Tuomiorovasti pyytää anteeksi haureellisilta sitä, ettei kirkko ole hyväksynyt haureutta!
"– Tahdon pyytää niitä anteeksi. Anteeksi, ette emme ole onnistuneet suojelemaan ihmisyyttä ja sen moninaisuutta. Anteeksi, että olemme kirkkona tuominneet, kun olisi pitänyt armahtaa, kieltäneet, kun olisi pitänyt kutsua, erottaneet, kun olisi pitänyt rakentaa siltoja. Anteeksi, että emme ole hyväksyneet, vaan olemme hylänneet."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b431643e-d0ac-4109-a3a8-4bef8943c458
Syntiä ei vain hyväksytä vaan pyydetään anteeksi sitä, että se on sanottu synniksi ja toimittu sen mukaan!
Kauheaa syntiä kirkossa
10
101
Vastaukset
- Anonyymi
Voin papittaren puheiden takia niin pahoin, että oli pakko oksentaa. Tärisen yhä inhosta ja puistatuksesta.
- Anonyymi
Kankkunen sinulla vaan on,
- Anonyymi
400 vuotta Suomen ev. lut. kirkko jaksoi pysyä oikeassa opissa, kun oli miesten hallinnassa. Sitten tuli naispappeus ja 40 vuodessa se onnistui ajamaan Kristuksen ja kristinuskon ulos kirkosta ja tekemään kirkosta pakanuuden tyyssijan. Muinainen Ishtar-jumalattaren naiskultti papittarineen elää ja voi hyvin. Nyt tämä voimallisesti invasiivinen henkivalta jyllää luterilaisessa kirkossa. Erotkaa kirkosta. JUOSKAA! Älkää edes menkö lähelle kirkkorakennuksia, ettette saastuisi. KAVAHTAKAA!
- Anonyymi
Tuomiorovastin puhe oli tosi hyvä avaus keskusteluun. Arvostan ja olen aivan samaa mieltä hänen kanssaan.
Luterilainen - Anonyymi
Herran tulemuksessa ei pyydellä.
- Anonyymi
ArtoTTT
Pyytääköhän tuomiorovasti nyt anteeksi ihan väärältä porukalta, eikö tuomiorovastin pitäisi pyytää anteeksi pappisvalansa rikkomista ja jättää eronpyyntönsä?
”Minä N.N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.”- Anonyymi
Totisesti, totisesti, pappisvala on rikottu räikeällä ja hirvittävällä tavalla!
- Anonyymi
Tuomiorovasti ei ole rikkonut pappislupaustaan millään tavalla. Hän toimi esimerkillisellä tavalla pyytäessään anteeksi kirkkonsa tekemiä syntejä.
- Anonyymi
Kyseinen radikaali leipärovasti puhuu ihan ristiriitaisia omaan toimintaansa nähden.
Vei Sleyltä tilat. Onko pyytänyt anteeksi ja korjannut asiaa muuten ja muita vastaavia virheitään, joita puheessaan tuo esiin. - Anonyymi
400 vuotta sitten kukaan ei ollut tullut edes ajatelleeksi mitään Suomen ev. lut. kirkkoa. Täällä vaikutti Svenska kyrkan eli Ruotsin kirkko. Kirkon rakennusten rakentamiseen tarvittiin Tukholmasta kuninkaan hyväksymät piirustukset. Ruotsin kirkko toimi jo silloin sekä ruotsin että suomen kielillä, ja suomeksi nimenomaan Turun hiippakunnan suomenkielisissä seurakunnissa. Ruotsinkielisillä alueilla toiminta oli tietenkin ruotsinkielistä myös Turun hiippakunnassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262446- 1142076
- 1211732
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451557Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91497Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161231044Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87975Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949