskunnalle eli rankaisee viattomia toisen (itsensä) synnistä.
Lue miten Herra tappaa lapset, imettävät äidit ja kaikki hukuttamalla heidät ja myöhemmin pudottamalla tulisia kiviä päälle.
Mieti myös sitä, millainen jumala luo taudinaiheuttajat, myrkylliset eliöt, loiset ja pedot. Ja olosuhteet, joissa tapahtuu luonnonkatastrofeja ja onnettomuuksia. Kuka on syypää?Vanha testamentti ei sano ollenkaan käärmeen olleen saatana. Siellä kerrotaan kyllä Jumalan luoneen kavalia eläimiä, joista käärme oli kavalin.
Toinen ongelma on koko hyvän ja pahan tiedon puun olemassaolo. Miksi sellainen piti olla keskellä Eedeniä houkuttavilla syötävillä.
Ja koko asiaan kiteytyy vielä se, että Aatami ja Eeva siis olivat syyntakeettomia. He eivät mitenkään pystyneet käsittämään koko konseptia hyvästä ja pahasta.
Sekin on kysymysmerkki pystyivätkö Aatami ja Eeva edes kuolemaan. Siellähän oli myös erillinen ikuisen elämän puu, josta syöminen ei ollut kiellettyä.
Mutta sinulla on tässä tosiaan se tärkeä viesti, että vanha testamentti pitäisi myös lukea.
- Anonyymi
Sen välttämättömän ohjeen vain tarvitsee, ettei kannata tappamista, niin ei ole paholaisen puolella.
- Anonyymi
Meille on annettu Raamatussa kylliksi tietoa, että voimme löytää pelastuksen, jos sitä todella etsimme.
Ei meidän tarvitse ymmärtää kaikkea, eikä tarvitse edes ottaa kaikkea kirjaimellisesti, jos se tuottaa ongelmia. Voimme muodostaa oman käsityksemme. Meidät tuomitaan sen mukaan, mitä olemme ymmärtäneet oikeaksi.
Siksi uskovillakin voi olla jokaisella oma käsityksensä asioista. Tärkeintä on ettää uskoo Jeesukseen ja pyrkii vilpittömästi ymmärtämään, ja toimii ymmärryksensä mukaan.
Koska minulla on oma kuva siitä, mikä on oikein, ja toisella taas voi olla erilainen käsitys, niin ei kannata väitellä mielipiteistä, vaan tyytyä siihen että myös uskovaiset ovat yksilöitä. Meitä kasvatetaan elämänkokemusten kautta, jotta muuttuisimme vähitellen taivaaseen sopiviksi, ja opimme rakastamaan Jumalaa yli kaiken, ja lähimmäistämme niinkuin itseämme.- Anonyymi
Jeesus on pelkkä ihminen. Helvettiä ei ole eikä taivasta. Kuolleet eivät herää.
Pelastunko?
- Anonyymi
Itse kyllä uskon Jumalaan, en ole ateisti, mutta voin sanoa suoraan, että olet tehnyt todella viisaan valinnan. Pysy kaukana niistä, jotka yrittävät sinua käännyttää, helluntailaisten toiminta on todella sairasta.
- Anonyymi
Paholainen lukee näitä hengellisten palstoja mielenkiinnolla.
Jos jossain on kirjoitus, joka neuvoo oikealle tielle, hän lähettää palvelijansa kaikin tavoin sotkemaan asioita, jotta kukaan ei vain löytäisi pelastusta.
Raamattu sanoo, että paholainen käy ympäriinsä kuin kiljuva lohikäärme, saadakseen niellä jonkun totuutta etsivän.
Paholaista ei kiinnosta sivut joissa käsitellään pelkästään ateismia tai evoluutiota, nehän ovat jo hänen palvelijoittensa käytössä, mutta jos puhuu positiivisesti Jumalasta tai luomisesta, niin silloin tulee aina kiivas hyökkäys.
Jeesus puhui siitä, että vihamies kylvää juolavehnää oikean vehnän joukkoon, jotta viljan kasvu tyrehtyisi.- Anonyymi
Hihhulit ovat jatkuvasti läsnä ateismi ja kreationismi sivuilla. Röyhkeimmät ovat jopa tiedepalstalla, mutta sieltä on onneksi kreationismi poistettu uskonnot osioon.
- Anonyymi
Harva palstakirjoittaja käsittä hengellisiä todellisuuksia.
Pekele ei paljasta itseään kovin helposti eikä mielellään,
jotta uhri ei lähtisi Jeesuksen luokse pakoon ja pelastuisi.
Mutta kun uhri huomaa, kuka hänelle puhuu, hän voi
huutaa Jeesusta Kristusta apuun.
Silloin pekeleen ote murenee ja uhri pääsee irti. Tämä on niin
todellista. Itse olen kokenut paholaisen puhetta. Jossakin
tilanteessa niin voimakkaasti, että aivan hirvittää.
Tässä yksi erimerkki:
Olin tullut Jeesuksen Kristuksen luokse ja antanut itseni
Hänelle kokosydämisesti ja ehdoitta. Kuitenkaan en kokenyt
yhtään mitään. Silloin paholainen alkoi saarnata minulle.
Muistan sen sanatarkasti vaikka siitä on jo yli 35 vuotta.
"Nyt sinä olet vienyt uskon asiasi niin pitkälle kuin osaat ja ymmärrät.
Sinä tulit Jeesuksen luokse, mutta Jeesus ei ottanut sinua vastaan.
Sinulla oli mahdollisuutesi viikko sitten kun sait kokea Jeesuksen
parantavan kosketuksen ja suuren siunauksen. Nyt on jo aivan liian
myöhäistä. Muistat saarnaajan kutsun: "Täällä on monia, joiden pitäisi
tulla Jeesuksen luokse". Sinä olit yksi heistä. Mutta sinä et mennyt
Jeesuksen luokse. Ei Jeesus enää huoli sinua koska silloin hylkäsit
Hänen kutsunsa vaikka Hän siunasi sinua niin voimakkaasti.
Katso nyt noita ihmisiäkin! Ne nauravat sinulle ja pilkkaavat sinua
koska he tietävät; sinä tulit Jeesuksen luokse, ja Jeesus ei ottanut
sinua vastaan. Kaikki on nyt loppu ja sinä joudut Helvettiin.
Millään ei ole enää mitään väliä. Nouse nyt ja lähde äkkiä täältä ulos.
Älä koskaan enää palaa tänne takaisin! Mene kotiisi ja hirtä itsesi
sinne pihakoivuun."
Ihmisen ajatukset ja sanat eivät välttämättä ole ollenkaan hänen
omia ajatuksia ja sanoja. Joku toinen on ne sinulle ja minulle puhunut.
Tiedätkö kuka? Kuka minulle puhui nämä sanat koska ne olivat
päinvastaisia ilmoituksia minulle aikaisemmin puhuttuihin sanoihin
verrattuna? Entä kuka minulle oli puhunut aikaisemmin ja vetänyt
minua Jeesuksen Kristuksen luokse? Ne eivät olleet minusta minun
omia ajatuksia ja pohdintoja!
Tästä voi lukea lopusta loppuhuipentumasta mitä sitten tapahtui.
Löysin netistä entisen ateistin kokemuksen, joka on samantyyppinen
kokemus vihollisen puheesta minun oman kokemukseni kanssa. Nämä
asiat ovat niin todellisia ja Jumala tahtoo paljastaa paholaisen juonia.
https://www.youtube.com/watch?v=YNe2f2JQV7M
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä yksi erimerkki:
sinne pihakoivuun."
Mvh J - KTahtoisin kommentoida näitä seuraavia paholaisen sanoja.
Huomaa, että ne ovat valhetta ja eksyttäviä sanoja.
Totuus on siis päinvastainen.
>>>Kaikki on nyt loppu ja sinä joudut Helvettiin.<<<
Totuus: Kaikki ei ole loppu ja sinä et joudu Helvettiin.
>>>Millään ei ole enää mitään väliä.<<<
Totuus: Nyt kaikella on väliä ja sinulla alkaa uusi ihmeellinen
elämä Jumalan kanssa.
>>>Nouse nyt ja lähde äkkiä täältä ulos.<<<
Totuus: Älä koskaan lähde Jeesuksen luota pois. Sinä saat olla
Hänen kanssaan. Hän ei koskaan hylkää sinua. Hän rakastaa
sinua ja siunaa sinua yhteydessään.
>>>Älä koskaan enää palaa tänne takaisin! <<<
Totuus: Mene seurakuntaan ja pysy uskovien yhteydessä.
>>>Mene kotiisi ja hirtä itsesi sinne pihakoivuun."<<<
Totuus: Et tarvitse tehdä sitä lopullista peruuttamatonta tekoa.
Jeesus on kanssasi ja auttaa ja vahvistaa sinua. Hän antaa tulevaisuuden
ja toivon ja vapauttaa sinut kaikesta synnistä ja vihollisen vallasta.
Saat aloittaa uuden elämän Jumalan kanssa Hänen yhteydessään
onnellisena ja vapaana Jumalan lapsena. Jumala siunaa sinua.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä yksi erimerkki:
sinne pihakoivuun."
Mvh J - KJahas, nyt on mopo tosiaan syvällä metsässä, vielä ilman kypärää ja bensakin loppu.
Eikä siinä, en kiistä että koetut asiat voivat tuntua hyvinkin todellisilta. Pelot, äänet, sanat, jotka iskee suoraan ytimeen. Niillä on voimaa. Mutta kun niitä aletaan suoraan nimetä “paholaisen puheiksi” ilman että mietitään hetkeäkään mielen terveyttä, niin mennään jo melkoiselle liukumaalle.
Jos joku ääni käskee hirttää itsensä pihakoivuun, kyse ei ole enää vain “hengellisestä todellisuudesta” vaan ihan rehellisestä psyykkisestä hädästä. Tällöin ei pitäisi ensimmäisenä lähteä kaivamaan Raamatun sivuilta riivaajahenkien historiaa, vaan ennemmin soittaa ihan tavallista apua... ihmiseltä ihmiselle.
Ja että “pek**le ei paljasta itseään, jotta uhri ei pelastuisi” kuulostaa kyllä niin kierolta juonikuviolta, että Hollywoodkin kalpenisi. Mutta silloin pitäisi kai näkyä samaan aikaan armoton pahuus JA ääretön salakavaluus. Kuulostaa enemmän siltä, että mieli itse käy kamppailua, jossa hyvä ja paha saavat hahmonsa sieltä missä usko on opettanut niitä näkemään.
En väheksy kokemustasi. Jos joku on kokenut pahuutta niin vahvasti, että se jättää muistiin vuosikymmenten jäljet, se ei katoa sillä että joku sanoo “ei tuollaista ole olemassa”. Mutta sanon silti: joskus vihollinen ei ole ulkopuolinen persoona, vaan oma sisäinen ääni, joka on imenyt itseensä häpeää, pelkoa ja oppeja, joissa armon raja oli aina askelen liian kaukana.
Ja juuri siksi on vaarallista rakentaa usko pelolle. Koska jos pelastus on joka hetki katkolla ja paholainen vaanii joka ajatuksen takana, niin ihminen ei elä vapaudessa. Vaan jatkuvassa varjossa.
Jos Jeesus on rakkaus ja rauha, niin silloin hän ei tule pelon kautta. Eikä käske sinua tappamaan itseäsi, jos missasit jonkun “oikean hetken” vuosikymmeniä sitten. Se ei ole armon Jumala. Se on kontrollin kuvajainen.
Joten joo, hengellisiä todellisuuksia on monenlaisia. Mutta joskus ne todellisimmat taistelut käydään ihan oman rintalastan sisällä, ja niihin ei aina tarvita riivaajaa, vaan lempeyttä, tukea, ja joku, joka kuuntelee ilman että lataa heti helvetin uhkakortin pöytään.
Tsemppiä sinulle ja jokaiselle, joka taistelee sen kanssa, mitkä äänet kuuluvat sydämestä ja mitkä pelosta.
Terveisin,
yksi, joka on nähnyt varjoja - ja oppinut, että iso osa niistä on itse piirretty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas, nyt on mopo tosiaan syvällä metsässä, vielä ilman kypärää ja bensakin loppu.
Eikä siinä, en kiistä että koetut asiat voivat tuntua hyvinkin todellisilta. Pelot, äänet, sanat, jotka iskee suoraan ytimeen. Niillä on voimaa. Mutta kun niitä aletaan suoraan nimetä “paholaisen puheiksi” ilman että mietitään hetkeäkään mielen terveyttä, niin mennään jo melkoiselle liukumaalle.
Jos joku ääni käskee hirttää itsensä pihakoivuun, kyse ei ole enää vain “hengellisestä todellisuudesta” vaan ihan rehellisestä psyykkisestä hädästä. Tällöin ei pitäisi ensimmäisenä lähteä kaivamaan Raamatun sivuilta riivaajahenkien historiaa, vaan ennemmin soittaa ihan tavallista apua... ihmiseltä ihmiselle.
Ja että “pek**le ei paljasta itseään, jotta uhri ei pelastuisi” kuulostaa kyllä niin kierolta juonikuviolta, että Hollywoodkin kalpenisi. Mutta silloin pitäisi kai näkyä samaan aikaan armoton pahuus JA ääretön salakavaluus. Kuulostaa enemmän siltä, että mieli itse käy kamppailua, jossa hyvä ja paha saavat hahmonsa sieltä missä usko on opettanut niitä näkemään.
En väheksy kokemustasi. Jos joku on kokenut pahuutta niin vahvasti, että se jättää muistiin vuosikymmenten jäljet, se ei katoa sillä että joku sanoo “ei tuollaista ole olemassa”. Mutta sanon silti: joskus vihollinen ei ole ulkopuolinen persoona, vaan oma sisäinen ääni, joka on imenyt itseensä häpeää, pelkoa ja oppeja, joissa armon raja oli aina askelen liian kaukana.
Ja juuri siksi on vaarallista rakentaa usko pelolle. Koska jos pelastus on joka hetki katkolla ja paholainen vaanii joka ajatuksen takana, niin ihminen ei elä vapaudessa. Vaan jatkuvassa varjossa.
Jos Jeesus on rakkaus ja rauha, niin silloin hän ei tule pelon kautta. Eikä käske sinua tappamaan itseäsi, jos missasit jonkun “oikean hetken” vuosikymmeniä sitten. Se ei ole armon Jumala. Se on kontrollin kuvajainen.
Joten joo, hengellisiä todellisuuksia on monenlaisia. Mutta joskus ne todellisimmat taistelut käydään ihan oman rintalastan sisällä, ja niihin ei aina tarvita riivaajaa, vaan lempeyttä, tukea, ja joku, joka kuuntelee ilman että lataa heti helvetin uhkakortin pöytään.
Tsemppiä sinulle ja jokaiselle, joka taistelee sen kanssa, mitkä äänet kuuluvat sydämestä ja mitkä pelosta.
Terveisin,
yksi, joka on nähnyt varjoja - ja oppinut, että iso osa niistä on itse piirretty.>>>Ja että “pek**le ei paljasta itseään, jotta uhri ei pelastuisi” kuulostaa kyllä niin kierolta juonikuviolta, että Hollywoodkin kalpenisi. <<<
Hollywood kyllä on tehnyt elokuvia, joissa selvästi näytetään henkivaltojen toimintaa. Mutta Hollywood ei voi näyttä totuutta henkivaltojen kauheudesta. Sillä se on kauheampaa kuin elokuvat voivat koskaan näyttää.
