Uskon kautta pysytään kiinni pelastuksessa/Jumalan hyvyydessä:
Roomalaiskirje 11:20-22
'Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois. '
Kolossalaiskirje 1:22-23
'Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. '
1. Korinttilaiskirje 15:1-4
' Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, '
Ei ole kyse siitä että me omalla voimallamme tai varmuudellamme tämän hankkisimme, vaan kun vain pysymme uskossa Herraan Jeesukseen, niin pelastumme. Siis pysymme siinä (evankeliumissa), että hän on syntiemme vuoksi tapettu ja kuolleista herätetty Herra ja Jumala. Jokainen joka säilyttää tämän luottamuksen Jumalaan, pelastuu.
Usko häneen joka herätti Jeesuksen kuolleista:
Roomalaiskirje 4:23-25
' Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.'
Usko häneen joka kuolleista herätettiin:
Galatalaiskirje 2:15-16
'Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä; mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. '
Nämä ovat yksi ja sama. Paavali on Jumalan ja Kristuksen palvelija:
Galatalaiskirje 1:8-10
'Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija. '
Huomatkaa: Paavali ei lue Kristusta ihmisten joukkoon, muutenhan hän etsisi ihmisen suosiota palvellessaan Kristusta.
Paavalille oli ehdottoman tärkeää, että seurakunnat pitäisivät kiinni siitä evankeliumista jonka hän oli heille julistanut. Mikä se oli? Galatalaiskirjeen alusta löytyy sama kuin 1 Korinttolaiskirjeen 15 luvun alusta:
Galatalaiskirje 1:1-5,8-10
' Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan! Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen. '
Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista. Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden. Paavali sai virkansa, ei ihmisiltä, vaan Herralta Jeesukselta Kristukselta ja Isältä Jumalalta. Taas: Paavali ei lue Jeesusta ihmisten joukkoon, vaan yhdeksi Jumalan kanssa.
Kuinka varmistaa oma pelastus?
10
245
Vastaukset
- Anonyymi
Me olemme profeettojen lapsia, hengen perillisiä,
sammumattoman liekin vartijoita.
Me kuljemme raunioiden keskellä, mutta sielumme ei ole raunioina,
koska Valtakunta kutsuu meitä... eikä se petä meitä!
Et näe sitä, mutta tunnet sen.
Et koske siihen, mutta se palaa sisälläsi.
Ja vaikka maailma romahtaisi...
näkymätön Valtakunta ei katoa!- Anonyymi
Ja vitut sun profeetat..en usko..mitään liekkejä ei mitään vain Kristus !
On pedo profeettoja ,on norsu profeettoja mitä halua:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vitut sun profeetat..en usko..mitään liekkejä ei mitään vain Kristus !
On pedo profeettoja ,on norsu profeettoja mitä halua:)Pelastuuko jos rakastaa lampaita?
- Anonyymi
Kuinka varmistaa oma pelastus?
R akkaus ! - Anonyymi
Ei mikään Paavali ,ei mikään ihminen vaan RAKKAUS !
Paavali ei edes tavannut koskaan Kristusta.
Raamatun Matteuksen evankeliumin (Matt. 7:21)
suomenkielinen käännös on: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Vaan sinne pääsee se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon".- Anonyymi
Paavali julisti Kristusta:
2. Korinttilaiskirje 4:5-6 FB38
[5] Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. [6] Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.
Lukeudut tähän joukkoon, joko torjui luotaan Paavalin kautta ilmoitetun Jumalan Sanan:
2. Timoteuskirje 1:15 FB38
[15] Sinä tiedät, että kaikki aasialaiset ovat kääntyneet minusta pois; niiden joukossa ovat Fygelus ja Hermogenes.
2. Tessalonikalaiskirje 3:6 FB38
[6] Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.
1. Tessalonikalaiskirje 2:13 FB38
[13] Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.
Sinussa ei vaikuta kun et usko.
2. Tessalonikalaiskirje 2:15 FB38
[15] Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
Et voi pitää kiinni noista opetuksista niin kauan kuin halveksut Jeesuksen lähettämää Paavalia.
- Anonyymi
Paavali sai virkansa, ei ihmisiltä, vaan Herralta Jeesukselta Kristukselta
Outo kun Paavali ei edes tavannut Kristusta eläessään?
Ei, Paavali ei ollut yksi Jeesuksen kahdestatoista alkuperäisestä opetuslapsesta. Hän ei ollut Jeesuksen eläessä hänen kanssaan, vaan kääntyi kristityksi myöhemmin, Damaskoksen tien tapahtumien jälkeen. Tämän jälkeen hänestä tuli merkittävä lähetyssaarnaaja ja teologi.
Paavali, joka tunnettiin alun perin nimellä Saulus, oli alun perin innokas fariseus ja kristittyjen vainooja. - Anonyymi
Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista. Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden. Paavali sai virkansa, ei ihmisiltä,
Näin on kirjoitettu Kristuksesta mutta Paavali ei ole mikään pyhä.
Hän on vain ihminen ei edes hestä 12.t pyhästä opestus lapsesta.
Ihiminen joka näyttyy,että PAHUUDESTA VOI KÄÄNTYÄ RAKKAUTEEN !
TÄTÄ Paavali oli,ihminen joka pilkkasi kaikkea mutta lopulta uskoi.
Tässä on kertomus ihmisen elämästä,oli paha ja tuli usko Kristukseen.
Hyfvä niin mutta Paavaliin en koskaan luottaisi,oli vain ihminen ei heitä pyhiä. - Anonyymi
Huhhuh, pitäisi jaksaa lukea Raamattua ja syötä ehtoollista ja rukoilla ja olla uskovien kanssa ja vielä joku viides juttuhi oli, jota suorittamalla on helpompi pysyä uskomassa. Mullahi on se kunnon ramaatunkännös 1933 ja raamatunlukuoppaaita ollut käden uloittuvilla jo lokakuusta 2020, mutta juurikaan en ole vielä jaskannut raamattua lukea,. Vain muutaman kerran pelon ajamana olen hätäännyksessä suostunut aukasemaan ja lukemaan päivän jakeet ja kattomaan selitykset.
Mutta helkutti kun se raamatunpaikkojen etsintä on nii sykettävän työläs työ , niitä ripirapi lehtejä käännellä ja koittaa varjella ettei ajatus harhaile yhtenään nottei tarttis kymmentää kertaa lukea samaa lausetta - Anonyymi
taivaaseen mennään varmaan samassa rakkauden huumeessa kuin avioon, jonkinlaisen sokeuden ohjaamana. Täytyy jaksaa pitää oikean lainen mielentila niin kuan että taivaaseen on sisälle astuttu, ai pidä sallia hengen herpaantuman niin kauan ku paha liha täällä pahan maan päällä joutuu oelmaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094206
- 783456
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?763249Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243189Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223072- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452760Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim602678Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852519- 332364