https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e0e94977-96ab-4aea-91e3-3a91eed7035e on pölijä. Minä köyhä nautin ilmaiseksi kesän helteistä. Läheinen ranta oli kuin etelän lomalla ois ollunna. Halpoja virvoitusjuomia ja coopin jäätelöitä. Myös Xtra noin euron laatikko jäätelöt on ihan hyviä!!!
Naurattaa miksi Rodokselle kun suomessa oli kunnon helteet
25
279
Vastaukset
- Anonyymi
Olen ihmetellyt samaa asiaa vuosikausia. Vaikka kotimaassa on hyvät rantalomailmat, niin ihmiset tilaavat matkoja etelään , missä on suorastaan tukahduttavan kuumaa.
Olin kerran Haniassa kesäkuun alussa ja silloin oli jo tuskaisen kuumaa lomaa.
Suomalaisen keli on olla paljon viileämmässä . - Anonyymi
Pääsis loka-marraskuussa lämmitteleen.Helteet oli kyllä puuduttavaa.
- Anonyymi
Ihmettelen kyllä minäkin, että mitä järkeä on lähteä jonnekin Välimeren rannoille kesällä, kun täällä Suomessa on loistavat kelit juuri kesällä. Ja voi olla ilmaiseksi rannoilla. Ja jos on liian kuumaa tai sattuu sadepäivä, niin menee kirjastoon lukemaan taikka tutkijan huoneeseen selailemaan vaikka sukututkimuksia. Ilmaista huvia tämäkin.
Polkupyörällä voi reissata lähes ilmaiseksi Suomessa, minäkin ostin Lidlistä halvan teltan, siinä voi hyvin yöpyä ja päivälläkin voi lepäillä varjossa siellä teltassa. Ostin Lidlistä evääksi tomaattimurskaa 0,37€ purkki, siitä mukavasti juotavaa ja hieman ravintoakin, lisäksi eineslihapullia, sekä muuta juotavaa, näillä pärjäsi hyvin.
Heinolassa oli konserttia, kävin kuuntelemassa ilmaiseksi ja sitten jatkoin matkaa Sysmään ja kävin katsomassa 100 litraa sahtia elokuvan, maksoi tosin 10€. K-Supermarketista ostin taas eväitä, Kivikylän lihapullia, karjalanpiirakoita ja muuta helposti syötävää. Joutsan kautta ajoin Kangasniemelle. Upeat maisemat.
Nyt on ollut hienot keli marjastaa, kun pääsin reissultani kotiin, kävin poimimassa mustikoita talven varalle. Talvella ehkä lähden ulkomaille reissuun, kunhan kyttään halvat lennot netistä. Otan polkupyörän mukaan reissulle, pakkaan sen matkatavaroihin lentokoneeseen. Ehkä menen Laosiin tai Kambodzaan, katsotaan nyt mihin saan halvat lennot.- Anonyymi
Talvella onkin mukava mennä jonnekin lämpimään,itse en mihinkään hirveään helteeseen kaipaa. Mutta joku maa ,jossa talvi ei niin kylmää kuin Suomessa. Tosin en muista viime talvesta mitään hirveää pakkasta kuten aiempina ollut. Toki en Lapissa asukkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvella onkin mukava mennä jonnekin lämpimään,itse en mihinkään hirveään helteeseen kaipaa. Mutta joku maa ,jossa talvi ei niin kylmää kuin Suomessa. Tosin en muista viime talvesta mitään hirveää pakkasta kuten aiempina ollut. Toki en Lapissa asukkaan.
Niin, ja kukin tekee miten haluaa ja jos mieli matkustaa niin omillaan tekee sen.
Ei ne kaikki matkusta mitenkään uimarantojen vuoksi vaa sitä haluaa nähdä milllaisia paikkoja on suomen ulkopuolella - Anonyymi
Tonokki saat halvemmalla ostettua fillarin aasian halpamaista kuin mitä maksat rahdista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tonokki saat halvemmalla ostettua fillarin aasian halpamaista kuin mitä maksat rahdista
Ei se rahti mitään maksa lentokoneessa, jos ei ole matkatavaroissa ylipainoa. Ja mistä ostat heti fillarin lentoasemalla!
Ihan vaan kokemuksella kirjoitan. Ja lisäksi halpa markettipyörä on ihan eri juttu, kuin oma tuttu kunnon fillari. Montako kertaa olet ollut fillaroimassa ulkomailla, kysyn vaan!
- Anonyymi
Minä käyn ulkomailla halvan alkoholin ja tupakan vuoksi. Säätilasta en ole kiinnostunut, koska keskityn nautiskeluun.
- Anonyymi
Ei niiden vuoksi tarvitse ulkomaille mennä, kun verkkokaupasta saa halvemmalla tilattua juomat lähimpään postiin. Tupakan poltto kannatta taas lopettaa kokonaan, vain täysi tollo polttaa tupakkaa. Ja jos välttämättä pitää polttaa tupakkaa, niin omat tupakat voi kasvattaa ihan itse, ei maksa juuri mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niiden vuoksi tarvitse ulkomaille mennä, kun verkkokaupasta saa halvemmalla tilattua juomat lähimpään postiin. Tupakan poltto kannatta taas lopettaa kokonaan, vain täysi tollo polttaa tupakkaa. Ja jos välttämättä pitää polttaa tupakkaa, niin omat tupakat voi kasvattaa ihan itse, ei maksa juuri mitään.
