"Sen jälkeen minä näin yöllisessä näyssäni, ja katso, oli neljäs peto, kauhea, hirmuinen ja ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi tähteet jalkoihinsa...."
Kertokaapa kuka tai mikä on kyseessä?
Danielin kirjan peto, jolla on rautahampaat..
18
168
Vastaukset
- Anonyymi
Se on ristiriitainen peto joka taistelee itseään vastaan.
Oikealla on Goog (Saksa) miekka kädessä ja vasemmalla on Maagog (Venäjä) miekka kädessä. Nämä kaksi taistelee koko maailman mäsäksi.
Taistelu jatkuu 3333 jkr asti jolloin Saatana, Goog ja Maagog kahlitaan Tuhanneksi vuodeksi. Kun tuhat vuotta on kulunut ne yllyttää jälleen kaikki kansat sotaan. Jne.
Goog ja Maagog ovat pääasialliset päät Mutta on myös 10 sarvea jne.- Anonyymi
Nytkö Goog onkin Saksa? Googit teillä vaihtuu.
Miksei teille kelpaa todellinen, aito Goog: Turkki.
Ehkä yhdessä Iranin kanssa, ellei Iran sitten ole Maagog?
- Anonyymi
USA. USA. USA.
Sanoisin myös NATO, mutta sillä ei suuresta uhostaan huolimatta tunnukaan olevan voimaa.
Kyseessä siis "merestä noussut Peto". - Anonyymi
Uskon, että se on uusi Rooman Valtakunta, joka nousee euroopasta kymmenvaltioliitoksi. Ensin EU:n pitää hajota, jotta tuo viimeinen valtakunta pääsee nousemaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c852fce6-cfe3-4738-b059-cb16c00ccd4d- Anonyymi
EU on uusi Rooman valtakunta, laajentuneena.
Mutta onko se Goog? No, jos alkuperäinen Goog eli Turkki siihen liittyy.
- Anonyymi
Dan.7:13 Minä näin tässä näyssä yöllä, ja katso, yksi tuli taivaan pilvissä niinkuin ihmisen poika; ja hän tuli hamaan vanha-ikäisen tykö, ja vietiin hänen eteensä. Biblia (1776) Matt.16:27. 24:30. 25:31. 26:64. Mark.14:62. Ilm.1:7. Ilm.14:14.
- Anonyymi
Kyse on Antikristuksen valtakunnasta.
- Anonyymi
Tähän EU kyllä sopisi.
Ja jos psykopaattia haetaan johtajaksi, niin Stubb on tähän mitä parhain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän EU kyllä sopisi.
Ja jos psykopaattia haetaan johtajaksi, niin Stubb on tähän mitä parhain.Raamattu kieltää kiroamasta kansansa ruhtinasta. Sen sijaan tulee siunata häntä ja rukoilla puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kieltää kiroamasta kansansa ruhtinasta. Sen sijaan tulee siunata häntä ja rukoilla puolesta.
Jumala varoitti minua äänestämästä häntä.
En äänestänyt kumpaakaan, Stubbia tai Haavistoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala varoitti minua äänestämästä häntä.
En äänestänyt kumpaakaan, Stubbia tai Haavistoa.Ps. Toisin kuin ed. kirjoittaja väittää, en ole kironnut Stubbia.
Minun ruhtinaani hän ei myöskään ole.
- Anonyymi
Dan. 8:25 Ja hänen oveluutensa tähden onnistuu petos hänen kädessään. Hän hautoo suuria sydämessään, ja keskellä rauhaa hän tuottaa turmion monille.
Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan.
Joh. 14:30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Donald merkitsee maailman hallitsijaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Donald
Sattumaako?- Anonyymi
Uskon, että Jumala on nostanut Trumpin hallitsevaan asemaan. Sen sijaan Ranskan presidentin etunimi on Emmanuel, eli sama kuin Jeesuksella. Macroniin sopisi paremmin antikristuksen viitta, vaikka kuka tietää on hän se.
- Anonyymi
"Dan. 8:25 Ja hänen oveluutensa tähden onnistuu petos hänen kädessään. Hän hautoo suuria sydämessään, ja keskellä rauhaa hän tuottaa turmion monille.
Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan."
"Hän hautoo suuria sydämessään,"
"Zelenskyy says wants Ukraine to become a ‘big Israel’"
https://www.aljazeera.com/news/2022/4/5/zelenskyy-says-wants-ukraine-to-become-a-big-israel
"Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan."
Ruhtinasten ruhtinas on Venäjä, jota länsi (lähinnä USA) yrittää tuhota keinolla millä hyvänsä.
Ja tuo yksi, on siviiliammatiltaankin näyttelijä, että kenellekään ei jäisi epäselväksi, mikä on hänen osuutensa tässä lopunaikojen näytelmässä?
- Anonyymi
Tekstin alkuperäinen merkitys
"..Raamatun tekstin tulkintaa ei voi aloittaa siitä, mitä teksti merkitsee "tässä ja nyt", koska Raamatun tekstien alkuperäinen merkitys on ainoa kriteeri, jonka perusteella voirnrne arvioida sen nykyaikaan suuntaavien tulkintojen oikeellisuutta.
Tekstin alkuperäinen merkitys on sen varsinainen, todellinen merkitys. Ellei näin olisi, kukin voisi ymmärtää tekstin mielensä mukaan, eikä kenenkään käsitystä voisi sanoa toista paremmaksi. Tämä veisi hermeneutiikan ( Raamatun tulkintaoppi ) pettävälle, subjektiiviselle pohjalle.
Tekstin alkuperäinen merkitys - siinä määrin kuin se voidaan määritellä - on se kriteeri, jolla tulkinnat on arvioitava. Monien vääriin tulkintoihin syyllistyneiden lähtökohta on ollut "tässä ja nyt", mikä on aiheuttanut sen, että he ovat lukeneet tekstiin jotain, mitä siellä ei alunperin ollut.
Ellei hermeneutiikkaa alisteta eksegetiikan valvontaan, mikä enää rajaisi tulkinnan vapautta?( "Eksegeesi" on mm. kirjoitusten huolellista järjestelmällistä tutkimusta , jonka tarkoituksena on paljastaa mitä teksti alunperin tarkoitti. Sisältäen historiallista tutkimusta. Tavoitteena on ymmärtää teksti niin kuin sen ensimmäisten vastaanottajien oli tarkoitettu se ymmärrettävän.)
Kun kiinnostaa, mitä Raamattu tahtoo sanoa meille henkilökohtaisesti ja on oikein olla siitä kiinnostunut. Meillä ei kuitenkaan ole oikeutta pakottaa sitä sanomaan, mitä haluamme sen sanovan, ja väittää Pyhän Hengen inspiroineen tämän tulkinnan.
On turha odottaa Pyhän Hengen inspiroivan tulkintoja, jotka poikkeavat siitä, mitä teksti alunperin tarkoitti.
Teksti ei voi merkitä mitään sellaista, mitä se ei alunperin merkinnyt.
Eksegeesin rajoja , joiden sisällä oikean näkemyksen on pysyttävä. Rajoja asettavat mm. historiallinen tausta ja tekstiyhteys. Oikean tulkinnan on oltava sellainen , että myös ensimmäisellä vuosisadalla eläneet alkuperäiset lukijat saatoivat sen tehdä.
Eksegeesi on mm. kirjoitusten huolellista järjestelmällistä tutkimusta , jonka tarkoituksena on paljastaa mitä teksti alunperin tarkoitti. Sisältäen historiallista tutkimusta. Tavoitteena on ymmärtää teksti niin kuin sen ensimmäisten vastaanottajien oli tarkoitettu se ymmärrettävän..."
Edellinen lainausta kirjasta: Kirjojen kirja - Avaimia Raamatun tulkintaan--Gordon D. Fee - Stuart Gouglas.-- Perussanoma 1996 -- Aikamedia 2014
(Hermeneutiikka , Raamatun tulkintaoppi ) - Anonyymi
Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu " Dan. 7:24
Mikä valta kehittyi mahtitekijäksi Rooman maailmanvallan kukistumisen ja kansainvaellusten aikana syntyneen kymmenen valtakunnan nousun jälkeen ?
Historiaa tunteva lukija voi päätellä, että keskiajan katolinen kirkko, paavinvalta, kehittyi mahtavaksi vallaksi 500-luvulta alkaen. Sopivatko näiden muiden jakeiden tuntomerkit täsmällisesti tähän valtaan ?
Paavinvallan valtakauden voidaan katsoa alkaneen v. 538 jKr. - Anonyymi
Danielin kirjassa on mainittu neljä petoa, jotka ovat olemassa lopun ajoilla YHTÄ AIKAA. Ne muodostavat myöhemmin liiton keskenään. Mitä ne ovat?
1. Leijona, jolta revittiin kotkan siivet irti ja siitä tuli kahdella jalalla seisova ihminen. Tämä on Britannia, joka oli maailman valtias vielä 1800-luvulla, mutta siltä revittiin USA:n kotkan siivet irti. Britanniasta tuli heikko pelkuri. Leijona on Britannian tunnus ja USA:n vaakunassa on valkopääkotka.
2. Karhu, jonka käskettiin syödä lihaa. Se on Venäjä, joka ei piittaa ihmishengistä.
3. Nelipäinen pantteri on valtioiden tilkkutäkki eli EU, jossa on neljän vallan jako: Eurooppa-neuvosto, Euroopan unionin neuvosto, komissio ja parlamentti.
4. Rautahampainen peto, joka on aluksi pieni, mutta myöhemmin mahtava. Tämä on Vatikaani, josta tulee myöhemmin Uusi Rooman Imperiumi.
Dan 7:
3 Merestä nousi neljä suurta eläintä, kaikki erilaisia.
4 Ensimmäinen oli kuin leijona, ja sillä oli kotkan siivet. Minun katsellessani siltä revittiin siivet ja se nostettiin maasta ja pantiin seisomaan kahdelle jalalle kuin ihminen, ja sille annettiin ihmisen sydän.
5 Ja katso, oli toinen eläin, karhun kaltainen, joka seisoi toisella suunnalla, ja sillä oli kolme kylkiluuta suussaan hampaitten välissä. Sille sanottiin: "Nouse, syö paljon lihaa."
6 Vielä minä näin, että oli kolmaskin eläin, kuin pantteri, jolla oli neljä linnunsiipeä selässään, ja sillä eläimellä oli neljä päätä, ja sille annettiin valta.
7 Ja vielä minä näin yöllisessä näyssäni, että oli neljäs eläin, pelottava, kauhistuttava ja hyvin väkevä. Sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja ruhjoi kaiken ja tallasi tähteet jalkoihinsa. Se oli erilainen kuin aikaisemmat eläimet, ja sillä oli kymmenen sarvea.
8 Minä katselin niitä sarvia ja näin, että niiden väliin kasvoi vielä pieni sarvi, ja entisistä sarvista kolme irtosi sen tieltä. Ja katso, sillä sarvella oli silmät, ihmisen silmien kaltaiset, ja suu, joka puhui suuria sanoja.
...
17 "Nuo neljä suurta eläintä tarkoittavat, että neljä valtakuntaa nousee hallitsemaan maailmaa.
Ilm 13:
1 Minä näin, kuinka merestä nousi peto. Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja kaikissa kymmenessä sarvessa oli kruunu ja jokaiseen päähän oli kirjoitettu herjaava nimi.
2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
4 ja kaikki kumarsivat lohikäärmettä, joka oli antanut pedolle sellaisen vallan. He kumarsivat myös petoa ja sanoivat: -- Kuka on pedon vertainen, kuka pystyy taistelemaan sitä vastaan? >>En äänestänyt kumpaakaan, Stubbia tai Haavistoa.>>
En minäkään. Äänestin Putinia.
😊😊😊😊😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949