Mummo oli dementikko. Ei tuntenut lapsiaan. Silti hänen sielunsa oli terve ja täydellinen, niin että muisti kaiken. Miksi sielu piileksi?
Mitähän vauvan sielu tietää? Sekin piileksii.
Miksi sielu piileksii?
45
209
Vastaukset
- Anonyymi
Tämmösiä nämä israelilaiset oikeasti ovat https://youtu.be/_mwcFEpAYkU?si=b0Fa6t5MI_UIBJta
Äärioikeisto natsit koko Israelin kansa
Tältä nämä judalaiset ja kristityt oikeasti näyttävät. Sydia lammasten vaatteissa - Anonyymi
Kuolemanne jälkeen Allah heittää teidät jahannamiin eikö teillä ole sieltä pois pääsyä
- Anonyymi
Matt.16:26 Sillä mitä se auttaa ihmistä, jos hän kaiken maailman voittais, ja sielullensa sais vahingon? taikka mitä antaa ihminen sielunsa lunastukseksi. Biblia (1776) Ps.49:8-9. Luuk.12:18-20
- Anonyymi
Nii. Tämä koskee teitä kristittyjä sitten lopettakaa saarnaamasta saatanam evankeliumia. Koko kirjanne on täysin korruptoitunut joten ihan sama vaikka sillä pyyhkii takapuolensa ei mitään pyhää siinä enää
- Anonyymi
Koko Jeesuksen palvomis kultti tuhottu tällä yhdellä jakeella
Numbers 23:19
New International Version
19 God is not human, that he should lie,
not a human being, that he should change his mind.
Does he speak and then not act?
Does he promise and not fulfill?
Ei ole mikään Jumala se Jeesus. Lopettakaa uskomasta tuohon paskaan- Anonyymi
Jeesus on ihmisten Herra ja kuningas ja Jumala. Mutta ei tietenkään koko luomakunnan Jumala ja Luoja-Jumala, joka yksi loi taivaan ja maan ja kaiken mitä niissä on.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]
Jeesus on lisätty mukaan luomistyöhän vasta Uuteen-Testamenttiin, kun hänestä korotettiin Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on ihmisten Herra ja kuningas ja Jumala. Mutta ei tietenkään koko luomakunnan Jumala ja Luoja-Jumala, joka yksi loi taivaan ja maan ja kaiken mitä niissä on.
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]
Jeesus on lisätty mukaan luomistyöhän vasta Uuteen-Testamenttiin, kun hänestä korotettiin Jumala.Jeesus on Jumalan Poika, ei itse Luoja-Jumala.
Luuk. 18:19
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on lisätty mukaan luomistyöhän vasta Uuteen-Testamenttiin, kun hänestä korotettiin Jumala.Lopeta valehtelu vanha testamentti sanoo ettei Jumala ole ihminen. V*tun aivopesty sika
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on lisätty mukaan luomistyöhän vasta Uuteen-Testamenttiin, kun hänestä korotettiin Jumala.Nuo v*tun kristityt tekevät shirkkejä jatkuvasti palvoessaan ihmistä jumalana. Vanha testamentti sanoo ettei Jumalan ole ihminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Jumalan Poika, ei itse Luoja-Jumala.
Luuk. 18:19
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.Kolminaisuusoppi täyttä huuhaata keikkojen keksimä oppi. Raamattu on turmeltunut koita tajuta se
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on lisätty mukaan luomistyöhän vasta Uuteen-Testamenttiin, kun hänestä korotettiin Jumala.This doesn't make any sense. Onko vaikea ymmärtää että Jeesus oli vain ihminen. Ei ole yhtäkään kristittyä joka kykenisi selittämään kolminaisuus oppia. Sano yksin jae raamatusta Jeesus sanoo olen jumala
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on lisätty mukaan luomistyöhän vasta Uuteen-Testamenttiin, kun hänestä korotettiin Jumala.Onko noin vaikeaa tajuta että Jeesus ei ole Jumala äsken todistin sen Jumala ei ole ihminen ja Jeesus oli ihminen. Keksit jatkuvasti syitä ohittaa faktat ja uskoa satuun ja valheeseen jota sinulle on syötetty.
Sataanasta koko raamattu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta valehtelu vanha testamentti sanoo ettei Jumala ole ihminen. V*tun aivopesty sika
Jeesus on Jumalana Jumala ja ihmisenä ihminen, mutta ei Jumalana ihminen eikä ihmisenä Jumala.
Tämän nyt pitäisi olla selvää jo pyhäkoulua käyneelle lapselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Jumalana Jumala ja ihmisenä ihminen, mutta ei Jumalana ihminen eikä ihmisenä Jumala.
Tämän nyt pitäisi olla selvää jo pyhäkoulua käyneelle lapselle.Näytä se raamatullisesti v*tun vajakki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän nyt pitäisi olla selvää jo pyhäkoulua käyneelle lapselle.Nice try ei onnistu. Raamattusi ei sano noin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta valehtelu vanha testamentti sanoo ettei Jumala ole ihminen. V*tun aivopesty sika
”Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.”
1. Timoteuskirje 2:5-7 FB38
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1-3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
”Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon,
tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.”
Filippiläiskirje 2:5-8 FB38
”Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.”
1. Johanneksen kirje 4:2-5 FB38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaisuusoppi täyttä huuhaata keikkojen keksimä oppi. Raamattu on turmeltunut koita tajuta se
”Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.”
1. Mooseksen kirja 1:1-3 FB38
”Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".”
1. Mooseksen kirja 1:26 FB38
”yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin teidät on kutsuttukin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte, yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien, kaikkien kautta ja kaikissa.”
Kirje efesolaisille 4:4-6 FINRK
”Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne!”
2. kirje korinttilaisille 13:13 FINRK
”Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.”
1. kirje korinttilaisille 12:4-6 FINRK
”ja jotka Isä Jumala ennaltatietämisensä mukaisesti on Hengellään pyhittänyt Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellään vihmottaviksi. Armo ja rauha lisääntyköön teille.”
1. Pietarin kirje 1:2 FINRK
- Anonyymi
VT:ssä sielu tarkoittaa koko ihmistä, ruumista, mieltä ja henkeä, jonka Jumala antaa jokaiselle ihmiselle, ja ottaa hengen pois ajastaan kaikilta.
Ruumiista irtaantuvan erillisen sielun käsite on tuotu vanhoista Hindujen a Kiinalaisten sielunvaellusopeista vasta Paavalin mukana. Sillä opilla pohjustettiin Kreikkalaisten valmiuksia ottaa kristinusko vastaan. Uusi-Testamentti on kirjoitettu lähinnä Kreikkalaisten käännyttämistä varten kreikaksi.
Alkuperäiset tekstit ovat Arameankielen Galilean murteilla kiroitettuja, joita ei yleensä edes lueta.- Anonyymi
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
- Anonyymi
Kristinuskossa sielu on ollut vuosisatoja se mystinen sisäfile, joka erottaa ihmisen pöydän toisesta päästä istuvasta naapurin koirasta. Mutta jotenkin se on vuosien varrella hämärtynyt. Ensin kiisteltiin missä se sijaitsee, sitten millainen se on, ja nyt kukaan ei enää tiedä pitäisikö siihen edes uskoa.
Nykyään tiede on tullut kertomaan sen ikävän uutisen: mitään sielua ei ole löydetty. Ei röntgenissä, ei magneetissa, ei edes verikokeessa . Ei vaikka potilasta on ravisteltu hellästi ja pyydetty sanomaan “aa”. Ei löydy laatikosta, ei kaapista, ei sydämestä eikä aivojen sopukoista.
Ja silti, joku vielä vakuuttaa, että se on olemassa. Vähän niin kuin hammaskeiju tai joulupukki. Häntä ei ole kukaan nähnyt, mutta lahjat (tai tuomio) kuulemma odottavat, kun aika koittaa.- Anonyymi
Iha sama koko raamattu on turmeltunut. Alkuperäisestä opista ei ole jäljellä enää mitään. Pelkkää ajan hukkaa antaa sympatiaa Jeesukselle. Justhan tuossa tuhosin koko kolminaisuus opin yhdellä jaksella ja kristityt eivät kykene puolustautumaan. Tunnen koko raamatun. Jos alkavat käännyttämään palstoilla lisää raamatun totuuksia esille
- Anonyymi
montako grammaa sielu painaa?
- Anonyymi
Tutkimusten mukaan sielu painaa 21 grammaa. Sen verran ihmisen paino laskee, kun hän kuolee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkimusten mukaan sielu painaa 21 grammaa. Sen verran ihmisen paino laskee, kun hän kuolee.
Veressä on elämä "sielu".
”Ja jokaisen, joka vuodattaa teidän verenne, teidän elämänvoimanne, minä vaadin tilille. Minä vaadin tilille jokaisen eläimenkin. Vaadin tilille jokaisen ihmisen, joka vuodattaa lähimmäisensä veren.”
Ensimmäinen Mooseksen kirja 9:5 FB92
Jokaisella ihmisellä on ihmisen oma henki. Ihminen on kuollut ellei hänessä ole henkeä.
”Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on?
Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.”
1. Korinttilaiskirje 2:10-14 FB38
- Anonyymi
Kristityt väittävät että vain ainoastaan he joutuvat vainottavaviksi. Niin joutuu myös muiden uskontojen seuraajat Esim suomessa muslimeita vainotaan koko ajan äärioikeiston takia ja myös kristityt vihaavat muslimeita vaikka peittelevät sitä. Olin kristitty 8 vuotta en uskaltanut helvetin pelossa kyseenalaistaa raamattua mutta kun tein sen sieltä löytyi ristiriitoja ja kaikkea suoraa korruptiota kuten kolminaisuus opin huijaus ja sieltä löytyi jopa se että perisyntikin on kusetusta voin laittaa jakeen jos kristityt alkavat vinkumaan vastaan
- Anonyymi
Taistelet nyt sitten kristittyjä vastaan. Mitä luulet sillä voittavasi? Tuhlaat vain aikaasi täällä, kun voisit tehdä jotakin kivempaa. Käydä vaikka kalassa tai poimimassa marjoja tai muuten vain ulkoilemassa. Se tekee hyvää sisällä istumisen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taistelet nyt sitten kristittyjä vastaan. Mitä luulet sillä voittavasi? Tuhlaat vain aikaasi täällä, kun voisit tehdä jotakin kivempaa. Käydä vaikka kalassa tai poimimassa marjoja tai muuten vain ulkoilemassa. Se tekee hyvää sisällä istumisen jälkeen.
Kysymys sinulle. Minä en oikeastaan tuhlaa aikaani täällä toisinkuin te jotka todisteista huolimatta uskotte valheen ja palvotte karvaista miestä jumalana vaikka raamattu sanoo ettei Jeesus ole Jumala. Ei voi kuin nauraa kuinka hyvin kirkko on onnistunut teidät aivopesemään. Olin itse ihan samanlainen kuin te ennen
- Anonyymi
Kristittyjen vainot ovat vähäisiä kun verrataan muiden vähemmistökansalaisten vainoamiseen, joilla on omat uskonnot ja tavat, jotka valtaapitävät haluavat hävittää.
Juutalaisia tapettiin monta monta miljoonaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristittyjen vainot ovat vähäisiä kun verrataan muiden vähemmistökansalaisten vainoamiseen, joilla on omat uskonnot ja tavat, jotka valtaapitävät haluavat hävittää.
