Aivan liian monet puhuvat uskosta kuin olisivat lukeneet koko kirjan, vaikka todellisuudessa ovat poimineet sieltä täältä rusinoita. Ehkä jonkun Psalmin, ehkä Jeesuksen sitaatin mukista, ehkä jotain jostain saarnasta joskus. Ja sitten ollaan varmoja siitä, millainen Jumala on, mitä hän tahtoo, ja kuka pääsee taivaaseen (kumma kyllä, juurikin itse aina kyllä pääsee).
Mutta sanon nyt vilpittömästi ja kokemuksella:
Suosittelen ihan oikeasti lukemaan KOKO Raamatun. Kyllä. Siis Genesisistä Ilmestykseen. Älä skippaa niitä sukuluetteloita, älä ohita verenroiskekuvauksia, älä kiertele niitä kohtia, joissa Jumala itse käskee tappaa, kivittää, tai rankaisee ihmisiä, jotka vain yrittivät koskea väärään arkkiin.
Lue se niin kuin lukisit minkä tahansa muun kirjan. Avoimin silmin, hengitystä pidättelemättä, ja ilman että joudut joka kappaleen jälkeen puolustelemaan itsellesi, miksi tämä onkin “rakkautta”.
Minulle se oli tehokkain vieroitushoito. En tarvinnut sen jälkeen enää enkeli-ilmestystä, synnintuntoa tai sielunhoitokeskustelua. Tarvitsin vain aikaa, valoa ja vähän järkeä. Kun luet Raamatun huolella, alat nähdä ristiriidat, epäloogisuudet, ja ennen kaikkea sen massiivisen taakan, jonka nimissä ihmisiä on peloteltu, ohjailtu ja sidottu vuosisatojen ajan.
Raamattu itse sanoo: "Tutkikaa kaikki ja pitäkää se mikä on hyvää."
No, minä tutkin. Ja jäljelle jäi aika vähän.
Eikä se tarkoita että elämästä olisi kadonnut kaikki pyhyys. Päinvastoin. Se mitä jäi, oli oma sisäinen hiljaisuus, rauha joka ei vaadi temppeliä, ei paineita “hengelliseen kasvuun”, eikä tarvetta jatkuvaan armossa riippumiseen, koska enää ei elä sen pelossa, että Jumala on jatkuvasti mittaamassa milloin raja menee yli.
Joten jos vielä uskot, että Raamattu on pelastuspaketti, suosittelen lukemaan sen itse, alusta loppuun. Ei opetettuna, ei väritettynä. Ihan vaan itse, aikuisena ihmisenä.
Se voi olla elämäsi rehellisin matka.
Terveisin,
yksi, joka luki sen kannesta kanteen ja tajusi, miksi sitä ei opeteta koskaan kokonaisena.
Vieroitushoitoa Raamatun äärellä
2
77
Vastaukset
- Anonyymi
Paavali käytti usein passiivilauseita tai kolmatta persoonaa, mutta tarkoitti itseään.
-tunnen muuan miehen joka temmattiin kolmanteen taivaaseen tai paratiisiin
-Jumala lähettää väkevän eksytyksen.....
Jonkunhan se väkevän eksytyksen siemen piti sinne kirjoituksiin lisätä, eihän se tämä lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan...Paavalille se tehtävä lankesi. - Anonyymi
Johannes on eri mieltä noista Paavalin taivaaseen tempaamisista.
Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81408- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031057Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51933Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62807- 81715
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli178694Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253676- 35669
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42623