Iltalehti: Ylöjärven Shell lopettaa polttoaineiden myynnin. Jatkossa myy sähköä nykyautoihin. / ! \

Anonyymi-ap

⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/30707b9c-7452-4f30-9bf0-ccec62fb9088

"St1-huoltoasema lopettaa polttoainemyynnin ja keskittyy palvelemaan sähköautoilijoita."

"Shell Ylöjärven huoltoasemalla luovutaan fossiilisten polttoaineiden myynnistä kokonaan. Ylöjärven asemasta tulee St1:n ensimmäinen ensisijaisesti sähköautoilijoita palveleva energia-asema Suomessa."

Pesupalvelu ja ravintola jatkavat toimintaansa.
Että miten tässä nyt näin kävi?

18

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun kärry ei oo siinä enää pysähtynyt, - PensaKone ajaa vain PensaPysäkille - !

      • Anonyymi

        Eivät saaneet lupaa bensan myynnille, mutta minulla on bensakone, niin ajan ohi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät saaneet lupaa bensan myynnille, mutta minulla on bensakone, niin ajan ohi

        Ihan tehty juttu. Lupia ei enää jaella, joten sähköt. Tosin mietin esim rekkaliikennettä. Sieltä jos mistä, kaupoias saa tulot. En jaksa uskoa, että tuo pulju kauaa tuossa on.


    • Anonyymi

      Ei se mistään sähkön ihannoinnista johtunut.

      "Tämä johtuu siitä, ettei asemalle myönnetty ympäristölupaa, eli perinteisten polttoaineiden myynti liikepaikalla olisi mahdotonta"

      https://www.is.fi/autot/art-2000011420656.html

    • Anonyymi

      Tuolle paikalle sopisi hyvin vetytankkausasema 👍
      Sähköautojen latausasemat ovat vain hukkaan heitettyä rahaa 😱

      • Anonyymi

        Katselin ja katselen usein, kun eräs Prisma laajensi sähkäri"tankkaus"asemaansa. Pääsääntöisesti ennen ja nyt on ehkä yksi "tankkaaja", yleensä ei yhtään. Mietin, minkälainen poliittinen koplaus on kyseessä, paljonko ko ketju saa valtiolta rahaa?? Kaikkihan me tiedetään, mihin ketju kallistuu poliittisesti. Siksi en käytäkään ko liikkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin ja katselen usein, kun eräs Prisma laajensi sähkäri"tankkaus"asemaansa. Pääsääntöisesti ennen ja nyt on ehkä yksi "tankkaaja", yleensä ei yhtään. Mietin, minkälainen poliittinen koplaus on kyseessä, paljonko ko ketju saa valtiolta rahaa?? Kaikkihan me tiedetään, mihin ketju kallistuu poliittisesti. Siksi en käytäkään ko liikkeitä.

        Kyselin hiukan tutuilta eikä kukaan tiedä mihin suuntaan S-liike on kallellaan. Sehän on yritys mutta omistajapohjaltaan osuusliike.

        Joten avaapa hiukan mitä kaikki tietää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselin hiukan tutuilta eikä kukaan tiedä mihin suuntaan S-liike on kallellaan. Sehän on yritys mutta omistajapohjaltaan osuusliike.

        Joten avaapa hiukan mitä kaikki tietää ?

        S-liike ei ole yritys, koska osuusliike ei ole yritys. Lisäksi S-liikkeen johtajat äänestetään valtaan aivan kuten poliitikot eduskuntaan. Siksi S-liikkeen päätöksentekijät ovat lähes kaikki poliitikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-liike ei ole yritys, koska osuusliike ei ole yritys. Lisäksi S-liikkeen johtajat äänestetään valtaan aivan kuten poliitikot eduskuntaan. Siksi S-liikkeen päätöksentekijät ovat lähes kaikki poliitikkoja.

        Tässä on linkki osuuskauppavaaleista eli miten S-ketjua johtavat käytännössä valitaan

        https://osuuskauppavaalit.fi/

        Ja ehdolla olevat ovat lähes poikkeuksetta poliitikkoja.


    • Anonyymi

      Enää ei kannata uusia kalliita tankkauslaitteistoja, koska tankkaajien määrä tulee vähenemään kiihtyvällä vauhdilla.

      Sen sijaan tilalle saa pikkurahalla oikean latauskentän.

      • Anonyymi

        Missä tuo "kiihtyvä tahti" näkyy? Tilastojen mukaan sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt. Nykytahdilla suuri osa ajaa polttiksilla vielä 40 vuotta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tuo "kiihtyvä tahti" näkyy? Tilastojen mukaan sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt. Nykytahdilla suuri osa ajaa polttiksilla vielä 40 vuotta.

        Ihan siitä, että vuodesta 2010 lähtien sähköautoja on myyty Suomessa vuosi vuodelta enemmän. Se tarkoittaa sitä, että tästä ikäluokasta eteenpäin Suomen polttomoottoriautokanta on pienentynyt aina vain pienemmäksi per ikävuosi. Sitten, kun liikenteessä ei juuri enää ole 2010 ja sitä vanhempia autoja, se tarkoittaa että liikenteessä olevien polttisautojen määrä lähtee tippumaan Suomessakin kiihtyvällä tahdilla. Anteeksi vain, jos totuus sattuu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan siitä, että vuodesta 2010 lähtien sähköautoja on myyty Suomessa vuosi vuodelta enemmän. Se tarkoittaa sitä, että tästä ikäluokasta eteenpäin Suomen polttomoottoriautokanta on pienentynyt aina vain pienemmäksi per ikävuosi. Sitten, kun liikenteessä ei juuri enää ole 2010 ja sitä vanhempia autoja, se tarkoittaa että liikenteessä olevien polttisautojen määrä lähtee tippumaan Suomessakin kiihtyvällä tahdilla. Anteeksi vain, jos totuus sattuu.

        Viimeisinä kolmena vuotena sähköautojen myynti ei ole enää kasvanut. Sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt. Edelleenkin nykytahdilla suuri osa ajaa polttiksilla vielä 40 vuotta.

        Lisäksi täyssähköautoja on edelleenkin vain 5% autokannasta. Ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisinä kolmena vuotena sähköautojen myynti ei ole enää kasvanut. Sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt. Edelleenkin nykytahdilla suuri osa ajaa polttiksilla vielä 40 vuotta.

        Lisäksi täyssähköautoja on edelleenkin vain 5% autokannasta. Ladattavat hybridit eivät ole sähköautoja.

        Ja autojen keski-ikä kaiken aikaa nousee, ja se johtuu siitä että polttomoottoriautoja pidetään liikenteessä entistä pidempään.
        Sitten kun suurin osa autoista on sähköautoja, autokannan keski-ikä tietysti lähtee laskuun, koska sähköautoa ei voi pitää liikenteessä yjtä pitkään. Mutta siihen menee vielä vuosia.


    • Anonyymi

      Hienoa. Täytyykin käydä Ylöjärven St1:llä kahvilla.

    • Anonyymi
      UUSI

      Hyvinhän tässä kävi. Täytyykin poiketa siellä juhlan kunniaksi.

    • Anonyymi
      UUSI

      Sähkö 39 snt/ kWh. Halpaa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Polttomoottoriautoissa on niin pitkä toimintasäde, ettei niitä asemia tarvitse olla läheskään niin tiheästi kuin sähköautojen latausasemia.
      Ylöjärveltä löytyy edelleen myös polttisten tankkauspaikkoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

      Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

      Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

      Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

      Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

      Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

      mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

      Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

      Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe