Onko nämä mielestäsi neljä vähiten tärkeitä?

Anonyymi-ap

Eräässä hengellisessä lehdessä oli kuinka on suoritettu gallup siitä mitkä ovat uskoville vähiten tärkeitä.
Olen kirjoittanut siitä seurakunnan blogissa, mutta laitan tänne myös, sillä onhan tuo ikäänkuin profetia luopumuksesta.

Ensimmäinen, eli vähiten tärkein, on Jumalan Sana julistus.

Toiseksi vähiten tärkeää on Raamatunopetus.

Kolmanneksi vähiten tärkeää on Evankeliumin levitys.

Neljänneksi vähiten tärkeää on heidän mielestään Rukouselämän vahvistaminen.

Vaikka luin jutun eräästä hengellisestä lehdestä mitkä ovat Hengellisten työntekijöiden ja nykyuskovien mielestä vähiten tärkeitä asioita hengellisessä elämässä.
Silti jotenkin tuntuu, että nämä ovat Paholaisen kirjoittamasta Raamatunlukuoppaasta.

Laitan tähän muutaman kohdan Raamatusta = Jumalan Sanasta, niin näette kuinka pahasti pieleen, on nykyinen kristikunta menossa.

1. Otan ensin kaikkein turhimpana pidetyn = Jumalan Sanan julistus.

Ps. 105:1. Kiittäkää Herraa, huutakaa avuksi hänen nimeään, tehkää hänen tekonsa tunnetuiksi kansojen keskuudessa!
2. Laulakaa hänelle, laulakaa hänelle ylistystä, kertokaa kaikista hänen ihmeistään!
3. Hänen pyhä nimensä olkoon teidän kerskauksenne! Iloitkoon niiden sydän, jotka etsivät Herraa.
4. Etsikää Herraa ja hänen voimaansa, etsikää alati hänen kasvojaan.
5. Muistakaa hänen ihmeitään, jotka hän on tehnyt, hänen tunnustekojaan ja hänen suunsa tuomioita,

Ps. 119:105. Sinun sanasi on jalkojeni lamppu, ja valo minun polullani.

Matt. 24:35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

2. Sitten toiseksi turhimpana pidetyn = Raamatun opetus.

Kuinka me voimme laittaa toivomme Hänen Sanaansa, joka löytyy Raamatusta, ellei sitä meille opeteta.

Ps.56:11. Jumalaan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa, Herraan minä luotan ja ylistän hänen sanaansa.

Ps. 130:5. Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja hänen sanaansa minä panen toivoni.

3. Sitten otan kolmanneksi turhimpana pidetyn, eli evankeliumin levittämisen.

Katsokaa mitä Jeesus itse sanoo, joten eikä ole ihme kuinka uskovana itseään pitävät uskaltavat nousta suoraan Jeesusta vastaa.
Jeesuksen Sanan pitäminen turhana, on suoraan paholaisesta.

Mark. 16:15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.

4. Entä neljänneksi uskovien mielestä turhin, Rukouselämän vahvistaminen?

Jaak. 5:13. Jos joku teistä kärsii vaivaa, rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, laulakoon kiitosta.
14. Jos joku teistä on sairaana, kutsukoon luokseen seurakunnan vanhimmat. Nämä rukoilkoot hänen puolestaan, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15. Uskon rukous parantaa sairaan, ja Herra nostaa hänet jalkeille, ja jos hän on tehnyt syntiä, se annetaan hänelle anteeksi.
16. Tunnustakaa siis syntinne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että parantuisitte. Vanhurskaan voimallinen rukous saa paljon aikaan.
17. Elia oli yhtä vajavainen ihminen kuin mekin. Hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi, eikä maa saanut sadetta kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
18. Kun hän rukoili uudelleen, taivas antoi sateen ja maa tuotti hedelmänsä.

Kuten jo tästä yhdestä kohdasta näkyy ei rukous ole mikään muodollisuus, vaan Jumalan puoleen kääntymistä, ja turvautumista Häneen.
Rukouselämää ei koskaan vahvista liikaa.

Kaikenlaisia mielipiteitä sitä liikkuukin joissain piireissä hengellisten työntekijöiden ja ”uskovien” piirissä.
Kyllä taitaa olla syvä luopumus ja eksytys lähellä tulossa?
Pysytään kaidalla tiellä, sillä vain se vie Taivaaseen.

Joh. 14:6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Kirjoittanut: Eero Nevalainen

23

733

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tälläisista listoista näemme, kuinka valtava määrä tärkeitä asioita samassa kirjassa, synnyttää erilaisia näkemyksiä, lahkoja, jotka keskittyvät korostamaan vahvan johtajan näkemyksiä. Nämä erilaiset painotukset, eivät saisi sulkea toisiaan pois, vaan pitäisi nähdä kaikki toisiaan rikastuttavina yhteisessä kristinuskossamme. Tuskin Taivaan Isämme nuhtelee, vaikka kasvumme onkin hidasta, kohti laajaa, rituaalaista vapaata uskomme ydintä. Sakramentit ovat hienoja Jumalan palvonnan osoituksia, mutta niiden ympärille ei saa käpertyä, koska laaja Isän syli jää toisarvoiseksi. Jumalan Pyhyyden palvonta on säilyttävä ja Hänen tahtonsa ja tekojensa kunnioitus, koska ne ovat kaikki pelkästään hyviä.

• Anonyymi

Herra/mme tulo on lähellä;
      Kiitos Jumalalle ja Herralle Jeesukselle.

Kutsu huuto; tulkaa KOTIIN.

• Anonyymi

Onko luopumus jo tosiaan noin pitkällä?

• Anonyymi

Jopas oli karmea tieto. Kiitos rabbi kun olet palannut.

• Anonyymi

Kiitos rabbi kirjoituksesta.Sinua on kaivattu täällä.

• Anonyymi

Rabilta on parhaat kirjoitukset.

• Anonyymi

Mikä hengellinen lehti on kyseessä...?
      Lenden nimi on syytä kertoa kun referoi sen artikkelia...

• Anonyymi

Lehti on Seurakuntalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lehti on Seurakuntalainen.

Kiitos tiedosta.

• Anonyymi

Kyllä on luopumus pahana.

• Anonyymi

Suomi alkaa olla jo pakanamaa

• Anonyymi

Tuohan on aivan kauhistuttava juttu.

• Anonyymi

Onko pimeys jo noin syvä seurakunnissakin?

• Anonyymi

Alkaa olla paholaisen synagogia moni seurakunnan nimeä käyttävä.

• Anonyymi

Suomesta on tulossa pakanamaa. Kaikki arvot pois.

• Anonyymi

Kun Ihmisen poika tulee löytäneekö Hän uskoa maan päältä?

• Anonyymi

Karmeeta luettavaa

• Anonyymi

Uuspakanuus leviää Suomeen!

• Anonyymi00020

Suomi maallistuu kamalaa vauhtia.

• Anonyymi00021

Rabbi herää siihen mitä ympärilläsi tapahtuu, seurakunta johon näyt kuuluvan on hajoamassa, mitä aiot tehdä?

• Anonyymi00022

Miten se on hajoamassa?

• Anonyymi00023

Palvelijalle kaikkein tärkeintä on kuunnella milloin oveen koputetaan, seisoa valmiina avamaan ovi Isännälle.
      Eikä jeesustella ja puhua turhia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      22
      1381
    2. 72
      1376
    3. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1265
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      896
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      881
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      811
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      706
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      676
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      596
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      587
    Aihe