on maailma mennyt, kun kououhin otetaaan kirja, joka romuttaa kristinuskon perustan, https://keskustelu.suomi24.fi/t/19025931/jumalan-synty-tietoteos-seinajoen-koululaisille-
Näin pimeäksi
17
141
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kyllä, aivan totta! Pimeys on ottanut vallan... mutta ei niin kuin ehkä ajattelet. Tämä on sitä ikiaikaista, samettista pimeyttä, joka peittää silmät ja korvat, jotta mikään historian valo ei häiritsisi mukavaa varmuutta.
Ja nyt, pahus vieköön, joku tuo kouluun kirjan Jumalan synty, joka tekee sen anteeksiantamattoman rikoksen: avaa ikkunan. Tiedättehän, sen läpinäkyvän aukon, josta valo tulee sisään ja saa huoneen näyttämään... no, vähemmän mystiseltä ja paljon pölyisemmältä.
Tieto on tuskaa. Mutta vain niille, jotka eivät halua nähdä. Muut näkevät siinä kirkastusta. Ja ehkä juuri siksi tämä ”pimeys” on niin vaarassa: kun valo kerran pääsee sisään, sitä on kovin vaikea sammuttaa.
Eikä kyse ole kristinuskon perustan ”romuttamisesta” sen enempää kuin historian opetus romuttaa muinaisegyptiläisten uskoa Ra-aurinkojumalaan. Jos totuus kaatuu yhdestä kirjasta, ehkä ongelma ei ollut kirjassa vaan perustuksissa.
Mutta toki, jos joku haluaa pysyä pimeässä, hänellä on siihen täysi oikeus. Me muut vain jatkamme valon kantamista... anteeksi, siis sitä ”maailman pimentämistä" 😄 - AnonyymiUUSI
Kirjan tekijällä ei ole edes alkeet tiedossa. Jos olisi, niin ei hän kirjoittaisi "Jumalan synnystä", koska Jumala on. (Ei alkua, ei loppua.)
- AnonyymiUUSI
Jos Jumala on, niin tuskin hän on se iltahämärässä hiippaileva puutarhakaveri, joka kurkkii pensaiden takaa ja kysyy: ”Missä te oikein olette?”
Ehkä hän on enemmänkin se tyyppi, joka tietää jo vastauksen, eikä tarvitse iltakävelyä päästäkseen perille.
- AnonyymiUUSI
Ihmiskunnan ja maailman pitää mennä niinkuin menee. En enää välitä ottaa stressiä asioista. En voi muuttaa maailmaa.
Monista asioista voisin ottaa stressiä ja aloittaa pitkän saarnan.
- Stubb. Stubb. Ja Stubb. Kele mieheksi. Manipuloi vähäjärkistä Trumpia ja saa vielä aikaseksi sen odotetun ydinsodan.
- Mikkelin rivitalon asukkaat, joilta viedään kodit ulkomaan tunkeutujien hyväksi...
- Medioiden alatyylisyys, pelkkää roskaa...
- Yhteiskunnan päättäjien alatyylisyys.
Mitä se hyödyttäisi? Pienet yksilöt voivat muuttaa ehkä omaa pientä piiriään, mutta suurissa asioissa: turha vaiva.
Jumalattomat elävät omalla tavallaan.
Jumalan omat omallaan.
Huitaisen kädellä maailmalle ja elän omaa elämääni.
Ja lopulta onnellinen kuolo korjaa. - AnonyymiUUSI
Ilm.13:8 Ja kaikki, jotka maassa asuvat, kumarsivat häntä, joiden nimet ei ole kirjoitetut Karitsan elämän kirjassa, joka maailman alusta tapettu on. Biblia (1776) Ilm.17:8. Ilm.20:12. Ilm.20:15. Ilm.21:27.
- AnonyymiUUSI
Ps.9:12 Veisatkaat Herralle, joka Zionissa asuu: julistakaat kansoissa hänen tekonsa. Biblia (1776) Ps.74:2.
- AnonyymiUUSI
1Kun.8:27 Luuletkos Jumalan maan päällä asuvan? Katso, taivaat ja taivasten taivaat ei voi sinua käsittää: kuinka siis tämä huone, jonka minä rakensin, sen tekis? Biblia (1776) Ap.t.7:48. Ap.t.17:24.
- AnonyymiUUSI
Jumalan olemassaolosta voi kiistellä ihminen, joka ei ole kohdannut Häntä.
Mutta Jumalan kohdannut ihminen ei mieti, onko Jumala vai eikö Hän ole.
Hän tietää, että Jumala ja Jeesus on Todellinen ja Totuus.
Koska Jumala On Totuus, ja Jeesus on Jumala, se, joka menee
Jeesuksesta ohi, ohittaa Hänet, menee harhaan. Ihmiselle on
taipumusta pyrkiä ohittamaan Jumala, ja varsinkin välttää
Jeesus Kristus. Se on luonnolliselle syntiselle luonnollista.
Olen itse kokenut tämän kun olin uskoon tulon oven kynnyksellä
justiinsa astumassa sisälle Todellisuuteen. Niin puhun omastakin
kokemuksestani. Siksi ymmärrän uskosta osattomia ihmisiä.
Mutta jos joku lukija tahtoo ihan vilpittömästi saada varmuuden siitä,
onko Jumala olemassa vai ei, kokeile rukoilla Häntä. Pyydä Jumalaa
ilmoittamaan itsensä sinulle. Et voi menettää muuta kuin kaiken. Mutta
sitten saat kaiken Häneltä. Ja se kaikki on enemmän ja parempaa kuin
se kaikki, mitä menetit. Kristinusko on siis jonkunlainen paradoksi.
Ja minä en ole menestysteologi, paremminkin menetysteologi.
Matt 10:39 "Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa
elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."
16:25 "Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta
joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."
Kokeile ...
https://www.jumala-kanssamme.se/
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257
Mvh J - K- AnonyymiUUSI
Oletko käynyt taivaassa vai missä kohtasit kasvotusten sen jumalasi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko käynyt taivaassa vai missä kohtasit kasvotusten sen jumalasi?
Jeesuksen ristin juurella kohtasin Jumalan, tai kohta sen jälkeen
kun tunnustin Hänet Herrakseni ja Vapahtajakseni
työkavereilleni. Lue uskoon tulo kertomuksen lopusta
tämä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen ristin juurella kohtasin Jumalan, tai kohta sen jälkeen
kun tunnustin Hänet Herrakseni ja Vapahtajakseni
työkavereilleni. Lue uskoon tulo kertomuksen lopusta
tämä.Et siis kohdannut vaan luulit kohdanneesi. Tylsää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et siis kohdannut vaan luulit kohdanneesi. Tylsää.
En luullut mitään. Sellaista kokemusta ei saa luulemalla eikä kuvittelemalla.
Mutta koska kysyt ja kyseenalaistat (en usko, että uskot vaikka kuinka todistelisin),
voin rehellisesti tunnustaa, että olen myös käynyt paikassa, joka ei ollut
täällä Telluksella. Minut noudettiin sinne. Siellä sain nähdä
Herran Jeesuksen Kristuksen. Mutta tästä kohtaamisestani en tämän enempää.
En siis voi sanoa, etten ole nähnyt Häntä kasvoista kasvoihin.
Jeesus Kristus On.
Mvh J - K - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et siis kohdannut vaan luulit kohdanneesi. Tylsää.
>>>Et siis kohdannut vaan luulit kohdanneesi. Tylsää.<<<
Se kohtaaminen "luuleminen" ei todellakaan ollut tylsää.
Lue se kohtaaminen tekstin lopussa, kuinka "tylsää" se oli.
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257
Mvh J - K
- AnonyymiUUSI
Miten niin nyt vasta? Muistan hyvin miten koulussa opetettiin Dawinismia jo 1970-luvulla. Silloin jo kouluissa opetettin että Raamattu on satukirja!
- AnonyymiUUSI
Tuo kirja on pelkkää roskaa. Sen sisällön mitätöi yksinkertainen ja rehellinen Raamatun tarkastelu:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19028841/jumalan-sanan-yliluonnollisen-alkuperan-todisteet
Valitettavasti nämä vastaukset eivät paholaisen maailmassa saa samaa julkisuutta. Mutta toisaalta, jos ihmistä kiinnostaa oikeasti totuus, hän lähtee itse sitä selvittämään, eikä tyydy tubettajan "viisauteen". - AnonyymiUUSI
Tyypillinen kiukuttelija, joita tämäkin alue on vääränään. Jumalan olemassaoloon tietämättömien kiukuttelu ei vaikuta yhtään mitään.
- AnonyymiUUSI
Mutta Allahia ei näillä lakeuksilla pilkata!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282547- 1142126
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?981825- 1221819
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91557Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161401157Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891041Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987