Naisten saarnat seurakunnassa estävät monelta pelastuksen

Anonyymi-ap

Helluntaiseurakunnissa ei noudateta Herran käskyä, että naisen tulee vaieta seurakunnan kokouksessa. Sillä asialla ei ole mitään merkitystä pitääkö joku nainen saarnan vai todistuksen, onko hänen tittelinsä pappi vai evankelista. Nainen ei saa opettaa eikä puhua. Kuten Paavali kirjoitti, sellaiset eivät pelastu, jotka eivät tunnusta tätä Herran käskyä.

1Tim 2:
11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

1Kor 14:
33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

53

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Akat aina äänessä.

• Anonyymi
      UUSI

Naiset kotitöihin pois kodinulkopuolisista töistä. Siivousta , ruuanlaittoa ja illalla sängyssä levittää jalat miehen niin pyytäessä. Kieltäytyä ei saa. Sekin on raamatussa.

• Anonyymi
        UUSI

No ei ihme etä näitä uskovat lasketaa hieman oudoiksi , olisko peräti sairasta tuo naisen alentaminen
        Tasarvoisessa maassa puhuu nainen siinä kun mieskin, puolisot ovat siis tasarvoisia ja ennekaikkea yhteisestä päätöksestä .
        Näitä vanhoja kirjoituksia ei edes pitäisi olla olemassa jossa naista kohdellaan kaltoin. nainen käy tottakai työssä siinä kun mieskin ja tienaa omaa eläkettään varten , lapset kasvatetaan yhteisvoimin. , ei siis mikään naisen asia , vaan mies on velvollinen yhteiskunnassa olemaan vahvasti osana lapsen elämässä.
        Sitten mitä tulee sänkyhommiin, niin nainen sanoo ei silloin jos häntä ei huvita, ja jos tuollaisia miehiä kun tämä kirjoittajakin on, olisi miehenä niin niin se EI olisi lopullinen lopetus suhteeseen naiseen.
        Epävarmat miehet kuvittelevat omistavansa ihmisen jonka kanssa ovat avioliitossa. Mutta koskaan ei voi omistaa toista ihmistä oli mikä usko tahansa . Nainen päättää ihan itse omista asioistaan elämässä .
        Avioliitto joka toimii hyvin on liitto mikä ei kahlitse naista koskaan.
        Ja ne uskonrituaalit ovat asia jotka ei kuulu nykyaikaan , vapaassa maailmassa on ihmisen aina hyvä elää se kun joidenkin kummallisten sääntöjen mukaan missä naisella ei olisi edes ääni oikeutta. Siis nainen on ihan yhtä hyvä pappina kun mieskin. , siis mistä tulee käsitys yleensä että jos on munat jalkojen välissä , niin muka olisi niinkuin papin työssä jokin meriitti . Että edes viitsit vatvoa tuollaisia asioista .
        Katso maailma toisin silmin ja lopeta tuollaisen naisia alentavat kirjoitukset niillä ei ole mitään arvoa nykyajan yhteiskunnassa .
        Ihmiset ovat vaan ihmisiä , ihan vaan tasarvoisesti .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ihme etä näitä uskovat lasketaa hieman oudoiksi , olisko peräti sairasta tuo naisen alentaminen
        Tasarvoisessa maassa puhuu nainen siinä kun mieskin, puolisot ovat siis tasarvoisia ja ennekaikkea yhteisestä päätöksestä .
        Näitä vanhoja kirjoituksia ei edes pitäisi olla olemassa jossa naista kohdellaan kaltoin. nainen käy tottakai työssä siinä kun mieskin ja tienaa omaa eläkettään varten , lapset kasvatetaan yhteisvoimin. , ei siis mikään naisen asia , vaan mies on velvollinen yhteiskunnassa olemaan vahvasti osana lapsen elämässä.
        Sitten mitä tulee sänkyhommiin, niin nainen sanoo ei silloin jos häntä ei huvita, ja jos tuollaisia miehiä kun tämä kirjoittajakin on, olisi miehenä niin niin se EI olisi lopullinen lopetus suhteeseen naiseen.
        Epävarmat miehet kuvittelevat omistavansa ihmisen jonka kanssa ovat avioliitossa. Mutta koskaan ei voi omistaa toista ihmistä oli mikä usko tahansa . Nainen päättää ihan itse omista asioistaan elämässä .
        Avioliitto joka toimii hyvin on liitto mikä ei kahlitse naista koskaan.
        Ja ne uskonrituaalit ovat asia jotka ei kuulu nykyaikaan , vapaassa maailmassa on ihmisen aina hyvä elää se kun joidenkin kummallisten sääntöjen mukaan missä naisella ei olisi edes ääni oikeutta. Siis nainen on ihan yhtä hyvä pappina kun mieskin. , siis mistä tulee käsitys yleensä että jos on munat jalkojen välissä , niin muka olisi niinkuin papin työssä jokin meriitti . Että edes viitsit vatvoa tuollaisia asioista .
        Katso maailma toisin silmin ja lopeta tuollaisen naisia alentavat kirjoitukset niillä ei ole mitään arvoa nykyajan yhteiskunnassa .
        Ihmiset ovat vaan ihmisiä , ihan vaan tasarvoisesti .

Se että sinä olet erilainen kuin minä ei tarkoita, että olisit huonomnpi. Nainen on erilainen kuin mies ja heille on annettu eri tehtävät perheessä ja yhteiskunnassa. Vaimon tulee kunnioittaa miestään ja aviomiehen tulee rakastaa vaimoaan. Totta kai he keskustelevat asioista ja myös mies kunnioittaa vaimoaan ja myös vaimo rakastaa miestään. Näin perheellä olisi luja pohja.

Naiset, jotka haluavat niskoitella Jumalan sanaa vastaan, ryhtyvät papittariksi vastoin nimenomaista kieltoa. He haluavat muuttaa kirkkonsa oppia niin, että homostelusta tulisi normaali osa seurakuntalaisten elämää. He haluavat kirkkonsa hyväksyvän syntymättömien lasten murhaamisen äitinsä kohtuun. Onko kukaan noista papittarista edes uskossa? Ovatko he tehneet uskonnosta kauppatavaraa? Oma ura ja raha on heille tärkeää, ei se että sieluja pelastuisi, mukaanluettuna heidän oma sielunsa.

Pian Jeesus tempaa omansa, ja kaikki pikkulapset, myös syntymättömät vauvat äitinsä kohdusta, taivaaseen seitsemäksi vuodeksi. Kuinkahan monta papitarta pääsee mukaan?

• Anonyymi
      UUSI

2Tess.1:9 Jotka vaivaa kärsimän pitää, ijankaikkisen kadotuksen, Herran kasvoista ja hänen kunniansa väkevyydestä. Biblia (1776) Jes.2:19. Matt.25:32-46.

• Anonyymi
      UUSI

tyhmyys on äänessä aloituksessa, joka on sementoinut ällinsä käärmeen kanssa hyvän ja pahantieeonpuulla ja leikkii jumalana olemista. On siinä tyhmä aloitus.
      Aivan aivoton.... ihmisoppi.

Ei Ellenin opsisa profetoimista tapahtu, tuollaisen aivottoman 1234567 ajatuksissa.

• Anonyymi
      UUSI

'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja --->>>>>>tyttärenne ennustavat, <<<<----

ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
      (Apt 2:17-19)
      Apt 21:9  Ja hänellä oli neljä tytärtä, neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.

Profetian lahja on PYHÄN HENGEN lahja, ja sitä ei Ellenin kuoleman jälkeen ole kuulema adventisteilla, se on haudattu.... akka hiljaa jutuissakin

Toistaalta akkahiljaa kaverilla ei ole lukutaitoa ja ymmärtämiskäsitettä Raamattuun, Omin lupineen puhuu mitä sattuu....

Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja ---->>
      >>>>minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. <<<<<<
      Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.

>>>>>>>Näitten jälkeen minä olen >>>>>>vuodattava Henkeni >>kaiken<<<< lihan päälle,<<<<<
      ja teidän >>>>poikanne ja >>tyttärenne<<< ennustavat,<<<< [ts. ovat äänessä, puhuvat ja ällipää tätä ei akanhakkajaa käsitä--vihamies, juoksuhaudaas makaava dementoitunut jänkhääjä palstalla... vanhanleilin juopunut....]

vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät. Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.

Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita; aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, >>>>>ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä. <<<<<<Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.
      (Joe 2:27-32)

siis viimeisinä päivinä ---- nainen viimeistään on äänessä aloittajankin seurakunnassa - kun tyhmäpää jänkkä- fariseus---- on kuollut helvetin tuleen langeten...

• Anonyymi
        UUSI

Tyttäret eivät saa profetoida ja ennustaa, vaan Pyhän Hengen suu on tukittava, kun ei Itse ymmärrä Paavalin käskyjä! Pyhä Henki varmasti on nainen, kun on aina ollut suuna päänä yrittämässä puhua helluntaiseurakunnille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tyttäret eivät saa profetoida ja ennustaa, vaan Pyhän Hengen suu on tukittava, kun ei Itse ymmärrä Paavalin käskyjä! Pyhä Henki varmasti on nainen, kun on aina ollut suuna päänä yrittämässä puhua helluntaiseurakunnille.

Naiset voivat toimia profeettoina, mutta eivät saa profetoida seurakunnan kokouksessa, kuten Paavali kirjoitti 1Kor 14-luvussa.

Pyhä Henki ei anna naisille profetioita ilmoitettavaksi seurakunnan kokouksessa, koska Pyhä Henki ei käske rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan. Jos joku henki käskee tekemään laittomuutta, se ei ole Pyhä Henki.

Helluntaiseurakunnissa on paljon naisprofeettoja, jotka ovat vääriä profeettoja, koska he eivät noudata käskyjä.

Matt 7:
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee Isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö sinun nimesi kautta profetoineet, sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Silloin lausun heille julki: 'En ole koskaan teitä tuntenut. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.'

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja _fariseuksena itse estää monen pelastuksen.... aivottomin puhein.

• Anonyymi
        UUSI

Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        (Gal 3:27-29)

Aloittajan on muistettava, ettei haro housujaan. Kikkelin mukaan ei puheita jaella.

Kaikki on YHTÄ... yleinen pappeuskin..... Aloittaja ei taas ole perillinen, koska on haureellinen kikkelimies.

• Anonyymi
        UUSI

Sairaudelleen ei ilmeisesti voi mitään , tämä aloittaja tuputuksillaan

• Anonyymi
      UUSI

1Piet.3:1 Niin olkoon vaimot myös miehillensä alamaiset, että nekin, jotka ei sanaa usko, vaimoin tavoista ilman sanaa voitetuksi tulisivat. Biblia (1776) 1Moos.3:16. 1Kor.14:34. Ef.5:22-23. Kol.3:18. Tiit.2:5.

• Anonyymi
        UUSI

Jaahas. taas sekasoppaa selitelllään, että akka hiljaa virsi saisi porukan laulamaan.

Eikös nainen olekaan Jumalan silmäterä- armon kautta, Pyhän Hengen opettamana- voi profetoida, eli Henki - silloin saarnaa nyrkki- kikkeli- kykenemättömälle, pappismiehelle, joka ei ymmärrä sanaa, ja leuhkii olevansa pappi. Ottaa nyrkin avuksi, eikä rakasta vaimoaan, niinkuin Kristus- seurakuntaansa. Sitähän se on, kun tämä kikkelimies leuhkii farisuesta ja alkaa opettamaan palstalla.

Olen ikäni puolesta jo saattanut pitkän, lähes- viisikymmentävuotta kestäneen avioliiton päätökseen, sekä siunannut puolisoni hautaan.

Miehen pappeus on rakkaus, ja ilman rakkautta palstan kikkelimies- leikki- feikki pappi, on helisevä vaski ja kilisevä kulkunen. Ei sen enempää, kun hyvän ja pahantiedon puulta- käärme olkapäällä alkaa papittamaan ja ojentamaan seurakunnassa Jumalan silmäterää, jossa Henki ja Pyhän Hengen armolahjat toimivat.

Eikös kikkelimies ymmärrä morsiamen asemaa, eli Jeesus on Ylipappi- sijantekijänä taivaassa- sekä hakee morsiamensa, seurakunnan ajasta. Eli eikös kikkelipappimies tajua morsiamen osaansa täällä ajassa. Sopii miettiä, kun alkaa akkaansa komentamaan, kuka itse on.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jaahas. taas sekasoppaa selitelllään, että akka hiljaa virsi saisi porukan laulamaan.

Eikös nainen olekaan Jumalan silmäterä- armon kautta, Pyhän Hengen opettamana- voi profetoida, eli Henki - silloin saarnaa nyrkki- kikkeli- kykenemättömälle, pappismiehelle, joka ei ymmärrä sanaa, ja leuhkii olevansa pappi. Ottaa nyrkin avuksi, eikä rakasta vaimoaan, niinkuin Kristus- seurakuntaansa. Sitähän se on, kun tämä kikkelimies leuhkii farisuesta ja alkaa opettamaan palstalla.

Olen ikäni puolesta jo saattanut pitkän, lähes- viisikymmentävuotta kestäneen avioliiton päätökseen, sekä siunannut puolisoni hautaan.

Miehen pappeus on rakkaus, ja ilman rakkautta palstan kikkelimies- leikki- feikki pappi, on helisevä vaski ja kilisevä kulkunen. Ei sen enempää, kun hyvän ja pahantiedon puulta- käärme olkapäällä alkaa papittamaan ja ojentamaan seurakunnassa Jumalan silmäterää, jossa Henki ja Pyhän Hengen armolahjat toimivat.

Eikös kikkelimies ymmärrä morsiamen asemaa, eli Jeesus on Ylipappi- sijantekijänä taivaassa- sekä hakee morsiamensa, seurakunnan ajasta. Eli eikös kikkelipappimies tajua morsiamen osaansa täällä ajassa. Sopii miettiä, kun alkaa akkaansa komentamaan, kuka itse on.

Ei senpuoleen, että olen "joutunut" kirkossa hieman hiljentämään naiskeskustelijoita, kesken kokouksen. Unohtivat paikkansa, missä puhuivat, milloin puhuivat ja kuinka häiritsivät salissa- muita kuulijoita. Heillä oli epäselvä--- henki- puhessa, kun Ruotsin- matkaa selittelivät, missä siellä asuivat jne. Se ei koskettanut Hengellistä aluetta, vaan olivat lihallisia- siinä mielessä.
        Vaikka ikää oli, heissä, oli minullakin. Siinä miehenä saatoin papittaa- kirkossa ja hiljentää sitä puhetta, mikä ei kuulunut puhuttavaksi siinä hetkessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei senpuoleen, että olen "joutunut" kirkossa hieman hiljentämään naiskeskustelijoita, kesken kokouksen. Unohtivat paikkansa, missä puhuivat, milloin puhuivat ja kuinka häiritsivät salissa- muita kuulijoita. Heillä oli epäselvä--- henki- puhessa, kun Ruotsin- matkaa selittelivät, missä siellä asuivat jne. Se ei koskettanut Hengellistä aluetta, vaan olivat lihallisia- siinä mielessä.
        Vaikka ikää oli, heissä, oli minullakin. Siinä miehenä saatoin papittaa- kirkossa ja hiljentää sitä puhetta, mikä ei kuulunut puhuttavaksi siinä hetkessä.

Tähän on hyvä vielä jatkaa- että jos näillä naisilla olisi ollut Jumalan Pyhä Henki yllä ja tämä PH- olisi nähnyt tarpeelliseksi profetian armolahjaa käyttää, sekä profetoida kirkkokansalle, siinä heillä olisi Jumalallinen arvovalta - kesken kokouksen tuoda se Hengen sanoma, vaikka sellaiselle, farisukselle, joka niin kovasti papittaisi, kun kokeilee miehuuttaan ja väärähengen tulkinnan kautta, ei tunne Jeesusta, mutta on olevinaan pappi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän on hyvä vielä jatkaa- että jos näillä naisilla olisi ollut Jumalan Pyhä Henki yllä ja tämä PH- olisi nähnyt tarpeelliseksi profetian armolahjaa käyttää, sekä profetoida kirkkokansalle, siinä heillä olisi Jumalallinen arvovalta - kesken kokouksen tuoda se Hengen sanoma, vaikka sellaiselle, farisukselle, joka niin kovasti papittaisi, kun kokeilee miehuuttaan ja väärähengen tulkinnan kautta, ei tunne Jeesusta, mutta on olevinaan pappi.

Siinä sellainen fariseus- papilta voisi Hengen johdattama- Pyhän Hengen täyttämä- Uudenliiton pappeutta toimittava sielu, naisen kehossa, Jumalan silmäterä, armonkautta, pelastaa fariseuksen sielun kadotukselta ja ojentaa häntä.
        Ojentaa häntä tutkimaan Sanaa- sekä käsittämään sekin, että KOKO - raamattu on Jumalan Sanaa ja Uudessaliitossakin on yli 1033 - käskyä ja kehotusta--- meille opiksi ja ojennukseksi.

Mutta, nainen vaietkon - kuten fariseuksetkin siitä, onko sana- ruotsinmatkan ja asumisen konnuilta ja farseus- nyrkki- hellapapin väkivaltainen luonne- sielultaan, putkinäköisen tulkinnan henkäyttämä

• Anonyymi
      UUSI

Kunhan vain nainen ei luo harhaoppia mihin miehetkin hairahtaa, niin hyvällä tiellä ollaan

Eikä ole sotarikosten kannalla.

• Anonyymi
        UUSI

Eikös yleisuskonto- tavallaan ole miesten luoma- harhaisuus- mitä tämänpäivän uskonnollisuudessa mantrataan.... eli harhaoppisuuden luonti- siinpä sitä.

Ja mitä Ilmestyskirja kertoo- on morsiamen, eli seurakunnan haureudesta-
        Haureus on pakanallista uskontoa, eli morsiamen uskottomuutta sitä ----oikeaa--- Ylimmäistä pappiamme kohtaan, eli Jeesusta- Ylkäämme.

Olisko pahimmat haureelliset morsiamet- heitä, joilla on haaruksissa- roikottimet?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös yleisuskonto- tavallaan ole miesten luoma- harhaisuus- mitä tämänpäivän uskonnollisuudessa mantrataan.... eli harhaoppisuuden luonti- siinpä sitä.

Ja mitä Ilmestyskirja kertoo- on morsiamen, eli seurakunnan haureudesta-
        Haureus on pakanallista uskontoa, eli morsiamen uskottomuutta sitä ----oikeaa--- Ylimmäistä pappiamme kohtaan, eli Jeesusta- Ylkäämme.

Olisko pahimmat haureelliset morsiamet- heitä, joilla on haaruksissa- roikottimet?

"tämä roikotin" sanana tulee erään perheen saunareissusta.

Pieni - perheen tytär sanoi äidille saunareissulla. Minä en tule saunaan, kun isällä on sellaiset roikottimet.....

Hymyilyttää aina nuo lasten erinäköiset sanonnat, joka oli tässätapauksessa tällainen..

Jollain tavallahan he ilmaisevat mielipiteensä.

• Anonyymi
        UUSI

"Kunhan vain..." Höpöhöpö.

• Anonyymi
      UUSI

Seurakunnalla tarkoitettiin alunperin koko yhteiskuntaa. Nyt kun naisia on paljon politiikassa, maailmankirjat on enemmän sekaisin kuin koskaan.

• Anonyymi
        UUSI

Paavali puhui seurakunnan kokouksesta.

• Anonyymi
      UUSI

Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

• Anonyymi
        UUSI

Sinun on turha vedota tähän asiaan. Paavali kielsi nimenomaan naisilta opetuksen ja puhumisen seurakunnan kokouksessa. Asiasta ei ole mitään epäselvää. Tämä on käsky, jota helluntailaiset eivät noudata, mikä estää heidän pelastuksensa.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja tunnustaa helluntaiseurakunnan muut opit ja toiminnat, pitäen ainoana esteenä pelastukselle siellä sen, että hell.srk:ssa nainen saa ääneen todistaa uskostaan. Että naisilla yleensäkin on siellä oikeus puhua ääneen.

