Moikka,
Tuleepa nyt vähän maallikon kysymys, mutta menköön. Oon koko ajan ajatellut ja uskonut, että Jumala hoiti homman. Sovitti maailman itsensä kanssa Jeesuksen kautta. Että se oli siinä. Paketti valmis. Ei lisättävää, ei poistettavaa.
Mutta sitten aina välillä täällä joku kirjottaa, että sun pitää vielä sopia asiat Jumalan kanssa tai tehdä parannus ja tulla sovintoon. Ja siinä kohtaa tulee vähän tyhmä olo. Että hetkinen. Enkö mä muka vielä oo mukana? Onko mulla joku lomake täyttämättä?
Mitä se ihan oikeasti tarkoittaa, että minun pitää sovittaa asiat Jumalan kanssa, jos Jumala kerran jo sovitti kaiken?
Mitä mun pitäis tehä?
Pitääkö mun mennä johonkin rukoilemaan tietyt sanat?
Vai vaan uskoa että homma on hoidossa ja sanoa kiitos?
Pitääkö tuntea joku tietty tunne?
Vai onko tää sellainen juttu, missä Jumala on jo kattanut pöydän, mutta mun pitäis vielä istua siihen ja syödä?
Ihan oikeasti ihmettelen. Miten tää käytännössä menee? Jos Jumala on jo tehnyt kaiken, mutta joku sanoo että mun pitää vielä sopia, niin mitä siinä tarkalleen ottaen tapahtuu?
Jos sulla on omakohtainen kokemus tai selkeä tapa sanoa tää, niin kuulisin tosi mielelläni.
Eikö tää ollukaan jo sovittu?
56
347
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä olet uskonut sovituksen sanan, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Onnittelut.
Uskomalla tuon uutisen todeksi olet hyväksynyt tuon sovituksen, joten seuraava jae eli jae 20 on käynyt kohdallasi toteen.
Homma on reilassa. Sovitetussa maailmassa on kiva elää. - Anonyymi
Sovituksen sanaa voi hyvin verrata Suomen iktsenäistymiseen vuonna 1917.
Sisä-Suomessa ja muuallakin vuonna 1917 oli varmaankin paikkakuntia, joissa ei kaikissa kodeissa ollut radioita, joten sanoma maamme itsenäistymisestä eteni toisinaan ihmiseltä toiselle suusanallisesti.
Kun sitten tämän hyvän uutisen kuuli joku, niin hän toki meni kertomaan siitä naapurilleen. Ehkä hän sanoi: "Suomen eduskunta on antanut itsenäistymisjulistuksen. Maamme on nyt itsenäinen!"
Uutisen kuullut on voinut huojentuneena todeta olevansa nyt itsenäisen kansakunnan ja valtion jäsen. Kuinka? Uskomalla siihen, mitä toinen sanoi.
Uutiseen uskominen ei tietenkään TEHNYT tuosta uutisesta totta saatikka tuosta henkilöstä Suomen kansalaista - sen teki ITSENÄISYYSJULISTUS.
Samoin on sovituksen asiassa:
Jumala SOVITTI maailman itsensä kanssa.
Joka uskoo tämän, tajuaa samalla itsekin TULLEENSA sovitetuksi Jumalan kanssa.
Uskominen ei TEE mitään todeksi vaan yksinkertaisesti TOTEAA TAPAHTUNEEN.
Aamen. - Anonyymi
Eli: ei tarvitse tehdä mitään. Maailma on jo sovitettu, ja niin myös sinä ja minä.
- Anonyymi
Usko
Room.10:
9. Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut,
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka uskoo häneen, joudu häpeään."
12. Ei tässä ole eroa juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra. Hän on rikas antaja kaikille, jotka huutavat häntä avuksi.
13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen häntä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa häneen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Onhan kirjoitettu: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka julistavat hyvää sanomaa!"9
16. Kaikki eivät kuitenkaan ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Jesaja sanookin: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Antakaa sovittaa itsenne
2.Kor.5:Juntunen
13. Jos olemme olleet suunniltamme, se on tapahtunut Jumalan tähden. Jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne,
14. sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: Yksi on kuollut kaikkien puolesta, siispä kaikki ovat kuolleet.
15. Hän on kuollut kaikkien puolesta, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen vaan hänelle, joka on heidän tähtensä kuollut ja noussut ylös.
16. Niinpä emme enää tunne ketään lihan mukaan. Jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17. Jos siis joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!
18. Kaikki tämä on Jumalasta, joka Kristuksen kautta on sovittanut meidät itsensä kanssa ja antanut meille sovituksen viran.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut ihmisille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläitä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21. Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi, jotta me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
- Anonyymi
Kaksimielisyys on onkelmasi Keskeisellisellä tavallisella. Tapasi rukoilla kerto syyn saamattomaallisuuteesi.
Katso, Raamatussa Jumala kertoo niin yksinkertaisille kuin kaksinkertaisille ihmisillisille:
"Kaksimielisteinen mies on kuin meren aaltouma, jota tuuli heitelmöittelee. Hän ei usko ( piä totena ) siihen, mitä rukoiluullisoi, eikä hän sen vuoksi myöskään saa (rukouksensa mukaisellisesti ).
Iallisuuskaan ei pysty pysymään piiloksellisessa, eikä sula siihen ole haluvakaan, koska pilkallisuus on osa syvänmesi hallintahenken tilaa.
Näihjen asijoijen kieltäminenkään ei huomiojoitain muuksi muutelmoi. Oot niin läpinäkyvä henkellisesti.
Selef UrgeSinun tekstistäkään ei saa selvää muuta kuin kovin tuomiohenkinen olet.ei ihme että sinulla ei ole pyhää henkeä.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Sinun tekstistäkään ei saa selvää muuta kuin kovin tuomiohenkinen olet.ei ihme että sinulla ei ole pyhää henkeä.
No ei teillä oo kummallakaan sitä. Syököön kukin mitä syö. Vaikka alatoopia? Ookko ikinä maistanut?
- Anonyymi
Sinun tekstistäkään ei saa selvää muuta kuin kovin tuomiohenkinen olet.ei ihme että sinulla ei ole pyhää henkeä.
Miten kukaan kykenee löytämään tuosta tekstistä tuomiohenkeä? En keksi muuta selitystä kuin sen, että peilaat omaa, itseltäsi kenties piilossa olevaa tuomiohenkeä avauksen kirjoittajaan. Täysin käsittämätön kommentti sinulta. Pyhä Henki -kommentti erityisesti.
Anonyymi kirjoitti:
No ei teillä oo kummallakaan sitä. Syököön kukin mitä syö. Vaikka alatoopia? Ookko ikinä maistanut?
Vahingossa
- Anonyymi
Sori, sijoitin sun kommentin kohdistuvan väärään tekstiin. Tarkoitit Urgea, et aloittajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, sijoitin sun kommentin kohdistuvan väärään tekstiin. Tarkoitit Urgea, et aloittajaa.
Kristityn tulee kyetä tuomitsemaan synti, mutta ei syntistä "teloitustyylillisyyteen" kuin oltais viimeisellä tuomijolla antamassa helvettituomijota, johon vain Jumalalla on vallallisus.
"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi"
Onko tässä kysymys helvettiintuomiosta vai väärintuomitsemisesta?
Vai sekä että?
Minäpä tiijän mistä siinä on kysymys alkukielisesti ja syy-yhteyksisesti ja olisi hyvä jos itsekukin kristittyläinen skulaisi noijellisten sanallisten tarkoituksen. Joillekinhan tuomarinvirkainen tekee syntiä työkseensä näillä peloittavaisilla sanoilla, joita käytetään synninteon puolustamiseksi aika usein, jonka kierollinen pääpeloite ajatus onpi: "Ällös tuomitse ettet helvettiin sen takija jouvu. Johon kieroin eksyttäjäin toimistossa toivotaan "laupijasta" suhtautumista ettei synnintekoolliseen jatkossa enää puututtaisi ja annettaisiin syntijä tehjä niijen , jotka syntijä halujavat tehjällisöijä.
Raamatussa myös selvällisenpi tuomitsemisen oklaisuus:
"Tuomitkaa oikein, älkää väärten."
Tälleen näpytellen sankarillisellisesti ja voitokkaasti taistellen,
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityn tulee kyetä tuomitsemaan synti, mutta ei syntistä "teloitustyylillisyyteen" kuin oltais viimeisellä tuomijolla antamassa helvettituomijota, johon vain Jumalalla on vallallisus.
"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi"
Onko tässä kysymys helvettiintuomiosta vai väärintuomitsemisesta?
Vai sekä että?
Minäpä tiijän mistä siinä on kysymys alkukielisesti ja syy-yhteyksisesti ja olisi hyvä jos itsekukin kristittyläinen skulaisi noijellisten sanallisten tarkoituksen. Joillekinhan tuomarinvirkainen tekee syntiä työkseensä näillä peloittavaisilla sanoilla, joita käytetään synninteon puolustamiseksi aika usein, jonka kierollinen pääpeloite ajatus onpi: "Ällös tuomitse ettet helvettiin sen takija jouvu. Johon kieroin eksyttäjäin toimistossa toivotaan "laupijasta" suhtautumista ettei synnintekoolliseen jatkossa enää puututtaisi ja annettaisiin syntijä tehjä niijen , jotka syntijä halujavat tehjällisöijä.
Raamatussa myös selvällisenpi tuomitsemisen oklaisuus:
"Tuomitkaa oikein, älkää väärten."
Tälleen näpytellen sankarillisellisesti ja voitokkaasti taistellen,
Selef Urge”Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."”
1. Korinttilaiskirje 5:11-13 FB38
- Anonyymi
"Jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille auliisti ja moittimatta, niin se hänelle annetaan. Mutta anokoon uskossa lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aalto, jota tuuli ajaa ja heittelee. Älköön sellainen ihminen luulko saavansa Herralta mitään, kahtaalle horjuva mies, epävakaa kaikilla teillään."
Jaa Koppi 1. 5-8
Tsaukki vielä tauk....
Aattelin vielä ton jakeen laittaa sullelliselle.Toivottavasti voit rukoilla siinä kerrottua anoven Jeesusta rakastaen äläkä anna aikaisenpijen epäonnostumisten häiritä uuvellista rukousta.
Tuossa on rukousneuvo sulle, kaikille. Jollet voi noilla ehjin rukoilla niin lihassa ja henkessä vajellus vuorovejoin ei toimillisoi.
Selef UrgeAloittaja!älä välitä tästä tuomitsijasta ja Raamatusta löytyy varmasti jotain joka parantaa tämän raamatulla päähän lyöjän ja uskon uhrien tekijän aiheuttaman ..jos se jotakin aiheutti.
- Anonyymi
Aloittaja!älä välitä tästä tuomitsijasta ja Raamatusta löytyy varmasti jotain joka parantaa tämän raamatulla päähän lyöjän ja uskon uhrien tekijän aiheuttaman ..jos se jotakin aiheutti.
En mä ole Raamatulla lyönyt päähän ketään enkä tuominnut vaan keron neuvon omasta kokemuksesta.
Mullakin oli joskus samanmoinen mieli, mutta sain otettua opikseni, Jumala ei jokaista rukoustani "toteuta" tai miten sen ilmaisisi, mutta kuitenkin ne tarpeelliset rukoukset Hän on toteuttanut, ne joita "ahjistuksessain" suurellisesti hinkumoitsin.
