Vain yksi asia on ratkaisevaa

Anonyymi-ap

Se, onko Sinulla sähköauto vai polttari?

45

739

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Hieman jää avoimeksi mitä poika oikein hakee?

    • Anonyymi
      UUSI

      Se on poika polttis eikä mikkään polttari !

      • Anonyymi
        UUSI

        Aloittaja hakee älykkäitä sähköautoilijoita mutta niitä ei taida löytyä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja hakee älykkäitä sähköautoilijoita mutta niitä ei taida löytyä.

        Älykäs ja sähköauton omistajalla ei ole mitään yhtäläisyyttä.
        5- 10 vuodenpäästä voidaan sanoa, viisaaksi teoksi.
        Vielä tuotanto alkuvaiheessa, siksi joutuu maksamaan turhista tuotanto kustannuksista,
        vaihto hetkellä sen viimeistään huomenna.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykäs ja sähköauton omistajalla ei ole mitään yhtäläisyyttä.
        5- 10 vuodenpäästä voidaan sanoa, viisaaksi teoksi.
        Vielä tuotanto alkuvaiheessa, siksi joutuu maksamaan turhista tuotanto kustannuksista,
        vaihto hetkellä sen viimeistään huomenna.

        Yksityisauton omistaminen ei ole älykästä. Kysymys on useimmille mukavuuden ostamisesta maksoi sitten mitä maksoi. Omalla autolla on mukava viedä ja hakea lapsia, mennä töihin ja mökille jne. Epämukavuudet ovat tulleet vasta sähköautojen mukana mutta yksityiset henkilöt eivät ole niitä pahemmin ostelleet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisauton omistaminen ei ole älykästä. Kysymys on useimmille mukavuuden ostamisesta maksoi sitten mitä maksoi. Omalla autolla on mukava viedä ja hakea lapsia, mennä töihin ja mökille jne. Epämukavuudet ovat tulleet vasta sähköautojen mukana mutta yksityiset henkilöt eivät ole niitä pahemmin ostelleet.

        Suomeen tuodaan käytettyinä nykyään käytännössä pelkästään sähköautoja ja ne kaikki menevät yksityisille.
        Ei mitään epämuuksia vaan yksinkertaista kaupankäyntiä.
        Polttiksia ei osta enää kukaan kun niillä ajaminen maksaa niin paljon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykäs ja sähköauton omistajalla ei ole mitään yhtäläisyyttä.
        5- 10 vuodenpäästä voidaan sanoa, viisaaksi teoksi.
        Vielä tuotanto alkuvaiheessa, siksi joutuu maksamaan turhista tuotanto kustannuksista,
        vaihto hetkellä sen viimeistään huomenna.

        Juu, polttishemmoilla on yhden tomppelin mukaan 77% korkeakoulututkinto heh heh. Ne eivät ilmeisesti tänne kirjoittele vaan se alin apukoulun 10%. BUAHAHAHA BUAHAHAHA
        (tuotantokustannusten yhdyssana, eikö korkeakoulussa opeteta?)


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeen tuodaan käytettyinä nykyään käytännössä pelkästään sähköautoja ja ne kaikki menevät yksityisille.
        Ei mitään epämuuksia vaan yksinkertaista kaupankäyntiä.
        Polttiksia ei osta enää kukaan kun niillä ajaminen maksaa niin paljon.

        Eniten maksaa sähköautoilu, arvonalenemassa tulee se maksu kilsoista siinä esille parhaiten.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja hakee älykkäitä sähköautoilijoita mutta niitä ei taida löytyä.

        Onko sulla paha olla?


    • Anonyymi
      UUSI

      Sähköautoa ei missään nimessä saa ostaa tässä kehitysvaiheessa omaksi vaan se liisataan jos diili muuten on hyvä ja jaksaa sitä latailua?

      Mutta ihan oikeesti säästä pitkä penni ja älä edes harkitse osamaksua saati rahan laittoa niin että ostat omiin nimiin. Leasing on sähköautoissa pakollinen asia arvonlaskun välttämiseksi tässä kun sähköautoja vasta kehitellään. Ehkä 5 tai 10 vuoden päästä niiden kehitys saavuttaa jonkinlaisen pisteen että ei tule niin isoja harppauksia kuin nyt. Tällä hetkellä niiden tekniikka vanhenee vuodessa. Nyt 400v järjestelmä ovat jo pahassa riskissä romahtaa ja niin niille tosiaan käy.

      • Anonyymi
        UUSI

        800V latausjärjestelmä ei vaikuta mitenkään kotilataukseen. Auto ladataan pääsääntöisesti kotona yöllä ja helvetin halvalla pörssisähkköllä. Kaikenikäiset sähköautot latautuvat halvalla kotiphassa ja kaikenikäiset polttikset joutuu käymään tankkaamassa helvetin kalliilla bensiksellä.
        Siksi polttiksien kysyntä on romahtanut. Vanhallakin sähköautolla ajaa aina halvalla, polttiksella ajaminen maksaa aina sikana.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        800V latausjärjestelmä ei vaikuta mitenkään kotilataukseen. Auto ladataan pääsääntöisesti kotona yöllä ja helvetin halvalla pörssisähkköllä. Kaikenikäiset sähköautot latautuvat halvalla kotiphassa ja kaikenikäiset polttikset joutuu käymään tankkaamassa helvetin kalliilla bensiksellä.
        Siksi polttiksien kysyntä on romahtanut. Vanhallakin sähköautolla ajaa aina halvalla, polttiksella ajaminen maksaa aina sikana.

        Nyt on pojalla jutut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on pojalla jutut.

        Totuus sattuu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus sattuu.

        400 V ja 800 V ovat vain pikalatauksen ominaisuuksia. 800 V järjestelmä lataa auton kotona täsmälleen yhtä nopeasti kotona kuin 400 V järjestelmä, mitään eroa ei ole. Itse asiassa Suomessa kotilataus on aina 230 V eikä tuo auton järjestelmä sitä muuta. Noissa uusissa autoissa kotilataus on täsmälleen yhtä nopeaa kuin aiemmissa autoissakin.

        Ylipäätään 800 V hyötyjä on liioiteltu todella paljon. Autoja on myyty 800 V järjestelmällä jo muutaman vuoden ajan, mutta erot 400 V järjestelmään ovat yllättävän pienet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        400 V ja 800 V ovat vain pikalatauksen ominaisuuksia. 800 V järjestelmä lataa auton kotona täsmälleen yhtä nopeasti kotona kuin 400 V järjestelmä, mitään eroa ei ole. Itse asiassa Suomessa kotilataus on aina 230 V eikä tuo auton järjestelmä sitä muuta. Noissa uusissa autoissa kotilataus on täsmälleen yhtä nopeaa kuin aiemmissa autoissakin.

        Ylipäätään 800 V hyötyjä on liioiteltu todella paljon. Autoja on myyty 800 V järjestelmällä jo muutaman vuoden ajan, mutta erot 400 V järjestelmään ovat yllättävän pienet.

        Lisään... Esimerkiksi Hyundai Ioniq 5:ssä, Kia EV6:ssa, joissain Mersuissa ja BMW:issä ja varmaan monissa muissakin autoissa on 800 V. Ja monet niistä on julkaistu jo monta vuotta sitten. Todelliset latausnopeudet eivät ole kuitenkaan olleet mitenkään radikaalisti nopeampia verrattuna 400 V järjestelmään. Suurin syy on se, että noilla akuilla on ollut tapana ylikuumentua.


    • Anonyymi
      UUSI

      Sähköautot ladataan pääsääntöisesti kotona. Pikalataaminen on poikkeustapaus.

      Kota lataaminen on todella halpaa . Polttis on aina pakko käydä tankkaamassa kalliilla. Sitä rahanmenoa ei todellakaan tule ikävä.

    • Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

        Kaikki vanha on haisevaa vanhaa tekniikkaa mutta kaikki uusi on sähköautoja eli uutta hienoa utopististakin tekniikka,. Kaiken lisäksi niin vihreää, niin vihreää. Kuinka joku kehtaa ajaa polttiksella.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki vanha on haisevaa vanhaa tekniikkaa mutta kaikki uusi on sähköautoja eli uutta hienoa utopististakin tekniikka,. Kaiken lisäksi niin vihreää, niin vihreää. Kuinka joku kehtaa ajaa polttiksella.

        Oletko kuullut koskaan, että suuret kansan omasta kukkarosta tehtävät vaativat investoinnit ottavat varsin pitkän läpivientiajan. Jos kaiken lisäksi vaadittu uusi tekniikka ei täytä kansan vaatimustasoa, on muutoksen läpivieminen täysin mahdotonta.


    • Anonyymi
      UUSI

      No suurin osa kansasta jos et vieläkään ymmärrä.

    • Anonyymi
      UUSI

      800v järjestelmä on ainoa jota halutaan ostaa 5 vuoden päästä. Polttoainehan ei maksa paljoa ja ajo on halpaa jos vertaa siihen paljonko sähköauton arvo laskee joka kuukausi. Vai meneekö sulla 2000e kuussa bensaan joka on sähköautossa usein perus arvonalenema kuukaudessa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Lapsellista kahtiajakamista ja vihan lietsomista naurettavin perustein

      • Anonyymi
        UUSI

        Ihmisen pitää olla voittaja, jos ei muuten niin vaikkapa sähköautolla. Ei siinä mitään järkee oo mutta jos vaikka enemmistö alkais uskoo.


    • Anonyymi
      UUSI

      "paljonko sähköauton arvo laskee joka kuukausi. "

      Ne jotka ovat ostaneet polttiksensa käytettynä tulevat ostamaan myös sähköautonsa käytettynä.
      Suurinpiirtein samanhinatisina ja sama arvonalenema per kk.
      On toki mahdollista että kukaan ei halua vanhempia polttisutoja kun samaan hintaluokkaan tulee käytettyjä sähköautoja, silloin polttiksien arvonalsku on sähköautoja nopeampaa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Todennäköisesti menee päinvastoin. Kukaan ei halua käytettyjä sähköautoja, jos tarjolla on vastaavia polttareita. Käytetyssä sähköautossa on liian suuret riskit. Käytettyjen polttareiden suhteellinen arvo nousee vaikka autokauppiaat kuinka yrittävät kammeta vastaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti menee päinvastoin. Kukaan ei halua käytettyjä sähköautoja, jos tarjolla on vastaavia polttareita. Käytetyssä sähköautossa on liian suuret riskit. Käytettyjen polttareiden suhteellinen arvo nousee vaikka autokauppiaat kuinka yrittävät kammeta vastaan.

        Polttiksella ajaminen maksaa yli 10 euroa per 100km. Sähköautolla alle kaksi euroa.
        Suomalaiset osaavat laskea ja siksi polttis on vaihtoehto vain jos omaan budjettiin mahtuvia sähköautoja ei ole tarjolla. Tämä ksokee niin uusia kuin käytettyjäkin autoja. Käytettyjä sähköautoja tulee tarjolle joka vuosi enemmän ja enemmän ja hintaluokkiin jossa niitä ei aikaisemmin ole ollut.
        Käytetty polttis on mustapekka-kortti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiksella ajaminen maksaa yli 10 euroa per 100km. Sähköautolla alle kaksi euroa.
        Suomalaiset osaavat laskea ja siksi polttis on vaihtoehto vain jos omaan budjettiin mahtuvia sähköautoja ei ole tarjolla. Tämä ksokee niin uusia kuin käytettyjäkin autoja. Käytettyjä sähköautoja tulee tarjolle joka vuosi enemmän ja enemmän ja hintaluokkiin jossa niitä ei aikaisemmin ole ollut.
        Käytetty polttis on mustapekka-kortti.

        "Polttiksella ajaminen maksaa yli 10 euroa per 100km. Sähköautolla alle kaksi euroa."

        Tuo typerää valetta taas toistetaan. Sähköauton ajaminen maksaa yleensä 60 euroa per 100 km. Pelkän sähkön tai bensan käyttäminen autoilun hintana on suoranainen idiotismin huippu. Bensa on vain pieni osa autoilun kustannuksia ja siihen takertuvat sähköautofanaatikot ovat idiootteja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiksella ajaminen maksaa yli 10 euroa per 100km. Sähköautolla alle kaksi euroa.
        Suomalaiset osaavat laskea ja siksi polttis on vaihtoehto vain jos omaan budjettiin mahtuvia sähköautoja ei ole tarjolla. Tämä ksokee niin uusia kuin käytettyjäkin autoja. Käytettyjä sähköautoja tulee tarjolle joka vuosi enemmän ja enemmän ja hintaluokkiin jossa niitä ei aikaisemmin ole ollut.
        Käytetty polttis on mustapekka-kortti.

        Suomalaisten sähköautoihin siirtymiseen menee ainakin 30 vuotta, joten käytetyt polttikset menevät kaupan vielä kymmeniä vuosia.

        "Käytetty polttis on mustapekka-kortti."

        Typerä sähköautofanaatikko keksii taas epätoivoisesti valheita. Käytetyt polttikset menevät hyvin kaupaksi vielä pitkään eikä niiden arvo tipu yhtään nopeammin kuin aiemminkaan. Tosin itsellä on tapana ajaa autot loppuun asti, joten en piittaa jälleenmyyntiarvosta muutenkaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      "Tuo typerää valetta taas toistetaan."

      Ei näköjään tojotistin pää kestä totuutta. Kun ajat polttiksella 100km niin sinun on tankattava siihen bensaa kympillä.

      Kun sähköautolla ajaa 100km niin siihen tarvitaan sähköä vain alle kahden euron arvosta.

      Sitä ei pysty kukaan väistämään.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ja bensa on vain pikkuinen osa autoilun kuluista, siksi tuosta lukemasta höpöttäminen on valehtelua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja bensa on vain pikkuinen osa autoilun kuluista, siksi tuosta lukemasta höpöttäminen on valehtelua.

        Esimerkiksi suurelle osalle polttis tulee edelleen sähköautoa halvemmaksi.


      • Anonyymi
        UUSI

        Sähköautoilun todellisen hntalapun näkee vasta, kun menee tarjoamaan sitä vaihdossa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja bensa on vain pikkuinen osa autoilun kuluista, siksi tuosta lukemasta höpöttäminen on valehtelua.

        Tämä on totuus asiasta:
        Kun ajat polttiksella 100km niin sinun on tankattava siihen bensaa kympillä.

        Kun sähköautolla ajaa 100km niin siihen tarvitaan sähköä vain alle kahden euron arvosta.


      • Anonyymi
        UUSI

        Auto kannattaa jättää kauppaan, jos tarvitsee yrittää laskea kulut etukäteen useamman vuoden ajalta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totuus asiasta:
        Kun ajat polttiksella 100km niin sinun on tankattava siihen bensaa kympillä.

        Kun sähköautolla ajaa 100km niin siihen tarvitaan sähköä vain alle kahden euron arvosta.

        Totta, mutta laske muut kulut mukaan.
        Ja omasta elämästäni hieman faktaa:
        Ostin 4v sitten vanhemman polttomoottoriauton parilla tonnilla, ajanut sillä reilu 60000km tänä aikana eikä remontteja ole tarvinnut paljoakaan tehdä perushuoktojen lisäksi.
        Työkaveri osti vähän käytetyn Volvon täyssähköisen katumaasturin noin 50000-60000€ hintasn ja kehuu ajon olevan niin vitun halpaa. Just jotain 1-2€/100km.
        Todellisuudessa meillä ei auton käyttökuluissa ole ollut juurikaan eroa, lähinnä minimaalisesti ettei sillä ole mitään käytännön eroa. Vaikka mulla menee nyt suurimmaksi osaksi bensan hinnasta riippuen noin 7,5-9€/100km rahaa ajoon. Autossa on kuitenkin muutakin kuin pelkät käyttövoimakulut(bensa tai sähkö tai mikä nyt kenellä onkaan).
        Joten mulle on turha puolustella että sähköajaminen on niin vitusti halvempaa kaikkinensa.
        Joten polttomoottoriautolla niin kauan ajelen kun kiitä on markkinoilla.
        Mutta mun puolestani saat latailla pattereita ihan vapaasti niin paljon, kuin vaan jaksat.


    • Anonyymi
      UUSI

      On, molemmat.

    • Anonyymi
      UUSI

      Uusia sähköautoja myydään jopa 10000 euron alennuksella, kun kauppa ei käy. Juuri ennen alennusta ostaneelle nousee taatusti hymy naamalle. Onneksi se ajo on niin HALPAA.

    • Anonyymi
      UUSI

      Uusia sähköautomerkkejä ja -malleja ja päivitysversioita tulee ja menee. Osan maahantuontikin tullaan taatusti lopettamaan. Herää kysymys kauanko noihin saa varaosia ja softan päivityksiä yms tarpeellista?

      • Anonyymi
        UUSI

        Autovalmistajan konkurssin myötä auton arvo laskee rajusti, ja pahimmassa tapauksessa tekee autosta käyttökelvottoman.


    • Anonyymi
      UUSI

      "joten käytetyt polttikset menevät kaupan vielä kymmeniä vuosia."

      Kyllä ne menevät kaupaksi mutta ei niistä mitään rahaa saa ja myyntiajat ovat pitkiä.
      Käytettyjen autojen ammattikauppiaat ovat jo ymmrtäneet asian ja siksi Suomeen tuodaan rekkalasteittain käytettyjä sähköautoja mutta ei polttiksia.

      Tyhmempikin ymmärtää tuosta mitkä autot ovat käytettynä haluttuja ja rahanarvoista tavaraa. Polttikset ovat käytettynä ongelmajätettä ja autokauppiaat ovat jo reagoineet siihen..

      • Anonyymi
        UUSI

        Kaikki käytetyt autot ovat ongelmajätettä Tämä ongelmoituminen alkaa heti, kun ajat autosi autokauppiaalta ulos. Se koskee kaikkia autoja mutta ehkä eniten kuitenkin sähköautoja. Niissä on sellaisia riskitekniikoita, joita ei polttareissa ole. Riskin pienentäminen onnistuu ainoastaan hintatasoa alentamalla. Ei siitä mihinkään pääse!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki käytetyt autot ovat ongelmajätettä Tämä ongelmoituminen alkaa heti, kun ajat autosi autokauppiaalta ulos. Se koskee kaikkia autoja mutta ehkä eniten kuitenkin sähköautoja. Niissä on sellaisia riskitekniikoita, joita ei polttareissa ole. Riskin pienentäminen onnistuu ainoastaan hintatasoa alentamalla. Ei siitä mihinkään pääse!

        "Niissä on sellaisia riskitekniikoita, joita ei polttareissa ole. "

        Sähköauto on tekniikaltaan paljon yksinkertaisempaa kuin polttikset joissa on kaikenmaailman päästöhärpäkkeitä ja antureita.
        Sen näkee jo siitäkin että polttiksia joutuu huoltamaan kalliilla rahalla vähän väliä kun sähköautolla voi vain ajaa ilman tuollaisia kalliita operaatioita.

        Polttiksista on tullut todella epäluotettavia pelejä näiden kaikkien päästörajoitusten myötä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niissä on sellaisia riskitekniikoita, joita ei polttareissa ole. "

        Sähköauto on tekniikaltaan paljon yksinkertaisempaa kuin polttikset joissa on kaikenmaailman päästöhärpäkkeitä ja antureita.
        Sen näkee jo siitäkin että polttiksia joutuu huoltamaan kalliilla rahalla vähän väliä kun sähköautolla voi vain ajaa ilman tuollaisia kalliita operaatioita.

        Polttiksista on tullut todella epäluotettavia pelejä näiden kaikkien päästörajoitusten myötä.

        Onko sähköautossa mielestäsi vain akku, sähkömoottori ja kaasupoljin?


    • Anonyymi
      UUSI

      Vieläkö joku ostaa kusta polttoaineena käyttäviä lämpövoimalaitoksia joiden hyötysuhde on surkea.

      • Anonyymi
        UUSI

        Miksei ostaisi vai meinaatko että sähköpakut ja-rekat ovat vallanneet markkinat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      200
      7102
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      5996
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5467
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3615
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      61
      3316
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2691
    7. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      28
      2632
    8. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2420
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      26
      2376
    10. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      2175
    Aihe