Miksi Jeesus ei tehnyt ihmeitä nuorena

Anonyymi-ap

Jeesus tarvitsi Jumalan voimaa ihmeisiin. Hän sai Pyhän Hengen vasta kasteen jälkeen. Se mahdollisti voimalliset teot, sairaiden parantamisen ja kuolleiden herättämisen.

45

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristityksi kastetulla lapsella on Pyhä Henki.

Toisin kuin hellareiden kastamattomilla pakanalapsilla.

• Anonyymi

Yksi Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (Matt.28:18-20)

• Anonyymi

Kirous seuraa vauvaparkaa väärän kasteen seurauksena.

• Anonyymi

Jeesus oli ihmisenä voimaton ja avuton. Etenkin vauvana ja lapsena. Aikuisenakin oli fyysisten rajoitteiden ja ihmismielen rajallisuuden vanki. Vasta saatuaan Pyhän Hengen kykeni ihmeisiin ja oli viisaudessa ylivertainen.

• Anonyymi

Ja pah. Heppu kyllä käski levittää valhettaan kaikkialle, mutta eipä antanut edes kirjapainoa käyttöön. Ihmeetkin on keksittyjä tai rehellisiä huijauksia.

• Anonyymi

Jeesus oli jo 12 vuotiaana viisaampi ja älykkäämpi uskonasioissa kuin kukaan muu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja pah. Heppu kyllä käski levittää valhettaan kaikkialle, mutta eipä antanut edes kirjapainoa käyttöön. Ihmeetkin on keksittyjä tai rehellisiä huijauksia.

Osa ihmeistä on keksittyjä, toiset vahinkokäännöksiä. Esim. veden päällä kävely pitää kääntää veden vierellä (eli rannalla) kävelyksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osa ihmeistä on keksittyjä, toiset vahinkokäännöksiä. Esim. veden päällä kävely pitää kääntää veden vierellä (eli rannalla) kävelyksi.

Huomaatko? Rantahiekassa on vain yhdet jäljet. Missä ne toiset? Ne sinun omat jälkesi.
        Jos sinä näet itsesi "vahingoksi", niin onko se sinun "moka", vai jonkun toisen? Tai ei kenenkään?
        Jeesus kantaa myös silloin, kun ihmisellä on vaikeaa, ja ylitsepääsemätöntä elämässään.
        Sen nimi on Usko. Sen nimi on toivo. Sen nimi on kaikkivoipainen rakkaus.
        Vastavuorotonta rakkautta Häneltä, jolle et itse mitään anna takaisin.
        Että sellainen rantakävely. Kaikella isällisellä rakkaudella. Amen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli jo 12 vuotiaana viisaampi ja älykkäämpi uskonasioissa kuin kukaan muu.

Ei niin sanota Raamatussa. Hän kyllä tunsi kirjoituksia, mutta kasvoi edelleen armossa ja viisaudessa, koska oli vain ihminen.

• Anonyymi

tekikö esim.. kuikka koponen ihmeitä nuorena, vai vasta aikuisena osasi sen ?

• Anonyymi

Mies, joka syntyi Pyhästä Hengestä ei todellakaan saanut Pyhää Henkeä vasta kasteessa.

• Anonyymi

Syntyykö jokainen muukin teiniraskaus pyhästä hengestä?

Itse epäilen seksillä olevan osuutta asiassa.

• Anonyymi

Jeesus oli siinnyt Pyhän Hengestä ja hänellä se oli jo äidin kohdussa ollessaan samalla tavalla kuin Johannes Kastajallakin.

Kasteessa Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle merkiksi, että Jeesus on Jumalan Poika.

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli siinnyt Pyhän Hengestä ja hänellä se oli jo äidin kohdussa ollessaan samalla tavalla kuin Johannes Kastajallakin.

Kasteessa Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle merkiksi, että Jeesus on Jumalan Poika.

Kasteessa Jumala synnytti ihminen Jeesuksen uudeksi vedestä ja Hengestä sanansa voimalla ylhäältä, kuten hän Nikodemukselle sanoi, kun tämä meni kysymään Jeesukselta kasteen merkitystä.

Hepr. 1:5

Sillä kenelle hän on koskaan enkeleistä sanonut: sinä olet minun Poikani, tänäpänä minä sinun synnytin! ja taas: minä olen hänen Isänsä ja hän on minun Poikani!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntyykö jokainen muukin teiniraskaus pyhästä hengestä?

Itse epäilen seksillä olevan osuutta asiassa.

Jeesus on Jumalan poika.

Luuk. 1:35

Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.

• Anonyymi

Raamatun mukaan Jeesus sai pyhän hengen vasta kastee jälkeen. Jumala voiteli häntä pyhällä hengellä enemmän kuin veljiään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa Jumala synnytti ihminen Jeesuksen uudeksi vedestä ja Hengestä sanansa voimalla ylhäältä, kuten hän Nikodemukselle sanoi, kun tämä meni kysymään Jeesukselta kasteen merkitystä.

Sillä kenelle hän on koskaan enkeleistä sanonut: sinä olet minun Poikani, tänäpänä minä sinun synnytin! ja taas: minä olen hänen Isänsä ja hän on minun Poikani!

"Tänä päivänä minä sinut synnytin" on viittaus kuolleista heräämiseen, ei biologiseen tai hengelliseen syntymään.

Teologit tietävät tämän, mutta helluntaissa ei sitä opeteta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tänä päivänä minä sinut synnytin" on viittaus kuolleista heräämiseen, ei biologiseen tai hengelliseen syntymään.

Teologit tietävät tämän, mutta helluntaissa ei sitä opeteta.

Voi kaiketi kuolleista herääminen tarkoittaa myöskin hengellistä syntymistä? Syntymistä uudesti ylhäältä? Helluntailaisiin ja vapaisiin suuntiin en ota kantaa, enkä kaikensortin valkonauhojen ja liperien kantajiin.
        Nähdäkseni syntyminen on kuolleista heräämistä, myöskin hengellistä.
        ...uudestisyntymistä ylhäältä.
        Jeesus on viisas mies. Ja oli jo aikanaan. Ja viisastuu entisestään. Joka päivä.
        Lapsellista? Lapsenomaista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhästä Hengestä ei sanota se vaan Hän. Pyhä Henki on persoona. Pyhä Henki asui Jeesuksessa koko ajan, laskeutuminen kyyhkysenä ei ollut Pyhällä Hengellä täyttymistä vaan ulkoinen merkki ympäröiville ihmisille. Samalla tapahtuma aktivoi Jeesuksen julkiseen toimintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen kaste ei ollut uudestisyntymisen vaan parannuksen kaste. Muodollisuus, joka piti suorittaa, vaikkei Jeesus parannusta tarvinnutkaan. Jeesus ei kokenut mitään uudestisyntymistä. Hän on uudestisyntyminen muille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhästä Hengestä ei sanota se vaan Hän. Pyhä Henki on persoona. Pyhä Henki asui Jeesuksessa koko ajan, laskeutuminen kyyhkysenä ei ollut Pyhällä Hengellä täyttymistä vaan ulkoinen merkki ympäröiville ihmisille. Samalla tapahtuma aktivoi Jeesuksen julkiseen toimintaan.

Kreikassa se on "se" ja "tämä" ei koskaan "hän".

"Hän" on trinitaarien kääntäjien virhe.

• Anonyymi

Jeesus aloitti pyhän hengen pössyttelyn jo lapsena temppelissä. Oireet, mm skitsofrenia ja psykoottisuus puhkesi vasta sitten myöhemmin.

Vasta aikuisempana Jeesus älysi hyödyntää härskisti uskovaisten typeryyttä. Raamatun mukaan rikollinen ura alkoi Lasarus-huijauksella.

• Anonyymi

Niilo Ylimainio ehti " parantaa" paljon enemmän kuin Jeesus. Huijaukseksi sekin paljastui kun oikeasti yksikään ei parantunut. Että se niistä hepuista. Rikokset on jo vanhentuneet. Länsimainen lääketiede pystyy välillä ihmeisiin.

• Anonyymi

Jeesus ja Ylivainio ei liity mitenkään toisiinsa.

Ylivainio oli hellluntailainen väärämielinen, Jeesus on Jumalan poika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ja Ylivainio ei liity mitenkään toisiinsa.

Ylivainio oli hellluntailainen väärämielinen, Jeesus on Jumalan poika.

Uskontohuijareita molemmat oli. Ei siis suurta eroa. Toisesta on ehtinyt kehittyä suurempi legenda kun totuus on paremmin unohtunut.

• Anonyymi

Muistelmiensa mukaan Ylivainio katui herkkinä hetkenään, kun luopui lapsena saamastaan kasteen armosta, esikoisoikeudesta ja vaihtoi sen helluntailaisten uudestikasteisiin, höyräviin hernesvelleihin.

• Anonyymi

Mutta siinä vaiheessa peruuttaminen oli vaikeata, kun oli tullut mainetta, ulkomaanmatkoja
        ja rahaakin ihan mukavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siinä vaiheessa peruuttaminen oli vaikeata, kun oli tullut mainetta, ulkomaanmatkoja
        ja rahaakin ihan mukavasti.

Espanjassa Niilon puoskaroinnit saivat tylyn lopun. Paha äkkikuolema 61-vuotiaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Espanjassa Niilon puoskaroinnit saivat tylyn lopun. Paha äkkikuolema 61-vuotiaana.

Anonyymi
        2025-08-05 12:03:50, valehtelet, Niilo oli sairas, niin höpötyksesi äkkikuolemasta ovat vain sinun pahan ja häijyn mielesi kuvitelmaa.

• Anonyymi

Saatana puhuu ketjussa!

• Anonyymi

Miten fiktiivinen olento voi puhua hänestä tietämättömien ihmisten kautta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten fiktiivinen olento voi puhua hänestä tietämättömien ihmisten kautta?

Ketjussa tämän maailman ruhtinaan omat puhuvat herransa suulla.

• Anonyymi

Luuk. 2:52

Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä.

• Anonyymi

Jollain piti hyväksyntää yrittää hakea, isättömän pojan. Ei tietysti ollut helppoa olla homoseksuaali sellaisessa yhteisössä.

• Anonyymi

Eihän se vanha ollut kun rikollisena ristiinnaulittiin.

• Anonyymi

Jeesus ristiinnaulittiin pahantekijänä, ei rikollisena. Pahantekijät olivat juutalaisten, ylipappien ja fariseusten roomalaisille tuomittavaksi luovutettuja. Jeesuksen kanssa ristiinnaulittiin kaksi muuta pahantekijää sekä kaksi ryöväriä.

• Anonyymi

Jeesus toimi aikataulun mukaan. Ristiinnaulitseminenkin tapahtui päivälleen ja tunnilleen oikeaan aikaan.

Markuksen evankeliumi:
      1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

• Anonyymi

Parannus tarkoittaa, että hurmahenkiset, väärämiesten Jenkkilahkot pitää jättää nopeasti taakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parannus tarkoittaa, että hurmahenkiset, väärämiesten Jenkkilahkot pitää jättää nopeasti taakseen.

Parhami ja Olseni meni liittoon Sodoman kuninkaan kanssa!

• Anonyymi

Getsemane, sinun nimeäs kuiskaa. Sinä rukoilet, että sen maljan jois joku muu...
        Kannat yön synkintä taakkaa...kylmään kiveen painat sä pään.

...etujoukossa on käärmeen pää.
        ...me vaan uinumme kyynistä unta..suojassa puun.

Ja temppelin väliverho repesi, kun Jeesus antoi henkensä. Totisesti Hän oli Jumalan Poika ja Jumalasta.

• Anonyymi

On helppoa määrittää itse oma aikataulunsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin kaikki muutkin uskomushoidot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin kaikki muutkin uskomushoidot.

Muiden herjaamista ei kuitenkaan jätetä.

Se on pyhä toimitus.

• Anonyymi

Mooseksen laki vaati iän.

• Anonyymi

Aloitus on typeryyttä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1408
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1145
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1057
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      933
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      807
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      715
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      178
      694
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      676
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      669
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      623
    Aihe