Tikkurin kävelykadusta kyse,

Anonyymi-ap

kun sitä nyt aletaan uudistaa, laittakaa skuuteille ja pyöräilijöille oma kaista. Vanhemmat ihmiset säikähtää kun vedetään liian läheltä yllättäen ajopelien kanssa.

4

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tikkuraitista on tulossa kunnostuksen jälkeen virallisesti Kävelykatu.

Nyt se on liikennemerkien mukaan yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä.

Koska sinne tulee Kävelykatu liikennemerkki niin silloin ei sinne voida laittaa erikseen pyörätietä. Kävelykatu liikennemerkki kertoo, että siellä on ajoneuvoille max nopeus 20 km/h eli tarvittaessa hiljempaa, sillä vauhti tulee sovittaa jalankulkijoihin. Skuutit, sähköskootterit, polkupyörät ovat ajoneuvoja ja niillä ajavilla pitäisi antaa jalankulkijoille esteetön kulku.

Asematie on ollut ollut yli 2 vuotta kävelykatu Tikkurin edessä ja kaupungintalon edessä yli 1,5 vuotta ja miten siellä liikenne menee jalankulkijoiden ehdolla?

Vaikka siellä on tontille ja huoltoajo sallittu niin silti ajoneuvot, myös ne autoilijat ovat velvollisia antamaan ajamaan jalankulkijoille esteettömän kulun, kuten myös sähköskootteristit, skuuttaajat ja pyöräilijät.

Siellä on myös läpiajoliikennettä.

Kävelykadulla on pysäköinti kielletty, mutta niin vaan monet vieläkin pysäköi.

Vieläkin siellä monet autoilijat ovat sitä mieltä, että en saa kävellä kävelykadulla (entisellä ajoradalla) Tikkurin edessä. Siellä kuitenkin kävelen ja tulen kävelemään!

Tikkurin edessä on kävelykatu koko leveydeltä seinästä seinään. Kirkon ja kaupungintalon kävelykatu koko levydeltä Kirkon puoleisista seinistä aina kaupungintalon tontin reunalle.

Jalankulkijat, vallatkaa jo koko Asematien kävelykatu koko leveydeltä itsellenne!

Olen samaa mieltä, että Tikkuraitti tulee kunnostuksen jälkeen, kuten nyt, olemaan jalankulkijoille vaarallinen. Siellä ajetaan nytkin pyörillä, skuuteilla ja sähköskoottereille pääasiassa lähes maksimivauhtia.

Edellä mainitut ovat ajoneuvoja ja niillä liikkuvilla tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila tiellä! Ei sellaista näe!

• Anonyymi

Eilen tikkurin viereen oli pysäköity henkilöauto ja kukaan ei kävele siellä, kaikki kävelee kävelykadun vierustoja pitkin jopa polkupyöräilijät tunkee sinne, miksi?

• Anonyymi

Samaa olen huomannut tämän parin vuoden aikana eli Tikkurin puolella oleva entinen yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä, siellä lähes jokainen kävelykadulla kulkeva kävelee ja ajaa pyörällä, skuutilla tai isoilla sähköskoottereilla. Miksi?

Niin edellä mainitut ajoneuvot kuin jalankulkijat pujottelevat siellä päästäkseen eteenpäin tai toisten ohi. Edellä mainituilla ajoneuvoilla ajavat soittavat kelloja, jotta pääsevät jalankulkijoista ohi. Kellojen soitto on turhaa, koska ajoneuvon tulee antaa jalankulkijalle esteetön kulku kävelykadulla eli meinaa sitä, että jalankulkijan ei tarvitse yhtään väistää ajoneuvoja.

Miksi pitää kävellä ja ajaa "pitkin" seiniä, kun on kymmeniä metrejä vapaata tilaa entisellä ajoradalla tai kadun toisella puolella oleva entisellä yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä (Asematie 1)?

Samaa olen havainnut myös siinä kirkon ja kaupungintalon välillä eli ns kevytliikenne kulkee reunoilla, vaikka siinä on koko leveydeltä kävelykatua, myös se asfaltoitu osuus.

Eikö suomalaiset yleensä halua pitää kunnon välejä toisiinsa?

Itse kävelen keskellä kävelykatua ja pidän kävelylinjani, vaikka monesti joku mamu autollaan on sitä mieltä, että en saa kävellä ajoradalla! Mutta minä kävelenkin kävelykadulla!

• Anonyymi

Hyvä ja näin teen minäkin, jospa muutkin ihmiset alkaisi toimia samoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      87
      7923
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4708
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4331
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      44
      2536
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      92
      1381
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      36
      1209
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      40
      1197
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1140
    9. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      63
      1070
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      166
      1060
    Aihe