No minä käyn tupakat ja viinat jatkossakin ulkomailta, koska voin niin tehdä. Onpahan jotain hyötyä reissusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minä käyn tupakat ja viinat jatkossakin ulkomailta, koska voin niin tehdä. Onpahan jotain hyötyä reissusta.
Matkustan minäkin ulkomailla, koska se ei ole köyhälle mitenkään mahdotonta, halvimmat lentoliput on olleet kaukomaille alle 8€, mutta en minä sieltä alkoholia roudaamaan, se tulee helpommalla verkkokaupasta ja halvemmalla läheiseen postiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkustan minäkin ulkomailla, koska se ei ole köyhälle mitenkään mahdotonta, halvimmat lentoliput on olleet kaukomaille alle 8€, mutta en minä sieltä alkoholia roudaamaan, se tulee helpommalla verkkokaupasta ja halvemmalla läheiseen postiin.
Kuulostaa hankalata. Minä kurvaan kotipihasta autollani Super-Alkoon Latviaan, ja nostan ostoskärristä tuotteet auton kyytiin ja palaan lastin kanssa suoraan kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hankalata. Minä kurvaan kotipihasta autollani Super-Alkoon Latviaan, ja nostan ostoskärristä tuotteet auton kyytiin ja palaan lastin kanssa suoraan kotiin.
Tuohan vasta hankalaa onkin käydä Latviassa, kun voi ostokset noutaa lähimmästä postista. Ja on vielä paljon halvempaakin ostaa verkkokaupasta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan vasta hankalaa onkin käydä Latviassa, kun voi ostokset noutaa lähimmästä postista. Ja on vielä paljon halvempaakin ostaa verkkokaupasta!
Noin on! Ostan tisleeni netistä 12 pullon laatikoittain. Mukana mm. Strohin 80% rommia, 75% absinttia, brandejä, viskejä ja mieliteon mukaan muuta.
Ainoa, ikävä puoli on laatikon paino, 22kg - 24kg, ja sen koko ja rakenne. Sileä laatikko josta ei saa otetta ja kooltaan sellainen, ettei näe hissittömän talon rappuja.
Kaverini saa omat latikkonsa ok:n ovelle.
Kerrostaloasukkina minun on haettava ne postista jonne matkaa noin 400m mutta haettava autolla. Putelit on kannettava ylös asuntoon pienemmissä erissä joten helppoa ei ole pitää tisleet nettitilausten varassa. Onneksi hinta / laatu suhde on houkutteleva.
Kolmen kaverini porukka ostaa oluensa kuormalavoittain. Rahtari ei suostu raahaamaan lavaa K-kaupan yhteydessä olevaan matkahuollon toimipisteeseen vaan jonkun hepun on oltava ottamassa lavaa vastaan koska pihalle jätetyssä saattaisi tapahtua hävikkiä.
Jotain korvausta kuitenkin vaivannäölle tulee.
- Anonyymi
Ei köyhä edes pääse mihinkään Rhodokselle
- Anonyymi
Kyllä Suomessa kevät ja kesä menee mutta syksyllä mielellään olis auringon paisteessa kirkkaudessa ei kylläkään paahtavassa helteessä.
- Anonyymi
Ilmankos köyhät ovat niin maahanmuuttajavastaisia, kun itse ei olla ikinä edes Rhodoksella käyty.
- Anonyymi
Piipahdus Rhodoksella riitti!
Ylipäätään Välimeren alueella luumuilusta niin pääsiäisestä kesäkuun puoliväliin ja syyskuun alkupuolelta marraskuun loppuun ovat minulle sopivia aikoja.
Rantalöhöily loppui jo useita vuosia sitten. Olemme vaimoni kanssa eläneet siellä joutilaiden tavallista elämää. Pisimmillään 3kk:n jaksoissa. Alle kahden viikon ei kannata mennä.- Anonyymi
Pääsiäinen on värikästä aikaa ainakin Espanjassa. Myös joulu on omaleimainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsiäinen on värikästä aikaa ainakin Espanjassa. Myös joulu on omaleimainen.
Piritorin jouluinen tunnelma riittää minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piritorin jouluinen tunnelma riittää minulle.
Peukku toi mukavan lisä-äksönin kuvioihin.
- Anonyymi
Paremmat ilmat on joella.
https://www.youtube.com/watch?v=2J1sMi8-HM8
Se, mitä tapahtui joella, jää joelle. - Anonyymi
Syksyn sateiden ja räntäilmojen aikaan vasta etelään lomailemaan.
- Anonyymi
ni.
- Anonyymi
Ihmisillä on siis liikaa rahaa. Leikattava lisää vaan jokaiselta, varsinkin niiltä jotka matkustelevat huvikseen. Ilman pätevää syytä.
Sota-aikana takavarikoitiin vihkisormuksetkin että saatiin aseita. Mikä ero nykyään on, jos rahat valtiolta loppu.
Leikkuriin vaan kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913416Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729731Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h969148Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k208046Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk396770Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1486178Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri243335Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy211635En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3971265Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71184