Isoimpana tämä maalliseen isäni poislähtöön liittyvä rukous saaha Jumalalta uni, jossa näen maallisen isäni lähtöhetken, joka toteutui n. reilut 2v jälkeen rukouspyyntöisyyteni, maallisen isäni kuolinhetkellisessä näin/sain Jumalan antaman hyvästelyhetkemme. Siihen on omat syynsä miksi sellaista rukoilin Jumalalta ja Jumala sen näki oikeanlaiseksi toteuttaa.
Selef Urge Anonyymi kirjoitti:
En mä ole Raamatulla lyönyt päähän ketään enkä tuominnut vaan keron neuvon omasta kokemuksesta.
Mullakin oli joskus samanmoinen mieli, mutta sain otettua opikseni, Jumala ei jokaista rukoustani "toteuta" tai miten sen ilmaisisi, mutta kuitenkin ne tarpeelliset rukoukset Hän on toteuttanut, ne joita "ahjistuksessain" suurellisesti hinkumoitsin.
Isoimpana tämä maalliseen isäni poislähtöön liittyvä rukous saaha Jumalalta uni, jossa näen maallisen isäni lähtöhetken, joka toteutui n. reilut 2v jälkeen rukouspyyntöisyyteni, maallisen isäni kuolinhetkellisessä näin/sain Jumalan antaman hyvästelyhetkemme. Siihen on omat syynsä miksi sellaista rukoilin Jumalalta ja Jumala sen näki oikeanlaiseksi toteuttaa.
Selef UrgeKerrot usein palstalla isästäsi.olen pahoillani.en pysty kuvittelemaan miltä tuntuu menettää joku, joka on kantanut vastasyntynyttä sinua.
Minun vanhempani ovat 80v. En tiedä miten selviän itse.- Anonyymi
Kerrot usein palstalla isästäsi.olen pahoillani.en pysty kuvittelemaan miltä tuntuu menettää joku, joka on kantanut vastasyntynyttä sinua.
Minun vanhempani ovat 80v. En tiedä miten selviän itse.Siitä selvijää, mutta se tekee aikansa tosi tosi tosi kipejäätä, mutta siihen sopeutuu, tuska ja ikävöinti haalenee, helpottuu.
Siitä Jumalalle kiitokselma.
Siinä tilanteessa on hyvä kun on Jumala tukena ja noina vaikeina hetkinä Jumala auttaa tuskaa taittumaan. Kristittynä mua auttoi se että maallinen isällistymäin henki ja sielu lähtivät kristitystä ruumiistaan pois. n vain ajan kysymys kun oomme jälleen yhjeksellisessä ihmettelemäs elämän ikuisuuksijen kaikenlaisuuksija monessa autuvaallises ja ihanuuves.
- Anonyymi
"Kahtaalle horjuvia minä vihaan, mutta sinun opetustasi minä rakastan."
Salmi 119:113
kunkullistuma Taavit oli Jumalan mielenmukainen mies. Kunkku Taavit on kaksimielisyyvelle vastakohjaistuma siitäkin huolimatta että hänkin möhlillisöitsi ja kauhejaan syntiinkin lankesi , josta kuitenkin armoa Jumalalta anteeksianoksijen sai verillisen synnillisyytensä anteeksi.
Ylösoton miettiminen että milloin se on jännittelöi mua aika lailla. Tänään keittijössä mietin että mitäs jos tänään mut ylöstemmataan. Ylöstempaus tapahtuu hetkellä jota en osaa ojottaa etukäjeen vaan se yllättärsilöittää minullisen.
Selef Urge No,jos aiot ns.saappaat jaloissa kuolla.
- Anonyymi
Olen tuota miettinyt joskus kun olen kirjoittanut
pelastukseen sisälle johtavia kirjoituksia. Asia
on niin kuin itsekin toteat. että sinun on todella
tehtävä jotakin jotta Jumalan suorittama synnin
sovitus astuisi voimaan kohdallasi. Pelkkä tieto
evankeliiumista, siis sovituksesta, ei vielä pelasta
ketään. Raamattu ei sano, että joka tietää, se
pelastuu. Raamattu sanoo; joka uskoo. se pelastuu.
Tieto jostakin asiasta ei ole sama kuin usko siihen.
Monet ihmiset tietävät evankeliumin, mutta he
eivät usko siihen. Monella on tieto mutta ei usko,
joka johtaa tekoihin. Pelastava usko johtaa tekoihin.
Raamatussa on esimerkki. Tuhlaajapoika meni
itseensä ja totesi itsensä syntiseksi. Hän päätti
nousta ja mennä isän tykö ja pyytää isältä synnit
anteeksi ja ottamaan hänet vastaan, armahtamaan
hänet.
Hän myös nousi ja meni isän tykö. Hänen uskonsa isän
armosta ja rakkaudesta johti tekoon, hän nousi ja meni
isän luokse. Hän myös tunnusti isälle syntinsä ja
pyysi armoa ja anteeksiantoa.
Jumala on sovittanut jokaisen ihmisen itsensä
kanssa Golgatan ristillä. Oikein! Tämä sovitus
on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen
ulkopuolella ei ole sovitusta koska Jumala sovitti
meidät itsensä kanssa Jeesuksessa Kristuksessa.
Jotta tämä sovitus Jeesuksessa astuisi voimaan meidän
kohdallamme ja me hyötyisimme siitä, meidän tulee ottaa
sovituksen Sana vastaan omaan sydämeemme. Silloin otamme
vastaan Herran Jeesuksen. Silloin otamme vastaan Hänessä
sovituksen Sanan ja sovitus astuu voimaan kohdallamme.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690874
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439646341
Mvh J - K- Anonyymi
Kieroa farisealaista uskontoa edustat.
Jos hän tietää Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, hänen on tullut ENSIKSI uskoa siihen. On hieman hankala TIETÄÄ jotain uskomatta siihen.
Ihme porukkaa tää fooorumi täynnä. - Anonyymi
On se kyllä hämmästyttävää, että ihminen kykenee kirjoittamaan näin:
"Jumala on sovittanut jokaisen ihmisen itsensä
Jotta tämä sovitus Jeesuksessa astuisi voimaan - -"
Kuinka TÄYDELLISEN AIVOTON IHMINEN VOI OLLA?
Tämä on kuin sanoisi: "Reiska antoi sulle sen sun tonnin velan anteeksi. Jotta saisit sen tonnin velan Reiskalta anteeksi - -
Tai: "Tuomari julisti sinut tuossa riita-asiassa syyttömäksi. Jotta tuomari julistaisi sinut tuossa riita-asiassa syyttömäksi - -"
Tai: "Autokoulunopettaja päästi sinut ajokokeesta läpi. Jotta pääsisit ajokokeesta läpi - -"
Tai: "Läpäisit pääsykokeen. Jotta läpäisisit pääsykokeen - -"
Tai: "Suomi itsenäistyi vuonna 1917. Jotta Suomen itsenäisyys ASTUISI VOIMAAN SINUN KOHDALLASI - -"
Te sovituksen sanan päälle paskojat ette pasko pelkästään sovituksen sanan päälle vaan oman äidinkielenne päälle ja oman ajattelukykynne päälle. Te teette itse itsestänne kuolaavia idiootteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kuin sanoisi: "Reiska antoi sulle sen sun tonnin velan anteeksi. Jotta saisit sen tonnin velan Reiskalta anteeksi - -
Tai: "Tuomari julisti sinut tuossa riita-asiassa syyttömäksi. Jotta tuomari julistaisi sinut tuossa riita-asiassa syyttömäksi - -"
Tai: "Autokoulunopettaja päästi sinut ajokokeesta läpi. Jotta pääsisit ajokokeesta läpi - -"
Tai: "Suomi itsenäistyi vuonna 1917. Jotta Suomen itsenäisyys ASTUISI VOIMAAN SINUN KOHDALLASI - -"
Te sovituksen sanan päälle paskojat ette pasko pelkästään sovituksen sanan päälle vaan oman äidinkielenne päälle ja oman ajattelukykynne päälle. Te teette itse itsestänne kuolaavia idiootteja.Tiedätkö ettei Jumalan lapsi kirjoita sinut kirjoitustyylillä
herjaavasti toista ihmistä. Eikä varsinkaan tyyliisi:
"Sovituksen sanan päälle paskojat" ja "sianpaska"....
Uskovat käsittävät tämän, niin et voi uskovia huijata.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieroa farisealaista uskontoa edustat.
Jos hän tietää Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, hänen on tullut ENSIKSI uskoa siihen. On hieman hankala TIETÄÄ jotain uskomatta siihen.
Ihme porukkaa tää fooorumi täynnä.Monet suomalaiset tietävät evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta,
myös ateistit. Mutta he eivät sitä välttämättä usko. Se, joka uskoo,
tulee Jeesuksen Kristuksen luokse ja seuraa Häntä.
Tieto ja usko ovat kaksi eri asiaa.
Jaakob kirjoitti kuolleesta uskosta. Kuollut usko on pelkää
tietoa ilman mitään tekoja. Kuolleen uskon, siis tiedon, omistava,
henkilö ei pelastu. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi,
ei pään tiedolla. Sydämen usko johtaa tekoihin. Tuhlaajapoika
kertomuksessa se johti tuhlaajapojan palaamaan isä luokse
ja tunnustamaan hänelle syntinsä.
Syntiinlankeemuksessa ihminen käänsi Jumalalle selkänsä
ja lähti seuraamaan ja tottelemaan toista. Jumala tuli
Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitti ihmisen synnin ja
rakensi ihmiselle tien takaisin yhteyteensä Hänen luokseen.
Nyt Jumala vaatii jokaista ihmistä palaamaan takaisin
luokseen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hänessä.
Muuta tietä takaisin Jumalan luokse ei ole.
Jeesus pyysi ihmisiä seuraamaan Häntä. Joillekin, jotka
eivät uskoneet Häneen, eivätkä tahtoneet seurata Häntä,
Jeesus sanoi: "Te ette tahdo tulla minun luokseni, että
saisitte elämän" (Joh 5:40). Jeesuksen luokse tullut ihminen
on palannut takaisin Jumalan luokse ja elää Hänen
yhteydessään. Siksi hän myös pelastuu.
Jeesuksen hylännyt ihminen on hylännyt Jumalan ja
elää ilman Jumalaa. Hän seuraa sitä toista. Siksi hän joutuu
ikuisuudessa paikkaan, jossa Jumala ei ole vaan se toinen.
Ja hän on itse valinnut oman paikkansa ja seuransa
ilman Jumalaa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet suomalaiset tietävät evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta,
myös ateistit. Mutta he eivät sitä välttämättä usko. Se, joka uskoo,
tulee Jeesuksen Kristuksen luokse ja seuraa Häntä.
Tieto ja usko ovat kaksi eri asiaa.
Jaakob kirjoitti kuolleesta uskosta. Kuollut usko on pelkää
tietoa ilman mitään tekoja. Kuolleen uskon, siis tiedon, omistava,
henkilö ei pelastu. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi,
ei pään tiedolla. Sydämen usko johtaa tekoihin. Tuhlaajapoika
kertomuksessa se johti tuhlaajapojan palaamaan isä luokse
ja tunnustamaan hänelle syntinsä.
Syntiinlankeemuksessa ihminen käänsi Jumalalle selkänsä
ja lähti seuraamaan ja tottelemaan toista. Jumala tuli
Jeesuksessa Kristuksessa ja sovitti ihmisen synnin ja
rakensi ihmiselle tien takaisin yhteyteensä Hänen luokseen.
Nyt Jumala vaatii jokaista ihmistä palaamaan takaisin
luokseen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hänessä.
Muuta tietä takaisin Jumalan luokse ei ole.
Jeesus pyysi ihmisiä seuraamaan Häntä. Joillekin, jotka
eivät uskoneet Häneen, eivätkä tahtoneet seurata Häntä,
Jeesus sanoi: "Te ette tahdo tulla minun luokseni, että
saisitte elämän" (Joh 5:40). Jeesuksen luokse tullut ihminen
on palannut takaisin Jumalan luokse ja elää Hänen
yhteydessään. Siksi hän myös pelastuu.
Jeesuksen hylännyt ihminen on hylännyt Jumalan ja
elää ilman Jumalaa. Hän seuraa sitä toista. Siksi hän joutuu
ikuisuudessa paikkaan, jossa Jumala ei ole vaan se toinen.
Ja hän on itse valinnut oman paikkansa ja seuransa
ilman Jumalaa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421
Mvh J - KTuossa on niin paljon epäraamatullista hevonpaskaa, ettei jaksa edes alkaa erottelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö ettei Jumalan lapsi kirjoita sinut kirjoitustyylillä
herjaavasti toista ihmistä. Eikä varsinkaan tyyliisi:
"Sovituksen sanan päälle paskojat" ja "sianpaska"....
Uskovat käsittävät tämän, niin et voi uskovia huijata.
Mvh J - KMinäpä Jumalan lapsi kirjoitan.
Mutta sinä Jumalan lapsi tosiaankin PASKOT sovituksen sanan päälle, ja minä kerron asian niin kuin se on. Ja sinä moukka loukkaannut siitä, kun minä kerron totuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäpä Jumalan lapsi kirjoitan.
Mutta sinä Jumalan lapsi tosiaankin PASKOT sovituksen sanan päälle, ja minä kerron asian niin kuin se on. Ja sinä moukka loukkaannut siitä, kun minä kerron totuuden.Minä en loukkaannu sinun teksteistäsi.
Siihen tarvitaan paljon enemmän kuin
sinun sanomiset.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en loukkaannu sinun teksteistäsi.
Siihen tarvitaan paljon enemmän kuin
sinun sanomiset.
Mvh J - KSeliseli ja sössönsöö!
:D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seliseli ja sössönsöö!
:D :D :DEi tuokaan riitä loukkaantumiseeni.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuokaan riitä loukkaantumiseeni.
Mvh J - KJatka selittelyä ja vakuuttelua, tämä on melkein hauskaa! :D :D :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te sovituksen sanan päälle paskojat ette pasko pelkästään sovituksen sanan päälle vaan oman äidinkielenne päälle ja oman ajattelukykynne päälle. Te teette itse itsestänne kuolaavia idiootteja.>>>Tämä on kuin sanoisi: "Reiska antoi sulle sen sun tonnin velan anteeksi. Jotta saisit sen tonnin velan Reiskalta anteeksi - -<<< sinun on otettava velan anteeksi antaminen vastaan ja jatkettava elämääsi velattomana. Mutta jos jatkat lyhennysten maksamisia Reiskalle ... Jotakin siis sinun on tehtävä.
>>>Tai: "Tuomari julisti sinut tuossa riita-asiassa syyttömäksi. Jotta tuomari julistaisi sinut tuossa riita-asiassa syyttömäksi - -"<<< Sinun on astuttava syyttömänä ulos tuomioistuimesta ja sen jälkeen elettävä vapautettuna. Silloin vapautuksesi tulee näkyviin ja konkretisoituu.
>>>Tai: "Autokoulunopettaja päästi sinut ajokokeesta läpi. Jotta pääsisit ajokokeesta läpi - -"<<< sinun on otettava vastaan läpipääsy ja tehtävä jotakin, jotta se ajokortti ilmestyy käteesi. Se ei itsestään sinne tipahda. Jos et ota vastaan ajokorttia, se läpipääsy ei hyödytä sinua.
>>>Tai: "Läpäisit pääsykokeen. Jotta läpäisisit pääsykokeen - -"<<< sinun on astuttava sisälle sinne, jonne sinä hait sisäänpääsyä. Ja sitten sinä toimit ja elät siellä sisällä vallitsevien sääntöjen mukaisesti.
>>>Tai: "Suomi itsenäistyi vuonna 1917. Jotta Suomen itsenäisyys ASTUISI VOIMAAN SINUN KOHDALLASI "<<<< Sinun on hyväksyttävä se ja elettävä itsenäisessä Suomessa niiden lakien puitteissa, mitä Suomen hallitus ja eduskunta säätää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tämä on kuin sanoisi: "Reiska antoi sulle sen sun tonnin velan anteeksi. Jotta saisit sen tonnin velan Reiskalta anteeksi - -<<< sinun on otettava velan anteeksi antaminen vastaan ja jatkettava elämääsi velattomana. Mutta jos jatkat lyhennysten maksamisia Reiskalle ... Jotakin siis sinun on tehtävä.
>>>Tai: "Tuomari julisti sinut tuossa riita-asiassa syyttömäksi. Jotta tuomari julistaisi sinut tuossa riita-asiassa syyttömäksi - -"<<< Sinun on astuttava syyttömänä ulos tuomioistuimesta ja sen jälkeen elettävä vapautettuna. Silloin vapautuksesi tulee näkyviin ja konkretisoituu.
>>>Tai: "Autokoulunopettaja päästi sinut ajokokeesta läpi. Jotta pääsisit ajokokeesta läpi - -"<<< sinun on otettava vastaan läpipääsy ja tehtävä jotakin, jotta se ajokortti ilmestyy käteesi. Se ei itsestään sinne tipahda. Jos et ota vastaan ajokorttia, se läpipääsy ei hyödytä sinua.
>>>Tai: "Läpäisit pääsykokeen. Jotta läpäisisit pääsykokeen - -"<<< sinun on astuttava sisälle sinne, jonne sinä hait sisäänpääsyä. Ja sitten sinä toimit ja elät siellä sisällä vallitsevien sääntöjen mukaisesti.
>>>Tai: "Suomi itsenäistyi vuonna 1917. Jotta Suomen itsenäisyys ASTUISI VOIMAAN SINUN KOHDALLASI "<<<< Sinun on hyväksyttävä se ja elettävä itsenäisessä Suomessa niiden lakien puitteissa, mitä Suomen hallitus ja eduskunta säätää.Mainioita huomioita! Toki naurettavia ja lapsellisia, mutta mainioita!
Niitä yhdistää helluntailaisille ja muille öyhöille tyypillinen aivonäiviö, jossa paistaa lapsen kaltainen kyvyttömyys ymmärtää, kuinka vertausta käytetään - valaisemaan alkuperäisessä väitteessä esitettyä ajatusta ja (tässä tapauksessa) siinä esiintyvää loogista tms. virhettä. Eli katse ja huomio on kaiken aikaa ALKUPERÄISESSÄ VÄITTEESSÄ, ei noissa suinkaan noissa vertauksissa!
Sinun lapsukaisen ymmärryksessäsi nuo vertaukset ovat syrjäyttäneet varsinaisen asian ja alkaneet elää omaa elämäänsä! Tätä henkistä alaikäisyyttä esiintyy aika usein fundispiireissä.
Mainiota!
:D :D :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäpä Jumalan lapsi kirjoitan.
Mutta sinä Jumalan lapsi tosiaankin PASKOT sovituksen sanan päälle, ja minä kerron asian niin kuin se on. Ja sinä moukka loukkaannut siitä, kun minä kerron totuuden.Kertooko Raamattu puppua, kun Jeesus käskee "vuohet"menemään pois edestään.".Menkää pois minun edestäni, te kirotut, teille varattuun paikkaan tulijärveen".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertooko Raamattu puppua, kun Jeesus käskee "vuohet"menemään pois edestään.".Menkää pois minun edestäni, te kirotut, teille varattuun paikkaan tulijärveen".
Siinä kohdassa tuomitaan KANSAKUNTIA KANSAKUNNITTAIN, ei yksilöitä.
Jos siinä on puhe iankaikkisesta helvetistä ja Jeesus julistaa suomalaiset vuohiksi, silloin KAIKKI suomalaiset joutuvat helvettiin, niin uskovaiset kuin ateistitkin ja kaikki siltä väliltä.
Haluatko vielä vedota tuohon Raamatun paikkaan?
- Anonyymi
Jeesus on kuollut ristillä sinun puolestasi, että sinä voit tulla Jumalan lapseksi ja iankaikkisen elämän perilliseksi. Jumala pelastaa sinut ja puhdistaa kaikesta synnistä ja uudestisynnyttää sinun henkesi, kun vain uskot Jeesuksen ristinkuolemaan sinun puolestasi.
- Anonyymi
No johan avauksen kirjoittaja sanoi uskovansa! Mikä ihmeen ikiliikkuja-uskonto nyt on kehitteillä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No johan avauksen kirjoittaja sanoi uskovansa! Mikä ihmeen ikiliikkuja-uskonto nyt on kehitteillä?!
Eipä sanonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä sanonut.
Opettele lapsi lukemaan:
"Oon koko ajan ajatellut ja uskonut, että Jumala hoiti homman. Sovitti maailman itsensä kanssa Jeesuksen kautta. Että se oli siinä. Paketti valmis. Ei lisättävää, ei poistettavaa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lapsi lukemaan:
"Oon koko ajan ajatellut ja uskonut, että Jumala hoiti homman. Sovitti maailman itsensä kanssa Jeesuksen kautta. Että se oli siinä. Paketti valmis. Ei lisättävää, ei poistettavaa."Sinäkin luet ja ymmärrät tuon väärin. Tuossa puhutaan siitä, mitä Jumala on tehnyt mutta ei omasta uskoontulosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin luet ja ymmärrät tuon väärin. Tuossa puhutaan siitä, mitä Jumala on tehnyt mutta ei omasta uskoontulosta.
Niin juuri. Ja sinäkö kuvittelet, että tuo historiallinen fakta ei olekaan fakta vaan muuttuu vasta uskoon tultaessa todeksi ja vieläpä niin, että sovitus ei koskekaan koko maailmaa vaan ainoastaan SINUA, uskoon tulijaa?
Oletko niin idiootti?
Kuulutko sinäkin siihen ääliöiden lahkoon, joka raiskaa sovituksen sanan
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa"
väittämällä, että TODELLISUUDESSA sovitus tapahtuu/astuu voimaan vasta "vastaanotettaessa"?
Mitä muuta tämä on kuin tuon sovituksen sanan suoraa kiistämistä, raiskaamista ja turmelemista ja maahan polkemista?
Teitä vauvakristittyjä, jotka tuijottavat silmät suurina jokellellen OMAA uskoontuloaan ja ihmettelevät sitä ja näpelöivät sitä ja ihailevat sitä loputtomiin, on kolmetoista tusinassa.
Kuka vapauttaisi teidät tuosta alaikäisyyteen jämähtänneestä narsistiuskovaisuudesta? Ainoastaan Kristus kykenee siihen.
- Anonyymi
Onpa lapsellisen typerä aloitus!!
Jos esimerkiksi vakuutusyhtiö on laatinut ihan hyvän vakuutuksen, niin ihmisen pitää ITSE kyllä tehdä se, että rupeaa asiakkaaksi...
Tai, kun on kertynyt eläkepotti, kyllä ihmisen pitä ITSE sitä hakea, ja vastaanottaa se etu!
Tällaiset asiat ymmärtää jo alaikäinenkin.
Ihmisellä on OMA osuus - sopimuksessa. Jumalalla on osansa.
Koska Jumala ei PAKOTA ottamaan vastaan valmista pelastusta.
Jeesus sanoi: " JOS.... joku tahtoo..."
Ota taikka jätä.- Anonyymi
Nellie tuli sähläämään kummallisine vertauksineen, jee!!! Sirkus oon tullut kaupunkiin!
Nellien ymmärrys on suljettu sovituksen sanalta, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heiidän rikkomuksiaan." MENNYT AIKAMUOTO.
Oikeastaan Nellie VIHAA tuota sovituksen sanaa, koska jos hän uskoisi siihen, hän tukkisi oitis kaikkitietävän turpansa, häpeäisi tomussa ja tuhassa kymmeniä ja satoja päällepäsmäröintejään tällä foorumilla ja vetäytyisi HYVÄÄ TEKEVÄÄN hiljaisuuteen ainakin seitsemäksi vuodeksi. Ainakin.
:D - Anonyymi
Nellien henkinen alaikäisyys pitää sisällään kuvitelman, jonka mukaan Jumalan kaikkivaltius on sillä tavoin rajoitettua, että Jumala ei kykene saamaan ihmisiä ottamaan vastaan pelastusta PAKOTTAMATTA.
Siksi Nellien pitää olla joka paikassa hääräämässä ja säätämässä auttaakseen tätä kaikivaltiudessaan niin vajavaista Jumalaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nellie tuli sähläämään kummallisine vertauksineen, jee!!! Sirkus oon tullut kaupunkiin!
Nellien ymmärrys on suljettu sovituksen sanalta, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heiidän rikkomuksiaan." MENNYT AIKAMUOTO.
Oikeastaan Nellie VIHAA tuota sovituksen sanaa, koska jos hän uskoisi siihen, hän tukkisi oitis kaikkitietävän turpansa, häpeäisi tomussa ja tuhassa kymmeniä ja satoja päällepäsmäröintejään tällä foorumilla ja vetäytyisi HYVÄÄ TEKEVÄÄN hiljaisuuteen ainakin seitsemäksi vuodeksi. Ainakin.
:Douto kommentti ei mitään tekoa jonkun nellin kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nellien henkinen alaikäisyys pitää sisällään kuvitelman, jonka mukaan Jumalan kaikkivaltius on sillä tavoin rajoitettua, että Jumala ei kykene saamaan ihmisiä ottamaan vastaan pelastusta PAKOTTAMATTA.
Siksi Nellien pitää olla joka paikassa hääräämässä ja säätämässä auttaakseen tätä kaikivaltiudessaan niin vajavaista Jumalaansa.höpö sulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi Nellien pitää olla joka paikassa hääräämässä ja säätämässä auttaakseen tätä kaikivaltiudessaan niin vajavaista Jumalaansa.en ollut nellie
- Anonyymi
" sun pitää vielä sopia asiat Jumalan kanssa tai tehdä parannus ja tulla sovintoon. Ja siinä kohtaa tulee vähän tyhmä olo. Että hetkinen. Enkö mä muka vielä oo mukana? "
-Älyittäjä
Aloittaja ei haluja tehdä parannusta.Varmasti maallikko on törmännyt parannuksenteon vaatimuksiin Raamatussa, mutta jättälöinyt sen huomiotta teeskennellen ettei ole kuullutkaan mitään parannuksenteosta tai jokin muu tekosyy kuten dementia, joka koskee kaikkia parannuksenteon määräyksiä, jollei näin ole niin pyyvän anteeksi kun totesin kirjoituksessa olevan pilkkaavuujeksellisuutta, mutta em. arkumentejejoinein halusin tuoja esiin miksi sanoin mitä sanoin ja missä näin pilkallisuujen, toistan vielää että haluttomuujessa tehjä syntistä parantusta, lisäksi siinä on kapinahenkejäkin. Syntielämä viekoittelee voimakkaasti ja kun ei ole parannuksenteon estettä niin eipä muuta kuin syntikuralammikkoon rypemään.
Mutta jollet ole koskaan kuullut mitään paranjuksentejoksellisuujen keskeisyyvestä syntijen anteeksisaamisellisuujeksi niin siinä tapauksessa anteeksi, eihän kukaan ole seppä syntyjessään. Itsekin olin uskoontulon alkuvaiheessa samanmielinen kuin sinä nyt, mutta siitä on mahjollista päästä eroon antamalla vain Raamatun neuvoa sua, jättää ne liperaalit hömpänpömpät pois kaikilta kontaktilistoiltaan jos se vain on mahjollista omatonttiselisesti. Nämä sanat eivät ole tuomijo vaan reilu arvijo ja muistutelmallisuus että sinäkin voit parannusta alkaa elämään tojeksi kun armonaikaallista vielä on jokin pätkä tai pitkä ejessänme yhällisesti.
Jos seuraajakunta ei palalmoi ensirakkauveeseensa ja tekoloihiinsa, niin kauhijas, sillä silloin Jeesus tulloo ja poistaapi sen (lanapunjalaka:seuraajakunta )paikaltaan ja sen todistuksen.
