Lahkolaiset menivät Jordanille saamaan sitä tosiuskovaisten ja vanhurskaiden kastetta.
Johannes ei kastanut lahkolaisia ollenkaan, koska ei ole mitänä uskovaisten ja vanhurskaiden kastetta, tarjolla oli vain syntisten katumuskaste.
Johannes kutsui itse itsensä uskoviksi julistaneitä lahkolaisia kyykäärmeitten sikiöiksi.
Te kyykäärmeitten sikiöt
185
871
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatun mukaan kaste saadaan syntien pois pesemiseksi ja uskon Hengen lahjan saamiseksi.
- Anonyymi
Onko tuo siinä Mustassa Raamatussa?
Meidän Raamatussamme synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen:
Ap 10
"Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo siinä Mustassa Raamatussa?
Meidän Raamatussamme synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen:
Ap 10
"Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."Uskomalla sanan totuus tulee tietoisuus ihmisen syntisyydestä. Syntinen olin jo syntyessäni synnin alle siinyt äitini kohtuun.
Kasteessa Jumala pesee synnit pois, mukaan lukien perisynnin kadotustuomio poistuu kasteeessa. Tilalle puhdistettuun ja tyhjään sydämeen voidaan silloin vuodattaa uskon Hengen lahja sinetiksi kuulumisesta Jumalan lapseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomalla sanan totuus tulee tietoisuus ihmisen syntisyydestä. Syntinen olin jo syntyessäni synnin alle siinyt äitini kohtuun.
Kasteessa Jumala pesee synnit pois, mukaan lukien perisynnin kadotustuomio poistuu kasteeessa. Tilalle puhdistettuun ja tyhjään sydämeen voidaan silloin vuodattaa uskon Hengen lahja sinetiksi kuulumisesta Jumalan lapseksi.Ihmisen käännyttämällä saatu oma usko on vain este ja tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle.
Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei voi olla otollinen Jeesuksen omaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomalla sanan totuus tulee tietoisuus ihmisen syntisyydestä. Syntinen olin jo syntyessäni synnin alle siinyt äitini kohtuun.
Kasteessa Jumala pesee synnit pois, mukaan lukien perisynnin kadotustuomio poistuu kasteeessa. Tilalle puhdistettuun ja tyhjään sydämeen voidaan silloin vuodattaa uskon Hengen lahja sinetiksi kuulumisesta Jumalan lapseksi.Mistähän satukirjasta tuo tarina on keksitty?
Raamattu ei tunne tuollaista satua.
Ono vauvalla todella tietoisuus syntisyydestään?
"Uskomalla sanan totuus tulee tietoisuus ihmisen syntisyydestä"??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän satukirjasta tuo tarina on keksitty?
"Uskomalla sanan totuus tulee tietoisuus ihmisen syntisyydestä"???Jumala sana ilmoittaa, että lapsi on syntinen syntyessään tähän maailmaan.
Vanhempien vastuulla on saataa lapsi kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.
Samalla tavalla kuin lapselle tehtiin 8 pv. ikäisenä ympärileikkaus, jotta lapsi pääsi ikuiseen liitton Jumalanlasten joukkoon. Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta persisynnin vuoksi syntiuhrin.
Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kastetaan Kristuksen omaksi liiton jäseniksi. Jeesus on syntiuhri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala sana ilmoittaa, että lapsi on syntinen syntyessään tähän maailmaan.
Vanhempien vastuulla on saataa lapsi kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.
Samalla tavalla kuin lapselle tehtiin 8 pv. ikäisenä ympärileikkaus, jotta lapsi pääsi ikuiseen liitton Jumalanlasten joukkoon. Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta persisynnin vuoksi syntiuhrin.
Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kastetaan Kristuksen omaksi liiton jäseniksi. Jeesus on syntiuhri.Mistähän tuollainen keskiaikainen julma ja sairas oppi on peräisin:
"Jumala sana ilmoittaa, että lapsi on syntinen syntyessään tähän maailmaan."???
PS 22
"Sinähän vedit minut äitini kohdusta,
sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
sinun huomaasi minä olen jätetty
syntymästäni saakka,
sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän satukirjasta tuo tarina on keksitty?
"Uskomalla sanan totuus tulee tietoisuus ihmisen syntisyydestä"???Jumalan sana todistaa kaikki syntisiksi.
Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä. (Room.5)
" Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän tuollainen keskiaikainen julma ja sairas oppi on peräisin:
"Jumala sana ilmoittaa, että lapsi on syntinen syntyessään tähän maailmaan."???
PS 22
"Sinähän vedit minut äitini kohdusta,
sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
sinun huomaasi minä olen jätetty
syntymästäni saakka,
sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."Tuo Psalmin kohta ei opeta että lapsi olisi synnitön!!! Keksit ihan omiasi
Huomassa oleminen ei tarkoita synnittömyyttä - Anonyymi
Kaste ei pese syntejä pois. Ilman uskoon tuloa ei ole Raamatullista kastetta.
Johannes kastoi.
Matt. 3:
5. Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista, joka puolelta Juudeaa ja kaikkialta Jordanin ympäristöstä.
6. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
2. Moos. 29:4; Hes. 36:25; Joh. 3:22-23; Ap. t. 22:16
7. Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia ja saddukeuksia hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan?
8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy! - Anonyymi
”Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.”
Apostolien teot 2:38 FB38
Kaste-milloin? Vastaus löytyy tekstin jatkosta jakeessa 41.Siis kun he olivat tulleet uskoon kuultuaan Pietarin julistaman evankeliumin(Apt.2:14-36.) ,eli olivat "ottaneet hänen sanansa vastaan.Sen jälkeen heidät kastettiin.
”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.”
Apostolien teot 2:41 FB38
Mikä on tekstin välitön asiayhteys, liittyen Pietarin puheen kaste asiaan?
”Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.”
Apostolien teot 2:37-41 FB38
- Anonyymi
Helluntailaisten opit on Perkeleestä. Niihin ei pidä sotkeentua.
- Anonyymi
”..... ole sinä uskovaisten esikuva puheessa, vaelluksessa, rakkaudessa, uskossa, puhtaudessa.”
1. Timoteuskirje 4:12 FB38
”Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?”
Roomalaiskirje 6:12-16 FB38
- Anonyymi
Oppi on perkeleestä jos puolustaa tappamista.
Veden kanssa läträämisoppi maitoruokaa jos siitä pitää kinata. Silloin on uskon alkeissa Raamatun mukaan.- Anonyymi
Tappamiset on täysin eri asia. Ei sitä joka viestiin pidä kirjoittaa kuten sinä teet.
Ei helluntaina ketään tapettu, mutta 3000 syntistä kastettiin kristityiksi ja he saivat kasteessa synnit anteeksi ja uskon Hengen lahjan.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni oli aikansa kuuluisia homoseksuaaleja. Jokainen käsittää, että ei sellainen lahko ole mitään tervettä kristinuskoa.
- Anonyymi
Siinä taas väkevää vauvakasteopetusta! Se ei ole tervettä.
- Anonyymi
Ne tyypit eivät tyytyneet mihinkään lippujen heilutteluun. Molemmat helluntaigurut vietiin vankilaan sodomiasta nuorten poikien kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas väkevää vauvakasteopetusta! Se ei ole tervettä.
taasko sillä vauvat mielessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taasko sillä vauvat mielessä
Ompas taas syvällistä opetusta vauvakasteesta! Niillä on aina vauvat mielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on lopun ajan väkevä eksytys ja heresia, mihin ei pidä mennä mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita pärjätä niiden vauvojen kanssa
- Anonyymi
Norjalainen homo perusti Suomeen 40 ens.hell.srk. Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan, aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.
- Anonyymi
Raamatun mukaan kasteesta kiistely on opin alkeita niille, jotka eivät kestä vahvaa ruokaa.
Ei amerikan homoherjoja tarvitse jokaiseen ketjuun kirjoittaa tosiaan vaikka ei ole paha synti sotakiiman verrattuna.- Anonyymi
Paavali oli täysin pihalla, oli vielä tappohommissa, kun helluntaina kastettiin 3000 syntistä ja he saivat kasteessa synnit anteeksi ja luvatun uskon Hengen lahjan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli täysin pihalla, oli vielä tappohommissa, kun helluntaina kastettiin 3000 syntistä ja he saivat kasteessa synnit anteeksi ja luvatun uskon Hengen lahjan.
Paavali perusti Mormonismin tekemällä sijaiskasteita kuolleitten puolesta.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
- Anonyymi
Mark. 1:5
Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Jenkkilahkot, kuten helluntailaiset kieltävät täysin, että kaste ja ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.- Anonyymi
Kaikki Jenkkilahkot olisivat saaneet pysyä siellä rapakon takana Trumpin valtakunnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Jenkkilahkot olisivat saaneet pysyä siellä rapakon takana Trumpin valtakunnassa.
Jenkkilahkot eivät ole tervettä kristinuskoa koskaan olleetkaan.
- Anonyymi
Kasteesta ja muusta kinastelu tarkoittaa Raamatun mukaan sitä, että on uskon alkeissa, eikä ymmärrä siitä mitään.
Vielä vähemmän voi muita neuvoa. - Anonyymi
Kyllä melkoinen korvatunturin apulainen täytyy olla jos kuvittelee lidlin pulloveden irtottavan pinttyneen syntikokkareen vauvan otsasta !
Toisaalta onhan niitäkin jotka ryömii mahallaan muztaa kiveä kohti !- Anonyymi
Pedokääkkää vikisee taas tuskaansa yöllä, ei saa nukuttua kun vauvat mielessä
Vesi ei poista syntiä
- Anonyymi
Raamatun mukaan kasteesta kinastelijat ovat uskosta pihalla kuin lumiuklt. Käyttävät maitoruokaa eikä heille voi vahvempaa antaa kun ymmärrys puuttu.
Ei sellaiset voi antaa mitään neuvoja.
Tai heitä ei pidä uskoa.- Anonyymi
Joo vaari on tuosta yksi esimerkki
- Anonyymi
Matteus:
3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Nyt on aloittaja pahasti eksynyt. Hän puhuu lahkolaisista mutta hän ei ymmärrä, että fariseukset olivat Israelin virallisen uskonnon edustajia, he olivat suurin valtaa pitävä ryhmä tai puolue tai lahko Israelin hallinnossa ja seurakunnassa. Fariseukset vertautuvat Suomessa luterilaisen kirkon pappeihin ja piispoihin.- Anonyymi
Ei ole mitään väliä miten asiat ovat. Pääasia, että saa herjata ja toteuttaa uskoa niin.
Joskin sekin parempi kuin sotakiima. - Anonyymi
Apt.:
23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
Paavali oli itsekin fariseus ennen uskoontuloaan ja hän vainosi Jeesuksen seuraajia. Hänen nimensä oli silloin Saulus.
Apostolien teot:
9:1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle
Näemme siis, että fariseukset vainosivat Jeesuksen seuraajia niinkuin luterilainen kirkko vainoaa tänä päivänä uskovaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apt.:
23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
Paavali oli itsekin fariseus ennen uskoontuloaan ja hän vainosi Jeesuksen seuraajia. Hänen nimensä oli silloin Saulus.
Apostolien teot:
9:1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
9:2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle
Näemme siis, että fariseukset vainosivat Jeesuksen seuraajia niinkuin luterilainen kirkko vainoaa tänä päivänä uskovaisia.Helluntailaiset vainoaa Jeesuksen omia ja herjaa näitä eri nimin
- Anonyymi
Fariseukset olivat lakihenkisiä ja halusivat tappaa Jeesuksen sapattirikkomuksista. He vainosivat sapatin vuoksi.
Tänä päivänä ei vainota.
Joillain vain on sotakiimaa.
Mikä tietysti paha juttu.- Anonyymi
Se on kyllä paha
- Anonyymi
Adventismin harhaoppiset yrittävät syöttää omia sapattioppejaan joka väliin.
Jeesus oli Rabbi, ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan. Pappeja ei sapatinsäännöt edes koskeneet.
Joh. 1:49
Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"
Matt. 12:5
Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä. - Anonyymi
Tunnetuimman harhaoppiset Jenkkilahkot ovat: Jehovalaisuus, Helluntailaisuus, Mormonismi, Adventismi.
- Anonyymi
Kaikissa Jenkkilahkoissa on paha eksytyksen ja lusteen henki, mikä yrittää kietoa perinteisiä kristittyjä luopumaan pois totuudesta.
- Anonyymi
Jenkkilahkojen tarjoamat anabaptistiset uudestikasteet kristityiksi lapsena kastetuille on paha eksytyksen henki ja kavaluus.
Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.- Anonyymi
Ai kyykäärmeen sikiötkö täällä riehuvat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai kyykäärmeen sikiötkö täällä riehuvat!
Kyykäärmetten sikiöt ovat perinteisten kristittyjen kimpussa ominen hurmosmyrkkyineen.
"Moniaat ovat luopuneet perinteisestä kristinuskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyykäärmetten sikiöt ovat perinteisten kristittyjen kimpussa ominen hurmosmyrkkyineen.
"Moniaat ovat luopuneet perinteisestä kristinuskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja"Ilm. 16:13
Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
Jenkkilahkot yrittävät estää lapsien kastamisen Kristuksen omiksi.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.
- Anonyymi
Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin saatana lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen.
Se käy enää raivoisaa viivytystaistelua yrittäessään estää lapsien pääsyn kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.- Anonyymi
Viitystaistelu huipentuu kun kaikki eroaa kirkosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viitystaistelu huipentuu kun kaikki eroaa kirkosta.
Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää kelpaa tämän ajan ihmisille.
Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin. Henkivalloista tulee apu siihen tarpeeseen.
Lahkot eli luste kietoutuu kristillisten kirkkojen ympärille ja tunkeutuvat niiden sisällekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää kelpaa tämän ajan ihmisille.
Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin. Henkivalloista tulee apu siihen tarpeeseen.
Lahkot eli luste kietoutuu kristillisten kirkkojen ympärille ja tunkeutuvat niiden sisällekin.Nykyisin hurmahenget saavat riehua ihan vapaasti kenenkän estämättä heitä. Toisin oli ennen.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin hurmahenget saavat riehua ihan vapaasti kenenkän estämättä heitä. Toisin oli ennen.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.Jumala on järjestyksen Jumala.
Ei mikään hurmospäissään kaatuileva ja sekavia moliseva lahkopelle.
- Anonyymi
Ei mikään herjaava lahkopelle.
Ei totisesti.- Anonyymi
Tarkoitatko pappi Kanalaa?
Mutta ei hän ole ainoa pelle lut kirkossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko pappi Kanalaa?
Mutta ei hän ole ainoa pelle lut kirkossa.Ei Kanala ole täällä ketään herjannu mutta sinä olet
- Anonyymi
Herjaaminen paha synti, sotakiimasta seuraava.
Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
😊😊😊😊😊- Anonyymi
Punin on etsintäkuulutettu sotarikoksista, et sieltä saa mitään tukea taivaaseen pääsyyn.
Olisit pysynyt Katolisen kirkon kasteessa.
Helluntailaisten anabaptistinen uudestikaste lahkolaiseksi on paha Jumalan pilkka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Punin on etsintäkuulutettu sotarikoksista, et sieltä saa mitään tukea taivaaseen pääsyyn.
Olisit pysynyt Katolisen kirkon kasteessa.
Helluntailaisten anabaptistinen uudestikaste lahkolaiseksi on paha Jumalan pilkka."Helluntailaisten anabaptistinen uudestikaste lahkolaiseksi on paha Jumalan pilkka."????
Missä kohtaa Raamattu kieltää uudestikastamisen?
Lut kirkko siunaa avioliittoonkin uudesti. Onko sekin synti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Helluntailaisten anabaptistinen uudestikaste lahkolaiseksi on paha Jumalan pilkka."????
Missä kohtaa Raamattu kieltää uudestikastamisen?
Lut kirkko siunaa avioliittoonkin uudesti. Onko sekin synti?Siunaamisnen ei ole synti, uudestikastaminen on koska se kertoo epäuskosta
- Anonyymi
Putin on kastettu vauvana.
- Anonyymi
Monille sotarikokset eivät edes ole synti.
Eikä se liity mitenkään kasteeseen, vaan siihen että joidenkin synti on suureksi tullut. - Anonyymi
Ps. 76:13
Hän täyttää pelolla kansojen kuninkaat, hän lannistaa ylpeät ruhtinaat.- Anonyymi
Ps. 149:8
He panevat kahleisiin niiden kuninkaat ja lyövät rautoihin mahtimiehet.
- Anonyymi
Harvinaisen tyhmä aloitus ja vielä tyhmempi aloittaja. Mutta niin siinä käy, kun vauvoja kastetaan väkipakolla väärällä kasteella.
- Anonyymi
Se on oikea kaste
- Anonyymi
Typerä viesti, mutta sellaista se on kun upotetaan väärällä kasteella
- Anonyymi
Parhami ja Olseni teki niitä kokovartalopesuja eli Mikve-kasteita.
- Anonyymi
Pikkupojilla ei tainnut enää paikat kestää sitä menoa.
- Anonyymi
Fariseukset oli lakihenkisiä sapatista taopajia.
Ei voi verrata kuin nyky Israeliin.
Muut ovat kevyttä kamaa.- Anonyymi
Hamasin terroristit pitää hallussaan entistä Samariaa ja suurta osaa Juudeasta. Siihen pitää tulla loppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hamasin terroristit pitää hallussaan entistä Samariaa ja suurta osaa Juudeasta. Siihen pitää tulla loppu.
Israel on sotaisa fasistivaltio, joka miehittää palestiinalaisten maita ja sortaa heitä brutaalisti.
- Anonyymi
Raamatun fariseukset tappavat jos Toora niin käskee. Vaikka kyseessä olisi Jumalan Poika.
- Anonyymi
Asiassa ei ole mitään tekemistä lahkolaisuuden kanssa.
- Anonyymi
Lahkolaiset eroaa lutteristaan kovasti viime aikoina.
Jokohan se miljoonan raja on ylittynyt!
No nyt on hyvä marjavuosi, pääsee papisto rehelliseen työhön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkolaiset eroaa lutteristaan kovasti viime aikoina.
Jokohan se miljoonan raja on ylittynyt!
No nyt on hyvä marjavuosi, pääsee papisto rehelliseen työhön.Ateistivaari itkee aina
- Anonyymi
Pitäisikö Hamasin miehille järjestää turvapaikka Suomesta?
Nehän on ahkeria työmiä ja taitavia tunnelin kaivajia?- Anonyymi
Hehän voisivat kaivaa tuo tunnelin Viroon. Välillä kävisivät pyllistämässä Mekkaan päin.
- Anonyymi
Ne tapetaan kaikki joko ampumalla tai nälkään.
- Anonyymi
Profetiat on Hamasia vastaan.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.
- Anonyymi
Juudea ja Samaria kuuluu nykyisin Hamasin hallitsemaan "Palestiinaan"
- Anonyymi
Nykypalestiinaa ei pidä tietenkään tunnustaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykypalestiinaa ei pidä tietenkään tunnustaa.
Muslimimaat eivät ole koskaan tunnustaneet Isrealin valtion olemassaoloa.
Eiköhän se valtoiden "tunnustaminen" pitäisi aloittaa ensin siltä suunnalta.
- Anonyymi
Kiihkolahkoissa hurmoshengen vallassa olevilla on monella vankilatausta ja rikosrekisteri, eikä ne taidot siihen häviä, pikemminkin päinvastoin voimistuvat siitä henkivaltojen pyörityksessä.
Lahkosaarnaajat aloittavat puheensa kehumalla linnareissujan ja kuinka olivat kovia kundeja/mimmejä vankilassa. Näin luodaan pelon ilmapiiriä, jolla saadaan ote kuulijoista, jotka ovat monet aralla tunnolla ja pelkäävät pienintäkin rasahdusta. - Anonyymi
Kristillinen yksi kaste ei ole mikään uskovaisten ja vanhurskasten kaste, vaan syntisten kaste, joka saadaan syntien pois pesemiseksi, mukaan lukien perisynnin kadotustuomion poistaminen, sydämen täydellinen puhdistaminen ja tyhjentäminen kaikesta omasta uskosta ja sisällä olevasta, jotta puhtaaseen ja tyhjään sydämeen voidaan vuodattaa lahjaksi Pyhä uskon Henki.
- Anonyymi
Usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen ominaisuus meissä. Ei jokin vakautus tai käsitys, totena pitäminen tai mielikuvien palvonta tms. mielenliike ihmisen aivoissa. Se on pelkkää päänuskoa sellainen, mikä on tullut käännyttämisen seurauksena.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen ominaisuus meissä. Ei jokin vakautus tai käsitys, totena pitäminen tai mielikuvien palvonta tms. mielenliike ihmisen aivoissa. Se on pelkkää päänuskoa sellainen, mikä on tullut käännyttämisen seurauksena.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.2. Kor. 4:13
Meillä on yksi uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: minä uskon, sentähden minä puhun.
Svenska Bibeln
Men såsom det är skrivet: »Jag tror, därför talar jag ock», så tro också vi, eftersom vi hava samma trons Ande; därför tala vi ock,
King James
We having the same Spirit of faith, according as it is written, I believed, and therefore have I spoken; we also believe, and therefore speak.
- Anonyymi
Kasteeseen ei Raamatun mukaan liity mitään lahjaa. Se on vain katolisten ja luterilaisten keksimä hokema, jolla ei ole mitään merkitystä.
Väärään kasteeseen, vauvakasteeseen, liittyy paremminkun kirous, koska se muodostuu esteeksi myöhemmällä iällä tulla uskoon ja mennä oikealle kasteelle.- Anonyymi
Osallisuus Kristuksen kuolemasta on lahjaa. Meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan.
Vauvakaste on jotain mistä te hellarit aina jankkaatte - Anonyymi
Helluntailaisten puheet on valhetta, niihin lahkoihin ei pidä eksyä eikä itseään sitoa saatanallisilla uudestikasteilla, mitkä ovat raju Pyhän Hengen pilkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten puheet on valhetta, niihin lahkoihin ei pidä eksyä eikä itseään sitoa saatanallisilla uudestikasteilla, mitkä ovat raju Pyhän Hengen pilkka.
Kyllä. Osa hellareista väittää ettei Jeesus ole Jumala!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Osa hellareista väittää ettei Jeesus ole Jumala!
Sinä valehtelet aina.
- Anonyymi
Oliko siellä kyykäärmeitä? En usko.
- Anonyymi
Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin Saatana lahkoapureineen heitetään tuliseen järveen. Siksi se käy enää raivoisaa viivytystaistelua yrittäessään estää lapsien pääsyn kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.
Pahimmat eksyttävät lahkot ovat: Jehovantodistajat, Helluntailaiset, Mormonit ja Adventistit.
Jenkkilahkojen yhteinen kastemääräys on kirjoitettu Mormonin Kirjaan,
Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. - Anonyymi
Saatana tapatti kaikki alle 2 v. poikalapset, mutta ei saanut tapettua Jeesuslasta.
Nyt sen raivo kohdistuu lapsiin, joilta se yrittää estää kristillisen kasteen sisälle Jumalan valtakuntaan.
Ilm. 12:17
Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.- Anonyymi
Ovatko vauvat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistuksella?
Ja oletko sinä mielestäsi järjissäsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko vauvat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistuksella?
Ja oletko sinä mielestäsi järjissäsi?Vauvakuumetta pukkaa näköjään
- Anonyymi
Tuota ilmestyskirjan jaetta käyttävät valejuutalaiset, jotka ovat innoisaan kun juutalaiset tappavat, mutta heillä silti omasta mielestään Jumalan käskyt.
- Anonyymi
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset.
- Anonyymi
Hurmoslahkolaisia, jeesustelijoita, kaatajia, henkien kanssa puljaajia kutsutaan Saatanan synagoogaksi.
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan. - Anonyymi
Mitäs muitaan lahkolaiset ovat kuin helluntailaisia ja vastaavia.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Kyykäärmeen sikiöt tarkoitti alunperin juutalaisia lakihenkisiä uskovia.
Ja tarkoittaa yhä.- Anonyymi
Kaikki perisynnin kieltävät lahkolaiset ovat kyykäärmeen sikiöitä.
Käärme piti jo paratiisissa oman herätyssaarnansa. Se julisti, mitään perisyntiä ei ole olemssa, syökää vapaasti kaikista paratiisin puista.
Nainen tuli vapaiden suuntien uskoon "helluntailaiseksi" ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.
1. Moos. 3:6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.
- Anonyymi
Raamattu varoittaa vapaiden suuntien perisynnin kieltävästä uskosta, siihen kääntymästä ja heidän lahkokasteille menemästä.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.- Anonyymi
Raamattu ei tunne käsitteitä vapaa suunta, valtiokirkko, vauvakaste tai luterilaisuus ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei tunne käsitteitä vapaa suunta, valtiokirkko, vauvakaste tai luterilaisuus ollenkaan.
Ei mutta sinä hoet niitä koko ajan
- Anonyymi
Luterilainen kirkko lupaa, että vauvakasteen jälkeen sinä olet ikuisesti synnitön ja vapaa Saatanasta. Tämän takia, kun homot aikuiseksi tultuaan huomaavat, että he eivät olekaan pikku enkeleitä vaan törkyturpa homoja, he alkavat purkamaan kiukkuaan ja alemmuuskompleksiaan valehtelemalla ja hyökkäämällä uskovaisia, Jumalaa ja Juman Sanaa vastaan.
- Anonyymi
Luterilainen kirkko ei lupaa tuollaista eikä luterilainen kirkko puhu mitään vauvakasteesta
Sinä puhut omiasi ja vääristelet asioita koska vihaat Jeesuksen omia
- Anonyymi
Amerikan homoja herjataan eikä ne herjaa ketään.
- Anonyymi
Jeesus on Jumala, vaikka osa uudestikastajista inttää vastaan.
- Anonyymi
Uudestisyntymätön ihminen ei tunne Jeesusta, eikä tiedä onko Jeesus syntynyt vai luotu
- Anonyymi
Salainen kasteohjeistus on löytynyt
Näin kannattaa kasteesta todistaa lutkuille:
Ex-hellari
2018-03-13 23:01:07
10. Helluntailaisten sudenpentujen käsikirjan ohjetta.
1. Perustele uskovien kastetta sillä, että meidän pitää tehdä niinkuin Jeesus teki. Hän meni kasteelle aikuisena.
-Jos luterilainen kysyy, mikset tee kaikkea muutakin, mitä Jeesus teki, sano hänelle vaikka, että hän ei ole uskossa tai että hengelliset asiat on tutkittava hengellisesti.
2. Kohta Joh.3:5. on luterilaisten suosikkeja. Kiellä ehdottomasti, että vesi tarkoittaisi siinä vettä. Sano, että se tarkoittaa Henkeä, sanaa, tai ihan mitä tahansa muuta, kunhan ei vaan vettä. Muista tämä aina!
-Jos luterilainen kysyy, onko vesi vettä joissain muissa jakeissa, sano ettei hän ole oikeasti uskossa eikä ymmärrä mitään.
3. Lainaa luterilaiselle alkuosa jakeesta Apt.22:16. Sano:"Älä viivyttele. Anna kastaa itsesi."
-Jos luterilainen muistaa, että jae loppuu "ja pestä pois syntisi", niin älä mene paniikkiin. Kiellä, että kaste pesisi syntejä pois, koska kaste on julkista tunnustamista sille, että on tullut uskoon. Selitä, kuten Joh.3:5:n kohdalla, että usko, parannus, syntien tunnustaminen tai joku muu sellainen se pesee ne synnit pois eikä suinkaan kaste.
4. Käytä lausetta "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Selitä, että ensin tulee usko ja sitten kaste.
-Jos luterilainen toteaa, ettei "ja"-sanalla ilmoiteta järjestystä, mikä on ensin ja mikä sitten, niin syytä häntä Pyhän Hengen pilkasta.
5. Kiusaa luterilaista paljon väitteellä, että luterilaisuudessa lapsikaste pelastaa eikä luterilaisen aikuisenakaan tarvitse uskoa. Puhu väärästä rauhasta.
-Jos luterilainen sanoo, että on luterilaisuudessakin uskottava, niin intä vain lisää. Jatka inttämistä niin kauan, että hän turhautuu.
6. Käytä lapsikasteesta mahdollisimman halventavia pilkkanimityksiä. Aluksi et ehkä kehtaa sanoa sitä kuin "vauvavaleluksi", mutta iän ja kokemuksen myötä opit keksimään sille yhä kamalampia nimiä.
-Muussa yhteydessä et saa mitään etkä ketään niin rumasti nimitellä, mutta jos nimittelet luterilaisia, heidän kastettaan ja pappejaan, niin silloin et tee syntiä vaan hyviä tekoja!
7. Käytä luterilaisia mustamaalaavia yleistyksiä. Jos olet kuullut vaikka jonkun papin avioerosta tai muusta virheestä, niin syytä samasta asiasta kaikkia luterilaisia pappeja. Voit levittää myös juoruja, joiden todenperäisyyttä et itse tarkista mistään, ja välillä voit keksiä itsekin jonkin mehevän jutun ja kertoa sitä totena. Tarkoitus pyhittää keinot!
-Jos luterilainen mainitsee jonkun vapaaseen suuntaan kuuluvan henkilön tekemästä väärästä teosta, väitä sitä valheeksi. Tai kerro sen olleen yksittäistapaus.
8. Syytä lapsikastetta kaikesta pahasta, mitä maassamme tapahtuu, ja kaikista maailman epäkohdista.
9. Älä koskaan ala yksinäsi miettimään, mitä Raamatussa tarkoittavat "vedestä ja Hengestä syntyminen", "uudestisyntymisen peso", "lupaus teille ja teidän lapsillenne", "vesi pelastaa kasteena", "kaste syntienne anteeksisaamiseksi", "pestä pois syntisi", "vedellä pesten sanan kautta" ja muut sellaiset kohdat. Usko vain, miten "isot pojat" ovat ne sinulle selittäneet. Käy heti tunnustamassa vanhimmistolle, jos olet tällaisia joskus pohtinut. Näitä kohtia ei saa koskaan lukea ja uskoa niinkuin ne on kirjoitettu!
10. Sano luterilaiselle, ettei Raamatussa ole mainittu erikseen yhtään vauvan kastamista.
-Jos luterilainen ei vieläkään usko, sano että hänen pitäisi tulla uskoon, uudestisyntyä ja ottaa Jeesus vastaan. Tällä varmasti tukit hänen suunsa.- Anonyymi
Pitäkää nää uskonasiat omana tietonanne ja totelkaa edes suomen maallisia lakeja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäkää nää uskonasiat omana tietonanne ja totelkaa edes suomen maallisia lakeja!
Lahkolaisilla taitaa olla paljon tarvettä pitää asioita oma tietonansa?
- Anonyymi
Tuo kasteohje on luterilaisen vauvakastekastefanaatikko JONGLÖÖRIN keksimä, ja hän esitteli sitä tällä palstalla kymmenkunta vuotta sitten.
Konstit on monet!
Tuo on samanlainen feikki, kuin Siionin viisaiden pöytäkirja", jonka Venäjän salanen poliisi keksi
1800-luvun lopussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kasteohje on luterilaisen vauvakastekastefanaatikko JONGLÖÖRIN keksimä, ja hän esitteli sitä tällä palstalla kymmenkunta vuotta sitten.
Konstit on monet!
Tuo on samanlainen feikki, kuin Siionin viisaiden pöytäkirja", jonka Venäjän salanen poliisi keksi
1800-luvun lopussa.Sinä tunnut olevan vainoharhainen tuon jonglöörisi kanssa.
Olet kyllä melkoinen vauvakastefanaatikko - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tunnut olevan vainoharhainen tuon jonglöörisi kanssa.
Olet kyllä melkoinen vauvakastefanaatikkoTotta, kyseessä on uudestikastaja-inttäjäe-eksyttäjä näin raamatussa
On siis täällä ollut jo yli 10 vuotta inttämässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, kyseessä on uudestikastaja-inttäjäe-eksyttäjä näin raamatussa
On siis täällä ollut jo yli 10 vuotta inttämässä.Joku oli jakanut jonkun aloituksen joka oli 2006 tehnyt ja se oli juuri tämän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän tekemä
Eli pitkään hän on täällä vängännyt ja kristittyjä haukkunut
- Anonyymi
Tuo hellareiden salainen kasteohje on heillä käytössä heidän viesteissään joka päivä.
Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan Amarikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.- Anonyymi
Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia 1920-luvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset kristityt sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki ja he varoittivat ankarasti menemästä helluntailaisten kokouksiin ja telttoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia 1920-luvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset kristityt sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki ja he varoittivat ankarasti menemästä helluntailaisten kokouksiin ja telttoihin.
Jer. 6:3
Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta. - Anonyymi
Osa Amerikan uudestikastajista kieltään jopa Jeesuksen jumaluuden
Siinä on suuri harha
- Anonyymi
Nyt kaikki ovat juttuineen kyykäärmeen sokiöitä.
- Anonyymi
Juutalainen Borat meni Amerikassa helluntailaisten hurmoskokoukseen ja meinasi tulla ihan hulluksi. Meni kokouksen jälkeen hotettiin yöksi ja luuli hotellin hissiä huoneeksi, jossa hänen pitää nukkua.
- Anonyymi
No se oli elokuva! :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se oli elokuva! :D
Dokumentti oli elokuvan muodossa.
- Anonyymi
Esim. Raija Pellin ja Miettisen kirja: Harhaanjohtajat, vahvassa uskossa, kirjaan on kerätty dokumenttiaineistoa helluntailaisten uskonnon harjoittamisesta.
- Anonyymi
Elokuvassa Maa on syntinen laulu, siinä on todellisia kohtauksia eräästä Pohjois-Suomessa vaikuttaneesta uskonlahkosta.
- Anonyymi
Monella uudestikastajalla on löyhä moraali ja vankilatausta.
- Anonyymi
Puhut varmaan omasta kokemuksesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut varmaan omasta kokemuksesta?
"hartaat uskovaiset kristityt sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki "
Se johtui siitä, että helluntailaiset eivät tuoksuneet viinalle, kuten kunnon luterilaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"hartaat uskovaiset kristityt sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki "
Se johtui siitä, että helluntailaiset eivät tuoksuneet viinalle, kuten kunnon luterilaiset.Joo, helluntailaiset tuoksui kaljalle
- Anonyymi
Pahinta se etteivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, helluntailaiset tuoksui kaljalle
Ai sinäkö juopottelit jo 20-luvulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahinta se etteivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi
Joo se on suuri harhat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se johtui siitä, että helluntailaiset eivät tuoksuneet viinalle, kuten kunnon luterilaiset.Olseni taisi haista vielä pahemmalle.
Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]
- Anonyymi
Kyykäärmeen sikiöistä oli kyse, miten olivat lakihenkisiä ja tutkiskelivat Toorasta mistä rikkeestä voi ihmisen tappaa.
Se kyykäärmeiden tyyli uskossa.
Tai ainakin kannattavat sellaista.- Anonyymi
Lahkolaiset oli väärämielisiä, ne vääristeli Tooraa. Niinhän ne lahkolaiset tekee nytkin. Vääristelee Raamattua sen kun kerkiävät.
Jeesus opetti oikein, siksi häntä vihattiin.
- Anonyymi
Ei Jeesus lasiin sylkäissyt.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:
Joh. 2:10
Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti. - Anonyymi
Lahkolaisissa on alkoholiongelmaisia ja mielenterveysongelmaisia, siksi heille ei saa antaa alkoholia ollenkaan.
- Anonyymi
Hurmahenki voi Jeesusta, mutta mora on taskussa. Huono yhdistelmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmahenki voi Jeesusta, mutta mora on taskussa. Huono yhdistelmä.
Saatana kun tuli maailmaan, niin hän otti Jeesus-nimen käyttöönsä. Siksi monet erehtyy kun kuuntelee niitä "jeesustelijoita" ja luulee, että he ovat niitä oikeita kristittyjä.
Jeesus: "Sillä monta tulee minun nimessäni ja sanovat, minä se olen ja he eksyttävät monta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana kun tuli maailmaan, niin hän otti Jeesus-nimen käyttöönsä. Siksi monet erehtyy kun kuuntelee niitä "jeesustelijoita" ja luulee, että he ovat niitä oikeita kristittyjä.
Jeesus: "Sillä monta tulee minun nimessäni ja sanovat, minä se olen ja he eksyttävät monta."Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen
- Anonyymi
Ei fariseukset mitään vääristelleet Toorasta. Sapattirikkomuksista piti tappaa ihminen sekä monista muista rikkomuksista. Fariseukset opettivat juuri siten kuten kirjoitettu on. He eivät vain tajunneet että Toorassa oli ennustettu aika jolloin laki lakkaa ja mihin asti on profetiat. He pitivät kiinni Tooran opetuksista, vaikka Jeesus opetti, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.
Nykypäivän kyykäärmeen sikiöt eivät tätä ymmärrä ja ovat vihaavia, heraajia ja kannattavat yhtä tappamista, viattomien tappamista asioiden edistämiseksi.- Anonyymi
Fariseukset vääristeli Tooraa.
Jeesus opetti oikein ja siksi he vihasivat Jeesusta, joka Juutalaisen uskonnon ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan. Korkein auktoriteetti Juutalaisen uskonnon ja Tooran tulkinnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fariseukset vääristeli Tooraa.
Jeesus opetti oikein ja siksi he vihasivat Jeesusta, joka Juutalaisen uskonnon ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan. Korkein auktoriteetti Juutalaisen uskonnon ja Tooran tulkinnassa.Fariseukset oli lahkolaisia, kuten nykyisin ovat kirkosta eronneet lahkolaiset, Jehovat,Mormonit, Hellarit ja Advarit. Ne vääristeli totuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fariseukset oli lahkolaisia, kuten nykyisin ovat kirkosta eronneet lahkolaiset, Jehovat,Mormonit, Hellarit ja Advarit. Ne vääristeli totuutta.
Kirjoittaa fariseus.
- Anonyymi
Gal.5:20 sanoo, että lahkolaisilla on kovat seksihimot
"sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset....ERISEURAT, LAHKOT, eivät peri Jumalan valtakuntaa" - Anonyymi
Jenkkilahkot eivät ole mitään Nasaretin lahkoja.
Aikaerokin on 1900-vuotta ja maantieteellinen etäisyyn on melkoinen. - Anonyymi
Fariseukset eivät nimenomaan eivät ottaneet vastaan sitä miten ei enää uudessa liitossa luettu Toorasta, miten sapattirikkomuksesta tuli tappaa, vaan että laki ja profeetat olivat Johannekseen asti ja siitä alkoi kehkeytyä uusi liitto, joka ei ollut vain juutalaisten lakiliitto, vaan koko maailman ihmiset saattoivat tulla Jumalan luo Hengessä, pelastua sen kautta taivasten valtakuntaan ja kokea elävän Jumalan yhteyden. Sitä sen ajan fariseukset vastustivat siihen asti että halusivat tappaa Jeesuksen sapattirikkomuksista ja nykyajan fariseukset vastustavat sitä herjaamalla ja nojautumalla yhtä vanhan liiton opetukseen, vaikka ne ovat julmia ja tähän aikaan sopimattomia.
- Anonyymi
Jeesus oli Rabbi, eikä heitä sapatinsäännöt edes koskeneet.
JJoh. 1:49
Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"eesus oli Rabbi, jota sapatinsäännöt eivät edes koskeneet.
Matt. 12:5
Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?
- Anonyymi
Paavalista sanottiin: hän on nasaretilaisen lahkon päämies.
- Anonyymi
Jenkkilahkot eivät ole mitään nasaretinlahkoja, vaan Gal.5:20 tarkoittamia lahkoja
"sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset..ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot eivät ole mitään nasaretinlahkoja, vaan Gal.5:20 tarkoittamia lahkoja
"sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset..ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaaParhamikin vietiin vankilaan sodomiasta nuoren JuutalaispojanJ.J.Jourdanin kanssa.
- Anonyymi
Johannes oli puheissaan Jeesuksen kaltainen. Ainoa, mitä hän rankasti nuhteli, olivat fariseukset, jotka kyllä olivat ulkonaisesti hyviä, mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.
- Anonyymi
Fariseukset olivat lakihenkisiä syyttäjiä ja muiden arvostelijoita, jotka eivät ottaneet vastaan Jeesusta eikä Pyhää Henkeä.
Aivan kuten tänä päivänä.- Anonyymi
Fariseukset olivat sen ajan lahkolaisia, helluntailaisia ja muita vastaavia lahkolaisia, jotka julistivat itse itsensä uskovaisiksi. Siksi heiltä oli taivas suljettu.
Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia millään uskovien kasteilla, vaan kirosi heidät käärmeitten sikiöiksi, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskaste.
Jenkkilahkot eivät tunnusta, etttä kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.
