Minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti ".

Anonyymi-ap

Matteus 13:24-36 FB38
[24] Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa. [25] Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois. [26] Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin. [27] Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?' [28] Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?' [29] Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin. [30] Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'" [31] Vielä toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi peltoonsa. [32] Se on kaikista siemenistä pienin, mutta kun se on kasvanut, on se suurin vihanneskasveista ja tulee puuksi, niin että taivaan linnut tulevat ja tekevät pesänsä sen oksille." [33] Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". [34] Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään; [35] että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti". [36] Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".

https://bible.com/bible/365/mat.13.24-36.FB38

11

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tässä on nyt Jeesuksen vertaukset taivasten valtakunnasta, joka hänen opetuksin on meiddä ja meidän ympärillämme Jumalan valtakunnan olessa sisäisesti meissä. Ja poimin tämän (jälleen) sieltä:

"Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani".

Ja tätä vastaan on Paavalin oppi, kun perataan pois koko taivasten valtakunta ja ihminen sisältään muuttuu ominaisuudeltaan syntiseksi, koska siellä sisällä oli se taivasten valtakun Jumalan valtakuntana, ilman pois perkaamista ei olisi voinut muuttua syntiseki. Tämä merkittävä Raamatun kohta:

Paavali:

1.Kor. "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."

Paavali kumoaa tällä lauseella niin oman pesisyntivalhetarinansa petollisesta Luojajumalasta kuin käsitteen siitä, että ylipäätään ihminen olisi luonnostaan syntinen ja paha, ja myöntää, että luonnostaan ihminen elää taivasten valtakunnassa, ennen hänen oppiaan ja uskomista häneen.

• Anonyymi

"että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti".

Ja tämä on nyt sitten se koko tarinan pointti.

Ilmestyskirja:

"19:10 Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on JEESUKSEN TODISTUS; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Mikä on Jeesuksen todistus?

• Anonyymi

Tässä Jeesus sanoo itseään profeetaksi, joka käsitys aikalaisistakin tulee esille wikisivu Pyhä Stefanos.

• Sinapinsiemenen tarkoittanee taivaallisen Logoksen kaikkien ihmisten sydämiin istuttamaa pienen pientä logosta. Mitä te teitte näille vähäisimmille, sen te teitte minulle.

• Anonyymi

No ei tarkoita. En jaksa - olet kokonaisuutena niin pihalla Jeesuksen opetuksesta kuin olla ja voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tarkoita. En jaksa - olet kokonaisuutena niin pihalla Jeesuksen opetuksesta kuin olla ja voi.

Jos et löydä, mikä oli Jeesuksen todistus, et löydä mitään muutakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti.

• Anonyymi
        inti kirjoitti:

Minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti.

Eli Jeesuksen todistuksen?! Miten? Mitä se tarkoittaa? Ei Jeesuksen sanat Raamatusta ole mikään salattu tieto, se lukee siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli Jeesuksen todistuksen?! Miten? Mitä se tarkoittaa? Ei Jeesuksen sanat Raamatusta ole mikään salattu tieto, se lukee siellä.

Ja sekin lukee Raamatussa Jeesuksen sanoin, että Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä - ei sekään ole salaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sekin lukee Raamatussa Jeesuksen sanoin, että Jumalan valtakunta on sisällisesti meissä - ei sekään ole salaista.

Mistä Jeesus todistaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä Jeesus todistaa?

Mikä on Jeesuksen evankeliumin tie, totuus ja elämä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4453
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3208
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2874
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2675
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2529
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2457
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2344
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2055
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe