Suuri paluu - eikä yllätä ketään

Anonyymi-ap

Ja sieltä se taas tulla tupsahti, kuin syysmyrsky vanhan peltikaton päälle - rähinämummo, palstan oma äänekäs ilmiö.

Heti alkuun tuttu setti: moniosainen “avaussarja”, jossa on otsikkoa, intron pätkää ja paljon kapiteeleja, ettei vain kukaan erehdy luulemaan rauhalliseksi keskusteluksi. Ja totta kai se sama vakuuttelu:

“Aatteellisesti, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton, vapaa kirjoittaja ja palvelija Jumalan valtakunnassa, eikä edusta mitään kristillisiä suuntia. Jeesus Kristus on ollut Herrani yli 50 vuotta, ja edelleen. Pyydän asiallista kommentointia ja keskustelua, kiitos!”

Kauniit sanat, mutta palstan vakiokävijät tietävät jo etukäteen: ei siinä asiallista keskustelua kauaa nähdä - pian alkaa tutut kiertorepliikit, kuin rikkinäisen levyn raapaisu: “Onpas outo purkaus? Paljo tavaraa nutun sisässä.” ja “Kukahan se semmoinen mummeli sulla on?”

Ylläpidon ohjeet? Kyllä, mummo tuntee ne - mutta noudattaminen onkin sitten aivan eri asia. On nähty kerta toisensa jälkeen, että ohjeet ovat enemmänkin koriste, joita muistetaan mainita kun joku muu rikkoo niitä, mutta jotka omalla kohdalla unohtuvat yhtä nopeasti kuin eilinen kahvinkeitin päälle.

Ja mikä parasta, repertuaari on pysynyt samana vuosien ajan. Jos mummo olisi stand up -koomikko, yleisö tietäisi ulkoa kaikki punchlinet. Uutta materiaalia? Ei tarvi, vanhakin kelpaa, kunhan ääni kantaa ja sävy on riittävän loukkaantunut.

Keskustelun kulku on yhtä varma kuin aamun postinkanto: mummo tekee aloituksen, pari “jees-miestä” käy jättämässä kahden sanan ylistyksen (“Hyvä teksti!”), jonka jälkeen ketju jää tyhjäksi - kunnes joku uskaltaa vähänkin kyseenalaistaa. Silloin alkaa maalitus, ja yksittäinen kirjoittaja saa osakseen tarkkuustulta, kunnes poistuu takavasemmalle.

Ja silti… aina se palaa. Rähinämummo on kuin palstan oma vuodenaikailmiö - ei ehkä toivottu, mutta jotenkin niin tuttu, ettei yllätyksen poikastakaan pääse syntymään.

Ja mikä tärkeintä: tämä show ei koskaan lopu. Välillä hiljennytään, välillä kiihdytetään, mutta aina lopulta palataan siihen samaan - ”2. Kor 5:19” ja muistutus, että vain mummo on nähnyt valon.

Palstalle toivotetaan siis taas tervetulleeksi rähinämummo. Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa.

13

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No onpas aloittajlla TOSI PAHA pulma?

      Oikein "rähinämummo"?

      Ja ei ole järkeä sen vertaa, ettei ketää eikä mitään ole pakko kuunnella, lukea?

      Ei rähinämummoa, eikä pilkkaajaukkoja, eikä rienaaja-rosvoja!

      Se on saletti.
      Oma on vika jos ei osaa valita? Softaa ja tuotteita.

      Oma on ongelma.
      Eikä se sillä korjaannu että solvaa mennen tullen?

      Aika tekee tetäväns.

      Aloittajalle sopii Titteli: Louskuttava kouluttamaton koirankutale?

      Eikös ollut kiva ja suloinen Titteli?
      Kas kun rähinämummon vastapuoli ei voi olla ihan kiltti sylikoira....

      Älä nyt loukkaannu.
      Itse aloitiit...

      Tilaanko sulle korien trimmaajan, ja kuonokopan neetistä?

      Smile :))

      Kaikella elämän huumorilla!

      • Anonyymi

        Siis: Koirien turkin trimmaajan (koska karvasi ova likaiset ja haisevat tänne asti...)

        Ja kuonokopa netistä, joka sulle voidaan laittaa, ettet ihan joka käänteessä louskuta....


    • Anonyymi

      Aloittaja on selvästi kateellinen, tuolle jota nimittää rähinämummoksi!

      • Anonyymi

        Aloittaja ymmärtää keskustelupalstan ja yksinpuhelun eron. Keskustelussa on aihe, johon muut osallistuvat. Yksinpuhelussa aloittaja täyttää itse ketjun jorinoillaan tyliin jatkuu.. jatkuu. Ongelma on helppo ratkaista. Kaikkea ei ole pakko lukea.


    • Anonyymi

      Aloittajan otsikko on - hm naurettava? Jos on lupa nauraa?

      Suuri paluu - eikä yllätä ketään


      Aloittajan suhteellisuutaju taitaa olla helteiden syömä?

      Mikä Suuri Paluu on sellainen,
      jos
      Suomi24 palstalla kirjoittaa joku ihminen?

      Suomi24 foorumeilla julkaistaam noin 10 000 viestiä / per päivä!


      Ja paluu? Mistä?

      Eihän tämä palste ole potero tai lahko tai kuppila?
      Johon palataan?

      Tämähän on kirjoituspalsta.

      Voi hyvänen aika?

      Ovatko viime aikojen hikihelteet käyneet aivoille pahaksi?
      ?
      Nähdään "rähinämummoja" ? Kuullaan vanhoja ketjuja, ääniä vuosien takaa?

      Ollaan kuin pöpilässä, jossa ei tolkkua eikä rotia?


      Hoitukaa nyt hyvä ihmiset, ja pysykää edes jotenkin raameissa.

      Jos muutama aloitus tulee satojen aloitusten sekaan (tällä palstalla) niin mikis näette mörköjä nurkissa!
      Ja tuota aloitusten tekijää vastaan nostetaan sen päiväinen solvauskeho.

      Kaivetaan arkistoista Vanhoa Aloituksia!
      Katsokaa" Tällainen rähinämummo tämä on.
      Johan me se sanottiin vuosia sitten.
      Eikä olla saatu siltä turpaa tukkoon.

      Eikä olla saatu sitä vaiennettua, mokomaa!

      Niinkö?




      Voi voi!

      • Anonyymi

        Pitää vielä kehua aloittajaa, että olis tyytyväinen?

        Kirjoitin jo tuossa aimmin, annoin tittelin:

        Aloittajalle sopii Titteli: Louskuttava kouluttamaton koirankutale?

        Eikös ollut kiva ja suloinen Titteli?
        Kas kun rähinämummon vastapuoli ei voi olla ihan kiltti sylikoira....


        Lisään:

        Jos minä tai joku tekisi kuvan (tai vaikka tekoäy)
        aloittajasta,

        - siinä komeilisi siis kapinen, takkuinen, louskuttava koirankutale! (pesemätön ,haiseva)

        Se KUVA syntyy ja syntyisi siitä verbaliikasta, jota aloittaja innoissaan, palsten iloksi!
        Se data muuttui visioksi...

        Älä nyt loukkaannu.
        Itse aloitit...

        Ollaan nyt sujut ? Tasapeli.

        Mutta toiseen asiaan?

        Aloituksesi todistaa että olet toiminut stalkkerin puuhissa Tästä todiste:

        "Palstalle toivotetaan siis taas tervetulleeksi rähinämummo. Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa."

        Kuules nyt. Sinulla on tasn 0 % valtaa siihen, MITÄ JOKU kirjoittaa tällä palstalla! Ole kytännyt tämän "rähinämummoksi" nimittämäsi ihmisen kirjoituksia.

        Unohditko että tämä palsta ole SINUN omistamasi? Jo pelkkä toisen toiminnan kyttääminen, ja sitten pahassa mielessä tämän solvaaminen?

        Mistä se kertoo. Röyhkeydestä.

        Ole vain jatkossakin Kapinen Takkuinen Louskuttava Koirankutale.
        Se homma sopii sulle kuin kivi taskuun.

