saarron eikä pelännyt USAn atomipommeja? USAlla oli niitä saarron alkaessa valmiina jo kymmeniä joten aika selvää jälkeä niillä olisi N-liitosta tehty. Eihän USA edes uhannut käyttää a-pommejaan ellei saarto lopu.
Mikä esti USAa?
Miten Stalin uskalsi julistaa 1948 Berliinin
15
309
Vastaukset
- Anonyymi
Päämiehet ovat orjia suuremmille asioille. Paholaisen asianajajat ovat selkeitä.
- Anonyymi
Vie kulunut juutalaisvihan lietsontasi muualle.
- Anonyymi
Neukun läpäisemätön ilmapuolustus antoi Stalinille tukevan selkänojan.
- Anonyymi
NEUKUN ILMAPUOLUSTUS OLISI OLLUT SILKKAA PAPERIA JENKKIEN ILMAVOIMIA VASTAAN!
Berliini pystyttiin helposti huoltamaan ilmasillalla ja aikanaan, kun Stalin asian lopulta tajusi, hän luopui saarrosta! - Anonyymi
Neukkujen ilmapuolustuksen läpi ei päässyt kärpänenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neukkujen ilmapuolustuksen läpi ei päässyt kärpänenkään.
Kärpäset pääsivät helposti! USA:n ilmavoimat vielä helpommin!
- Anonyymi
Jenkki ei olisi ottanut sitä karseaa riskiä, että a-pommia kuljettava kone ammutaan alas ja neukku saa siitä valmiin pommin käsiinsä.
- Anonyymi
Japanilla ei ollut ilmatorjuntaa elokuussa -45.
- Anonyymi
Koska NL ja USa olivat samaa imperiumia
- Anonyymi
Ei USA:n tarvinnut uhata atomipommeilla. Kun USA:lla oli paljon suuremmat ilmavoimat kuin Neuvostoliitolla. Ne ilmavoimat USA:lla oli ylivoimaisesti suurimmat.
Berliinin saarrossa oli amerikkalaisilla ja briteillä huollettavana 2,4 miljoonaa saksalaista siviiliä omien sotilaitten lisäksi.
Mitäpä sitä turhaa uhkailemaan atomipommeilla kun siihen riittää pelkät ilmavoimat, että Stalinin haaveet amerikkalaisten, brittien ja ranskalaisten pois ajamisesta Berliinistä tehtiin tyhjäksi. - Anonyymi
Sitten ei olisi Berliinistä jäänyt mitään jäljelle.
- Anonyymi00013
USA pelkäsi silloin N-liittoa kuten nykyään pelkää Venäjää.
- Anonyymi00014
Amerikkalaiset pelastivat Saksan voitolta koko Neuvostoliiton.
Stalinilla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta voittaa Saksaa ja Suomea,
ilman USA:n tukea. Ilman Kaikkea aseapua ja kaikkea säilykeapua yms !,
Stalinin joukot olisi saanut laittaa pillit pussiin.
Amerikkalaiset lähtivät alkujaan Saksaa vastaan tukemaan tätä
kommunismin toteuttajaa ja väkivaltaisen diktaturismin luojaa, churchillin pyynnöstä.
Kynnys kääntyä uudestaan tukemaansa tahoa vastaan on suuri, vaikka tämä
tuhosi voittojen myötä itäisen Euroopan tulevaisuuden pakottaen kaikki tieltään
Kommunismiin.- Anonyymi00016
----Stalinilla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta voittaa Saksaa ja Suomea, ilman USA:n tukea.-----
Kuten myöskään länsivalloilla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta voittaa Saksaa ja Suomea,
ilman N-liiton tukea.
- Anonyymi00015
Stalin ymmärsi että lännessä on järkevää väkeä. Näinhän ei edes tänä päivänä voida uskoa Kremlin riiviöistä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3365351Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222707Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841885Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141581
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181543seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241464Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413