Martikainen ei saanut 3,5 v

Tanetane

Martikainen ei saanut oikeudessa 3 vuoden 6 kuukauden tuomiota kuten täällä selitetään. Martikainen sai seitsemän vuoden vankeuden, josta istui ensikertalaisena puolet. Ja toisekseen Martikaisen saama tuomio ei ollut kova, mutta ei puolestaan pienikään, vaan aivan sopiva tekoon nähden. Tällaisista teoista saa 17-vuotiaat teinit juuri Martikaisen kaltaiset tuomiot. Tämä Martikaisen tapaus nyt vain on poikkeuksellisen pitkään julkisuudessa sen takia, että 1.) uhri oli hyvin kaunis ja 2.) Lappalaiset rahastavat minkä kerkeävät lehtijutuillaan.

17

2646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimerkki.

      jos pystyt, kuinka lappalaiset rahastavat

      • Tanetane

        Eihän Martikaiset ilmaiseksi haastatteluja anna lehdille. Mikähän motivaatio on antaa haastatteluja Alibille, seiskalle, Oholle, Iltasanomille.... tuskin he surutyötäkään tekevät.


      • Käkenä
        Tanetane kirjoitti:

        Eihän Martikaiset ilmaiseksi haastatteluja anna lehdille. Mikähän motivaatio on antaa haastatteluja Alibille, seiskalle, Oholle, Iltasanomille.... tuskin he surutyötäkään tekevät.

        Oton vanhemmat varmasti tekvät omallalaillaan surutyötä, kukaan vanhempi ei toivo lapselleen tuollaista.


      • Älä osu tielle
        Käkenä kirjoitti:

        Oton vanhemmat varmasti tekvät omallalaillaan surutyötä, kukaan vanhempi ei toivo lapselleen tuollaista.

        voi osua sinuunkin.


      • vastaus
        Älä osu tielle kirjoitti:

        voi osua sinuunkin.

        Jos joku ei ole sulle mieliksi, silloin alkaa uhoominen.Hullu mikä hullu. Taitaa olla niin että sun kaltaiset saa varoa mitä eteen tulee! Kiitti luuseri, uhoit sitten naiselle-äitikin olen,joten voin arvata miltä tuntuu kun oma lapsi tekee niinkuin Otto tai että kuinka karmeaa on menettää lapsi noin kauhealla tavalla.


      • Käkenä
        vastaus kirjoitti:

        Jos joku ei ole sulle mieliksi, silloin alkaa uhoominen.Hullu mikä hullu. Taitaa olla niin että sun kaltaiset saa varoa mitä eteen tulee! Kiitti luuseri, uhoit sitten naiselle-äitikin olen,joten voin arvata miltä tuntuu kun oma lapsi tekee niinkuin Otto tai että kuinka karmeaa on menettää lapsi noin kauhealla tavalla.

        Mikä oli niin kamalaa, kun kirjoitin että kaiketi Oton vanhemmat surevat, että poikansa elämä meni noin?!! Sehän on selvä, ettei tuollaista lapselleen toivo.Sä et kykene ajattelemaan näköjään.


      • 846768
        Älä osu tielle kirjoitti:

        voi osua sinuunkin.

        otto pistäs sulle napin otsaan. menis ihan oikeeseen osoitteeseen


    • otto otto ja muut

      Mutta ei kai kaunistakaan lasta saa tappaa tai kiduttaa!!! Jo kansainväliset ihmisoikeussopimukset
      kieltävät IHMISEN kiduttamisen (laissa tyttöäkin on käsiteltävä ihmisenä), tappamisen ja raiskaamisen. Nämä säädökset koskevat myös suomalaista oikeuskäytäntöä. Jostain syystä Suomessa vain ei uskalleta naisen/lapsen/tytön taposta tms. pistää tekijää kiikkiin. Meillä on vielä tuomareitten koulutus sellaisella takapajuisella tasolla, että kaikki seksuaalirikokset tai toiseen sukupuoleen kohdistuvat teot käsitetään edelleen eräänlaisina intohimorikoksena jolloin uhri on syyllinen tekijän käyttäytymiseen. Näissä jutuissa toteutuu sama kuvio kuin eräissä maissa ns. kunniamurhissa. Teot eivät ole varsinaisesti yhteisöjen suosittelemia mutta oikeusjärjestelmä hyväksyy ne mitätöimällä teon lieväksi tai peräti oikeutetuksi. Uskon kuitenkin, että Suomi tulee kieltämään kaikki seksuaalirikokset kunhan kansainvälinen painostus siihen vielä yltyy.

      • Kakkela

        Eiköhän se ole juuri päinvastoin että suomalainen oikeusjärjestelmä hyysää henkirikoksen tehneitä naisia. Mies joka tappaa vaikka lapsensa saa koko suomen vihat niskaansa ja elinkautisen. Nainen kun tappaa lapsensa hän saa vuosituomion ja tukun sympatiaa kun hänellä oli niin paljon paineita ja hän on pohjimmiltaan kunnon äiti ym. sontaa.


