On tää kyllä hauska palsta. Välillä oikein odottaa, mitä seuraavaksi julkaistaan. On kuin hengellinen sketsisarja, jossa on vakavat kasvot. Mitä enemmän näitä uskovien tarinoita, profetioita ja omakohtaisia “näin minulle puhui Herra peilin kautta” -ilmoituksia lukee, sitä vähemmän tekee mieli uskoa. Tai ainakin uskoa sillä tavalla.
Ei sillä, ettenkö ymmärtäisi. Vilpittömiä ihmisiähän täällä suurin osa on, se välittyy läpi. Mutta kyllä siinä välillä väistämättä tulee se fiilis, että mitä pidemmälle joku on hengellisesti ehtinyt, sitä kauemmaksi todellisuudesta on eksynyt. Vähän kuin juna, joka on niin varma raiteistaan, ettei huomaa ajavansa ympyrää.
Erityismaininta menee "sovituksen sanan" ammattilaisille. Teillä on ilmiömäinen kyky vääntää sama kolmijakoinen asia kuusikulmaiseksi, ja silti syyttää toista väärästä geometriasta. Hatunnosto.
Mutta ei tämä pelkkää vinoilua ole. Oikeasti täytyy sanoa: kiitos teille kaikille kirjoittajille. Tää palsta on ollut ihan korvaamaton apu, kun on käynyt läpi sitä omaa irrottautumista vanhoista uskomuksista. Täällä kun seuraa, mitä kaikkea tapahtuu, kun usko menee ylikierroksille, niin tulee aika selväksi, miksi kannattaa välillä astua ulos ja hengittää ilman ikuisuuspaineita.
Terveisin,
palstafani, joka ei enää usko, mutta lukee silti.
Positiivista palautetta!
11
175
Vastaukset
- Anonyymi
Ajatella tosiaan miten moni uskonnon parissa vakavoitunut ja tukahtunut tätä palstaa lukiessaan purskahtaa hersyvään nauruun.
Saa taas ilon ja oivaltamisen kautta helpottavan Jumaluskosta eroon pääsyn.
Huomaa miten turhaa on ollut ristiriitaisessa uskonnon eripurassa kieriskellä. - Anonyymi
Osalla hellareista isopyörä heittää.
- Anonyymi
Osalla hellareista isopyörä heittää
Kahjia porukkka..1900-luvun jenkki lahko..Kaksi homoa sen perusti.
- Anonyymi
"että mitä pidemmälle joku on hengellisesti ehtinyt, sitä kauemmaksi todellisuudesta on eksynyt. Vähän kuin juna, joka on niin varma raiteistaan, ettei huomaa ajavansa ympyrää."
Aloittaja luulee olevansa suurikin TIETÄJÄ. Kompastui omiin askeliinsa. - Anonyymi
"Sen täytyy olla totta niin kuin olen uskonut" ajattelee uskova ja tulkitsee kaiken uskonsa tueksi. Tämä on vahvistusharhaa. Sieltä on todella pitkä matka pois omakohtaiseen oivaltamiseen. Mutta helvetin pelko estää kyseenalaistamisen ja löytämisen riemun.
- Anonyymi
joopas
- Anonyymi
Veljekset Kumpi ja Kampi taisteli. Kumpi voitti? Juupas vai Eipäs.
Miten siitä nyt yhtä-äkkiä Eipäs tuli? Vallan kauhiaa, kun Juupas.
Joo, sano rengit päissään. Eikä ne muuta puhunutkaan.
- Anonyymi
Te puskista huutelijat olette jossakin mielessä kaikkein halveksittavimpia tapauksia. Mikään ei ole niin helppoa eikä niin kieroa kuin kommentoida sarkastisesti/vähätellen asioita, joihin ei itse tarvitse panostaa millään tavoin. Se sarkasmi, jolla kuvittelee nostavansa itsensä muiden yläpuolelle, on halpahintaista, itse asiassa täysin ilmaista ja siksi pelkkää ilmaa: sinä et ole tehnyt mitään, mikä olisi todellisuudessa nostanut sinut yhtään kenenkään yläpuolelle. Tuo asema on sinulla ainoastaan omassa mielessäsi ja omasta mielestäsi.
- Anonyymi
Kyllä jenkkilahkon hurmoksessa joka on 1900-luvun alkuja kahden homon perustama,voi kuvitella mitä vain.Hauskaa on kaikki ! Odota >Parhamin ja Williamin käymälässä vaikka..
- Anonyymi
Missään tunnu vaikka Suomi alkaa olla täynnä merten tulleita elättejä.
- Anonyymi
Missään tunnu veron maksajan kukkarossa, vaikka maa alkaa olla täynnä näitä merten takaa tulleita tuliaisia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81408- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031057Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51933Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62807- 81715
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli178694Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253676- 35669
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42623