Niitäkään ei nykyään kuulema saa enää soittaa ennen kirkkokomentoa.
Toista oli ennen, silloin sai olla ihan vapaasti kristitty ja pitää kirkonkellojen soittamisesta
https://www.youtube.com/watch?v=5n7NUDOY9cc
Miksi ateistit pelkäävät kirkonkelloja?
38
221
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä sinä semmoisen mielikuvan olet saanut -pelkää kirkonkelloja-
Seurakunta vaan pihistelee niiden soitossa.Säästäävät sähkössä tai
työntekijöiden palkoissa. - Anonyymi
Yleinen suvaitsemattomuus.
- Anonyymi
Kirkot metelöivät useimpien työläisten vapaapäivänä, sekä estäen lisäksi muun muassa yötyöläisille tarpeelliseen unen.
Hommatkoon hurskaat kuulokkeet, joilla voivat kuunnella moista kellojen mäikinää vaikka 24/7/365, jos heitä niin kovin miellyttää. - Anonyymi
Miksi uskovaiset pelkäävät tietoa?
- Anonyymi
No ei tasan pelkää. Itsekin haen tietoa moniin asioihin.
Konevitsan kirkonkellot on hieno kappale.
Tässä se on 38 -kieliselle kanteleelle sovitettuna:
https://www.youtube.com/watch?v=LixNxSGzlGA&list=RDLixNxSGzlGA&start_radio=1
Ja Sentencedin raskaana versiona:
https://www.youtube.com/watch?v=cb2frbrfe1Q&list=RDcb2frbrfe1Q&start_radio=1- Anonyymi
Tottuvat kun pääsevät traumoistaan eroon. Älkäätten masentuko, vielä koittaa se päivä kun kellot kumisee.
- Anonyymi
Herra,
kun kirkonkellot soivat,
niiden ääni kantaa yli kylien ja kaupunkien,
metsien ja peltojen.
Ne muistuttavat minua siitä,
että Sinun armon äänesi kuuluu
kaikkialle maailmaan.
Anna, että jokainen kellon kumaus
täyttäisi sydämeni rauhalla.
Anna sen vahvistaa minua arjen koettelemuksissa,
niin että jaksan kulkea oikeaa tietä
myös silloin, kun väsyttää tai pelottaa.
Kirkonkellojen ääni julistaa:
"Sinä et ole yksin."
Anna minun muistaa se työssä ja kotona,
iloissa ja suruissa, kiireessä ja hiljaisuudessa.
Herra, täytä päiväni
samalla voimalla, jolla kellot kutsuvat
ihmisiä yhteen.
Anna armon ja totuuden soida
elämässäni niin, että muutkin kuulevat sen.
Kiitos, että olet kanssani
tänään ja aina.
Aamen. Ainakin on vastenmielistä että ihmiset suurena joukkona tuollaisten raakalaisten ja mitättömyyksien edessä . Ja on että he ovat vaan mulkkuja jotka tahtoo nussia kaunisvartaloista naista. He ei ole mitään ihmislaumalle joka julistaa mitättömyyttään noitten raakojen edessä Jos he saa rahaa, festivaaliesiintymisestä tms , tai levyistä he käytti sen itsekkkäästi oman pikku perheensä elämiseen.
Jos joku esim j( joka laumassa lavan edessä ) kirjoitti heille
esim olisi pyytänyt avustusta jossain vaikeassa tilanteessa esim terveyden hoitoon johon tarvitsi ( siis miksi huudattaa tuota saatanan melua samanaikaisesti on varmaan maailmassa jotka tarvitsisi esim johonkin leikkaukseen
siltä suoja olisi hengellisyys kumpaankaan niistä ei melu bändillä ole antaa mitään. Miksi sen edessä parveillaan ja luullaan että se on jotakin.
Röyhkeys tuo kirkonkellot jossa raakalaisten nimi. He ei edes kahvia tarjoa.
He ei vastaa avunpyytäjälle mitään olisi asia mikä tahansa.
Heillä ei ole muuta annettavaa kuin levyn laulut jotka shazam iphone tunnistaa jos antaa kännykän kuulla musiikkia ja kysyy mikä biisi, mikä laulu ne ovat tehtyjen biisien luettelossa
myös niiden henkilöiden raakuus ja mitättömyys on Jumalan luettelossa
se että antavat palvoa suurina laumoina lavan edessä mitättömyyksiä
jotka osaa karjua jotain biisiäsiis melu bändillä ei ole antaa mitään jollekin terveyden hoitoon tarvitsevaan,
eikä siihen mikä suojaisi terveyttä, hengellisyys
mitähän hyötyä tuosta laumana raakalaisten kaunista vartaloa nussivia tahtovien edessä itsensä häpäiseville.
Heidän suurin unelma olisi saada olla tähti ja itsekäs sika
ja ovatko että jos juuri he saisi laumasta sen lottovoiton seuraavassa elämässä että HE hän yksi joukosta olisi se tähti joka saa paljon rahaa ja huomiota ja eteensä ihmiset laumana jotka tahtoisi vaan saada olla se tähti ja osata tehdä piisejä
( jotka tyhjänpäiväisiä ) radioss a niitä menee toisensa jälkeen
nussinnan tahtia ne taitavat olla kuvastaneet radio soittaa jatkuvaa nussinnan kiihkeää tempoa kaunis vartaloisten narttujen nussintaa.- Anonyymi
Alavieskan kirkkoherran virkaan haki vain yksi henkilö: ”Kun hain itse viisi vuotta sitten, oli sama tilanne”
E t extreme ateismus jyrää On totuus että he ei osaa olla ihmisiä. Jos kirjoitan heille he ei osaa vastata ei kohteliaasti ei ihmisinä . Viimeksi aiemmin tuli tämä asia mieleen tiktokissa nähdessäni Mirellan lapsi/ nuorisolauman edessä... Että hänellä jokin tärkeä ilme kun lapset lauloivat kirkkaalla lapsen äänellä hänen biisiä että " joku vielä on mulle kuin olisin maailman ainoo... " se kirkas lapsen ääni.. Se että itsel ei ollut muuta tekemistä, kun kaikkeni yritin, myös kävin konserteissa Minä en koskaan ollut kuin ne ihmiset joille se oli ilmeisesti täysi kokemus .. näen vaan sen että nuo antaa kaikkensa tuossa , palvoo jotain mikä ei tule olemaan mitään , Mirella ehkä imettää tissistään lapsen , he kehittää sieluaan jossain mikä on vain häpäisevää.. ei ansaitse se tissin näyttäjä mitään palvontaa.
Siinä biisissä oli jotain karismaa hitu.. kuulin sen jonkin tiktok videon taustamusiikkina ja siinä oli jonkinlaista henkeä
mut en ymmärrä ett yksi onnistunut biisi tarvitsee sen laulajan tissien katselua yms
laulavat kuin jugend nuoret... (Hitlerin nuorisojärjestö... ) ei heillä ole mitään päässäään se hitu.... sen hidun perässä kuin pölynimuri.. ettsaisi sen hitusen
Niil lapsilla vaan on kirkas ääni... mutta he palvoo saastaa ja tyhjyyttä
( Tai he ei tajua katselevansa rintoja... he eivät koskaan koe sitä suurta rakkautta jonka hitua he palvoo.. kun se on erotiikan tuhoava olio joka tarjoaa seksikkyyttä kelle vain miehelle se ei ole maailman ainoo se mies sille
käyttää vain ulkonäköään.. on saanut biisin jossa hitu,
on pillipiipari rotille jotka koettaa napata sitä hitua mutta he ei saa kun he palvoo huoraa he saa huoran asioita raakuutta ymsHe ei vastaa ollenkaan jos kirjoittaa heille.
- Anonyymi
Itse toivoisin moskeijoiden yleistyvän. Kyllä kauniilla laulullaan uskovaisia jumalanpalvelukseen kutsuva muezzini kuulostaa paljon paremmalta kuin kirkonkellojen mäikinästä syntyvä kovaääninen melu.
En tiennyt... minun seudulla olevasta kirkosta on kyllä kuulunut kirkonkellojen soittoa.
En ole kuullut että kellojen soittoa olisi jossain lakkautettu. ( luin noista kommenteista.. että yötyöläisiä tai vapaapäivää viettäviä häirinnyt...
Ei ole tullut eteeni tuollaista ajatustakaan koskaan aiemmin.. en tiedä siitä..
että onko jossain kirkko niin lähellä asuintaloja ... Olen kuullut kirkonkellot aina hyvänä äänenä.. ( paitsi kirkon pihalla.... siinä ei kannata olla kun alkavat soida..)
Arvelisin että koska tähän mennessä vuosikymmenet ei ole ollut kirkonkelloista häiriötä en usko että nytkään ... He eivät saa sitä asuntoa, joita kirkonkellot niin häiritsisi. He eivät saa tulla tähän maahan, jos täällä rakennettaisi liiaa rumia kerrostaloja liian lähelle kirkkoa. Kaikki on syntynyt vuosituhansien kristinuskosta ja kirkonkellojen soitosta, ja eivät saa mitään ( ei mitään mikä kehittynyt raamatun ja kristinuskon ja tuhansien vuosien historian ansiosta, ja kaikki on kehittynyt sitä kautta. He ei saa autoa, ei saa asuntoa jossa tehtaissa tehdyt seinät, ei ikkunaa, se on keksitty 1700 luvulla.. ei ollut lasi-ikkunoita ennen 1700
ja minäkin olin silloin vielä aristokraatteja.. Eivät saa vesihanoja jotka metalleista tehtyjä, eivät hellaa joka sähköllä toimii, ei sähkövaloja jne. Ei he voi jakaa sanomalehteä yöllä joka 1500 luvulla kuningas kristinuskon rakennutti kirjapainot.. ( kirjapaino keksittiin 1500 )
tai kaupoissa, joihin tuodaan ruoka laivoin, lentokonein, kristinuskon tai raamatun ajan keksinnöin , keinoin .. lannoitetaan viljelysmaat.. yms
( Minä en ollut st Salome .. en ole jaksanut vaihtaa s-postiosoitetta.. ymmärsin että olin sitä joukkoa.. mutta olinkin St Susanna, myrhbearer. )
Minusta he ei saa röyhkeinä asioita jotka kehittyneet vuosituhansien raamatun , kristinuskon jne ja sielujen jotka olivat pyhiä ja Jeesuksen lähipiiriä.. hän sanoi, "Teen teistä kansojen hallitsijoita.. " he olivat kuninkaallisia.. ennen ja jälkeen Jeesuksen... MInusta voi hyvin olla muuta kuin kuninkaallinen ja pitäisi tehdä parhaansa mutta minua raiskattiin tyhjän ilman läpi, niin en tiedä sellaises asiassa joka menee over human tolerance perinpohjin
että mitä Jumala siinä voi luoda.. En kestänyt hetkeäkään sitä kajoamista.. muiden ihmisten intiim elämän tuntumista tyhjän ilman läpi fyysisesti Se tapahtui pahoin...
Siinä ilmeni.. voi olla että Toni Wirtanen oli Apostoli Johannes ( Toni Juhana Wirtanen.. ( apostoli Apulannan.. ) Ismo Alanko oli Ishmael Abrahamin poika,. Ja he molemmat niin itsekkäitä ja epäkypsiä ja alhaisia ..
Toni ollut nazi aiemmassa elämässä.. Ismo Alangon vaimo valinnoista näkee että hänellä sama suuntaus.. arjalainen täti eeva tyyppinen
Tiedän myös apostoli Simon... oli se Mussolini....
( Minul ollut Mussolinista kuva että oli jokin diktaattori.. mielikuva että joku niinkuin HItler tai Stalin.. että he oli jot sellaisia..
Nyt kun menin katsomaan Mussolinin kuvaa Googlen kuvahausta näin että hän oli höpsön näköinen, selvästi.. Oli selvästi kuvassa höpsö ei hän ollut jokin julma vaan höpsö joka meuhkasi huumorilla myös ( siis heihin suhtauduttiin jonain suurina mutta heidäthän näkee pelkkinä poikina..
niink näkee että lapset saavat lapsia.. kun näkee nuoria isiä he ovat vaan lapsia joilla on lapsia.. Mussolini kertakaikkisesti selvästi oli pöljä höpsö voikatsoa sen kuvan hänen ilmeessä näkyy huumori mikä höpsö hän on. Hän on yhä epä älyllinen todenteolla ihan seko ( voisi ajatella taidoksi että osaa puhua niin epä älyllisesti... en tajua miten sellaisia lauseita voi rakentua jotka niin epä älyllisiä . ) ( hän on ihan tavallinen ihminen nykyään. Joka puhuu vaikka lapsistaan ja niiden vaimoa muistaa , lastenhoitoa , synnytyksiä, perhe elämää, avio eroa. Ei hän varmaan tee mitään erityistä, on varm eläkkeellä mielenterv syistä ( mutta ei ole vähimmmäs määrin väkivaltainen vaan kyllä kunnollinen niin kuin apostolin voi ajatell ja vanhan kristityn ovat he väkivallattomia perusteeellisesti niink sivistyneet ihmiset ( Mussolinista en ole lukenut..
( en jaksa,, jos hän teki jotain julmuuksia
en tiedä mistä olen saanut sen mielikuvan että oli niink Hitler , Stalin,, en myöskään Stalinista tiedä kuin tuon mielikuvan Hitleristä olen lukenut enemmän jotain..
Hitlerhän oli kuin juutalainen itse, tummatukkainen .. Hitler ehkä avusti tummatukkaisia, juutalaisia tuomalla ilmi millaisia ne arjalaiset, vaaleat olivat.
Miten raakoja,- Anonyymi
Helsingin Maunulassa kirkko joutui poistamaan oikeat kirkonkellot pois käytöstä ja korvaamaan ne sähköisellä kaiutinjärjestelmällä koska oikeat kirkonkellot ylittivät säädetyt melurajat.
Kiva, että vain yhdessä kirkossa .
- Anonyymi
Kumma kun armeija kuitenkin saa huudattaa häviäjäkoneisiinsa asennettuista toistolaitteista keskeismodulaatiosärötettyä älämölöä päivät pitkät.
- Anonyymi
Kunnon kristityt päästelevät tällaisia ääniä ennen, jälkeen ja aina:
https://www.youtube.com/watch?v=JNPyTTSxLbw - Anonyymi
espanjan retardit hakkaa niitä alvariinsa 😠😠😠
- Anonyymi
Mitä ohmettää? Kirkonkellot nyt ovat taustaäänrö siinä missä muukin elämän ääni.
Sattumoisin pidän keskiaikaisesta uskonnollisesta musiikista, mutta en tietenkään ymmärrä sanoista mitään. Soundi on kuitenkin minun mieleeni. - Anonyymi
Mitä tarkoittaa kirkkokomento?
"Niitäkään ei nykyään kuulema saa enää soittaa ennen kirkkokomentoa."
Tänään viimeksi kuulin kirkonkellojen soittoa ennen sunnuntai saarnoja. Jos on hautajaiset tai häät, niin soittavat myös kelloja.
Minun puolestani saavat soittaa kellojaan, kunhan ei mitään tasatunteja soittele, kuten ennen.
Olen käynyt maissa, missä kirkkoja on joka nurkalla, ja soittavat kelloja jatkuvasti. Se oli kieltämättä paikka missä järki menisi pitkällä aikavälillä. Se melu oli meinaan kova.- Anonyymi
Tässä yhteydessä kirkkokomento on kai kirjoitusvirhe - po. ennen kirkonmenoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä yhteydessä kirkkokomento on kai kirjoitusvirhe - po. ennen kirkonmenoja.
No sitten vastasin ihan aloitukseen.
Kun en tiedä mitä evankelointi iskuja kirkko lähettää kellojen soidessa. Voin vain kuvitella miten kirkon pääjehu kertoo kätyreilleen miten tänään käännetään vääräuskoisia ja komentaa ne matkaan kellojen soidessa pahaenteisesti. Se olisi kirkkokomento. Siinä olisi loogista, ettei kelloja soiteta varoitukseksi.
Vai olisiko ristiretki lähempänä kuvaamaan kirkkokomentoa? Kai sitä ristiretkiläisillekin on varmaan kirkon kelloja soitettu.
- Anonyymi
Miksi ateistit pelkäisivät kirkonkelloja? Eihän niissä ole edes mitään yliluonnollista.
- Anonyymi
Missä on yliluonnollista?
- Anonyymi
Tässä on sinulle esimerkki rukouksesta, joka ottaa huomioon sekä elossa olevien kiitollisuuden että niiden muistamisen ja siunaamisen, jotka ovat tehneet raskaita tekoja ja lähteneet tästä elämästä.....
Rukous vaikeiden tekojen tehneiden puolesta.....
Herra,
Tulen eteesi kiitollisena siitä, että olen elossa tänä päivänä.
Sinä olet antanut minulle elämän ja mahdollisuuden etsiä totuutta, rakkautta ja rauhaa.
Herra, muistan tänään ne ihmiset,
jotka ovat tehneet raskaita ja vääriä tekoja –
jotka ovat ottaneet toisen ihmisen hengen,
ja joskus myös oman henkensä.
Sinä yksin tunnet heidän sydämensä,
heidän tuskansa, pelkonsa ja erehdyksensä.
Pyydän, että annat anteeksi niille,
jotka ovat kadottaneet tien pimeyteen.
Tuo valosi heidän sieluihinsa,
jotta he saisivat levon ja rauhan,
jonka vain Sinä voit antaa.
Siunaa myös heidän omaisiaan ja läheisiään,
jotka kantavat surun ja menetysten taakkaa.
Anna heille voimaa, lohdutusta ja armoa.
Ja Herra, varjele minun sydämeni katkeruudelta.
Anna minulle rakkaus ja anteeksiannon henki,
että voin rukoilla jopa niiden puolesta,
jotka ovat tehneet suurta pahaa.
Kiitos elämästä, jonka olet minulle antanut,
ja siitä, että jokainen päivä on uusi mahdollisuus
elää tahtosi mukaan.
Aamen. - Anonyymi
On hetkiä, jolloin elämä pysäyttää.
Menetys ei aina kosketa vain lähimpiä – joskus ne, joita tapasimme harvemmin, jättävät silti jäljen sydämeemme.
Heidän hymynsä, sanansa, läsnäolonsa – ne kulkevat muistoissamme kuin lämmin valo, joka valaisee vielä pitkään senkin jälkeen, kun itse kulkija on poistunut näkyvistämme.
Vaikka välillämme oli matkaa ja arjen kiireet erottivat, tunne yhteydestä säilyi.
Ja siksi, kun aika kutsui heidät pois, sydämemme tunsi sen syvästi – kuin tuuli olisi vienyt mukanaan jotain, mitä ei voi enää saada takaisin.
Surun rinnalla kulkee kiitollisuus:
kiitos niistä hetkistä, jotka jaoimme,
kiitos siitä, että olitte olemassa,
ja kiitos siitä, että jätitte sydämeemme lämpimän jäljen, joka ei katoa.
Lepääkää rauhassa.
Me jatkamme matkaa, mutta kannamme teitä mukanamme – vähän kauempaa, mutta silti lähellä.
Tämän kesän kuolleille koko ihmuskunnan
Puolesta - Anonyymi
Asun isossa kaupungissa lähiössä omakotitalossa
missä on myös kirkko. Kirkon vieressä on lähietäisyydellä kerrostaloja. Kirkon kellot soivat säännöllisesti ja niin lujaa. En voisi asua lähelläkään. Vaikka olen uskossa. Jopa lähikaupassa käyminen häiriintyy asiakkaille melusta. Tänään loppu kesänä ilmeisesti joku on puuttunut asiaan. Kyllä kirkkoon osataan kulkea koska on säännölliset palvelus ajat ja ilmoitustaulu pihalla. Jotka ovat tottuneet kyllä tietävät ilman kellon järkyttävää melua.- Anonyymi
Kävin aikanaan Maltalla alueella jossa voi olla kirkkoja noin 500 metrin välein. Kun ne alkoivat kaikki soittamaan kelloja samaan aikaan niin melutaso taisi olla lähemmäksi 100dB. Se oli todellakin liikaa ja ihmettelin kuinka kukaan voi asua kyseisellä alueella.
Voin vain kuvitella miltä tuntuisi asua kerrostalossa kirkonkellon vieressä. Ikkunan takana kun tuollainen paukuttaa, niin taitaa ihan kirjaimellisesti ikkunat helistä.
- Anonyymi
Kirkonkellot voivat painaa satoja tonneja. Kyllä siinä uskovainenkin painuu littuun, kun sellaisen alle jää. Olisi heilläkin aihetta pelätä, koska siellä kirkoissa käyvät piereksimässä niiden alla.
- Anonyymi
Ostarilla on kesäisin aina porukkaa ja kirkko vieressä muistuttaa. Kellojen ääni. Tooptop.
Älä juo itseäsi hengiltä. Paljon yksinäisiä ihmisiä kokoontuu siihen tähän seurakuntaan ja hyvä näin.
Alkoholisteja. Entisiä menestyjiä. Kuka tietää.
Kellot soivat päässä pitkään.
Asiakas
S marketissa - Anonyymi
Osa ateisteista kuvittelee, että teismien harjoittamisesta tai harjoittajista tulee jotakin "säteilyä", jota pitää karttaa ja pelätä. Sitä samaa sarjaa varmaan on kyseessä, jos on kirkonkellojen vaikutusalueella? Ja onhan se iso ääni, jota kaikki eivät ehkä halua kuulla. Monet pitävät hiljaisuudesta. Tai ainakin sinä hetkenä, kun kirkon kellot soi?
Jokaisella on makunsa ja mielipiteensä. Ja voi olla ihmisiä, joille kirkon kellon sointi merkitsee jotakin, ehkä positiivistakin ja siten kuuluu osana urbaanin ympäristön äänimaailmaan?
Kyse on vain siitä miten hyvin suvaitsee toisten (elämänmenon) aiheuttamia ääniä. Ja miten kovalla volyymillä ne ovat aiheutettuja. Tai voi olla, että ateisteilla on esim. kirkonkelloihinkin jokin oma tarinansa, joka aiheuttaa joitain tunnereaktioita ateismin harjoittajissa? - Anonyymi
Kirkon kellon ääni kaukaa on kaunista. Mutta ei läheltä.
Aikoinaan kirkko oli muutaman km päässä ja kellojen ääni oli rauhoittavaa ja toi tyynen mielen. Katselen Jumalan palveluksia verkossa ja olen aloittanut Raamatun tutkimisen myös verkko yhteydellä. Suosittelen jokaiselle ateistille Psalmeja luettavaksi. Mitä viisautta onkaan.
Tämä voi johtaa ymmärrykseen ja parantamaan yhteyttä.
On lähes 100% varmaa. Että Jeesus Kristus on todellinen.
Siksi uskaltaa mainita ainakin. Itse kyllä haluaisin kokeilla kirkonkellojen tilalla Adhaania. Tieteellisen tutkimuksen perusteella se lisäsi kuulijoiden rehellisyyttä 15%-yksikköä.
A call to honesty: extending religious priming of moral behavior to Middle Eastern Muslims
"Experiment 2 tested the effects of the athan, the Islamic call to prayer, using the same design. This naturalistic religious prime produced higher rates of honesty (68%) compared to controls who did not hear the call to prayer (53%).These results raise the possibility that the psychological mechanisms used by religion to influence moral behavior might differ between religions and cultures, highlighting an avenue of exploration for future research."
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24992091/- Anonyymi
Acdc väki
Yhtye
Ovat
Hengellisiä
Musiikki on väline yhdistää
Hengellusyyttä. Olen ylpeä.
Osaan soittaa piano 5 vuotiaana
Kitara 8 v.
basso.8v
Kontrabasso konservatorio opetus.
Musiikkiluokat
Musiikkilukio
Yliopisto
Alin tutkinto musiikkitieteestä.
Sen jälkeen työ levy yhtiössä
Warner Music 16 vuotta.
Hihhuli.
Työkavereina kansainvälusiä tähtiä.
Kaikki jossakin määrin uskossa.
Ateisti.
Älä tuomitse ihmisiä.- Anonyymi
Esa Nieminen Pekka Ruuska
Mikko Kuustonen juha tapio
Fredi. Natrium Helena Jere Leskinen
Kaikki hihhuleita.
Konsertti siirtyy tv ssä
Itsenäisyys päivään
Hyvää mieltä.
- AnonyymiUUSI
hei retardi uskovainen , voin pitää isoa ristiä kaulassa ja solutautua teidän riveihin ja tuhota teidät sisältäpäin 🤣
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28111123
- 1326978
- 955653
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa385028- 524241
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303849- 613504
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323442Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222965- 742821