    • aivosi on

      pahasti soseutuneet, vai oli tuomio tekoon nähden sopiva? Mistähän tänne aina pukkaa tuollaisia murhia ihannoivia tyyppejä???

      Eveliinan murha oli hirveä, harkitusti Otto seurasi uhriaan ja murhasi tämän erittäin raa,asti. Ja tästä teosta pääsi vapauteen aivan kuin ei olisi edes rikosta tehnyt.

      Sinun mielestäsi vielä tuomio oli sopiva.....pöyristyttävää väkivallan ihannointia.

      • Tanetane

        Voi että sinun lapsukaisen kanssa. Muista, että minä en tuomioita anna, vaan oikeuslaitos. Ja oikeuslaitos antaa juuri tuollaisia tuomioita tämänkaltaisista teoista. Mitään väkivaltaa en ole koskaan ihannoinut, mutta en myöskään ihannoi asióiden liioittelu kuten sinä teet vaikkapa lauseessasi

        "harkitusti Otto seurasi uhriaan ja murhasi tämän erittäin raa,asti. Ja tästä teosta pääsi vapauteen aivan kuin ei olisi edes rikosta tehnyt."

        Vain ja ainoastaan Martikainen tietää miten harkittu teko oli ja miten kauan hän seurasi uhriaan vai seurasiko ollenkaan. Kaikki tuo sinun kertoma on täyttä paska olettamusta joka tulee sun mielikuvituksesta, eli puhu faktaa.


      • kyseisen
        Tanetane kirjoitti:

        Voi että sinun lapsukaisen kanssa. Muista, että minä en tuomioita anna, vaan oikeuslaitos. Ja oikeuslaitos antaa juuri tuollaisia tuomioita tämänkaltaisista teoista. Mitään väkivaltaa en ole koskaan ihannoinut, mutta en myöskään ihannoi asióiden liioittelu kuten sinä teet vaikkapa lauseessasi

        "harkitusti Otto seurasi uhriaan ja murhasi tämän erittäin raa,asti. Ja tästä teosta pääsi vapauteen aivan kuin ei olisi edes rikosta tehnyt."

        Vain ja ainoastaan Martikainen tietää miten harkittu teko oli ja miten kauan hän seurasi uhriaan vai seurasiko ollenkaan. Kaikki tuo sinun kertoma on täyttä paska olettamusta joka tulee sun mielikuvituksesta, eli puhu faktaa.

        murhan tietoihin ennenkuin puhut liioittelusta. Vaikka oli menossa eri suuntaan Otto lähti seuraamaan Eveliinaa, eli se oli harkittua. Raahasi uhrin pois tieltä ja murhasi erityistä raakuutta osoittaen, eli teki sen harkitusti. Pystyi elämään normaalisti järkyttävästä teostaan huolimatta, mikä osoittaa kylmäpäistä rikollisen harkintaa. Sai rikoksestaan asianajajan avustuksella todella pienen tuomion.

        Tässähän ei ole mitenkään edes mahdollista liioitella. Et vain itse tajua sanaa.......


      • Tanetane
        kyseisen kirjoitti:

        murhan tietoihin ennenkuin puhut liioittelusta. Vaikka oli menossa eri suuntaan Otto lähti seuraamaan Eveliinaa, eli se oli harkittua. Raahasi uhrin pois tieltä ja murhasi erityistä raakuutta osoittaen, eli teki sen harkitusti. Pystyi elämään normaalisti järkyttävästä teostaan huolimatta, mikä osoittaa kylmäpäistä rikollisen harkintaa. Sai rikoksestaan asianajajan avustuksella todella pienen tuomion.

        Tässähän ei ole mitenkään edes mahdollista liioitella. Et vain itse tajua sanaa.......

        Niin ja taas sinä liioittelet asioita. Ei Martikainen seurannut Lappalaista. Hän kääntyi ja lähti jahtaamaan häntä ja otti hänet kiinni. Tottakai medialehdet haluaa paisutella juttua ikäänkuin Martikainen olisi lymyillyt piilossa uhriaan väijyen ja seurannut hänen mukanaan. Ja se, että pysyikö Martikainen elämään normaalia elämää teon jälkeen ei tiedä kukaan. Voihan olla täysin mahdollista, että Martikaisen oma elämä oli yhtä helvettiä teon jälkeen pidätykseen asti. Se, että jatkaa kouluaan ei kerro mitään todellisista tunnetiloista. Ja mitä murhaan tulee, usko jo että se oli tappo ja hyvä niin.


      • pöljä...
        Tanetane kirjoitti:

        Niin ja taas sinä liioittelet asioita. Ei Martikainen seurannut Lappalaista. Hän kääntyi ja lähti jahtaamaan häntä ja otti hänet kiinni. Tottakai medialehdet haluaa paisutella juttua ikäänkuin Martikainen olisi lymyillyt piilossa uhriaan väijyen ja seurannut hänen mukanaan. Ja se, että pysyikö Martikainen elämään normaalia elämää teon jälkeen ei tiedä kukaan. Voihan olla täysin mahdollista, että Martikaisen oma elämä oli yhtä helvettiä teon jälkeen pidätykseen asti. Se, että jatkaa kouluaan ei kerro mitään todellisista tunnetiloista. Ja mitä murhaan tulee, usko jo että se oli tappo ja hyvä niin.

        "Hän kääntyi ja lähti jahtaamaan häntä"....Tuossahan sinä pöljä itse kirjoitit samaa. Eli Otto lähti seuraamaan. Ja missään yhteydessä ei viestissäni puhuttu lymyilemisestä, niin et älä ala liioittelemaan.

        "Voihan olla täysin mahdollista, että Martikaisen oma elämä oli yhtä helvettiä teon jälkeen pidätykseen asti." Tuokin teksti on sinulta liioittelua. Ei Oton elämä ollut helvettiä pidätykseen asti. Hänhän eli ihan normaalisti siihen asti, hänestä ei kukaan huomannut mitään. Elikkäs vain todellinen rikollinen mieli voi tehdä hirveän rikoksen ja elää sen jälkeen kuin ei mitään olisi tapahtunut.

        Ja mitä tulee sinun kommenttiisi "se oli tappo"..höpöhöpö. Raaka harkittu murha se oli ja piste.


      • Tanetane
        pöljä... kirjoitti:

        "Hän kääntyi ja lähti jahtaamaan häntä"....Tuossahan sinä pöljä itse kirjoitit samaa. Eli Otto lähti seuraamaan. Ja missään yhteydessä ei viestissäni puhuttu lymyilemisestä, niin et älä ala liioittelemaan.

        "Voihan olla täysin mahdollista, että Martikaisen oma elämä oli yhtä helvettiä teon jälkeen pidätykseen asti." Tuokin teksti on sinulta liioittelua. Ei Oton elämä ollut helvettiä pidätykseen asti. Hänhän eli ihan normaalisti siihen asti, hänestä ei kukaan huomannut mitään. Elikkäs vain todellinen rikollinen mieli voi tehdä hirveän rikoksen ja elää sen jälkeen kuin ei mitään olisi tapahtunut.

        Ja mitä tulee sinun kommenttiisi "se oli tappo"..höpöhöpö. Raaka harkittu murha se oli ja piste.

        Kylläpä olet tosi taitava ja fiksu kun pitää copypastettaa mun argumentteja ja yrittää väen väkisin kumota niitä. Mietitkö kenties koko viime yön mitä kirjoitat? Taidat olla vähän besser-wisser tyyppiä eli minä tiedän vähän enemmän kuin sinä vaikka todellisuudessa en tiedä mitään. Miksi muuten oikeuslaitos katsoi teon tapoksi? Minäpä kerron sen sinulle lapsi...sen takia kun murhan tunnusmerkit eivät täyttyneet muualla kuin tyhjässä pienessä päässäsi. Seurasiko Martikainen kenties kilometrin vai peräti 10 km ? Se oli pelkkä nopea takaa-ajo, ei seuraaminen. Ja muut eivät nähneet Martikaisessa mitään kummaa teon jälkeen. Eiväthän ne Martikaisen mieltä ja ajatuksia voi nähdäkään. Et edes sinä vaikka vajaamielisenä luuletkin ehkä kykeneväsi lukemaan ihmisten ajatukset.


    • TKA

      Suomi on liittynyt valtiosopimuksella Nurnbergin tribunaalin pohjalla syntyneeseen ihmisoikeussopimukseen, mutta ei ole pitänyt erityistä kiirettä sen toteuttamiseksi lainsäädännössä. Oikeuslaitos taas noudattaa vain ja ainoastaan kirjsoitettuja lakea. Ero tulee esiin etenkin vanhusten kohtelussa käänteisenä syrjimisenä, mutta myös rikosoikeudessa kuten Britanniassakin. Erityisenä ongelmna ovat ikärajat. Otto Martikainen surmasi alaikäisenä alaikäisen naisen joka oli myös ensikertalainen kuolemaan. Olisiko hän ollut ihmisenä oikeutettu elämään? Entä saiko hän tasavertaisen kohtelun oikeudenkäynnissä, julkisuudessa ja nyt mediassa? Suomen pitäisi Britannian tapaan korjata lakejaan lähemmäs nykyaikaa. Onhan äänioikeuttakin muutettu, miksei myös kansalaisvastuuta ja uhrin oikeuksia saada syytetyn ja tuomitun tasolle?

      • mennyt niin,että Otto kohtasi Eveliinan tiellä?Hän oli hormoonien vaikutuksen alaisena..ääh.. ei tästä enää jaksa jauhaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe