Ja sieltä se taas tulla tupsahti, kuin syysmyrsky vanhan peltikaton päälle - rähinämummo, palstan oma äänekäs ilmiö.
Heti alkuun tuttu setti: moniosainen “avaussarja”, jossa on otsikkoa, intron pätkää ja paljon kapiteeleja, ettei vain kukaan erehdy luulemaan rauhalliseksi keskusteluksi. Ja totta kai se sama vakuuttelu:
“Aatteellisesti, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton, vapaa kirjoittaja ja palvelija Jumalan valtakunnassa, eikä edusta mitään kristillisiä suuntia. Jeesus Kristus on ollut Herrani yli 50 vuotta, ja edelleen. Pyydän asiallista kommentointia ja keskustelua, kiitos!”
Kauniit sanat, mutta palstan vakiokävijät tietävät jo etukäteen: ei siinä asiallista keskustelua kauaa nähdä - pian alkaa tutut kiertorepliikit, kuin rikkinäisen levyn raapaisu: “Onpas outo purkaus? Paljo tavaraa nutun sisässä.” ja “Kukahan se semmoinen mummeli sulla on?”
Ylläpidon ohjeet? Kyllä, mummo tuntee ne - mutta noudattaminen onkin sitten aivan eri asia. On nähty kerta toisensa jälkeen, että ohjeet ovat enemmänkin koriste, joita muistetaan mainita kun joku muu rikkoo niitä, mutta jotka omalla kohdalla unohtuvat yhtä nopeasti kuin eilinen kahvinkeitin päälle.
Ja mikä parasta, repertuaari on pysynyt samana vuosien ajan. Jos mummo olisi stand up -koomikko, yleisö tietäisi ulkoa kaikki punchlinet. Uutta materiaalia? Ei tarvi, vanhakin kelpaa, kunhan ääni kantaa ja sävy on riittävän loukkaantunut.
Keskustelun kulku on yhtä varma kuin aamun postinkanto: mummo tekee aloituksen, pari “jees-miestä” käy jättämässä kahden sanan ylistyksen (“Hyvä teksti!”), jonka jälkeen ketju jää tyhjäksi - kunnes joku uskaltaa vähänkin kyseenalaistaa. Silloin alkaa maalitus, ja yksittäinen kirjoittaja saa osakseen tarkkuustulta, kunnes poistuu takavasemmalle.
Ja silti… aina se palaa. Rähinämummo on kuin palstan oma vuodenaikailmiö - ei ehkä toivottu, mutta jotenkin niin tuttu, ettei yllätyksen poikastakaan pääse syntymään.
Ja mikä tärkeintä: tämä show ei koskaan lopu. Välillä hiljennytään, välillä kiihdytetään, mutta aina lopulta palataan siihen samaan - ”2. Kor 5:19” ja muistutus, että vain mummo on nähnyt valon.
Palstalle toivotetaan siis taas tervetulleeksi rähinämummo. Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa.
Suuri paluu - eikä yllätä ketään
12
134
Vastaukset
- Anonyymi
No onpas aloittajlla TOSI PAHA pulma?
Oikein "rähinämummo"?
Ja ei ole järkeä sen vertaa, ettei ketää eikä mitään ole pakko kuunnella, lukea?
Ei rähinämummoa, eikä pilkkaajaukkoja, eikä rienaaja-rosvoja!
Se on saletti.
Oma on vika jos ei osaa valita? Softaa ja tuotteita.
Oma on ongelma.
Eikä se sillä korjaannu että solvaa mennen tullen?
Aika tekee tetäväns.
Aloittajalle sopii Titteli: Louskuttava kouluttamaton koirankutale?
Eikös ollut kiva ja suloinen Titteli?
Kas kun rähinämummon vastapuoli ei voi olla ihan kiltti sylikoira....
Älä nyt loukkaannu.
Itse aloitiit...
Tilaanko sulle korien trimmaajan, ja kuonokopan neetistä?
Smile :))
Kaikella elämän huumorilla!- Anonyymi
Siis: Koirien turkin trimmaajan (koska karvasi ova likaiset ja haisevat tänne asti...)
Ja kuonokopa netistä, joka sulle voidaan laittaa, ettet ihan joka käänteessä louskuta....
- Anonyymi
Aloittaja on selvästi kateellinen, tuolle jota nimittää rähinämummoksi!
- Anonyymi
Aloittaja ymmärtää keskustelupalstan ja yksinpuhelun eron. Keskustelussa on aihe, johon muut osallistuvat. Yksinpuhelussa aloittaja täyttää itse ketjun jorinoillaan tyliin jatkuu.. jatkuu. Ongelma on helppo ratkaista. Kaikkea ei ole pakko lukea.
- Anonyymi
Aloittajan otsikko on - hm naurettava? Jos on lupa nauraa?
Suuri paluu - eikä yllätä ketään
Aloittajan suhteellisuutaju taitaa olla helteiden syömä?
Mikä Suuri Paluu on sellainen,
jos
Suomi24 palstalla kirjoittaa joku ihminen?
Suomi24 foorumeilla julkaistaam noin 10 000 viestiä / per päivä!
Ja paluu? Mistä?
Eihän tämä palste ole potero tai lahko tai kuppila?
Johon palataan?
Tämähän on kirjoituspalsta.
Voi hyvänen aika?
Ovatko viime aikojen hikihelteet käyneet aivoille pahaksi?
?
Nähdään "rähinämummoja" ? Kuullaan vanhoja ketjuja, ääniä vuosien takaa?
Ollaan kuin pöpilässä, jossa ei tolkkua eikä rotia?
Hoitukaa nyt hyvä ihmiset, ja pysykää edes jotenkin raameissa.
Jos muutama aloitus tulee satojen aloitusten sekaan (tällä palstalla) niin mikis näette mörköjä nurkissa!
Ja tuota aloitusten tekijää vastaan nostetaan sen päiväinen solvauskeho.
Kaivetaan arkistoista Vanhoa Aloituksia!
Katsokaa" Tällainen rähinämummo tämä on.
Johan me se sanottiin vuosia sitten.
Eikä olla saatu siltä turpaa tukkoon.
Eikä olla saatu sitä vaiennettua, mokomaa!
Niinkö?
Voi voi!- Anonyymi
Pitää vielä kehua aloittajaa, että olis tyytyväinen?
Kirjoitin jo tuossa aimmin, annoin tittelin:
Lisään:
Jos minä tai joku tekisi kuvan (tai vaikka tekoäy)
aloittajasta,
- siinä komeilisi siis kapinen, takkuinen, louskuttava koirankutale! (pesemätön ,haiseva)
Se KUVA syntyy ja syntyisi siitä verbaliikasta, jota aloittaja innoissaan, palsten iloksi!
Se data muuttui visioksi...
Älä nyt loukkaannu.
Itse aloitit...
Ollaan nyt sujut ? Tasapeli.
Mutta toiseen asiaan?
Aloituksesi todistaa että olet toiminut stalkkerin puuhissa Tästä todiste:
"Palstalle toivotetaan siis taas tervetulleeksi rähinämummo. Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa."
Kuules nyt. Sinulla on tasn 0 % valtaa siihen, MITÄ JOKU kirjoittaa tällä palstalla! Ole kytännyt tämän "rähinämummoksi" nimittämäsi ihmisen kirjoituksia.
Unohditko että tämä palsta ole SINUN omistamasi? Jo pelkkä toisen toiminnan kyttääminen, ja sitten pahassa mielessä tämän solvaaminen?
Mistä se kertoo. Röyhkeydestä.
Ole vain jatkossakin Kapinen Takkuinen Louskuttava Koirankutale.
Se homma sopii sulle kuin kivi taskuun.
Mutta loukuttavan koiran virkaan älä edes yritä liittää
VARTIOIKOIRAN duunia.! Sellainen olisi laitonta. Jätä inhoamasi "räyhämummo" nyt käsitäsi tässä paikassa.
Sinulla ei ole mitään VALTAA toisen elämään.
Kaiken vartalta kirjurini on tallentanut arkistooni Aloituksesi.
Tyydy siihen mitä kirjoitit:
"Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa."
Taivas tietää myös sen, mitä sinä kirjoitat, taikka et voi kirjoittaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää vielä kehua aloittajaa, että olis tyytyväinen?
Kirjoitin jo tuossa aimmin, annoin tittelin:
Lisään:
Jos minä tai joku tekisi kuvan (tai vaikka tekoäy)
aloittajasta,
- siinä komeilisi siis kapinen, takkuinen, louskuttava koirankutale! (pesemätön ,haiseva)
Se KUVA syntyy ja syntyisi siitä verbaliikasta, jota aloittaja innoissaan, palsten iloksi!
Se data muuttui visioksi...
Älä nyt loukkaannu.
Itse aloitit...
Ollaan nyt sujut ? Tasapeli.
Mutta toiseen asiaan?
Aloituksesi todistaa että olet toiminut stalkkerin puuhissa Tästä todiste:
"Palstalle toivotetaan siis taas tervetulleeksi rähinämummo. Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa."
Kuules nyt. Sinulla on tasn 0 % valtaa siihen, MITÄ JOKU kirjoittaa tällä palstalla! Ole kytännyt tämän "rähinämummoksi" nimittämäsi ihmisen kirjoituksia.
Unohditko että tämä palsta ole SINUN omistamasi? Jo pelkkä toisen toiminnan kyttääminen, ja sitten pahassa mielessä tämän solvaaminen?
Mistä se kertoo. Röyhkeydestä.
Ole vain jatkossakin Kapinen Takkuinen Louskuttava Koirankutale.
Se homma sopii sulle kuin kivi taskuun.
Mutta loukuttavan koiran virkaan älä edes yritä liittää
VARTIOIKOIRAN duunia.! Sellainen olisi laitonta. Jätä inhoamasi "räyhämummo" nyt käsitäsi tässä paikassa.
Sinulla ei ole mitään VALTAA toisen elämään.
Kaiken vartalta kirjurini on tallentanut arkistooni Aloituksesi.
Tyydy siihen mitä kirjoitit:
"Vain taivas tietää, kuinka monta osaa tällä kaudella on luvassa."
Taivas tietää myös sen, mitä sinä kirjoitat, taikka et voi kirjoittaa🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱
- Anonyymi
Oletteko varmoja,että ne rähisijät ovat se mummo?Ihmisilläon tapana yhtyä mielipidekirjoituksissa toisten mielipiteisiin. Minusta mikään ei ole niin turhaa kuin väittely.
- Anonyymi
"Ihmisillä on tapana yhtyä mielipidekirjoituksissa toisten mielipiteisiin."
Vakikirjoittajien tyyli on erittäin helppo tunnistaa. Palstalla on tasan yksi kirjoittaja, joka ei saa asiaansa sanotuksi kommenttikentän puitteissa.
- Anonyymi
Aloittaja on kuin koulukiusaaja. Kytännyt tätä ihmistä ja sen kirjoituksia, ja sitten iskee kuin kyykäärme kun henkilö kirjoittaa.
Kyseinen henkilö ei ole tänäkään vuonna kirjoitellut juuri kai mitään? Sillä on omat projektit ja muut.
Mutta kuin koulukiusaajan malliin aloittaja nostaa ääntä kuin paloauto!! Hyvä kirjoitus. Rähinämummo on tosiaankin palannut.
- AnonyymiUUSI
Joo, niiinpäs näytti visiteeranneen! Rähinäpastan laidalle. Rähinäpalsta on kyllä enemmän kuin osuva nimi tälle keskustelukerholle!!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19049599/keskustele-helluntailaisuudesta---osa-2---quotrahinaporukanquot-tori!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943692
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453084Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912661Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572390- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1232266
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212244Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070