- Anonyymi
Matt. 3:6
He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.- Anonyymi
Oletko koskaan kuullut, että Jehovantodistaja, Mormoni, Hellari, Advari tunnustaisi syntejään ennen kastetta?
Kyllä he puhuvat uskovaisten eli vanhurskaitten kasteesta, ei syntisten kasteesta yhtään mitään mainintaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut, että Jehovantodistaja, Mormoni, Hellari, Advari tunnustaisi syntejään ennen kastetta?
Kyllä he puhuvat uskovaisten eli vanhurskaitten kasteesta, ei syntisten kasteesta yhtään mitään mainintaa.Eivätkä he tunnusta edes perisynnin olemassaoloa, että kaikki ihmiset ovat syntisiä heti Aadamin sukuun sikiämisestä alkaen, kuten sana sanoo.
- Anonyymi
helluntailaisuus on paha henkivalta ja heresia, pitää kiertää kaukaa ne teltat ja temppelit
- Anonyymi
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen herra
Entäs se KOLMAS vesitippa, jona pappi pudottaa vauvan otsalle?
Onko se KOLMAS KASTE? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs se KOLMAS vesitippa, jona pappi pudottaa vauvan otsalle?
Onko se KOLMAS KASTE?Hellari taas asialla
- Anonyymi
Anabaptistiset uskonlahkot ovat vaatineet ennen uutta anabaptistista lahkokastettaan kristityn lukemaan ääneen kirous lapsena saamastaan kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (Matt.28:18-20)
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Jenkkilahkot eivät hyväksy eikä tunnusta Kolmiyhteistä Jumalaa.- Anonyymi
Kuinka katolinen kirkko perustelee sen, että se on murhannut miljoonia ihmisiä pelkkien opillisten erimielisyyksien vuoksi? Ei Jeesus käskenyt ketään murhaamaan ketään mistään syystä. Ei Jumalan seurakunta murhaa ketään mistään syystä. Ei Raamattu kehota ketään murhaamaan opillisten erimielisyyksien takia. Keneltä katolinen kirkko on saanut käskyn murhata? Saatanalta varmaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka katolinen kirkko perustelee sen, että se on murhannut miljoonia ihmisiä pelkkien opillisten erimielisyyksien vuoksi? Ei Jeesus käskenyt ketään murhaamaan ketään mistään syystä. Ei Jumalan seurakunta murhaa ketään mistään syystä. Ei Raamattu kehota ketään murhaamaan opillisten erimielisyyksien takia. Keneltä katolinen kirkko on saanut käskyn murhata? Saatanalta varmaan.
Tuo katolilaisten ja luterilaisten kirkkojen suorittamat murhat kuuluvat varmaan siihen kasteen armoon. Sen turvissa saa tehdä mitä tahansa.
Tuossa kaunis kuvaus rippikoululaisista:
"Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Heidän puheensa ovat pelkkää kiroilua ja haistatteluja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo katolilaisten ja luterilaisten kirkkojen suorittamat murhat kuuluvat varmaan siihen kasteen armoon. Sen turvissa saa tehdä mitä tahansa.
Tuossa kaunis kuvaus rippikoululaisista:
"Jaak. 2:7
Heidän puheensa ovat pelkkää kiroilua ja haistatteluja.Joo fifteen-leiriläiset kiroilee
Kai sen armon varassa ukastaat täällä rienaa uskovia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo fifteen-leiriläiset kiroilee
Kai sen armon varassa ukastaat täällä rienaa uskoviaSielläkö sinä opit kiroilemaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sielläkö sinä opit kiroilemaan?
Kyllä, siellä minua opetettiin kiroilemaan ja vihaamaan luterilaisia
- Anonyymi
Kenelle hän sanansa osoitti?
”Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?”
Matteus 3:7 FB38- Anonyymi
Jenkkilahkot on vielä pahempia eksyttäjiä nykyisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot on vielä pahempia eksyttäjiä nykyisin.
Noin kuvittelee eräs kasteenpalvoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin kuvittelee eräs kasteenpalvoja!
Siinä eräs uudestikasteenpalvoja
- Anonyymi
Seinäjoella helluntaiveljet tuli ylistyskokouksesta ja menivät paikalliseen karaokebaariin jatkamaan ylistystään.
Ei aikaakaan kun koko kaupunki tuli herätyksen tilaan.
Pistoolit paukkui ja piipaa-autot meni edestakaisin.- Anonyymi
Häiritsikö se noin kovasti luterilaisia kun ihmisiä tuli uskoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häiritsikö se noin kovasti luterilaisia kun ihmisiä tuli uskoon?
Ei vaan se häiritsee hellareita
- Anonyymi
Helluntailaiset on harhaoppiseen lahkouskoonsa oma järkeilynsä perusteella käännytettyjä ja houkuteltuja.
Te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!- Anonyymi
Mitä meinaat sanoa kun sinulta lopputilillä kysytään mm, miksi valehtelit niin paljon helluntaista?
Näytätkö kummilusikkaa vai aanelosta!?
- Anonyymi
Kyykäärmeem sikiöt olivat nimenomaan juutalaisia lainoppineita.
Ei heitä voi edes verrata pakanoihin.
Eivät pakanauskovat ketääm tapa sapatista.
Muutoin voivat kyllä tappamista kannattaa. Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
😊😊😊😊😊- Anonyymi
Idolisi Putin on etsintäkuulutettu kansanmurhasta ja odottaa viemistä Haagin sotarikostuomioistuimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idolisi Putin on etsintäkuulutettu kansanmurhasta ja odottaa viemistä Haagin sotarikostuomioistuimeen.
Gal. 6:7
Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
- Anonyymi
Eihän Raamutussa kritisoida pakanauskovia, vaan ainostaan juutalaisia.
Harhaoppinem vain kuvittelee, että kyykäärmeen sikiöt ovat muita kuin juutalaisia lainkiivailijoita.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma112568Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne292441Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv612309Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.782186Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k681824PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist61740Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941727Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel841654- 1321605
- 1051282