Jumalan seurakunnan tuntomerkit Raamatun mukaan

Anonyymi-ap

Hagar ja Saara (1992 käännös)
Gal.4
21 Te, jotka tahdotte elää lain alaisuudessa, vastatkaa: ettekö kuule, mitä laki sanoo?
22 Pyhissä kirjoituksissa kerrotaan, että Abrahamilla oli kaksi poikaa, joista toisen synnytti orjatar, toisen vapaa nainen. [1. Moos. 16:15, 21:2]
23 Orjattaren poika syntyi luonnonjärjestyksen mukaisesti, vapaan naisen poika sen sijaan lupauksen voimasta. [1. Moos. 16:4, 17:16]
24 Tämä on vertauskuva. Naisilla tarkoitetaan kahta liittoa. Toinen on Siinainvuoren liitto, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Hagar. [Jer. 31:32; Gal. 5:1; Hepr. 8:9]
25 Hagar tarkoittaa Arabiassa olevaa Siinainvuorta, ja sitä vastaa nykyinen Jerusalem, joka lapsineen elää orjuudessa.
26 Mutta TAIVAALLINEN JERUSALEM on vapaa, ja SE ON MEIDÄN ÄITIMME. [Hepr. 12:22; Ilm. 3:12, 21:2,10]
27 ONHAN KIRJOITETTU: -- ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ ! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. [Jes. 54:1]
28 Veljet, te olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli. [Room. 9:8]
29 Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
30 Mutta mitä pyhät kirjoitukset sanovatkaan? "Aja pois orjatar ja hänen poikansa, sillä orjattaren poika ei saa jakaa perintöä vapaan naisen pojan kanssa." [1. Moos. 21:10]
31 Me emme siis, veljet, ole orjattaren vaan vapaan naisen lapsia. [Gal. 3:29]

Ilm.3
12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. MINÄ KIRJOITAN HÄNEEN JUMALANI NIMEN ja JUMALANI KAUPUNGIN NIMEN, UUDEN JERUSALEMIN, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26+]

Uusi Jerusalem
Ilm.21
9 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemässä maljassaan seitsemän viimeistä vitsausta, tuli luokseni ja puhui minulle. Hän sanoi: "Tule, minä NÄYTÄN SINULLE MORSIAMEN, Karitsan vaimon." [Ilm. 15:1 | Ilm. 19:7]
10 Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut suurelle ja korkealle vuorelle ja NÄYTTI MINULLE PYHÄN KAUPUNGIN, JERUSALEMIN, joka laskeutui taivaasta, Jumalan luota. [Ilm. 3:12]

16

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihminen on "lain alla" silloin kun laki syyttää.
      Ihminen on armon alla silloin kun laki ei syytä.
      Tämä kaikki uskossa Kristukseen Kristuksen ansiosta.

Lain tehtävä on opettaa tuntemaan mitä on synti. Ei sillä muuta virkaa ole.
      Käytännössä uskovaisessa ihmisessä laki muistuttaa itsestään silloin kun ihminen on kiusattuna syntiin tai langennut syntiin.

• Anonyymi

Lain tehtävä on näyttää että tappaminen on synti ja että siihen mieltymällä joutuu helvettiin.

Silti vaikka noudattaa lakia eikä tahdo tappaa, ei silti pääse vielä taivaaseen. Siihen vaaditaan enemmän kuin lain noudattaminen.

• Anonyymi

Eiköhän tämä "tappaminen" tule näkyviin Golgatalta.....

Syntiemme tähdenhän Hänet surmattiin. ts. olemme murhamiehiä jokainen.
        Rikottu Elämän----lakia--- jonka päämäärä on rakkaus.

Eikös vain? Siksi parannus- mielenmuutos, kun Pyhä Henki vie Golgatalle katsomaan- hyvän ja pahanvälistä taistelua- niin ristimme on Hänen molemmilla puolin.
        Toinen meistä sanoo- astu alas-
        toinen- muista minua, jne.
        Ristillä ollaan ja myös niitä huutajia- "Ristiinaulitse----- HÄNEt",,,,
        KETKÄ huudatti- ja ketkä huusivat....
        Raamatunkertomus ehkä avaa siitä, että ei ehkä pappeuskaan siellä hokannut sijaistaan, ja kansa yhtyi heidän näkemykseen, muttei kaikki.

• Anonyymi

Raamatun mukaan taivaallinen Jerusalem on Hengestä syntyneiden uskovien äitiseurakunta.

Suuri Babylon taas on lihasta syntyneiden uskovien äitiseurakunta.

Kysymys kuuluukin:
      Onko Adventtikirkko Jumalan Hengestä syntynyt hedelmätön taivaallinen Jerusalem vai suuren Babylonin hedelmällinen porttomorsianseurakunta ?

• Anonyymi

Tiedät mistä löydät vastauksen mene rohkeasti juttelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys onkin esitetty sinulle, sillä minä tiedän vastauksen.

Sinunkin pitäisi tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys onkin esitetty sinulle, sillä minä tiedän vastauksen.

Sinunkin pitäisi tietää.

Tässä sinulle oppimateriaalia Jumalan temppelistä.

Johannes 2
        17 Silloin opetuslapset muistivat, mitä kirjoituksissa sanotaan: "Kiivaus SINUN TEMPPELISI puolesta kuluttaa minut." [Ps. 69:10]
        18 Juutalaiset sanoivat Jeesukselle: "Mikä oikeus sinulla on tehdä noin? Millä tunnusteolla todistat meille oikeutesi?" [Mark. 8:11, 11:28]
        19 Jeesus vastasi: "Hajottakaa TÄMÄ TEMPPELI, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä." [Mark. 14:58+]
        20 Silloin juutalaiset sanoivat: "TÄTÄ TEMPPELIÄ on rakennettu neljäkymmentäkuusi vuotta. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?"
        21 Jeesus tarkoitti kuitenkin temppelillä OMAA RUUMISTAAN.

1. Kor. 3
        16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        17Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor. 6:19
        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

2. Kor. 6:16
        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

Ilm. 21:22
        Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

1. Piet. 2:5
        ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI, pyhäksi papistoksi, uhraamaan HENGELLISIÄ UHREJA, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

Ef.2
        18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla (=juutalaiset ja pakanat) pääsy YHDESSÄ HENGESSÄ Isän tykö.
        19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20 APOSTOLIEN JA PROFEETTAIN PERUSTUKSELLE RAKENNETTUJA, KULMAKIVENÄ ITSE KRISTUS JEESUS,
        21 jossa KOKO RAKENNUS liittyy yhteen ja kasvaa PYHÄKSI TEMPPELIKSI HERRASSA;
        22 ja HÄNESSÄ TEKIN YHDESSÄ MUITTEN KANSSA RAKENNUTTE JUMALAN ASUMUKSEKSI HENGESSÄ.

Jaak. 1:27
        Puhdas ja tahraton JUMALANPALVELUS Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylkäänsä odottava kaikille käskyille uskollinen sekä erittäin hedelmällinen yksinhuoltaja Adventtimorsian kertoo iloisen perheuutisen !

https://www.adventist.fi/tietoa/organisaatio/
        Seitsemännen päivän adventisteilla on maailmanlaajuinen kirkko-organisaatio sekä yhteinen oppi ja seurakuntajärjestys. Olemme läsnä lähes jokaisessa YK:n tunnustamassa maassa. Olemme yhtä suurta perhettä! Vuoden 2019 alussa kirkon maailmanlaajuinen jäsenmäärä oli 21,4 miljoonaa kastettua jäsentä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylkäänsä odottava kaikille käskyille uskollinen sekä erittäin hedelmällinen yksinhuoltaja Adventtimorsian kertoo iloisen perheuutisen !

https://www.adventist.fi/tietoa/organisaatio/
        Seitsemännen päivän adventisteilla on maailmanlaajuinen kirkko-organisaatio sekä yhteinen oppi ja seurakuntajärjestys. Olemme läsnä lähes jokaisessa YK:n tunnustamassa maassa. Olemme yhtä suurta perhettä! Vuoden 2019 alussa kirkon maailmanlaajuinen jäsenmäärä oli 21,4 miljoonaa kastettua jäsentä.

Kenelle adventismin harhaopit ja adventistien ylpeily niistä oman käsivarren harhaopeista tuokaan iloa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenelle adventismin harhaopit ja adventistien ylpeily niistä oman käsivarren harhaopeista tuokaan iloa?

Adventisteille itselleen tietenkin. Jokainen iloitsee oman kirkko/lahkotemppelinsä hedelmistä.

Adventtimorsiamellakin 21,4 miljoonaa omalle nimelle kastettua aviotonta Jumalan lasta...vai kirkon lasta, joiden isä on tuntematon...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisteille itselleen tietenkin. Jokainen iloitsee oman kirkko/lahkotemppelinsä hedelmistä.

Adventtimorsiamellakin 21,4 miljoonaa omalle nimelle kastettua aviotonta Jumalan lasta...vai kirkon lasta, joiden isä on tuntematon...?

Kaikkien kastettujen adventistien maailmallinen isähahmo ei ole kukaan muu kuin rahalle allerginen – siis allerginen jos sitä ei tule tarpeeksi – pastori. Myös sen pastorin, joka kastaa, kastettiin aikanaan samaan rahavirtaan.

Pastorihan paljastaa kaiken jo kastetilaisuudessa, kun hän lausuu juhlallisesti: "Minä kastan sinut, KALLIS sisareni/veljeni..." – ja tarkoittaa tietenkin kirjaimellisesti kallista. Ei hengellisesti, vaan taloudellisesti. Siinä kastaja ei niinkään siunaa kuin laskee tappioita: paljonko tämä sielu on jo maksanut, ja kuinka monta kymmentä prosenttia siitä pitäisi saada takaisin, korkojen kera.

Toiveena on tietysti, että tämä kastettu alkaa tuottaa kuin hengellinen sijoitusrahasto: kymmenykset, vapaaehtoiset lahjoitukset, ja ne "Jumalan inspiroimat" maksut, joita ei löydy Raamatusta mutta kyllä pastorin Excelistä.

Lopulta pastorin firma – anteeksi, seurakunta – ei tyydy pelkkään sieluun. Se haluaa koko omaisuuden. Mielellään testamentilla ja lahjakirjalla. Ja tietenkin Jumalan nimissä, koska mikään ei siirrä omaisuutta yhtä tehokkaasti kuin pyhä painostus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkien kastettujen adventistien maailmallinen isähahmo ei ole kukaan muu kuin rahalle allerginen – siis allerginen jos sitä ei tule tarpeeksi – pastori. Myös sen pastorin, joka kastaa, kastettiin aikanaan samaan rahavirtaan.

Pastorihan paljastaa kaiken jo kastetilaisuudessa, kun hän lausuu juhlallisesti: "Minä kastan sinut, KALLIS sisareni/veljeni..." – ja tarkoittaa tietenkin kirjaimellisesti kallista. Ei hengellisesti, vaan taloudellisesti. Siinä kastaja ei niinkään siunaa kuin laskee tappioita: paljonko tämä sielu on jo maksanut, ja kuinka monta kymmentä prosenttia siitä pitäisi saada takaisin, korkojen kera.

Toiveena on tietysti, että tämä kastettu alkaa tuottaa kuin hengellinen sijoitusrahasto: kymmenykset, vapaaehtoiset lahjoitukset, ja ne "Jumalan inspiroimat" maksut, joita ei löydy Raamatusta mutta kyllä pastorin Excelistä.

Lopulta pastorin firma – anteeksi, seurakunta – ei tyydy pelkkään sieluun. Se haluaa koko omaisuuden. Mielellään testamentilla ja lahjakirjalla. Ja tietenkin Jumalan nimissä, koska mikään ei siirrä omaisuutta yhtä tehokkaasti kuin pyhä painostus.

Oletko ex-advari vai miksi kirjoittelet ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joko sinä olet löytänyt vastauksen ?

Onko tämä sinun äitisi ?

Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Vai tämä?

Ilm.17
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka Adventtitytär hedelmällinen onkin, niin se ei yllä lähellekään Äitikirkkoaan.

https://katolinen.fi/kirkko-maailmassa/#:~:text=Katolinen kirkko on ylivoimaisesti suurin kaikista kristillisistä kirkoista,maailman kolkassa. Sen jäsenet puhuvat kaikkia maailman kieliä.
        "Katolinen kirkko on ylivoimaisesti suurin kaikista kristillisistä kirkoista ja yhteisöistä. Siihen kuuluu yli 1,4 miljardia jäsentä. Se toimii käytännössä jokaisessa maailman kolkassa. Sen jäsenet puhuvat kaikkia maailman kieliä. Mutta vielä enemmän katolisen kirkon uskoa ja elämää leimaa varmuus siitä, että siinä on todellisesti läsnä sama kirkko, jonka ihmiseksi tullut Jumalan Poika, Jeesus Kristus, perusti ja jolle hän vuodatti Pyhän Hengen lahjojen täyteyden."

• Anonyymi

Vastauksena kuuluu- kun sanot- kysymyksenä kuuluu.... En tosin voi vastata adventistien suulla, mutta noin yleisesti.

Lucifer- ja taistelu --ensin taivaissa ja pihalle lensi.
        Voi meitä, kun tämä tuli tänne pimeyteen... pimeyshän on sitä meidän mielen mustuutta.
        Apostolisena aikahetkenä- lähden siitä nyt liikkeelle.
        Lucifer- edelleen halajaa Valtaistuinta -- itselleen ja avot. tässä se nyt on......
        Kun ei voinut ulkoapäin hajoittaa uskoviasuutta- Kristushan ylösnousi, rakkautta ei voitu tappaa, Hän otti Henkensä takaisin ja Elää.
        Lucifer- astui tuvanpuolelle, perusti- tavallaan seurakuntia ja jäsenrekistereitä, joiden nimissä kiistelemme. eikös vain.?
        kuka mistäkin aiheesta.
        Tässä ollaan nyt.... Ehkä jokaisella on jotain annettavaa-- valtajakkaralta vuotaa totuuttakin, eli eri kirkkokunnissa... mutta - pappeus on sitä, että kukin ITSE tekee totuuden, vaeltaa syyttämättä toista - katsoen kirjoitusten mukaan vain omaa napaansa...
        ja siitähän viimekädessä perillä meidät mitataan todistuksen majassa- Valkean Valtaistuimen edessä--- siellä näkyy, minkä valtaistuimelle on kruunumme heitetty....

Uskovaisuudessa- tietomme on vajavaista ja eri suunnissa on Herran omia, verellä pestyjä uskovaisia, joiden sijaisuhri ol Ylimmäisenä pappina Taivaissa.

hedelmätön? Jaa- minkä vaan mukaan sitä hedelmää katsotaan.
        Pitäisikö jokaisen ---itse- katsella sitä hedelmäkoria--- ja kaydä katsomassa vaikka niitä vankeudessa- olevia- sairaita- vanhuksia, apuatarvitsevia jne.
        Eikä siinäkään vahtaa toisten ikkunanatakana. että käykö tuo ja tuo pappi jakamassa leipää ja psemeässä toisten jalkoja. Se ei ole Raamatullista...
        Vaan pitää itse-- -katsoa-- eteensä....
        Kyllä pääsiäisenä monien kirkkojen kirkkoherratkin pesevät kansankeskuudessa varpaita, esikuvana -Sana....
        Ehkä se palvelijan luonteenkuvaus... olisi hyvä kirkastaa näkökykyä,,,,,eikös vain?=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, sinä olet se mittaaja- mitä eri kirkkojen portailla on monet tekemässä....
        harhaopeista..... Entä itse? taidat ylpeillä nyt omasta käsivarrestasi.. Näyttää siltä...

Luulen, että viimeisellä mittapaikalla adventistienkin opit mitataan, kuten muittenkin.
        Jotain heidän opistaan suvussani olen saanut nähdä, kun ateisti on kääntynyt suvustani uskoon niin, ettei edes meidän Kansanlähetys- uskovaisuudessa elävät, kiistä kääntymystä ja sitä sijaisuhria, mitä he tunnustivat- eläessään.

ts. sopii pohtia sanojaan, ettei vain puhu tuomiokseen -tuomoita.

Eli millä mittaat--- sinutkin mitataan....eikös vain

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4206
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3456
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      76
      3249
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      24
      3189
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3072
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2896
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2760
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      60
      2678
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2519
    10. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2364
    Aihe