        Mutta loukuttavan koiran virkaan älä edes yritä liittää

        VARTIOIKOIRAN duunia.! Sellainen olisi laitonta. Jätä inhoamasi "räyhämummo" nyt käsitäsi tässä paikassa.
        Sinulla ei ole mitään VALTAA toisen elämään.

        Kaiken vartalta kirjurini on tallentanut arkistooni Aloituksesi.


        Tyydy siihen mitä kirjoitit:
        "Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa."

        Taivas tietää myös sen, mitä sinä kirjoitat, taikka et voi kirjoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää vielä kehua aloittajaa, että olis tyytyväinen?

        Kirjoitin jo tuossa aimmin, annoin tittelin:

        Aloittajalle sopii Titteli: Louskuttava kouluttamaton koirankutale?

        Eikös ollut kiva ja suloinen Titteli?
        Kas kun rähinämummon vastapuoli ei voi olla ihan kiltti sylikoira....


        Lisään:

        Jos minä tai joku tekisi kuvan (tai vaikka tekoäy)
        aloittajasta,

        - siinä komeilisi siis kapinen, takkuinen, louskuttava koirankutale! (pesemätön ,haiseva)

        Se KUVA syntyy ja syntyisi siitä verbaliikasta, jota aloittaja innoissaan, palsten iloksi!
        Se data muuttui visioksi...

        Älä nyt loukkaannu.
        Itse aloitit...

        Ollaan nyt sujut ? Tasapeli.

        Mutta toiseen asiaan?

        Aloituksesi todistaa että olet toiminut stalkkerin puuhissa Tästä todiste:

        "Palstalle toivotetaan siis taas tervetulleeksi rähinämummo. Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa."

        Kuules nyt. Sinulla on tasn 0 % valtaa siihen, MITÄ JOKU kirjoittaa tällä palstalla! Ole kytännyt tämän "rähinämummoksi" nimittämäsi ihmisen kirjoituksia.

        Unohditko että tämä palsta ole SINUN omistamasi? Jo pelkkä toisen toiminnan kyttääminen, ja sitten pahassa mielessä tämän solvaaminen?

        Mistä se kertoo. Röyhkeydestä.

        Ole vain jatkossakin Kapinen Takkuinen Louskuttava Koirankutale.
        Se homma sopii sulle kuin kivi taskuun.

        Mutta loukuttavan koiran virkaan älä edes yritä liittää

        VARTIOIKOIRAN duunia.! Sellainen olisi laitonta. Jätä inhoamasi "räyhämummo" nyt käsitäsi tässä paikassa.
        Sinulla ei ole mitään VALTAA toisen elämään.

        Kaiken vartalta kirjurini on tallentanut arkistooni Aloituksesi.


        Tyydy siihen mitä kirjoitit:
        "Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa."

        Taivas tietää myös sen, mitä sinä kirjoitat, taikka et voi kirjoittaa

        🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱


    • Anonyymi

      Oletteko varmoja,että ne rähisijät ovat se mummo?Ihmisilläon tapana yhtyä mielipidekirjoituksissa toisten mielipiteisiin. Minusta mikään ei ole niin turhaa kuin väittely.

      • Anonyymi

        "Ihmisillä on tapana yhtyä mielipidekirjoituksissa toisten mielipiteisiin."

        Vakikirjoittajien tyyli on erittäin helppo tunnistaa. Palstalla on tasan yksi kirjoittaja, joka ei saa asiaansa sanotuksi kommenttikentän puitteissa.


    • Anonyymi

      Aloittaja on kuin koulukiusaaja. Kytännyt tätä ihmistä ja sen kirjoituksia, ja sitten iskee kuin kyykäärme kun henkilö kirjoittaa.
      Kyseinen henkilö ei ole tänäkään vuonna kirjoitellut juuri kai mitään? Sillä on omat projektit ja muut.

      Mutta kuin koulukiusaajan malliin aloittaja nostaa ääntä kuin paloauto!!

    • Hyvä kirjoitus. Rähinämummo on tosiaankin palannut.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe