Kuinka kauan veren alkoholipitoisuus näkyy ottamisen jälkeen?

Anonyymi-ap

Kun eilen vielä hiukan nautin väkeviä, joko maanantai aamuna verinäyte on puhdas?

22

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Erittäin kiinnostava kysymys, kun tänään on lauantai. Olen itse myös kiinnostunut asiasta. Toivottavasti tulee vastauksia asiaa tuntevilta!

• Anonyymi

Toivotaan, että tietävät jeesaavat.

• Anonyymi

No, jos perjantaina on lopettanut juomisen, niin liekö sitä lähes kolmenpäivän, kuitenkin vähintään yli 100tunnin jälkeen vielä veressä? Itse en tiedä kyllä oikeaa vastausta tuohon.

• Anonyymi

Terve maksa miehellä polttaa alkoholi siis 100% alkoholi 8 grammaa tunnissa, eli sitten vaan laskemaan?

• Anonyymi

Pitoisuuden nousu suurkulutuksen raja-arvoon edellyttää pitkäaikaista, noin 2-3 viikkoa kestävää runsasta alkoholinkäyttöä. Alkoholin satunnaisella ja kohtuullisella käytöllä ei juurikaan ole merkitystä arvoon.

PEth voi olla havaittavissa verenkierrossa 2–4 viikon ajan alkoholin käytön lopettamisen jälkeen, riippuen henkilön käyttämästä alkoholimäärästä ja käytön kestosta.

Alkoholi näkyy veressä yleensä 6-24 tuntia nauttimisen jälkeen. Tarkka aika riippuu monista tekijöistä, kuten juodun alkoholin määrästä, henkilön aineenvaihdunnasta ja yleisestä terveydentilasta.

• Anonyymi

24h eli vuorokausi. Aloittaja voi olla huoleton sen suhteen siis.

• Anonyymi

Mutta, jos maksan toiminta on heikenny, niin tiedä häntä?

• Anonyymi

Miksi muuten pitää mitata veren alkoholipitoisuus jos ei ole alkoholiongelmaa? Minulla ei ole ikinä mitattu veren alkoholipitoisuutta . Pakko kysyä miksi se mitataan jos kerta ei ole syytä epäillä alkoholin liikakäyttöä?

• Anonyymi

Kiitän ohjeista + neuvoista. Aloittaja ap. Kaitatie jenkkaa soittelen täst'lähin.

• Anonyymi

On otettava lisää jos verta näkyy alkoholeissa. Ei tässä mitään veriholisteja olla....

• Anonyymi

Jos on lauantaina juonut, ei se enää maanantaina verestä ainakaan mitään promilleja näytä.

• Anonyymi

Edelleenkään ei vastattu miksi veren alkoholipitoisuus mitataan jos ei ole alkoholisti ,koska ei tuota testiä teetetä jos ei ole alkoholiongelmaa .

• Anonyymi

Kun aikanaan käytin alkoholia, ostin alkometrin uteliaisuuttani miten on aamun laita. Kun otin viisi ravintolapaukkua (4cl 40%sta brändiä veteen sekoitettuna) töiden jälkeen illalla, aamulla mittari näytti nollaa.
      Jos otin vaikka 7, aamulla arvo oli jopa 0,3. Näin jätin isommat otot perjantaihin.
      Kävin töissä julkisella liikenteellä.
      Korona-aikana jätin koko liemen kun ei ollut ryyppyseuraa, väki känysi kotonaan tai ryyppäsi ja känysi, mitä se mulle kuului.

• Anonyymi

Taitaa tuo sana olla könysi. Että pitikin ruveta käyttämään kylmiltään muka vitsikästä slangisanaa.

• Anonyymi

Näiden puhallusten kanssa kuljettajan on oltava tarkkana. Tuntee sen itsekin milloin viisari saattaa värähtää. Matkustaja voi olla pienesti hönössä.

• Anonyymi

B-peth kokeessa se näkyy jonkin aikaa.

• Anonyymi00018

Mikä verinäyte? Jos joku terveystarkastus on kyseessä, alkoholia
      ei edes testata. Ketä se kiinnostaisi?

• Anonyymi00019

Jos lääkäri epäilee runsaampaa alkoholin käyttöä, hän saattaa otattaa potilaalta tuon B-Peth-arvon.
        Yllättävän monilla on tapana lääkärissä käydessään vähätellä omaa alkoholin käyttöään, joskus voisi puhua jopa valehtelusta, väitetään ettei juoda, vaikka menisi alkoa runsaamminkin.

• Anonyymi00020

Maksa-arvossa näkyy viikon!

• Anonyymi00021

Jos ei ole mitään putkea juonut, niin maksa-arvoissa ei välttämättä näy ollenkaan alkoholin käyttö. Muutenkin alkoholin aiheuttamat mahdolliset maksa-arvojen nousut palaa nopeasti normaaleiksi.
        Eri asia jos juo jonkun useamman päivän putken.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Jos ei ole mitään putkea juonut, niin maksa-arvoissa ei välttämättä näy ollenkaan alkoholin käyttö. Muutenkin alkoholin aiheuttamat mahdolliset maksa-arvojen nousut palaa nopeasti normaaleiksi.
        Eri asia jos juo jonkun useamman päivän putken.

Kokeiltu on! Risteilyn jälkeen ja arvot suuret!

• Anonyymi00023

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1867
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1802
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      12
      1345
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1151
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      1114
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      795
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      657
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      650
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      627
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      586
    Aihe