Sähköautojen määrä jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan 2025

Anonyymi-ap

Tänäkin vuonna täyssähköautojen määrä Suomessa kasvaa 35-40 %, tämän siis voi nähdä suoraan tilastoista. Kasvu on vakiintumassa yli 40.000 sähköautoon vuodessa, ja todennäköisesti tulevina vuosina ylitetään ensin 50.000 ja sitten 60.000 sähköauton rajapyykki per vuosi.

Vähän tyhmemmille tiedoksi, että osa noista on käytettyinä Suomeen tuotuja, eli kyse on siis sähköautokannan kasvusta, ei ainoastaan uutena myydyistä. Lopputulos on joka tapauksessa se, että täyssähköautoja on 10 vuoden kuluttua vähintään kolmasosa koko henkilöautokannasta. Tuolloin uusien polttomoottoriautojen myyminen onkin jo kiellettyä.

139

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisäksi on vielä plugarit, joten polttonesteiden myynnin volyymi ja kannattavuus alkaa pian voimakkaasti heiketä, vaikkakin jo nykyisessä tilanteessa katteet ovat heikkoja.

      • Anonyymi

        Polttolitkut sen kuin kallistuvat:

        "Veronmaksajain keskusliitto varoittaa bensiinin ja dieselin odotettavissa olevasta kovasta hinnannoususta, josta se epäilee kuluttajien olevan vielä pitkälti jopa täysin tietämättömiä."

        www.is.fi/autot/art-2000011437141.html


      • Anonyymi

        Vähiin käy ja sitten loppuu:

        "Katetta pelkästä polttoaineiden myynnistä on tänä päivänä Yli-Kesäniemen mukaan hankalaa saada.

        – Fossiilisia polttoaineita karsitaan ja kysyntä tulee jatkossa laskemaan. Kannattavuus on ollut polttoaineissa huono jo pitkään. "

        yle.fi/a/3-12537620


      • Anonyymi

        Tuolta voi käydä tarkistamassa täyssähköautojen määrän kasvun:

        https://aut.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolta voi käydä tarkistamassa täyssähköautojen määrän kasvun:

        https://aut.fi/

        Siis Suomessa. Samaan aikaan maailmalla:

        "Sähköautojen myynti ennätyksellistä

        Kansainvälisen energiajärjestön IEA:n Global EV Outlook 2025 -raportin mukaan joka neljäs maailmanlaajuisesti vuonna 2025 myytävä auto on sähkökäyttöinen. Vuoden 2025 kolmen ensimmäisen kuukauden aikana myynti kasvoi 35 prosenttia edellisvuodesta."

        https://www.energiauutiset.fi/kategoriat/tutkimus/sahkoautojen-myynti-ennatyksellista.html


      • Anonyymi

        Ja Euroopankin tasolla paukkuu ennätykset:

        "Haamurajat paukkuivat – Euroopan sähköautomyynnit karkasivat ennätyskasvuun

        EU:n alueella myytiin vuoden ensimmäisellä puoliskolla ensikertaa yli miljoona uutta täyssähköautoa.

        Haamurajan ylitys ei lopulta tehnyt edes tiukkaa, sillä EU:n alueella kävi kaupaksi kaikkiaan 1 193 397 uuden uutukaista täyssähköautoa. Kasvua edellisvuoden vastaavaan aikaan kertyi 25 prosentin verran."

        www.kauppalehti.fi/uutiset/a/c58dec9c-1b65-4a54-877b-793f3aa86903

        Polttomoottori kuolee juuri nyt, 2024-2030 ovat ratkaisevat vuodet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Euroopankin tasolla paukkuu ennätykset:

        "Haamurajat paukkuivat – Euroopan sähköautomyynnit karkasivat ennätyskasvuun

        EU:n alueella myytiin vuoden ensimmäisellä puoliskolla ensikertaa yli miljoona uutta täyssähköautoa.

        Haamurajan ylitys ei lopulta tehnyt edes tiukkaa, sillä EU:n alueella kävi kaupaksi kaikkiaan 1 193 397 uuden uutukaista täyssähköautoa. Kasvua edellisvuoden vastaavaan aikaan kertyi 25 prosentin verran."

        www.kauppalehti.fi/uutiset/a/c58dec9c-1b65-4a54-877b-793f3aa86903

        Polttomoottori kuolee juuri nyt, 2024-2030 ovat ratkaisevat vuodet.

        Kannattaa vähän tyhmempienkin alkaa tajuta missä mennään: tästä eteenpäin sähköauto dominoi ja polttomoottori taantuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa vähän tyhmempienkin alkaa tajuta missä mennään: tästä eteenpäin sähköauto dominoi ja polttomoottori taantuu.

        Juu, ehkä 40 vuoden päästä enemmistö ajaa sähköautoilla, mutta ei sitä aiemmin. Polttomoottoriautot eivät katoa kenenkään täällä kirjoittavan elinaikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ehkä 40 vuoden päästä enemmistö ajaa sähköautoilla, mutta ei sitä aiemmin. Polttomoottoriautot eivät katoa kenenkään täällä kirjoittavan elinaikana.

        Ihan turhaa vajaaälyistä ähinää. Sen tuottamisen osaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Euroopankin tasolla paukkuu ennätykset:

        "Haamurajat paukkuivat – Euroopan sähköautomyynnit karkasivat ennätyskasvuun

        EU:n alueella myytiin vuoden ensimmäisellä puoliskolla ensikertaa yli miljoona uutta täyssähköautoa.

        Haamurajan ylitys ei lopulta tehnyt edes tiukkaa, sillä EU:n alueella kävi kaupaksi kaikkiaan 1 193 397 uuden uutukaista täyssähköautoa. Kasvua edellisvuoden vastaavaan aikaan kertyi 25 prosentin verran."

        www.kauppalehti.fi/uutiset/a/c58dec9c-1b65-4a54-877b-793f3aa86903

        Polttomoottori kuolee juuri nyt, 2024-2030 ovat ratkaisevat vuodet.

        Ja silti uusia polttomoottoriautoja myytiin EU:n alueella monta kertaa enemmän kuin sähköautoja. Ja joissain Etelä-Euroopan maissa sähköautoja ei pahemmin edes myydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaa vajaaälyistä ähinää. Sen tuottamisen osaat.

        Faktojen puhuminen on siis aivottoman ja harhaisen sähköautofanaatikon mielestä vajaaälyistä. Tuo on vain fakta, ei polttomoottoriautot tule katoamaan mihinkään vielä pitkään aikaan, ei kenenkään täällä kirjoittavan elinaikana ainakaan. Varsinkin kun enemmistö uusista autoista on edelleen polttomoottoriautoja ja polttomoottoriautojen käyttöikä on kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti uusia polttomoottoriautoja myytiin EU:n alueella monta kertaa enemmän kuin sähköautoja. Ja joissain Etelä-Euroopan maissa sähköautoja ei pahemmin edes myydä.

        Tyhmä inttäjä on tyhmä. Ja kaikesta typerästä inttämisestä huolimatta sähköautojen murskaava voittokulku jatkuu, ja samoin jatkuu polttomoottorin lopullinen romahdus unohdukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä inttäjä on tyhmä. Ja kaikesta typerästä inttämisestä huolimatta sähköautojen murskaava voittokulku jatkuu, ja samoin jatkuu polttomoottorin lopullinen romahdus unohdukseen.

        Ja harhainen ja aivoton sähköautofanaatikko ei osaa edes lukea tilastoja. Valtaosa EU:ssa myytävistä uusista autoista on polttomoottoriautoja. Ja Etelä-Euroopassa uusia sähköautoja ei pahemmin edes myydä.

        Polttomoottoriautot eivät katoa mihinkään vielä kymmeniin vuosiin, jopa 40 vuoden päästä suuri osa ajaa polttomoottoriautolla. Etelä-Euroopassa jopa yli 50 vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktojen puhuminen on siis aivottoman ja harhaisen sähköautofanaatikon mielestä vajaaälyistä. Tuo on vain fakta, ei polttomoottoriautot tule katoamaan mihinkään vielä pitkään aikaan, ei kenenkään täällä kirjoittavan elinaikana ainakaan. Varsinkin kun enemmistö uusista autoista on edelleen polttomoottoriautoja ja polttomoottoriautojen käyttöikä on kymmeniä vuosia.

        Ihmisiä kiinnostavat faktat (ja ne on esitetty), eivät laisesi luuserin typerät ininät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja harhainen ja aivoton sähköautofanaatikko ei osaa edes lukea tilastoja. Valtaosa EU:ssa myytävistä uusista autoista on polttomoottoriautoja. Ja Etelä-Euroopassa uusia sähköautoja ei pahemmin edes myydä.

        Polttomoottoriautot eivät katoa mihinkään vielä kymmeniin vuosiin, jopa 40 vuoden päästä suuri osa ajaa polttomoottoriautolla. Etelä-Euroopassa jopa yli 50 vuoden päästä.

        Kannattaa muistaa, että täyssähköautojen osuus uusien autojen myynnistä EU:ssa on noin 15% ja sekin on keskittynyt Pohjois-Eurooppaan. Etelä-Euroopassa noin 5% uusista autoista on täyssähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiä kiinnostavat faktat (ja ne on esitetty), eivät laisesi luuserin typerät ininät.

        Et sinä mitään kunnon faktoja ole esittänyt. Jätit mainitsematta, että sähköautojen myynti on EU:ssa pientä puuhailua verrattuna polttisten myyntiin. Uusia polttiksia myydään edelleen monta kertaa enemmän kuin uusia sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja harhainen ja aivoton sähköautofanaatikko ei osaa edes lukea tilastoja. Valtaosa EU:ssa myytävistä uusista autoista on polttomoottoriautoja. Ja Etelä-Euroopassa uusia sähköautoja ei pahemmin edes myydä.

        Polttomoottoriautot eivät katoa mihinkään vielä kymmeniin vuosiin, jopa 40 vuoden päästä suuri osa ajaa polttomoottoriautolla. Etelä-Euroopassa jopa yli 50 vuoden päästä.

        Ihan turhanpäiväistä ja sairasta mölinää. Eivät ne esitetyt faktat muutu miksikään tuolla aivottomalla spämmäysmölylläsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa vähän tyhmempienkin alkaa tajuta missä mennään: tästä eteenpäin sähköauto dominoi ja polttomoottori taantuu.

        Ja polttomoottorit dominoi edelleen uusien autojen myyntejä ja dominoi uusien autojen markkinoita vielä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhanpäiväistä ja sairasta mölinää. Eivät ne esitetyt faktat muutu miksikään tuolla aivottomalla spämmäysmölylläsi.

        Ai, sekö fakta että 85% uusista autoista EU:ssa on polttomoottori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Suomessa. Samaan aikaan maailmalla:

        "Sähköautojen myynti ennätyksellistä

        Kansainvälisen energiajärjestön IEA:n Global EV Outlook 2025 -raportin mukaan joka neljäs maailmanlaajuisesti vuonna 2025 myytävä auto on sähkökäyttöinen. Vuoden 2025 kolmen ensimmäisen kuukauden aikana myynti kasvoi 35 prosenttia edellisvuodesta."

        https://www.energiauutiset.fi/kategoriat/tutkimus/sahkoautojen-myynti-ennatyksellista.html

        Ja suurin osa noista "sähköautoista" on ladattavia hybrideitä, joiden väittäminen sähköautoiksi on pelkkää valehtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, sekö fakta että 85% uusista autoista EU:ssa on polttomoottori?

        Miltähän se tuntuu olla noin epätoivoinen? Et ole pystynyt muuhun kuin raivokkaaseen spämmäykseen, ja silti nuo kaikki uutiset pitävät edelleek paikkansa. Olen nähnyt kaikenlaisia trolleja, mutta en koskaan ennen mitään noin typerää ja säälittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltähän se tuntuu olla noin epätoivoinen? Et ole pystynyt muuhun kuin raivokkaaseen spämmäykseen, ja silti nuo kaikki uutiset pitävät edelleek paikkansa. Olen nähnyt kaikenlaisia trolleja, mutta en koskaan ennen mitään noin typerää ja säälittävää.

        Niin kuin pitää paikkaansa sekin, että 85% uusista autoista on polttomoottori. Täyssähköautojen osuus myynneistä kun on 15% ja sekin keskittynyt Pohjois-Eurooppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja polttomoottorit dominoi edelleen uusien autojen myyntejä ja dominoi uusien autojen markkinoita vielä pitkään.

        Juuri se on käsittämättömintä, että joku on niin umpityperä, ettei tajua mihin nämä kasvuprosentit johtavat hyvin pian.

        Polttomoottorit eivät dominoi missään enää kovin pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri se on käsittämättömintä, että joku on niin umpityperä, ettei tajua mihin nämä kasvuprosentit johtavat hyvin pian.

        Polttomoottorit eivät dominoi missään enää kovin pitkään.

        On helppo saavuttaa kasvuprosentteja kun on pienessä marginaalissa. Ei nuo kasvuprosentit kauaa kestä. Suomessakin uusien sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt pari vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä mitään kunnon faktoja ole esittänyt. Jätit mainitsematta, että sähköautojen myynti on EU:ssa pientä puuhailua verrattuna polttisten myyntiin. Uusia polttiksia myydään edelleen monta kertaa enemmän kuin uusia sähköautoja.

        Sinähän se tåssä tuotat pelkkää typerää sössötystä faktoja vastaan. Sähköautojen myynti kasvaa Euroopassakin sellaista vauhtia, että pian ei paljon muuta myydäkään. Faktat on annettu lähteineen, ja typerä ininäsi ei niitä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On helppo saavuttaa kasvuprosentteja kun on pienessä marginaalissa. Ei nuo kasvuprosentit kauaa kestä. Suomessakin uusien sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt pari vuotta sitten.

        Ihan typerää ja arvotonta spämmimölinää. Hanki jotain apua itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin pitää paikkaansa sekin, että 85% uusista autoista on polttomoottori. Täyssähköautojen osuus myynneistä kun on 15% ja sekin keskittynyt Pohjois-Eurooppaan.

        No kun ei pidä tuokaan paikkaansa, eikä sillä ole edes mitään väliä. Sähköautojen myynti on nyt räjähdysmäisessä kasvussa, ja polttomoottorien myynti romahtaa, myös globaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja suurin osa noista "sähköautoista" on ladattavia hybrideitä, joiden väittäminen sähköautoiksi on pelkkää valehtelua.

        No ei ole, hyvä valhemölisijä. Kyse on ihan täyssähköautoista.


      • Anonyymi

        Kova oli spämmipellen hermoromahdus taas. Jos jossain Albaniassa myydäänkin polttiksia vielä pitkään, niin Suomessa taas ei. Täällä loppuu myös polttonesteiden myynti suhteellisen piakkoin kannattamattomana, mutta sähkön myynti jatkuu.

        Ainahan voit pelle muuttaa Albaniaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole, hyvä valhemölisijä. Kyse on ihan täyssähköautoista.

        Väärin, nuo IEA:n luvut sisälsi plugarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova oli spämmipellen hermoromahdus taas. Jos jossain Albaniassa myydäänkin polttiksia vielä pitkään, niin Suomessa taas ei. Täällä loppuu myös polttonesteiden myynti suhteellisen piakkoin kannattamattomana, mutta sähkön myynti jatkuu.

        Ainahan voit pelle muuttaa Albaniaan!

        "Piakkoin" tarkoittaa ehkä 30-40 vuoden päästä vaikka harhainen sähköautofanaatikko muuta kuvittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Piakkoin" tarkoittaa ehkä 30-40 vuoden päästä vaikka harhainen sähköautofanaatikko muuta kuvittelee.

        Ihan turhaa ja typerää sössötystä. Polttonesteitäkään ei myydä enää 20 vuoden päästä kuin ehkä apteekissa hintaan 10 € litra, koska myynti ei kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun ei pidä tuokaan paikkaansa, eikä sillä ole edes mitään väliä. Sähköautojen myynti on nyt räjähdysmäisessä kasvussa, ja polttomoottorien myynti romahtaa, myös globaalisti.

        Olet oikeassa, täyssähköautojen markkinaosuus on Euroopassa hieman noussut, nyt se on 17,4%. Mutta edelleen ylivoimaisesti valtaosassa uusia autoja on polttomoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, täyssähköautojen markkinaosuus on Euroopassa hieman noussut, nyt se on 17,4%. Mutta edelleen ylivoimaisesti valtaosassa uusia autoja on polttomoottori.

        Mutta eipä ole kauaa noilla kasvuprosenteilla mitä BEV myynnillä on Euroopassakin. Polttomoottorien myynti vuorostaan on vapaapudotuksessa.

        Ei tarvita mitään kristallipalloa, ihan peruskoulutason matematiikka riittää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eipä ole kauaa noilla kasvuprosenteilla mitä BEV myynnillä on Euroopassakin. Polttomoottorien myynti vuorostaan on vapaapudotuksessa.

        Ei tarvita mitään kristallipalloa, ihan peruskoulutason matematiikka riittää...

        Muutamat maat ovat jo osoittaneet, että kun sähköautojen myynnit saavuttavat tietyn markkinaosuuden niin kasvu pysähtyy. Pohjois-Euroopassa sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt.

        "Mutta eipä ole kauaa noilla kasvuprosenteilla mitä BEV myynnillä on Euroopassakin."

        Kasvuprosentit pienenevät vuosi vuodelta ja lähestyy nollaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutamat maat ovat jo osoittaneet, että kun sähköautojen myynnit saavuttavat tietyn markkinaosuuden niin kasvu pysähtyy. Pohjois-Euroopassa sähköautojen myyntien kasvu on jo pysähtynyt.

        "Mutta eipä ole kauaa noilla kasvuprosenteilla mitä BEV myynnillä on Euroopassakin."

        Kasvuprosentit pienenevät vuosi vuodelta ja lähestyy nollaa.

        Typerää valhesössötystä tuotit taas, arvo nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerää valhesössötystä tuotit taas, arvo nolla.

        Näin se vain on, Pohjoismaissa on sähköautojen myyntien kasvu päättynyt, koska tietty markkinaosuus on saavutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se vain on, Pohjoismaissa on sähköautojen myyntien kasvu päättynyt, koska tietty markkinaosuus on saavutettu.

        Idiotismisi on saavuttanut huippunsa kun viimeisetkin aivosolusi kuolivat. Sitä se bensan nuuhkiminen aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolta voi käydä tarkistamassa täyssähköautojen määrän kasvun:

        https://aut.fi/

        Tammi-heinäkuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista täyssähköisiä oli 34,4 prosenttia ja ladattavia hybridiautoja 21,2 prosenttia. Ladattavien autojen osuus henkilöautojen ensirekisteröinneistä on noussut nopeasti. Vielä viisi vuotta sitten vuonna 2020 täyssähköisten henkilöautojen osuus ensirekisteröinneistä oli 4,4 prosenttia ja ladattavien hybridien 13,7 prosenttia. Suomessa henkilöautojen sähköistyminen etenee suhteellisesti samaa tahtia kuin Ruotsissa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaa vajaaälyistä ähinää. Sen tuottamisen osaat.

        Aloittajahan sen vajaaälyisen ähinän taas aloitti. Saako tuosta sähköautojen myynnin kasvusta jotain perverssiä nautintoa, kun sitä täytyy noin järjettömällä intensiteetillä itselleen hehkuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammi-heinäkuussa ensirekisteröidyistä henkilöautoista täyssähköisiä oli 34,4 prosenttia ja ladattavia hybridiautoja 21,2 prosenttia. Ladattavien autojen osuus henkilöautojen ensirekisteröinneistä on noussut nopeasti. Vielä viisi vuotta sitten vuonna 2020 täyssähköisten henkilöautojen osuus ensirekisteröinneistä oli 4,4 prosenttia ja ladattavien hybridien 13,7 prosenttia. Suomessa henkilöautojen sähköistyminen etenee suhteellisesti samaa tahtia kuin Ruotsissa,

        Vuonna 2023 ensirekisteröidyistä henkilöautoista täyssähköisiä oli 33,8% ja ladattavia hybrideitä 20,7%. Eli eipä osuuksissa suurta nousua enää pariin vuoteen ole ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajahan sen vajaaälyisen ähinän taas aloitti. Saako tuosta sähköautojen myynnin kasvusta jotain perverssiä nautintoa, kun sitä täytyy noin järjettömällä intensiteetillä itselleen hehkuttaa?

        Sinähän se täällä iniset kuin mikäkin mielipuoli. Ja silti nuo faktat pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä inttäjä on tyhmä. Ja kaikesta typerästä inttämisestä huolimatta sähköautojen murskaava voittokulku jatkuu, ja samoin jatkuu polttomoottorin lopullinen romahdus unohdukseen.

        ”Tyhmä inttäjä on tyhmä.”
        Niin on, ja tämän ”keskustelun” kahdeksan (!!!) ensimmäistä viestiä oli saman inttäjän eli aloittajan inttämistä, vaikka ei vielä ollut ketään väittämässä vastaankaan! Dorka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2023 ensirekisteröidyistä henkilöautoista täyssähköisiä oli 33,8% ja ladattavia hybrideitä 20,7%. Eli eipä osuuksissa suurta nousua enää pariin vuoteen ole ollut.

        Täyssähköisten autojen määrä jatkaa tosiaan nopeaa kasvuaan, harmi ettet pysty älyllisten rajoitteidesi takia ymmärtämään asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Tyhmä inttäjä on tyhmä.”
        Niin on, ja tämän ”keskustelun” kahdeksan (!!!) ensimmäistä viestiä oli saman inttäjän eli aloittajan inttämistä, vaikka ei vielä ollut ketään väittämässä vastaankaan! Dorka!

        Menikö pikku pelleltä nyt noin hermot faktoihin? Siellä ne faktat nyt pojottaa, etkä pysty niiden väliin mitään spämmiä enää änkemään. Mahtaa ääliöitä ketuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ehkä 40 vuoden päästä enemmistö ajaa sähköautoilla, mutta ei sitä aiemmin. Polttomoottoriautot eivät katoa kenenkään täällä kirjoittavan elinaikana.

        Saahan sitä noinkin kuvitella. Tiedoksi siitä ei kuitenkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä inttäjä on tyhmä. Ja kaikesta typerästä inttämisestä huolimatta sähköautojen murskaava voittokulku jatkuu, ja samoin jatkuu polttomoottorin lopullinen romahdus unohdukseen.

        Jos ”murskaavaksi voittokuluksi” voi kutsua sitä, että poliittisin päätöksin pakotetaan pienituloisempi kansanosa luopumaan autoistaan. Silloin luonnollisesti jää jäljelle suurimmaksi osaksi sähköautot niille, jotka joka tapauksessa vaihtaa ne parin kolmen vuoden välein uusiin. Duunariluokan kulkineiksi ne eivät päädy koskaan, sillä me ovat romutuskunnossa jo ennen kuin ne ovat riittävän halpoja pienituloisille. Akut eivät pysy hyvänä niin pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltähän se tuntuu olla noin epätoivoinen? Et ole pystynyt muuhun kuin raivokkaaseen spämmäykseen, ja silti nuo kaikki uutiset pitävät edelleek paikkansa. Olen nähnyt kaikenlaisia trolleja, mutta en koskaan ennen mitään noin typerää ja säälittävää.

        Miten tilastollisen tosiasian esiintuominen voi olla typerää ja säälittävää?
        Itse taidat olla epätoivoinen, kun sinun täytyy tuollaisella vimmalla itsellesi todistaa ”sähköauyojen murskaavaa voittokulkua” ja sitä vartenhan dinä koko ketjun aloititkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri se on käsittämättömintä, että joku on niin umpityperä, ettei tajua mihin nämä kasvuprosentit johtavat hyvin pian.

        Polttomoottorit eivät dominoi missään enää kovin pitkään.

        Juuri se on käsittämätöntä, että joku on niin umpityperä, ettei käsitä ettei suurimmalla osalla kansasta ole koskaan varaa ostaa uutta autoa, ja siksi Suomessa autojen keski-ikä onkin 13 vuotta ja kasvaa edelleen. Vanha polttomoottoriauto on mahdollista ostaa tekemättä velkaa, ja se voi pystyä vielä samaan kuin uutenakin.
        Vanha sähköauto ei, ja on sen lisäksi kallis. Ja mahdolliset viat sähköautoissa on kalliimpia, koska niitä ei voi korjata itse kuten vanhemmissa polttomoottoriautossa usein voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri se on käsittämätöntä, että joku on niin umpityperä, ettei käsitä ettei suurimmalla osalla kansasta ole koskaan varaa ostaa uutta autoa, ja siksi Suomessa autojen keski-ikä onkin 13 vuotta ja kasvaa edelleen. Vanha polttomoottoriauto on mahdollista ostaa tekemättä velkaa, ja se voi pystyä vielä samaan kuin uutenakin.
        Vanha sähköauto ei, ja on sen lisäksi kallis. Ja mahdolliset viat sähköautoissa on kalliimpia, koska niitä ei voi korjata itse kuten vanhemmissa polttomoottoriautossa usein voi.

        Vain täydellinen idiootti voi luulla että tuollaisella sössötyksellä on jotain merkitystä. Sähköautot valtaavat markkinat, polttomoottorit katoavat, ja köyhät edelleen ostaa muiden vanhat autot.


    • Anonyymi

      Vetyautot alkavat kasvattaa nyt myyntiään 😊

      • Anonyymi

        Juu 100%/vuosi. Viime vuonna 1 ensivuonna ehkä toinen.


    • Anonyymi

      "Tuolloin uusien polttomoottoriautojen myyminen onkin jo kiellettyä."

      Ei ole, jos ne kulkevat synteettisillä polttoaineilla. Eikä ole mitenkään taattua, että tuo päätös pysyy, koska kaikki EU:n päätökset voidaan perua koska tahansa.

      • Anonyymi

        Kyllä on, vain täyshullu debiili voisi muuta kuvitella.


    • Anonyymi

      Ihmiset eivät tajua sitä kuinka nopeasti sähköautot tulevat yleistymään. Vuonna 2030 uusina autoina myynnissä on vain sähköautoja.

      • Anonyymi

        Täsmälleen näin. Sama kävi mm. televisioiden kanssa; eräänä päivänä kuvaputkitelkkarit olivat vain kadonneet kokonaan myynnistä. Eikä kukaan täysjärkinen enää niiden perään haikaillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmälleen näin. Sama kävi mm. televisioiden kanssa; eräänä päivänä kuvaputkitelkkarit olivat vain kadonneet kokonaan myynnistä. Eikä kukaan täysjärkinen enää niiden perään haikaillut.

        Eikä kukaan täysjärkinen piittaa vaikka joku tänä päivänä käyttäisi edelleen kuvaputkitelkkaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kukaan täysjärkinen piittaa vaikka joku tänä päivänä käyttäisi edelleen kuvaputkitelkkaria.

        Kyllä sellaiselle älykääpiölle saatetaan vähän naureskella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sellaiselle älykääpiölle saatetaan vähän naureskella.

        Miksi muka? Ihan samalla tavalla kuvaputkitelkkarista näkee ohjelmat kuin muistakin telkkarit. Ainoa (mahdollinen) ero on resoluutio.

        Lisäksi kuvaputkitelkkarit ovat parempia jos harrastaa vanhojen konsolien pelaamista tai katselee vanhoja videokasetteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmälleen näin. Sama kävi mm. televisioiden kanssa; eräänä päivänä kuvaputkitelkkarit olivat vain kadonneet kokonaan myynnistä. Eikä kukaan täysjärkinen enää niiden perään haikaillut.

        Polttomoottoriautot ovat hiljalleen vaihtumassa sähköautoihin, mutta silti hevosiakin yhä valmistetaan😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sellaiselle älykääpiölle saatetaan vähän naureskella.

        Minä soitan vm. -68 kitaralla ja täysputkivahvistimella. Asun 1800-luvulla rakennetussa talossa ja ajan kesät 70-luvun moottoripyörällä. Ei minulle kukaan tietääkseni naureskele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautot ovat hiljalleen vaihtumassa sähköautoihin, mutta silti hevosiakin yhä valmistetaan😂

        "Polttomoottoriautot ovat hiljalleen vaihtumassa sähköautoihin, mutta silti hevosiakin yhä valmistetaan"

        Ei kai muita kuin keppihevosia valmisteta?


    • Anonyymi

      Eli nyt uusien täyssähköautojen rekisteröintien määrä nousee lähes samaan kuin vuonna 2023. Nimittäin viime vuonna uusien täyssähköautojen rekisteröinti romahti. Itse asiassa tällä hetkellä näyttää siltä, että tänä vuonna uusia täyssähköautoja rekisteröidään VÄHEMMÄN kuin vuonna 2023. Viime vuoteen vertaaminen on sähköautofanaatikoille siis lähinnä itsepetosta.

      • Anonyymi

        Sitähän voivat kaikenlaiset seinähullut sepitellä mitä tahansa loruja jos pää ei kestä sähköautojen menestystä. Faktat on kuitenkin mainittu aloituksessa, eikä mikään määrä debiilien spämmäystä niitä faktoja muuta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän voivat kaikenlaiset seinähullut sepitellä mitä tahansa loruja jos pää ei kestä sähköautojen menestystä. Faktat on kuitenkin mainittu aloituksessa, eikä mikään määrä debiilien spämmäystä niitä faktoja muuta...

        Et sitten vaivautunut kumoamaan mitään eli olet valehteleva huijari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten vaivautunut kumoamaan mitään eli olet valehteleva huijari.

        Ei typerää valheininääsi tarvitse kumota. Sen sijaan aloituksen faktat pysyvät muuttumattomina vikinöistäsi huolimatta. Hanki apua.


    • Anonyymi

      Inttäjä-älykääpiöllä meni hermot täysin, valheet vain sakenee, ja raivokas spämmäys kertoo että turhautuneisuus on äärimmäisellä tasolla.

      Samaan aikaan sähköautojen myynti jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan, ja polttomoottorille annetaan viimeistä voitelua.

      • Anonyymi

        Mitkä valheet muka? Et niitä luettele, koska tiedät puhuvani totta. Vain 15 % uusista autoista on EU:ssa täyssähköautoja joten valtaosassa uusia autoja on polttomoottori. Ja Etelä-Euroopassa ei uusia täyssähköautoja myydä lähes yhtään. Eikä ihme, koska siellä ne ovat lähes käyttökelvottomia, koska lähes kenelläkään ei siellä ole kotilatausmahdollisuutta. Edes ok-taloissa ei ole pistokkeita ulkona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä valheet muka? Et niitä luettele, koska tiedät puhuvani totta. Vain 15 % uusista autoista on EU:ssa täyssähköautoja joten valtaosassa uusia autoja on polttomoottori. Ja Etelä-Euroopassa ei uusia täyssähköautoja myydä lähes yhtään. Eikä ihme, koska siellä ne ovat lähes käyttökelvottomia, koska lähes kenelläkään ei siellä ole kotilatausmahdollisuutta. Edes ok-taloissa ei ole pistokkeita ulkona.

        Ei nämä sinun spämmimölinäsi muuta noita uutisia ja niistä saatavaa tilannekuvaa. Mölinäsi kertoo ainoastaan mielenterveysongelmistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nämä sinun spämmimölinäsi muuta noita uutisia ja niistä saatavaa tilannekuvaa. Mölinäsi kertoo ainoastaan mielenterveysongelmistasi.

        Ja uutiset kertovat täyssähköautojen osuudeksi uusien autojen myynnistä EU:ssa 15%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uutiset kertovat täyssähköautojen osuudeksi uusien autojen myynnistä EU:ssa 15%.

        Eivät kerro, kun tuo 15 % rajakin on jo rikottu. Ininäsi ei muuta faktoja, eikä niistä havaittavaa trendiä. Inise siis ihan niin paljon kuin haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kerro, kun tuo 15 % rajakin on jo rikottu. Ininäsi ei muuta faktoja, eikä niistä havaittavaa trendiä. Inise siis ihan niin paljon kuin haluat.

        Ja sinun höpinäsi ei muuta sitä faktaa, että Suomessa uusien sähköautojen myynti ei ole kasvanut vuodesta 2023. Ei myöskään niiden markkinaosuus uusista autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun höpinäsi ei muuta sitä faktaa, että Suomessa uusien sähköautojen myynti ei ole kasvanut vuodesta 2023. Ei myöskään niiden markkinaosuus uusista autoista.

        Sinun ininäsi ei muuta sitä faktaa, että sähköautojen myynti kasvaa jatkuvasti, ja niiden osuus autokannasta kasvaa räjähdysmäisesti tänäkin vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ininäsi ei muuta sitä faktaa, että sähköautojen myynti kasvaa jatkuvasti, ja niiden osuus autokannasta kasvaa räjähdysmäisesti tänäkin vuonna.

        Ja uusien sähköautojen myyntien kasvu on jo päättynyt. Tuo "räjähdysmäinen" kasvu on pelkkää mielikuvituksen tuotetta. Enemmistö suomalaisista ajaa vielä kymmeniä vuosia polttomoottoriautoilla. Etenkin kun autojen käyttöikä tulee vielä kasvamaan paljon ja nyt ostetuilla polttiksilla ajetaan liikenteessä yli 30 vuotta.


    • Anonyymi

      Eli noilla luvuilla voi enemmistö ajaa sähköautoilla ehkä 40 vuoden päästä.

      • Anonyymi

        Ei voi. Et ymmärrä selvästi mitään numeroistakaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi. Et ymmärrä selvästi mitään numeroistakaan...

        Suomen autokanta on noin 3 miljoonaa eli tuollaisella 50 000 auton lisääntymisellä autokannan uusiutumiseen menisi 60 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen autokanta on noin 3 miljoonaa eli tuollaisella 50 000 auton lisääntymisellä autokannan uusiutumiseen menisi 60 vuotta.

        Kyllähän sekin jo tiedettiin, että numerotkin on sinulle liian vaikeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sekin jo tiedettiin, että numerotkin on sinulle liian vaikeita.

        60 * 50 000 on kolme miljoonaa eli yksinkertaista matematiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60 * 50 000 on kolme miljoonaa eli yksinkertaista matematiikkaa.

        Juu, ihan paikkaansa pitämättömät luvut keksit.


    • Anonyymi

      "Tuolloin uusien polttomoottoriautojen myyminen onkin jo kiellettyä."

      Tarkoittaa uusien autojen myyntien täydellistä tuhoa. Tuo aivottoman typerä päätös lähinnä tappaa Euroopan autoteollisuuden ja muu maailma vain nauraa EU:n typeryydelle.

      • Anonyymi

        Euroopan automyynnin tappaa se, ettei sähköautoihin ole panostettu tarpeeksi paljon ja tarpeeksi ajoissa. Kiinassa sähköautoja myydään kuin leipää, ja kohta kiinalaiset sähköautot alkavat kasvattaa osuuttaan täälläkin voimakkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan automyynnin tappaa se, ettei sähköautoihin ole panostettu tarpeeksi paljon ja tarpeeksi ajoissa. Kiinassa sähköautoja myydään kuin leipää, ja kohta kiinalaiset sähköautot alkavat kasvattaa osuuttaan täälläkin voimakkaasti.

        Ei, EU:n idioottimainen päätös on se joka tappaisi Euroopan autoteollisuuden. EU:n poliitikot ovat aivokuolleita idiootteja. EU:n kannattaisi perua koko päätöksen ja antaa ihmisten valita millä he ajavat. Myös päästömaksut voitaisiin lopettaa ja polttoaineveroja alentaa jolloin olisi vapaus valita millä ajaa.

        Ja kiinalaisia paskoja romuautoja ostavat vain idiootit. Oikeastaan EU:n pitäisi laittaa reippaat tuontitullit kiinalaisille autoille, koska Kiina on fasistinen paskamaa joka suorittaa kansanmurhaa, käyttää orjia tuotteiden valmistamiseen ja on Venäjän suurin liittolainen.


      • Anonyymi

        No, sehän on fakta, että kiinalaisia autoja ostavat vain idiootit, koska Kiina on fasistinen paskamaa ja Venäjääkin pahempi roistovaltio.


    • Anonyymi

      Kuinkahan paljon autokanta kokonaisuudessaan pienenee tulevaisuudessa? Jos polttomoottoriautoilusta tehdään poliittisilla päätöksillä mahdotonta, ja koska läheskään kaikilla niillä, jotka nyt käyttävät polttomoottoriautoa, ei ole varaa tai mahdollisuutta sähköautoon, pitää autolla liikkumisesta luopua kokonaan, ja samalla pitää luopua monesta muustakin asiasta. Koko yhteiskunnan pitäisi muuttua hyvin radikaalisti. Se ei missään tapauksessa tule tapahtumaan mitenkään helposti. Suurimmaksi osaksi juuri ne, joilla ei ole mahdollisuutta etätöihin, joutuisivat luopumaan tonnin- parin autolla liikkumisesta kokonaan. Saattaapi tuosta tulla vielä melkoisia yhteiskunnallisia jännitteitä..,

      • Anonyymi

        Helvetin typeriä pohdintoja. Köyhillä ei ole nytkään varaa uusiin autoihin, sähköautolla on halvempi ajaa, sähköautojakin saa jossain vaiheessa muutamalla tonnilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helvetin typeriä pohdintoja. Köyhillä ei ole nytkään varaa uusiin autoihin, sähköautolla on halvempi ajaa, sähköautojakin saa jossain vaiheessa muutamalla tonnilla...

        ”Helvetin typeriä pohdintoja.”

        Ei minun mielestäni ole ollenkaan typerää pohtia yhtriskunnallisia vaikutuksia.

        ”Köyhillä ei ole nytkään varaa uusiin autoihin”

        No siksipä köyhät ajavatkin vanhoilla polttiksilla.

        ”sähköautolla on halvempi ajaa”

        Se auttaa vain niitä, jotks pystyvät kunnossa olevan eli uudehkon sähköauton ostamaan.

        ”sähköautojakin saa jossain vaiheessa muutamalla tonnilla...”

        Ei saa toimivia hyväkuntoisia sähköautoja koskaan yhtä halvalla kuin toimivia hyväkuntoisia polttomoottoriautoja nyt.
        EI KOSKAAN.


    • Anonyymi

      Ihmisten on tultava kehityksen mukana, eikä jäätävä menneisyyteen, eikä se ole rahasta kiinni.

      • Anonyymi

        Ei sähköautoilla ole mitään tekemistä kehityksen kanssa eikä niihin tarvitse siirtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sähköautoilla ole mitään tekemistä kehityksen kanssa eikä niihin tarvitse siirtyä.

        "Täällä loppuu myös polttonesteiden myynti suhteellisen piakkoin kannattamattomana, mutta sähkön myynti jatkuu."

        Ja höpön pöpön loppuu. Bensiinin myynnillä ei mikään huoltoasema ole elänyt varmaankaan 50 vuoteen. Kotikaupungissani viimeinen huoltis, joka myi pelkkiä polttonesteitä ilman oheistoimintoja , sulki ovensa joskus 1960-luvun lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä loppuu myös polttonesteiden myynti suhteellisen piakkoin kannattamattomana, mutta sähkön myynti jatkuu."

        Ja höpön pöpön loppuu. Bensiinin myynnillä ei mikään huoltoasema ole elänyt varmaankaan 50 vuoteen. Kotikaupungissani viimeinen huoltis, joka myi pelkkiä polttonesteitä ilman oheistoimintoja , sulki ovensa joskus 1960-luvun lopussa.

        Kyllähän se nyt tietenkin loppuu kannattamattomana ja kysynnän romahtaessa. Se on tietysti idiooteille vaikeaa tajuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se nyt tietenkin loppuu kannattamattomana ja kysynnän romahtaessa. Se on tietysti idiooteille vaikeaa tajuta.

        Ja kysyntää riittää mukavasti vielä kymmeniä vuosia. Ainoastaan aivokuolleet sähköautofanaatikot kuvittelevat muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kysyntää riittää mukavasti vielä kymmeniä vuosia. Ainoastaan aivokuolleet sähköautofanaatikot kuvittelevat muuta.

        Ainoastaan aivokuollut polttopelle jaksaa inistä täysiä valheita. Samalla tilastot kertovat että polttoromut poistuvat nopeasti.


    • Anonyymi

      Uusien sähköautojen myynti vakiintui 3 vuotta sitten . Ei kasvua myyntimäärissä Suomessa tuon jälkeen .

      • Anonyymi

        Mielisairautesi on surullinen asia. Samaan aikaan Suomessa täyssähköautojen määrä kasvaa tänäkin vuonna 40.000 kpl.


    • Anonyymi

      Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !

      Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
      Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !

      Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !

      Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?

      Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?

    • Anonyymi

      Kyllä polttopelle taas joutuu spämmimään hädissään höpöjuttujaan.

      • Anonyymi

        Kova on tuska ja spämmiä lentää.


      • Anonyymi

        Hae se huoltoasemasi konkurssiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae se huoltoasemasi konkurssiin.

        Huoltoasemat selviävät vain houkuttelemalla sähköautoilijoita. Polttonesteet eivät tuota nytkään mitään ihneempää katetta, ja polttoaasit eivät kuulemma muutenkaan pidä mitään taukoja, joiden aikana kuluttaisivat aseman palveluita ja tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltoasemat selviävät vain houkuttelemalla sähköautoilijoita. Polttonesteet eivät tuota nytkään mitään ihneempää katetta, ja polttoaasit eivät kuulemma muutenkaan pidä mitään taukoja, joiden aikana kuluttaisivat aseman palveluita ja tuotteita.

        Tämä kannattaisi tidellakin ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltoasemat selviävät vain houkuttelemalla sähköautoilijoita. Polttonesteet eivät tuota nytkään mitään ihneempää katetta, ja polttoaasit eivät kuulemma muutenkaan pidä mitään taukoja, joiden aikana kuluttaisivat aseman palveluita ja tuotteita.

        Pelkkiin sähköautoilijoihin keskittyminen on varmin keino tuhota asema. Olen täysin varma, että sekin asema joka joutui lopettamaan polttoaineiden myynnin ja laittoi pelkät laturit sulkee ovensa parin vuoden sisällä. Laturit voi toki jäädä mutta aseman toiminta loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltoasemat selviävät vain houkuttelemalla sähköautoilijoita. Polttonesteet eivät tuota nytkään mitään ihneempää katetta, ja polttoaasit eivät kuulemma muutenkaan pidä mitään taukoja, joiden aikana kuluttaisivat aseman palveluita ja tuotteita.

        Pelkkiin sähköautoilijoihin keskittyminen olisi asemalle taloudellinen itsemurha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkiin sähköautoilijoihin keskittyminen olisi asemalle taloudellinen itsemurha.

        Sähköautoilijoihin keskittyneillä asemilla menee oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijoihin keskittyneillä asemilla menee oikein hyvin.

        Todistapa tämä asia. Itse uskon, että kaikki pelkästään sähköautoilijoihin keskittyvät asemat sulkevat ovensa parin vuoden sisällä. Siis joka ainoa niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistapa tämä asia. Itse uskon, että kaikki pelkästään sähköautoilijoihin keskittyvät asemat sulkevat ovensa parin vuoden sisällä. Siis joka ainoa niistä.

        Kyllä ainoat asemat mitkä selviävät ovat sähköautoilijoihin keskittyviä.

        Polttomoottoreita ei kohta ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistapa tämä asia. Itse uskon, että kaikki pelkästään sähköautoilijoihin keskittyvät asemat sulkevat ovensa parin vuoden sisällä. Siis joka ainoa niistä.

        Kaikki polttoaaseihin keskittyvät asemat häviävät, koska polttomoottoriautot häviävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ainoat asemat mitkä selviävät ovat sähköautoilijoihin keskittyviä.

        Polttomoottoreita ei kohta ole.

        Polttomoottoreita on vielä kymmeniä vuosia ja esimerkiksi Ylöjärvellä sähköautoilijat ovat minimaalisen pieni asiakasryhmä. Asema ei tule selviämään sähköautoilijoilla. Toki asema voi selviytyä, jos polttisautoilijat tulevat sinne erikseen syömään, mutta muutoin asema tulee lopettamaan. Sähköautoilijat on yksinkertaisesti liian pieni ryhmä vielä parikymmentä vuotta varsinkin tuolla seudulla.


    • Anonyymi

      Polttoaaseilla ei ole rahaa.

      • Anonyymi

        Eikä aivojakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä aivojakaan.

        Vain loputon ketutus.


    • Anonyymi

      Takoitat siis, että uusien sähköautojen myynti ei enään kasva Suomessa, ei le kasvanut 3 vuoteen . Onhan se tasaantumista, joo . 40 000 vuodessa on 800 000 20 vuodessa, mikä on noin kolmasosa Suomen autokannasta . Aika hidasta on sähköistyminen täällä .

      • Anonyymi

        ihan turhaan valehtelet. Tänäkin vuonna sähköautojen määrä kasvaa 40 %. Polttomoottoriautojen myynti taas on vapaassa pudotuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan turhaan valehtelet. Tänäkin vuonna sähköautojen määrä kasvaa 40 %. Polttomoottoriautojen myynti taas on vapaassa pudotuksessa.

        Jos verrataan vuoteen 2023 niin sitten ei pahemmin kasvua ole. Itse asiassa uusien sähköautojen ensirekisteröinnit on jopa vähentynyt. Kasvu on käytännössä päättynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos verrataan vuoteen 2023 niin sitten ei pahemmin kasvua ole. Itse asiassa uusien sähköautojen ensirekisteröinnit on jopa vähentynyt. Kasvu on käytännössä päättynyt.

        Sähköautojen osuus myynnistä kasvanut jatkuvasti.
        Katsoppa mitä on tapahtunut polttiksien myynnille samalla ajanjaksolla.

        Saat silti ostaa uuden polttiksen jos niin haluat. Se kuitenkin maksaa sen saman 50-80ke kuin sähköautokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos verrataan vuoteen 2023 niin sitten ei pahemmin kasvua ole. Itse asiassa uusien sähköautojen ensirekisteröinnit on jopa vähentynyt. Kasvu on käytännössä päättynyt.

        Sinä se jaksat valehdella. Polttomoottorien myynti on sakannut pahasti, ja on loppumassa piakkoin kokonaan. Kohta ei muuta myydä kuin sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat valehdella. Polttomoottorien myynti on sakannut pahasti, ja on loppumassa piakkoin kokonaan. Kohta ei muuta myydä kuin sähköautoja.

        Myös polttonesteiden myynti on ollut jo pitkään laskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat valehdella. Polttomoottorien myynti on sakannut pahasti, ja on loppumassa piakkoin kokonaan. Kohta ei muuta myydä kuin sähköautoja.

        Ja silti tänä vuonnakin uusien bensa-autojen osuus autojen myynnistä on lähes sama kuin vuonna 2023. Mitään muutosta ei ole ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös polttonesteiden myynti on ollut jo pitkään laskussa.

        Muutaman prosentin lasku myynneissä ei ole kovinkaan merkittävä.


    • Anonyymi

      Itse tykkään vain bensa ja diesel autoista.

      • Anonyymi

        Ei sillä ole mitään väliä mistä tykkäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään väliä mistä tykkäät.

        Tykkäämiset ei tosiaan polttoleluja pelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään väliä mistä tykkäät.

        Todellakin sillä on väliä.


    • Anonyymi

      Sähköauto on hyvä hankkia Leasing sopimuksella !

      • Anonyymi

        Kyllä sen voi ostaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen voi ostaakin.

        Varastaminen on vaikeaa, toisin kuin museoautojen.


      • Anonyymi

        Sähköauto on hyvä hankkia, koska polttolelut jäävät historiaan.


    • Anonyymi

      Polttotrollilla on vaikea elämä.

      • Anonyymi

        Ja yhä vaikeutuu.


    • Anonyymi

      On se kova paikka polttouunolle.

      • Anonyymi

        Niin tuntuu olevan, kiljuu palstalla kuin syötävä.


    • Anonyymi

      Prosenteissa

    • Anonyymi

      Eilenkin kasvu jatkui tampereella tumman savun saattelemana 😉 Noh, sattuuhan näitä. Onneksi ei tullut henkilövahinkoja.

      • Anonyymi

        Polttopelle typeryydessän ei tiedä että kyseessä oli hybridi, jonka polttoainepuoli syttyi tuleen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hybridin polttopuoli syttyi, näistä päästään kun siirrytään täyssähköihin.


    • Anonyymi

      Se on tosi, että melkei joka Toyotan persiissä lukee, että Hybrid.

    • Anonyymi

      Suomessa ei edes myydä lähivuosina 60 000 autoa/ v. Enää ei hullukaan osta kallista sähköautoa ainakaan velaksi, kuten ei mitään muutakaan kallista.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Suomessa nimittäin myydään piakkoin 90.000 enimmäkseen keskihintaista täyssähköautoa vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      117
      3643
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      38
      3202
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      139
      2774
    4. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      18
      2365
    5. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2313
    6. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      212
      2111
    7. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      36
      2085
    8. Tarvitseeko

      kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      35
      1894
    9. Mulle riittäisi halaukset

      Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      29
      1891
    10. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      121
      1886
    Aihe