Kuinka varmistaa oma pelastus?

Anonyymi-ap

Uskon kautta pysytään kiinni pelastuksessa/Jumalan hyvyydessä:

Roomalaiskirje 11:20-22
'Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois. '

Kolossalaiskirje 1:22-23
'Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. '

1. Korinttilaiskirje 15:1-4
' Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, '

Ei ole kyse siitä että me omalla voimallamme tai varmuudellamme tämän hankkisimme, vaan kun vain pysymme uskossa Herraan Jeesukseen, niin pelastumme. Siis pysymme siinä (evankeliumissa), että hän on syntiemme vuoksi tapettu ja kuolleista herätetty Herra ja Jumala. Jokainen joka säilyttää tämän luottamuksen Jumalaan, pelastuu.

Usko häneen joka herätti Jeesuksen kuolleista:

Roomalaiskirje 4:23-25
' Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.'

Usko häneen joka kuolleista herätettiin:

Galatalaiskirje 2:15-16
'Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä; mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. '

Nämä ovat yksi ja sama. Paavali on Jumalan ja Kristuksen palvelija:

Galatalaiskirje 1:8-10
'Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija. '

Huomatkaa: Paavali ei lue Kristusta ihmisten joukkoon, muutenhan hän etsisi ihmisen suosiota palvellessaan Kristusta.

Paavalille oli ehdottoman tärkeää, että seurakunnat pitäisivät kiinni siitä evankeliumista jonka hän oli heille julistanut. Mikä se oli? Galatalaiskirjeen alusta löytyy sama kuin 1 Korinttolaiskirjeen 15 luvun alusta:

Galatalaiskirje 1:1-5,8-10
' Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan! Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen. '

Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista. Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden. Paavali sai virkansa, ei ihmisiltä, vaan Herralta Jeesukselta Kristukselta ja Isältä Jumalalta. Taas: Paavali ei lue Jeesusta ihmisten joukkoon, vaan yhdeksi Jumalan kanssa.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
        Ikävä
        28
        2577
      2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
        Ikävä
        127
        2253
      3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
        Ikävä
        128
        1916
      4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
        Ikävä
        106
        1897
      5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
        Ähtäri
        10
        1634
      6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
        Maailman menoa
        143
        1196
      7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
        Ikävä
        90
        1095
      8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
        Ikävä
        24
        1072
      9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
        Ikävä
        89
        1051
      10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
        Ikävä
        36
        999
      Aihe