Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

Anonyymi-ap

Vasta kasteessa Jordanilla Jeesuksesta tuli Jumalan poika, kun Jumala loi ihminen Jeesuksen uudeksi vedestä ja Hengestä.

Hepr. 1:5

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

Joh.3:5
Jeesus tarkoitti itseään, kun Nikodemus meni kysymään häneltä kasteen merkitystä.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

10

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet oikeassa. Ja hyvään uutiseen liittyi se, että muillakin oli mahdollisuus syntyä uudelleen Jumalan lapsiksi. Mutta vain Jeesukselle annettiin ylin tuomiovalta, joten hän oli kyllä selvästi erityisasemassa. Kerrankin voin kommentoida tänne, että olen samaa mieltä aloittajan kanssa.

• Anonyymi

Isä Jumala ja Poika, ovat olleet yhtä aikojen alusta asti. Isä Jumala tahtoi ja Poika toteutti. Isä halusi kaikkien pelastuvan ja palata takaisin Isänsä hoiviin, kuten Eedenissä aikoinaan, Pojan suurin halu, on toteuttaa Isänsä tahto. Hän tuli ihmiseksi, sai Jeesus nimen vauvana. Hänen tehtävänsä oli elää ihmisenä ja opettaa heille rakkauden sanomaa. Hän koulutti normaali ihmisiä, tuleviksi apostoleiksi, jotka kokoaisivat evankeliumit ja myöhemmin Uuden testamentin, Jeesuksen inspiroimana. Hänen tärkeimmän rakkauden lahjansa, Hän antoi Golgatan ristillä. Näin Hän lunasti itselleen ihmisten kaikki synnit ja eron suorasta yhteydestä Isä Jumalan ja ihmisten väliltä. Synnin palkka on kuolema. Hän kuoletti lunastamansa ihmistensynnit ihmisenä, ainoana kelvollisena viimeisenä veri uhrina. Näin Jumalan Pyhä viisaus toimii, sillä Hän on Pyhä ja Hänen rangaistuksensa on sovitettava. Jeesus sai hyväksytystä työstään kaikkivaltiuden ihmisten Herrana, tuomarina ja armahtajana. Hän on erehtymätön Jumalainen tuomari, mutta hänellä on myös kaikkivaltiuden mandaatti armahtaa ne, ketkä ovat potentiaalisia kelvollisia Jumalan hyvyyden valtakuntaan.

• Anonyymi

Totisesti, ennen kuin Abraham oli, minä olin

Kuinka Daavid sanoo Messiasta Herrakseen, kun tämä on hänen poikansa.

Alussa oli sana, ja sana oli Jumalab luona ja Sana omi Jumala....

jne

• Anonyymi

Vanhan Testamentin mukaan Jumala yksin loi taivaan ja maan ja kaikki mitä niissä on.

1. Moos. 1:2

Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

1. Moos. 1:1

Alussa Jumala loi taivaan ja maan.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

• Anonyymi

Sana=Logos, järki, tieto, viisaus, logiikka, matematiikka, lainalaisuus jne.

• Anonyymi

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]

• Anonyymi

Jeesus käytti alussa vertauksia, mutta selitti heti perään mitä vertaus tarkoitti. Jos selitys puuttuu, kyse ei ole vertauksesta, vaan suorasta puheesta. Vuorisaarnaassa Jeesus puhui suurelle yleisölle vertauksin.

Joh. 16:25

"Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia"

Nikodemus oli Jeesuksen hyvä uskonystävä temppelistä, jolle Jeesuksen ei tarvinnut käyttää mitään kiertoilmaisuja, vaan hän puhui suoraan kuin mies miehelle.

• Anonyymi

Yleinen tapa eksyttää onkin muuttaa selvä konkreettinen puhe pelkäksi symboliikaksi ja vertauskuvaksi milloin mitäkin tarkoittamaan.

• Anonyymi

Silloin kannattaa varoa, kun sanan selittäjät ottavat tekstistä irralleen pelkän yhden sanan ja alkavat sitä pyöritää ja selittää vaikka minkälaisin käännöksin ja merkityksin ja selityksin.

Helluntailaiset väittelevät vaikka tunnin pelkästä pilkun paikan merkityksestä.
      Mutta itse pääasiasta ei ymmärretä yhtään mitään.

• Anonyymi

Eräs yleinen tapa eksyttää keskustelussa on sellainen, mitä useat lahkolaiset tekee juuri kasteasiassa, he eksyttäjät puhumalla pelkästään kasteen ulkoisista tekijöistä, kastetekniikasta, veden määrästä, kastettavan iästä, mutta eivät puhu mitään kasteen merkityksestä syntiselle ihmiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2446
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2076
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1732
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1557
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1497
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      123
      1044
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe