Saa valita vapaasti valan ja vakuutuksen välillä. Vala on äärimmäisen suosittu, mikä on ymmärrettävää. Juhlava ja perinteinen. Hienoa, että meillä on tällainen kokoava perinne. Valalla liittyy menneiden sukupolvien ja nykyisten suomalaisten kanssa samaan ketjuun. Siksi sotilasvala!
Sotilasvala on jälleen erittäin suosittu
26
209
Vastaukset
- Anonyymi
Uskonnollisen julistuksen sijaan kannattaa valita SOTILASVAKUUTUS kunnian ja omantunnon kautta, Juhlallinen vakuutus itsenäisen Suomen vuodesta 1919 on hyvin perinteinen.
Ruotsin ja Venääjän vallan aikaisia perinteitä ei tähän tarvitse vedellä.- Anonyymi
Jaa, miksei tarvitse. Suomalaiset joukko-osastot vaalivat myös Ruotsin ja Venäjän vallan aikaisten yksikköjen perinteitä. Ja sotilasvala on perinne myös. Hyvin elävää perinnettä, sillä melkein kaikki varusmiehet haluavat antaa valan. Heillä on siihen myös vapaus ja oikeus, jota he puolustavat muiden vapauksien ja oikeuksien rinnalla. Hienoa taas katsoa, kun uudet polvet antavat valan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, miksei tarvitse. Suomalaiset joukko-osastot vaalivat myös Ruotsin ja Venäjän vallan aikaisten yksikköjen perinteitä. Ja sotilasvala on perinne myös. Hyvin elävää perinnettä, sillä melkein kaikki varusmiehet haluavat antaa valan. Heillä on siihen myös vapaus ja oikeus, jota he puolustavat muiden vapauksien ja oikeuksien rinnalla. Hienoa taas katsoa, kun uudet polvet antavat valan!
Käsittämätöntä, että vaparit haluavat pakottamalla pakottaa tuon valtavan enemmistön omaan tahtoonsa.
- Anonyymi
Se on aina yhtä liikuttavaa, kun nuoret miehet lausuvat valan. Ja vapaaehtoiset naisetkin.
- Anonyymi
Vapaasti ajatellen sotiminen on poliitikkojen pelinappulana olemista.
- Anonyymi
Varsinkin vaparien ihaileman poliitikko Putinin pelinappulana.
Neutraali vakuutus olisi vielä kokoavampi perinne, kaikki samassa joukossa.
Siihen toki tullaan päätymäänkin, joskaan ei ehkä lähivuosina.- Anonyymi
Miksei koota kaikkia neutraaliin sotilasvalaan?
Anonyymi kirjoitti:
Miksei koota kaikkia neutraaliin sotilasvalaan?
Totta, kyllähän vala-nimitys voisi säilyä ilman jumaliakin. Onhan meillä nytkin mm. poliisin vala, joka on kaikille sama ja jossa ei ole uskontoja.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Totta, kyllähän vala-nimitys voisi säilyä ilman jumaliakin. Onhan meillä nytkin mm. poliisin vala, joka on kaikille sama ja jossa ei ole uskontoja.
Tarkoitan, että nykyinen vala on aivan neutraali sanamuodoiltaan. Mitä nyt luvataan olla Suomen puolella. 🤓
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan, että nykyinen vala on aivan neutraali sanamuodoiltaan. Mitä nyt luvataan olla Suomen puolella. 🤓
Ei tuota valaa ateisti pysty neutraalina pitämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuota valaa ateisti pysty neutraalina pitämään.
Miksei? Suomen valtiokin pitää. Ovatko vaparit jonkun muun maan palveluksessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei? Suomen valtiokin pitää. Ovatko vaparit jonkun muun maan palveluksessa?
Miksi on erikseen neutraali vakuutus, jos valakin muka on neutraali?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi on erikseen neutraali vakuutus, jos valakin muka on neutraali?
Sitä sopii kysyä. Olisi helpotus armeijalle, jos vakuutus poistettaisiin. Muutamaa ihmistä varten ei tarvita vakuutusta. Kaikki vain valaan. Helpompaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä sopii kysyä. Olisi helpotus armeijalle, jos vakuutus poistettaisiin. Muutamaa ihmistä varten ei tarvita vakuutusta. Kaikki vain valaan. Helpompaa.
Kyllä. Yksinkertaista ja selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö myös muslimien vannoa Jeesuksen ja Suomen evankelis-luterilaisen valtiokirkon nimeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö myös muslimien vannoa Jeesuksen ja Suomen evankelis-luterilaisen valtiokirkon nimeen?
Mistähän valasta sinä nyt puhut. Sotilasvala sopii kyllä muslimeille.
- Anonyymi
Tekeekö uskonnollissisältöinen sotilasvala minusta paremman vai huonomman uskovaisen? Onko ateistin opeteltava valehtelemaan itselleen ja ympäristölleen? Lisääkö sotilasvala kiinnostusta kirkon jäsenyyteen palaamiseen?
- Anonyymi
Mitä vastaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vastaat?
Olin vielä kirkon jäsen kun tein (uskonnollisen) sotilasvalan. Sittemmin olen eronnut kirkosta.
Mitä tapahtui valani velvoitteille
1. Suomen valtiota
2. olemassa olematonta henkiolentoa kohtaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin vielä kirkon jäsen kun tein (uskonnollisen) sotilasvalan. Sittemmin olen eronnut kirkosta.
Mitä tapahtui valani velvoitteille
1. Suomen valtiota
2. olemassa olematonta henkiolentoa kohtaanOlet velvoitettu edelleen.
- Anonyymi
Vakuutus pois.
- Anonyymi
Jep
- Anonyymi
Suomen puolustus on tärkeää. Sotilasvala on tärkeä.
- Anonyymi
Tottakai suositaan niin kauan kuin on armeija. Mitä uutta?
- Anonyymi
Erotkaa vapareista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492388Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on542160Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2071676- 321660
Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681630- 181469
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok861394Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s81379Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191304Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81291