Mutta ei hätää. Jos sinä et pyri lähestymään Jumalaa, et Jeesusta etkä välitä ikuisuudestasi, pekele ja sen demonit jättävät sinut melko lailla rauhaan. Ja syyn siihen kerroin jo edellä.
Minun kokemukseni tästä on linjassa miljoonien uskoon tulleiden ihmisten kanssa. Meille puhuu sekä Jumala että Saatana. Kumpikin on todellinen ja vaikuttaa ihmisiin.
Tällä palstalla 95 % kaikista kirjoituksista on pekeleen asiaa, jota se on syöttänyt krjoittajille. He luulevat että ne ajatukset ja mielipiteet ovat heidän omia mutta ne ovat pekeleestä. Sen tunnistaa uskova Jumalan lapsi helposti koska Jumalan lapsi tuntee taivaallisen Isänsä ja miten Isä puhuttelee ja kohtelee omian ja myös miten myös uskosta osattomia. Silloin uskova tietää, mikä henki milloinkin on kysessä. Jos mielipide tai oppi, kirjoitus vastustaa Jumalaa ja uskovia, se ei ole Jumalan Hengestä vaan pekelleen hengestä.
Tämä on melko mustavalkoista, -kyllä!!!
Meidän asiamme on tietenkin valita ketä tottelemme ja ketä seuraamme.
Ja kenen viestejä ja asiaa me jaamme toisille ihmisille.
Syntiinlankeemuksessa kaksi ensimmäistä ihmistä kääntyi Jumalasta
pois ja lähtivät tottelemaan ja seuraamaan toista. Tämä jatkuu tänäkin
påivänä. Jumala kutsuu ihmistä takaisin seuraamaan Häntä. Ja sinä
päätätä käännytkö ja lähdetkö seuraamaan Jumalaa vai jatkatko
selkä Jumalan päin. Jos jatkat sillä tiellä, seuraat pekelettä.
Minä olen saanut Jumalalta sanomia itselle ja toisille.
Olen saanut myös pekeleeltä sanomia itselle, en toisille.
Mutta nämä asiat eivät horjuta mielenterveyttäni koska tiedän,
että Jumala on kanssani Jeesuksessa Kristuksessa ja varjelee
minua.
Kenenkään uskovan ei tarvitse pelätä henkivaltoja eikä
mitään muutakaan. Jumalan rakkaus ja sen kokeminen karkottaa
kaiken pelon. Näin todistaa Raamattu ja näin todistaa uskovat,
jotka ovat kokeneet Jumalan rakkauden.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas, nyt on mopo tosiaan syvällä metsässä, vielä ilman kypärää ja bensakin loppu.
Terveisin,
yksi, joka on nähnyt varjoja - ja oppinut, että iso osa niistä on itse piirretty.>>>Jos Jeesus on rakkaus ja rauha, niin silloin hän ei tule pelon kautta. Eikä käske sinua tappamaan itseäsi, jos missasit jonkun “oikean hetken” vuosikymmeniä sitten. Se ei ole armon Jumala. Se on kontrollin kuvajainen.<<<
Minä kerroin edellä, ja sivustollani uskoontulo kertomuksessani,
että tuo pelon kautta tullut ja itseni tappamaan kehottava henki
ei ollut Jeesus vaan pekele. Se on täysin selvästi siellä luettavissa,
niin sitä ei voi tulkita toisin eikä väärin.
Jeesuksen puhe minulle oli toisenlaista puhetta. Sen kautta
vapauduin pekeleen valheista ja sain syntini anteeksi ja sain
uuden elämän ja rauhan.
Mvh J - K
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31057Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15971Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59828- 32820
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37758Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744