Miten sinä määrittelet ateismin?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismin_määritelmä
https://en.wikipedia.org/wiki/Implicit_and_explicit_atheism
Ateismin määrittelystä
18
147
Vastaukset
- Anonyymi
Uskomus jolla voi nostaa itsensä Jumalaksi.
- Anonyymi
On Usko Jeesukseen ja sitä Levittävät katkerat tyhmääkin netti hihhulit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On Usko Jeesukseen ja sitä Levittävät katkerat tyhmääkin netti hihhulit
No lyhyesti: ei ole.
- Anonyymi
Minä en ole koskaan ymmärtänyt tätä uskovaisten väitettä.
Miksi ateisti kuvittelisi olevansa jumala, jos hän ei edes usko jumalien olemassaoloon.
- Anonyymi
Siinä missä teismi pohjautuu perusteettomiin jumaluskomuksiin on ateismi käsitys että jumaluuksia ei ole olemassa.
Siinä sinulle tyhjentävä ateismin määritelmä
Ennenkuin esität asiaan kuulumattomia jatkokysymyksiä niin mieti haluatko todella nolata itsesi perusteellisesti muiden edessä. Jos silti päädyt siihen ratkaisuun niin olet tervetullut sillä kunnon nauru pidentää ikää.- Anonyymi
On parempi, että asian peruskysymyksiä käsitellään ensin huolellisesti. Ja tuodaan niistä saatavaa tietoa esille. Sitä kautta asiasta kiinnostuneet, ateismia harjoittavat, ateismista osattomat ja kaikki he, jotka palstalla ovat pääsevät keskustelemaan itse asiasta. Eikä ole metakeskustelua siitä, miten itse asiasta saa keskustella.
Se, että toisille naureskellaan kertoo joskus naurajasta enemmän kuin itse asiasta.
Ehkä hekotteleva elämä pidentää sitä? Ainakin silloin on voi olla hauskempaa?
Ja samaa voidaan soveltaa myös ateismikeskusteluun?
Eli siis kiistät esitetyt faktat? - Anonyymi
Olipa tunkkaisen asenteellinen määritelmä.
Se jo yksin puoltaa oletusta, että sen olisi kirjoittanut elmäntapa-ateisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa tunkkaisen asenteellinen määritelmä.
Se jo yksin puoltaa oletusta, että sen olisi kirjoittanut elmäntapa-ateisti.Loppuosan nolaus ja pilkkaus uhittelut toki viittaavat kanssa täysin ateistisesti puoltavaan ajatteluun ja toimintatapaan.
"...on ateismi käsitys että jumaluuksia ei ole olemassa."
Ateismi ei ole mikään käsitys. Ateismi on sitä, ettei uskota yhteenkään jumalaan. Ihminen voi olla ateisti, vaikka ei olisi kuullut yhdestäkään jumalasta ja hänellä ei olisi mitään käsitystä jumalista. Siksi vastasyntyneetkin ovat ateisteja ja ihan ilman mitään käsityksiä jumalista.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loppuosan nolaus ja pilkkaus uhittelut toki viittaavat kanssa täysin ateistisesti puoltavaan ajatteluun ja toimintatapaan.
Pystyt varmaan täsmentämäään mitä kaikkea ateistinen toiminta- ja ajatteltapa pitävät sisällään mielestäsi. Ja mikä niistä tekee nimenomaan ateistisia.
- Anonyymi
Kaikkein Rankin ateismi uusi ateismi Extreme hard atheism määrittelee ;; rehellistä hengellisyyttä ei ole olemassa vaan se on harhainen käsitys. Deluusio. Lisäksi ihmisten kokemat uskonnolliset Tilat Kokemukset ovat harhaisia ja kertovat häiriöistä. Onko todella näin. Se on hyvä kysymys. Suuren suosion saavuttanut TikiTökkääjä jay lenox 75 on tiedon lähteenä ja angsti viihteen mestarina saavuttamassa ennätysyleisön. Suosittelemme ateistipapin vuorovaikutusta ennen tekoälyn käyttöä jo mielenterveys syistä.
Päivien puheen teema on Jeesuksen lupaukset paluuaikataulusta, joka ei ole toteutunut niinkuin on kirjoitettu. Oliko tämä alunperinkin väärä teko, kirjoitus, joka on sekoittanut globaalisti ihmisten mieliä. - Anonyymi
Huuhaata!
- Anonyymi
Apukouluun! Syksy koittaa ja eka luokalle voi hakea!
- Anonyymi
Ateismi on sitä, ettei uskota yhteenkään jumalaan.
Vahva ateismi on sitä, ettei pidetä yhdenkään jumalan olemassaoloa mahdollisena.
Palstan ateistit ovat pääsääntöisesti vahvoja ateisteja. - Anonyymi
uskonnon edeltäjä 🤔 tuolla on hyvä marjapaikka ja saan kaiken itse 🙂kerron muille että siellä on karhu ja sinne ei kannata mennä 🤣
- Anonyymi
Negatiivinen ateisti ei usko, että jumalia on olemassa.
Positiivinen ateisti uskoo, että jumalia ei ole olemassa.
Ja tuossa esiintyvä sana "uskoa" ei tarkoita uskomista uskonnollisessa mielessä (have faith). - Anonyymi
Ateismissa keskeisin teema on epäusko joka valtastetaan kuitenkin " tiedoksi ". Ei siis mitään jumalaa.
Ei myöskään mitään yliluonnollista.
Näitä mutu tuntumia pidetään tietona.
Uskomus tämäkin. Mistä se johtuu.
Materialismi sinänsä ei kehitä
universaalimpaa inspiraatiota.
Siksi vertauksia keijuihin Jumalan sijaan.
Joita pidetään hauskana. Joille on oma yleisönsä. - Anonyymi
Kuka muuten keksi ateistisanan? Joku uskis varmaan. Jos jumaliakin on kaksi tai useampia, sellainen usko saa painua unhoon. emil.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku605006Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362279Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti622169- 2222153
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181363Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181218- 89966
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47943- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12869