Onko nämä mielestäsi neljä vähiten tärkeitä?

Anonyymi-ap

Eräässä hengellisessä lehdessä oli kuinka on suoritettu gallup siitä mitkä ovat uskoville vähiten tärkeitä.
Olen kirjoittanut siitä seurakunnan blogissa, mutta laitan tänne myös, sillä onhan tuo ikäänkuin profetia luopumuksesta.

Ensimmäinen, eli vähiten tärkein, on Jumalan Sana julistus.

Toiseksi vähiten tärkeää on Raamatunopetus.

Kolmanneksi vähiten tärkeää on Evankeliumin levitys.

Neljänneksi vähiten tärkeää on heidän mielestään Rukouselämän vahvistaminen.

Vaikka luin jutun eräästä hengellisestä lehdestä mitkä ovat Hengellisten työntekijöiden ja nykyuskovien mielestä vähiten tärkeitä asioita hengellisessä elämässä.
Silti jotenkin tuntuu, että nämä ovat Paholaisen kirjoittamasta Raamatunlukuoppaasta.

Laitan tähän muutaman kohdan Raamatusta = Jumalan Sanasta, niin näette kuinka pahasti pieleen, on nykyinen kristikunta menossa.

1. Otan ensin kaikkein turhimpana pidetyn = Jumalan Sanan julistus.

Ps. 105:1. Kiittäkää Herraa, huutakaa avuksi hänen nimeään, tehkää hänen tekonsa tunnetuiksi kansojen keskuudessa!
2. Laulakaa hänelle, laulakaa hänelle ylistystä, kertokaa kaikista hänen ihmeistään!
3. Hänen pyhä nimensä olkoon teidän kerskauksenne! Iloitkoon niiden sydän, jotka etsivät Herraa.
4. Etsikää Herraa ja hänen voimaansa, etsikää alati hänen kasvojaan.
5. Muistakaa hänen ihmeitään, jotka hän on tehnyt, hänen tunnustekojaan ja hänen suunsa tuomioita,

Ps. 119:105. Sinun sanasi on jalkojeni lamppu, ja valo minun polullani.

Matt. 24:35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

2. Sitten toiseksi turhimpana pidetyn = Raamatun opetus.

Kuinka me voimme laittaa toivomme Hänen Sanaansa, joka löytyy Raamatusta, ellei sitä meille opeteta.

Ps.56:11. Jumalaan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa, Herraan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa.

Ps. 130:5. Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja hänen sanaansa minä panen toivoni.

3. Sitten otan kolmanneksi turhimpana pidetyn, eli evankeliumin levittämisen.

Katsokaa mitä Jeesus itse sanoo, joten eikä ole ihme kuinka uskovana itseään pitävät uskaltavat nousta suoraan Jeesusta vastaa.
Jeesuksen Sanan pitäminen turhana, on suoraan paholaisesta.

Mark. 16:15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.

4. Entä neljänneksi uskovien mielestä turhin, Rukouselämän vahvistaminen?

Jaak. 5:13. Jos joku teistä kärsii vaivaa, rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, laulakoon kiitosta.
14. Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä rukoilkoot hänen puolestaan, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15. Uskon rukous parantaa sairaan, ja Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, se annetaan hänelle anteeksi.
16. Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että parantuisitte. Vanhurskaan voimallinen rukous saa paljon aikaan.
17. Elia oli yhtä vajavainen ihminen kuin mekin. Hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi, eikä maa saanut sadetta kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
18. Kun hän rukoili uudelleen, taivas antoi sateen ja maa tuotti hedelmänsä.

Kuten jo tästä yhdestä kohdasta näkyy ei rukous ole mikään muodollisuus, vaan Jumalan puoleen kääntymistä, ja turvautumista Häneen.
Rukouselämää ei koskaan vahvista liikaa.

Kaikenlaisia mielipiteitä sitä liikkuukin joissain piireissä hengellisten työntekijöiden ja ”uskovien” piirissä.
Kyllä taitaa olla syvä luopumus ja eksytys lähellä tulossa?
Pysytään kaidalla tiellä, sillä vain se vie Taivaaseen.

Joh. 14:6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Kirjoittanut: Eero Nevalainen

5

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tälläisista listoista näemme, kuinka valtava määrä tärkeitä asioita samassa kirjassa, synnyttää erilaisia näkemyksiä, lahkoja, jotka keskittyvät korostamaan vahvan johtajan näkemyksiä. Nämä erilaiset painotukset, eivät saisi sulkea toisiaan pois, vaan pitäisi nähdä kaikki toisiaan rikastuttavina yhteisessä kristinuskossamme. Tuskin Taivaan Isämme nuhtelee, vaikka kasvumme onkin hidasta, kohti laajaa, rituaalaista vapaata uskomme ydintä. Sakramentit ovat hienoja Jumalan palvonnan osoituksia, mutta niiden ympärille ei saa käpertyä, koska laaja Isän syli jää toisarvoiseksi. Jumalan Pyhyyden palvonta on säilyttävä ja Hänen tahtonsa ja tekojensa kunnioitus, koska ne ovat kaikki pelkästään hyviä.

• Anonyymi

Herra/mme tulo on lähellä;
      Kiitos Jumalalle ja Herralle Jeesukselle.

Kutsu huuto; tulkaa KOTIIN.

• Anonyymi

Onko luopumus jo tosiaan noin pitkällä?

• Anonyymi

Jopas oli karmea tieto. Kiitos rabbi kun olet palannut.

• Anonyymi
      UUSI

Kiitos rabbi kirjoituksesta.Sinua on kaivattu täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      281
      11133
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      132
      6978
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5653
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5038
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4241
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3859
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3504
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3452
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2975
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      78
      2864
    Aihe