Aloittaja on siis helluntailainen, MOT.

Jos hän edustaisi jotain muuta uskontokuntaa, häntä ei asia liikuttaisi, eikä hän puuttuisi vieraan uskontokunnan tapoihin.

• Anonyymi
        UUSI

Palstalla nimen omaan luterilaiset ovat helluntaisten kimpussa perättöminen syytöksineen. Aloittaja saattaa olla Luther-säätiön tai Sleyn kätyri.

• Anonyymi
        UUSI

Herran käsky on, että naiset vaietkoon seurakunnassa. Kuten Paavali sanoi, jos ette tunnusta tätä käskyä, Herra ei tunnusta teitä omakseen. Asia lukee selvästi 1Kor 14-luvussa.

Tämä tarkoittaa, ettei naiset saa opettaa, saarnata tai todistaa seurakunnan kokouksessa. He eivät saa puhua ollenkaan. Paavali perusteli asiaa ihan hyvin:

1Kor 14:
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

1Tim 2:
        11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
        13 Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva,
        14 eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn.

• Anonyymi
      UUSI

Jos nainen on luonut harhaopin, se tulisi julistaa laittomaksi ja sen kannattaminen laittomuuden tekemiseksi.

Naisten kirjoittamat uskonnolliset kirjat tulisi polttaa.

• Anonyymi
      UUSI

Papit vai maallikot?
      Suomessa Ev.lut. kirkossa on mm. arkkipiispa, piispat, papit, kappalaiset, suntiot ym. Vapaisiin suuntiin on käytännöksi otettu myös puhua papeista , ikään kuin eroituksena ns. rivi uskovasta.

Asiat sotketaan uskovienkin keskuudessa melkoisesti vaikka Raamatusta selvästi ilmenee että Uudessa liitossa jokainen uudesti syntynyt ihminen oli sitten mies tai nainen on syntynyt Jumalan perheeseen ja kuuluu sen myötä pyhään papistoon.

( 1.Piet.2:9. )Jokainen uudesti syntynyt on Kristuksen pappi syntymänsä perusteella. Kuitenkin tässä Uuden liiton papistossa on muutamille, ei kaikille annettu seurakunta virka. Jumalan antamana lahjana seurakunnalle ( Ef.4:7-16.)

Seurakunnan virkoihin ei haeta, eikä etsitä jollakin lehti ilmoituksella. Ei lahjoja pyydetä, ne annetaan. UT:n mukaan Jumala antaa lahjaksi seurakuntavirat .Ef.4:7. “..Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan…”

Paikallis seurakunnan keskuudessa on joillakin armoitus em. Virkaan. Ei ne koskaan tule esille kun vuodesta toiseen vain istutaan penkissä. Jumala pelastaa ihmisiä paikallis seurakuntaan, jotkut heistä saavat “syntymä lahjana” srk: viran, mutta ensin on kasvu ennen palvelua. Tarvitaan ulospäin suuntautuvaa evankeliointia jotta ihmisiä tulee uskoon ja srk:n yhteyteen.

---------------
      Seurakuntaviran tarkoitus on UT:n mukaan että toisista tulisi kykeneviä Kristuksen ruumiin rakentumiseen.Ef.4:12.”.. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,..”

Siis srk:n viranhaltijan tehtävä on neuvoa,opettaa ja antaa käytännön harjaantumis mahdollisuuksia srk:n jäsenille. Oppimattomat ovat helposti eksyttäjien saalista. Ef.4:4. “..ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;..”

Ef.4:7. “..Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.

11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
      14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
      15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
      16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

• Anonyymi
        UUSI

Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( em. Ef. 4:7-16.) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”)  Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.)  osoittavat viranhaltijaksi (:joiksi) miespuolisen seurakunnan jäsenen.( NOVUM SUOMENNOS ) Ef.4:11.Ja hän antoi (EDOKEN) toiset apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi ,toiset paimeniksi (POIMENAS) ja opettajiksi…” ( Monikko : paimeniksi— POIMENAS)…

Hän— Jumala ANTOI...LAHJAKSI SRK.VIRAT JA NIIDEN HALTIJAT srk:lle —Ef.4:7. Mutta itsekullekin meistä on armo (KHARIS) annettu Kristuksen lahjan( DOREAS) mitan mukaan.8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi (EDOKEN)lahjoja ( DOMATA) ihmisille”……..11. Ja hän antoi (EDOKEN) muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,..” ( KR-38 Filemon 1: 22. Lisäksi vielä: valmista minulle maja luonasi; toivon näet, että minut (Paavali) rukoustenne kautta lahjoitetaan teille.

—NOVUM SUOMENNOS :kautta rukousten teidän (minut) lahjoitetaan ( KHARISTHESOMAI )—Lahjat annetaan. lahjoja ei "valita" ("koesaarnat")

(NOVUM SUOMENNOS ) Apt.20:17”… Ja Miletoksesta lähettäen Efesokseen kutsui vanhimmat ( BRESBYTERUS ) seurakunnan…………28.”Huolehtikaa siis itsestänne ja koko laumasta (POIMNIO ) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi- ( EPISKOPUS ) paimentamaan ( POIMAINEIN ) seurakuntaa Jumalan Herran jonka hankki kautta oman veren veren oman..”
        ( Monikko—…kutsui vanhimmat… ——MONIKKO - johtajiksi- EPISKOPUS—

(Ev.lut “piispat”! ) ---”Niin ottakaat siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät piispoiksi pannut, kaitsemaan Jumalan seurakuntaa,....Apostolien teot‬ ‭20‬:‭28‬ ‭FI1776‬‬--”Se on totinen sana: jos joku piispan virkaa pyytää, hän hyvää työtä halajaa.” 1. Timoteuskirje‬ ‭3‬:‭1‬ ‭FI1776‬‬

( He johtivat,mutta eivät hallinneet ( KR-38) 1.Piet.5:1-4. --”...3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän( monikko) osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,)

( NOVUM -SUOMENNOS ) 1.Piet.5:1.”.. Vanhimpia ( BRESBYTERUS ) siis (joukossa) teidän kehotan kanssavanhin ( SYMPRESBYTEROS) ja todistaja ( MARTYS) Kristuksen kärsimysten myös tulevasta ilmestyvästä kirkkaudesta osallinen (2.) paimentakaa ( POIMANATE ) teillä laumaa (POIMNION ) Jumalan silmällä pitävinä ( EPISKOPUNTES ) ei pakosta vaan vaan vapaaehtoisesti mukaan Jumalan ettekä voittoa keinotellen vaan alttiisti.(3.) ettekä kuin herroina halliten osuuksianne vaan esikuvina ollen laumalle ( POIMNIU )—(4.) Ja ilmestyessä ylipaimenen ( ARKHIPOIMENOS -ev.lut “arkkipiispa “! ) saatte kuihtumattoman kirkkauden seppeleen..”

• Anonyymi
        UUSI

"Asiat sotketaan uskovienkin keskuudessa melkoisesti vaikka Raamatusta selvästi ilmenee että Uudessa liitossa jokainen uudesti syntynyt ihminen oli sitten mies tai nainen on syntynyt Jumalan perheeseen ja kuuluu sen myötä pyhään papistoon."

Olet väärässä. Uudessa testamentissa ei aseteta missään yleistä pappeutta.

Pietari ei asettanut yleistä pappeutta eikä voinutkaan, koska se olisi ollut ristiriidassa Paavalin kirjoitusten kanssa.

Itse asiassa koko yleisen pappeuden käsite on suuri väärikäsitys. Puhuessaan kuninkaallisesta papistosta Pietari puhuu juutalaisista miehistä. Pietari siteeraa sekä Mooseksen lakia että Hoosean kirjaa. Naisista ei tässä kohtaan puhuta mitään. Kuninkaallisella papistolla tarkoitetaan juutalaisia miehiä.

1Piet 2:9 Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
        10 Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut.

2Moos 19:6 mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.' Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille."

Hoos 1:9 Herra sanoi Hoosealle: "Anna hänelle nimeksi Lo-Ammi, sillä te ette ole minun kansani enkä minä ole teidän Jumalanne."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Seurakunnan Herra armoittaa Sanansa ilmoituksen mukaan ( em. Ef. 4:7-16.) joitakin vanhimmistoon, eli paimeniksi siis pastoreksi.( Latinan sanasta ” pastor” - paimen, kreikaksi ” poimen”)  Apostoliset nk. paimenkirjeet” ( 1.Tim.3: 1- 7. , Tiit. 1: 5-9.)  osoittavat viranhaltijaksi (:joiksi) miespuolisen seurakunnan jäsenen.( NOVUM SUOMENNOS ) Ef.4:11.Ja hän antoi (EDOKEN) toiset apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi ,toiset paimeniksi (POIMENAS) ja opettajiksi…” ( Monikko : paimeniksi— POIMENAS)…

Hän— Jumala ANTOI...LAHJAKSI SRK.VIRAT JA NIIDEN HALTIJAT srk:lle —Ef.4:7. Mutta itsekullekin meistä on armo (KHARIS) annettu Kristuksen lahjan( DOREAS) mitan mukaan.8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi (EDOKEN)lahjoja ( DOMATA) ihmisille”……..11. Ja hän antoi (EDOKEN) muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,..” ( KR-38 Filemon 1: 22. Lisäksi vielä: valmista minulle maja luonasi; toivon näet, että minut (Paavali) rukoustenne kautta lahjoitetaan teille.

—NOVUM SUOMENNOS :kautta rukousten teidän (minut) lahjoitetaan ( KHARISTHESOMAI )—Lahjat annetaan. lahjoja ei "valita" ("koesaarnat")

(NOVUM SUOMENNOS ) Apt.20:17”… Ja Miletoksesta lähettäen Efesokseen kutsui vanhimmat ( BRESBYTERUS ) seurakunnan…………28.”Huolehtikaa siis itsestänne ja koko laumasta (POIMNIO ) johon teidät Henki Pyhä asetti johtajiksi- ( EPISKOPUS ) paimentamaan ( POIMAINEIN ) seurakuntaa Jumalan Herran jonka hankki kautta oman veren veren oman..”
        ( Monikko—…kutsui vanhimmat… ——MONIKKO - johtajiksi- EPISKOPUS—

(Ev.lut “piispat”! ) ---”Niin ottakaat siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät piispoiksi pannut, kaitsemaan Jumalan seurakuntaa,....Apostolien teot‬ ‭20‬:‭28‬ ‭FI1776‬‬--”Se on totinen sana: jos joku piispan virkaa pyytää, hän hyvää työtä halajaa.” 1. Timoteuskirje‬ ‭3‬:‭1‬ ‭FI1776‬‬

( He johtivat,mutta eivät hallinneet ( KR-38) 1.Piet.5:1-4. --”...3. ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän( monikko) osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,)

( NOVUM -SUOMENNOS ) 1.Piet.5:1.”.. Vanhimpia ( BRESBYTERUS ) siis (joukossa) teidän kehotan kanssavanhin ( SYMPRESBYTEROS) ja todistaja ( MARTYS) Kristuksen kärsimysten myös tulevasta ilmestyvästä kirkkaudesta osallinen (2.) paimentakaa ( POIMANATE ) teillä laumaa (POIMNION ) Jumalan silmällä pitävinä ( EPISKOPUNTES ) ei pakosta vaan vaan vapaaehtoisesti mukaan Jumalan ettekä voittoa keinotellen vaan alttiisti.(3.) ettekä kuin herroina halliten osuuksianne vaan esikuvina ollen laumalle ( POIMNIU )—(4.) Ja ilmestyessä ylipaimenen ( ARKHIPOIMENOS -ev.lut “arkkipiispa “! ) saatte kuihtumattoman kirkkauden seppeleen..”

”Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies,

raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne, vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina; sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi. Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭3‬:‭2‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Asiat sotketaan uskovienkin keskuudessa melkoisesti vaikka Raamatusta selvästi ilmenee että Uudessa liitossa jokainen uudesti syntynyt ihminen oli sitten mies tai nainen on syntynyt Jumalan perheeseen ja kuuluu sen myötä pyhään papistoon."

Olet väärässä. Uudessa testamentissa ei aseteta missään yleistä pappeutta.

Pietari ei asettanut yleistä pappeutta eikä voinutkaan, koska se olisi ollut ristiriidassa Paavalin kirjoitusten kanssa.

Itse asiassa koko yleisen pappeuden käsite on suuri väärikäsitys. Puhuessaan kuninkaallisesta papistosta Pietari puhuu juutalaisista miehistä. Pietari siteeraa sekä Mooseksen lakia että Hoosean kirjaa. Naisista ei tässä kohtaan puhuta mitään. Kuninkaallisella papistolla tarkoitetaan juutalaisia miehiä.

1Piet 2:9 Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
        10 Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut.

2Moos 19:6 mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.' Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille."

Hoos 1:9 Herra sanoi Hoosealle: "Anna hänelle nimeksi Lo-Ammi, sillä te ette ole minun kansani enkä minä ole teidän Jumalanne."

”ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭1‬:‭5‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

”Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies,

raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne, vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina; sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi. Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭3‬:‭2‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

Paavalin opetus on tässä suhteessa selvää. Papiksi tulee valita yhden vaimon MIES.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin opetus on tässä suhteessa selvää. Papiksi tulee valita yhden vaimon MIES.

Kaikki Jeesukseen uskovat ovat pappeja.

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus vihaa uskovien jakamista maallikoihin ja ja virkappeihin. "se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan". Alkuseurakunnan aikaan oli jo merkkejä seurakunnan jäsenten erottelemisesta hallitsevaan papistoon ja ja papistolle alamaisiin maallikoihin.
        Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus vihaa uskovien jakamista maallikoihin ja ja virkappeihin. "se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan". Alkuseurakunnan aikaan oli jo merkkejä seurakunnan jäsenten erottelemisesta hallitsevaan papistoon ja ja papistolle alamaisiin maallikoihin.
        Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.

Paavali oli murhamies ja valheveikko, joka tekeytyi apostoliksi. Rooman hirmuvallan kansalainen ja Mafian jäsen, jolla oli lupa tappaa sekä Juutalaisia että kristittyjä, jos he ovat uhka Rooman vallalle.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli murhamies ja valheveikko, joka tekeytyi apostoliksi. Rooman hirmuvallan kansalainen ja Mafian jäsen, jolla oli lupa tappaa sekä Juutalaisia että kristittyjä, jos he ovat uhka Rooman vallalle.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Miestä ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta. Ja mahdolisesti monesta muusta.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, sinun valheelllisuutesi on kaikkien nähtävillä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, eikö papilla saakaan olla montaa vaimoa, ja jossain kirkossahan ei pappi saanut olla edes naimisissa. Ota teistä selvää... putkinäköiset

Eikös toistaalta moniavioisuus saakaan olla tätäpäivää, onhan lainsäädäntökin sallinut - Suomessa moniavioisuuden, tosin vain peräjälkeen tulee taas uusi.

serkkutyttö sanoi, rakkaus on ikuista, kohde vain vaihtuu....

• Anonyymi
      UUSI

Tuo profetia koskee vasta kaukaista tulevaisuutta, kun leijojan ja lammas ovat vierekkäin, eikä kukaan opettele sotimaan jne.
      Ei se ole vielä tapahtunut.

'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja --->>>>>>tyttärenne ennustavat, <<<<----

Parhami ja Olseni oli jumalattomia miehiä, jotka perusti helluntailiikkeen. Molemmat miehet vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi
        UUSI

hellanletta- jokkelus -perhami,, parhami- perhana ja pörhänä lutteri latteri lötteri ja kaasukammmiot.,... jne.

• Anonyymi
      UUSI

Jos naisista on kyse, niin ei siihen mitkään tyhmät homoherjat käy. Ne voi säästää toiseen yhteyteen kun inhottavia homoja muutenkin herjataan.

Eikä naisia sovi herjata. Pitää vain välttää heidän luomaansa harhaoppia.

• Anonyymi
        UUSI

Niin, toistavatkin, pappeina, että hätäkaste pelastaa vauvan helvetin kidutukselta. Aivan, aivan.
        kuis vältetään, kun kirkko niin opettaa......

Vieläpä auringonpalvontapäivä - sun.- sun. sun. sunnutai- korvausopin pyhä. Akka hiljaa. ei siitä saa puhua. Onneksi Elleni on haudassa,- eikä profetioita adventismissakaan kuulla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, toistavatkin, pappeina, että hätäkaste pelastaa vauvan helvetin kidutukselta. Aivan, aivan.
        kuis vältetään, kun kirkko niin opettaa......

Vieläpä auringonpalvontapäivä - sun.- sun. sun. sunnutai- korvausopin pyhä. Akka hiljaa. ei siitä saa puhua. Onneksi Elleni on haudassa,- eikä profetioita adventismissakaan kuulla.

onneksi on 1234567- paikallinen fariseus--- enhän minä, mutta nuo muut

• Anonyymi
        UUSI

eikös niissäkin suhteissa toinen ole mies ja toinen nainen`?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

eikös niissäkin suhteissa toinen ole mies ja toinen nainen`?

Tom of Finland

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

onneksi on 1234567- paikallinen fariseus--- enhän minä, mutta nuo muut

Onneksi on tällainen terapia palsta. Kaivellaan kaverin nenästä verta - aivan fariseus- uskon voimalla, sillä pärjää koko porukka vuodesta toiseen, samat jutut, samat- alkeisvoimien tiimellykset jne.

Ollaan onnellisia, kun hieman pienin puukoin heiluttaan- jeesustellaan ja tirautetaan tilaisuuden tullen nenään..... ollaan me niin hyviä kaikki- eikös vain- sinäkin, minun kanssani.

paukutellaan henkseleitä ja pidetään oollsensia esissä ja hosutaan sinne ja tänne.
        Kyllä meillä on siinä erinaomaiset omat armottomat lahjat ja kielillä näissä asioissa osataan puhua - menen, sekä tullen. Eikä muuta puheenaihetta tapamme mukaan tarvitakaan.
        Tästä riittää koko elämänajaksi puhuttavaa--- eikä muistiakaan tarvita, toistot ovat poikooo

Eikös se näin mene. ???? sinun kanssasi on hyvä toistella- toistella ja toistellla.
        Huomenna ei muisteta, mitä tänään toistettiin ja ryypätään välillä vanhasta leilistä sitä vanhaa viiniä.... niin pakahduttaisi tuo uusi... .ei sitä voi juoda.. .eihän

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja jos saisi määrätä niin ei varmaan päästäisi naisia edes kirkkoon. Miehensä kanssa käännyttäisi jo kirkon ovelta naiset takaisin sinne mistä tulivatkin.
      H*mo mikä hom*!

• Anonyymi
        UUSI

Jos minä saisin määrätä, niin todellakin toivottaisin naiset tervetulleeksi kirkkoon. Minulla ei ole kuitenkaan valtaa päättää asiasta, mutta totean sen, että Jumala on kutsunut seurakunnan kokouksiin sekä miehet että naiset ja myös lapset. Vanhassa testamentissa on useita kohtia, missä niin miehet kuin naiset eli koko perhe tulevat seurakunnan kokoukseen.

Joel 2:15 Puhaltakaa torveen Siionissa, kuuluttakaa pyhä paasto, kutsukaa koolle juhlakokous!
        16 Kootkaa väki, pyhittäkää kansa, kutsukaa vanhukset, kootkaa lapset ja imeväiset. Lähteköön sulhanen morsiuskammiosta ja morsian häähuoneesta.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä ne homoherjat käy moneen yhteyteen, mutta ei naisasiaan.

Ja niistä menee maku jos tavattomasti viljelee.

Muuttuvat naurettaviksi.

• Anonyymi
      UUSI

Aloitus on woke- feministin käsialaa.

Huomiohuoria riittää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3850
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      187
      3100
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2966
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2461
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2260
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1880
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1485
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1398
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1372
    Aihe