"Minä tulellisoin ja siirjän lanapunjalkahasi jollet tehe parannusta"
Raamattu
Ylöstenpaukseen päääsyä jännittäen tässä kahveilen kahvimuvistaa niin että sormen päissä on jännitysvärinä ylösottoa ajatellen etenkin niissä kohjissa että jollen minä pääsisikään mukaan ja jäisin tänne muijen poisjäävijen kanssa pimejään kauhuintaloon, kauhejaalliseen maajilmaalliseen, sillä kauhullisuus on tuleellimallisuus pijallisuus, mutta niin on tulossa pelastus ylöstenpauksessa Jeesuksen luokse. Pääasijana on päästä Jeesuksen luokse.Se on maaliinpääsy, maaliviivaisen ylitys, sen jälkeen en voi enää mokata, luopijoitua mitenkäänsä, nyt vielä se on tejoreettaisa riski, johon apua Herralta oon rukoillut etten repsahja. Vaikka tuumin etten minä repsahja niin pitkässä juoksussa yllättävän mnellinen on repsahtanutkin ja höpsähtänyt väärään ja valheeseen luopujen Herrasta. Paranjusta tehjeksijessä vaeljuksella jäljellisellä olevallisella ja sen tärkejän merkityksen muisallisoimista meillelliillisille.
Jeesus on mun Herra ja monellisienkin muijenkin.
Selef Urge - Anonyymi
Tuli uskoon 48 vuotta sitten ollessani laivakokkina Etelä_Ameriikassa.Luin hengellistä kirjallisuutta.Viimeisimpänä Vartijan huutoa,jonka kirjoittajana oli Billy Graham.Sitten jälkeenpäin loikoilin punkassani selälläni,kunJumala alkoi puhua mlnulle. Niinkuin rautakourat puristivat rintaani.Jumala puhui miehen äänellä, mutta se oli Jumalan ääni
Olin kuin sähkövoiman alla kolmisen vuorokautta.Lopulta sain jonkinlaisen vatsakrampin,enkä päässyt kävelemään. Esimieheni tuli tuomaan kahvia.Hänelle kerroin kaiken,ja sanoin,että haluan olla uskovainen. Kun tämä esimies,Reima lähti.minä hetken päästä uudestisynnyin. Sain sellaisen sanan:kun Sinä suullasi tunnustat."Se on Roomalaiskirjeessä,muistaakseni 10 luvussa.
Koin suuren ilon ja vapauden
Se on kestänyt 48 vuotta.- Anonyymi
Hieno homma!
Otit vastaan anteeksiantamuksen, joka on ollut voimassa Kristuksen ristinkuolemasta lähtien. - Anonyymi
Tuollaisia juttuja on mukava lukea, näillä palstoilla. Ei mitään juupas, ja eipäs fariseusten kissinhännänvetoja ja pikkumaisuuksia. Ja karsinoitumisia eri karsinoihin, niin kuin eläimet.
Herraa varmasti olet kiittänyt eräänkin kerran. Sitähän samaa miekin kiitän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisia juttuja on mukava lukea, näillä palstoilla. Ei mitään juupas, ja eipäs fariseusten kissinhännänvetoja ja pikkumaisuuksia. Ja karsinoitumisia eri karsinoihin, niin kuin eläimet.
Herraa varmasti olet kiittänyt eräänkin kerran. Sitähän samaa miekin kiitän.Oi että! Tämähän alkaa muistuttaa enemmän sielun ensiapupistettä kuin keskustelupalstaa. Eikä siinä mitään, pysyy kolesterolitkin kurissa kun nauraa välillä vatsalihakset kipeäksi. Ja kyllä, ihan totta puhuit: välillä nämä hengelliset palstat muistuttaa enemmän eläintarhaa kuin armotaloa. On häkkiä, karsinaa ja välillä joku pukki puskee evankeliumia sarvet edellä.
Mutta sinäpä sanoit sen kauniisti! Herraa kiitetään, kukin omalla tyylillään. Yksi polvillaan, toinen punkassa, kolmas hihkuu saunassa löylyveden mukana. Ja usko pois, kyllä lääkärikin sen huomaa, kun ihminen on kiitollinen: stressihormonit laskee, verenpaine tyyntyy ja jopa peräpukamat katsovat hetken hiljaa eteensä.
Ja ne kokemukset? No voi hyvänen aika. Toiselle se on Jumalan ääni, toiselle kahvinkeittimen surina. Ja kyllä, tiede ei aina pysy perässä, mutta ei sen tarvitsekaan. Meillä on diagnoosikoodeja vaikka muille jakaa, mutta vielä ei ole löytynyt koodia "hengellinen herätys laivan punkassa Billy Grahamin kautta". Vaikka pitäiskö olla? (Katsotaan, saisiko sen F-koodiston jatkoksi: F99.9 – Uudestisyntymä ilman komplikaatioita.)
Jatketaan siis tätä iloa, ennen kuin joku tosikko ehtii paikalle mittaamaan oikeaoppisuutta rullamittaan. Tässä porukassa näyttää olevan enemmän lempeyttä kuin saarnaa, ja sehän tekee jo puolikkaan ihmeen.
terveisin,
tohtori T: Hengellisen puolella sivutoiminen, mutta reseptit kunnossa
- Anonyymi
Niinakin on olevinaan ihanasti vapaalla vuoroviikoittain.
- Anonyymi
Sun pitää noudattaa Jessukka Tussukan sääntöjä js rukoills että hän auttaisi siinä.
- Anonyymi
Aloittajalla vähä hommia.
- Anonyymi
No moikka!
Jumala on todellakin kattanut pöydän. Ihan oikeasti ja istuallaan syödään. Ei kadulla, Ameriikan tyyliin pikaruokapaikassa seisten. Se on niin simppeli asia. Toivottavasti tämä nyt yhtään auttoi.?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282621- 1272283
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1141993- 1281946
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121693Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161471238Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu271122Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891071Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361019