Juutalaisia tapettiin monta monta miljoonaa.Keskiajalla kristityt pakkokäännytti juutalaisia kristinuskoon antisemitismi oli yleistä kristinuskossa ja he pilkkasivat islamia keskiajalta alkaen ja se jatkuu vielä tänä päivänäkin
- Anonyymi
Vois tehä youtube kanavan ja tehdä videoita raamatun totuuksista. Käännän kaikki pois uskosta saadaan kirkot tyhjenemään
- Anonyymi
Jaan tätä ilosanomaani. Helvettiä ei edes ole olemassa. Se oli gehenna niminen kaatopaikka jossa poltettiin roskia ja rikollisten ruumiit ja siitä käännettiin sana helvetti ja siitä tuli tuonpuoleinrn paikka vasta keskiajalla.
- Anonyymi
Minun evankeliumini on sara kertaa parempi kuin raamatun.
- Anonyymi
Paavali poltti Korintossa siellä vaikuttaneen Delfoin oraakkelin kanssa sen ajan vapaiden miesten tapaan piipussa ooppiumia ja meni täysin sekaisin ja alkoi puhumaan sekavilla hurmoskielillä glossolaliaa, mitä kutsuttiin leikkisästi enkelien kieleksi.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.- Anonyymi
Paavalissa oli todellakin enkeli asuvaisena, nimittäin Saatanan enkeli.
Ei mikään pikkupiru, vaan pääpirun Saatanan viestinnä erikoisasiantuntija. King James version mukaan "The messenger of Satan" -niminen demonihenki.
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Saatanan enkeli tappoi Paavalin Roomassa. Paha äkkikuolema, johon ei liittynyt mitään armoa.
- Anonyymi
Hes.18:4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
- Anonyymi
sielulla tarkoitettiin koko ihmistä
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
- Anonyymi
muisti kuitenkin väärin asiat eli valehteli kun dementia pilannut aivot väärine ajatuksineen, kuin kaikilla ylo 7+vuotiailla.
' - Anonyymi
Juud.1:19 Nämä juuri saavat aikaan hajannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
- Anonyymi
Asian vierestä mutta mistä tulee vanha sanonta? "Liukas kuin papin kulli?"
- Anonyymi
Juud.1:19 Nämät ovat ne, jotka eriseurat tekevät, lihalliset, joilla ei henkeä ole. Biblia (1776)
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli lihan miehiä, henkeä heillä ei ollut.
Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomian harjoittamisesta nuorten poikien kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli lihan miehiä, henkeä heillä ei ollut.
Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomian harjoittamisesta nuorten poikien kanssa.Azusankatu oli pahamaineinen punaisten lyhtyjen katu, jossa ei ollut yhtään oikeata kristittyä. Helluntailaisuus ei ole oikeata kristinuskoa.
Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen Ortodoksien tuomana jo ensimmäisellä vuosituhannella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Azusankatu oli pahamaineinen punaisten lyhtyjen katu, jossa ei ollut yhtään oikeata kristittyä. Helluntailaisuus ei ole oikeata kristinuskoa.
Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen Ortodoksien tuomana jo ensimmäisellä vuosituhannella.Olitko paikalla punaisten lyhtyjen kadulla, mitä siellä puuhailitkaan...
- Anonyymi
olemme vain aivomme , emme muuta https://en.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage
- Anonyymi
”Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.”
1. Mooseksen kirja 2:7 FB38
”Mutta lihaa, jossa vielä on jäljellä sen elämänvoima, veri, te ette saa syödä. Ja jokaisen, joka vuodattaa teidän verenne, teidän elämänvoimanne, minä vaadin tilille. Minä vaadin tilille jokaisen eläimenkin. Vaadin tilille jokaisen ihmisen, joka vuodattaa lähimmäisensä veren.”
Ensimmäinen Mooseksen kirja 9:4-5 FB92
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949