Tikkurin kävelykadusta kyse,

Anonyymi-ap

kun sitä nyt aletaan uudistaa, laittakaa skuuteille ja pyöräilijöille oma kaista. Vanhemmat ihmiset säikähtää kun vedetään liian läheltä yllättäen ajopelien kanssa.

4

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tikkuraitista on tulossa kunnostuksen jälkeen virallisesti Kävelykatu.

Nyt se on liikennemerkien mukaan yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä.

Koska sinne tulee Kävelykatu liikennemerkki niin silloin ei sinne voida laittaa erikseen pyörätietä. Kävelykatu liikennemerkki kertoo, että siellä on ajoneuvoille max nopeus 20 km/h eli tarvittaessa hiljempaa, sillä vauhti tulee sovittaa jalankulkijoihin. Skuutit, sähköskootterit, polkupyörät ovat ajoneuvoja ja niillä ajavilla pitäisi antaa jalankulkijoille esteetön kulku.

Asematie on ollut ollut yli 2 vuotta kävelykatu Tikkurin edessä ja kaupungintalon edessä yli 1,5 vuotta ja miten siellä liikenne menee jalankulkijoiden ehdolla?

Vaikka siellä on tontille ja huoltoajo sallittu niin silti ajoneuvot, myös ne autoilijat ovat velvollisia antamaan ajamaan jalankulkijoille esteettömän kulun, kuten myös sähköskootteristit, skuuttaajat ja pyöräilijät.

Siellä on myös läpiajoliikennettä.

Kävelykadulla on pysäköinti kielletty, mutta niin vaan monet vieläkin pysäköi.

Vieläkin siellä monet autoilijat ovat sitä mieltä, että en saa kävellä kävelykadulla (entisellä ajoradalla) Tikkurin edessä. Siellä kuitenkin kävelen ja tulen kävelemään!

Tikkurin edessä on kävelykatu koko leveydeltä seinästä seinään. Kirkon ja kaupungintalon kävelykatu koko levydeltä Kirkon puoleisista seinistä aina kaupungintalon tontin reunalle.

Jalankulkijat, vallatkaa jo koko Asematien kävelykatu koko leveydeltä itsellenne!

Olen samaa mieltä, että Tikkuraitti tulee kunnostuksen jälkeen, kuten nyt, olemaan jalankulkijoille vaarallinen. Siellä ajetaan nytkin pyörillä, skuuteilla ja sähköskoottereille pääasiassa lähes maksimivauhtia.

Edellä mainitut ovat ajoneuvoja ja niillä liikkuvilla tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila tiellä! Ei sellaista näe!

• Anonyymi

Eilen tikkurin viereen oli pysäköity henkilöauto ja kukaan ei kävele siellä, kaikki kävelee kävelykadun vierustoja pitkin jopa polkupyöräilijät tunkee sinne, miksi?

• Anonyymi

Samaa olen huomannut tämän parin vuoden aikana eli Tikkurin puolella oleva entinen yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä, siellä lähes jokainen kävelykadulla kulkeva kävelee ja ajaa pyörällä, skuutilla tai isoilla sähköskoottereilla. Miksi?

Niin edellä mainitut ajoneuvot kuin jalankulkijat pujottelevat siellä päästäkseen eteenpäin tai toisten ohi. Edellä mainituilla ajoneuvoilla ajavat soittavat kelloja, jotta pääsevät jalankulkijoista ohi. Kellojen soitto on turhaa, koska ajoneuvon tulee antaa jalankulkijalle esteetön kulku kävelykadulla eli meinaa sitä, että jalankulkijan ei tarvitse yhtään väistää ajoneuvoja.

Miksi pitää kävellä ja ajaa "pitkin" seiniä, kun on kymmeniä metrejä vapaata tilaa entisellä ajoradalla tai kadun toisella puolella oleva entisellä yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä (Asematie 1)?

Samaa olen havainnut myös siinä kirkon ja kaupungintalon välillä eli ns kevytliikenne kulkee reunoilla, vaikka siinä on koko leveydeltä kävelykatua, myös se asfaltoitu osuus.

Eikö suomalaiset yleensä halua pitää kunnon välejä toisiinsa?

Itse kävelen keskellä kävelykatua ja pidän kävelylinjani, vaikka monesti joku mamu autollaan on sitä mieltä, että en saa kävellä ajoradalla! Mutta minä kävelenkin kävelykadulla!

• Anonyymi

Hyvä ja näin teen minäkin, jospa muutkin ihmiset alkaisi toimia samoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3017
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2617
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1473
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1241
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      893
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      806
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      28
      656
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe