En viittaa tässä tieteellisiin tutkimuksiin enkä mihinkään asiantuntijoihin. Nämä todisteet voi jokainen vahvistaa lukemalla Raamatun tarkkaan ja ajatuksella ja tekemällä vertailua niihin asioihin joihin viittaan. Ihmiselle joka on tehnyt ennalta päätöksen, nämä todisteet eivät tietenkään todista mitään. Nämä on tarkoitettu vain niille jotka itse vahvistavat asiat, eivätkä vain luota muiden ihmisten sanaan.
On paljon tutkijoita joiden mukaan Raamattu on epätarkka ja joiden mielestä sitä on muutettu vallanpitäjien ja kirkkojen toiveiden mukaan, niin, että sen teksti ei nykyaikaisessa muodossa vastaa sitä mitä on ennen ollut. Tällä pyritään todistamaan, ettei Raamattu voi olla Jumalan erehtymätöntä ja muuttumatonta sanaa.
Aloitetaan vanhasta testamentistä. Se on hyvin pitkälti Israelin kansan historian kuvausta. Se mikä tässä historiankuvauksessa pistää silmään, on Israelin kansan toistuva epäonnistuminen kuunnella ja uskoa Jumalaa. Jos Raamattua on merkittävästi muokattu, herää kysymys että miksi Raamattu ei korosta israelilaisten erinomaisuutta? Jos Raamatun teksti olisi erilaisten uskonnollisten ja poliittisten tahojen manipuloima, niin sinne ei todellakaan olisi jätetty näiden tahojen epäonnistumisia, varsinkin kun kaikki positiivinen loistaa poissaolollaan.
Israelin epäonnistumisten sarja kulminoituu Uudessa testamentissä jonka juutalaiset yleisesti kiistävät, kun Israel naulitsi ristiin, pakanain kautta, Herransa ja Jumalansa, koko ihmiskunnan synneistä. Emme siis voi käyttää samaa todistetta Uuden testamentin Jumalallisesta alkuperästä, koska tämän lankeemuksen iso osa israelilaisista kiistää.
Tarkastellaan kirkkohistoriaa, koska kirkot ovat ylpeästi omineet Uuden testamentin. Jokainen lukutaitoinen voi ottaa Raamatun kouraan ja tutkia miten ut:n opetukset toteutuvat nykyajan kirkoissa. Jos nyt tarkastellaan vaikkapa kirkkorakennuksia ja virkoja, niin Raamattua lukemalla voidaan huomata, ettei ole mitään perustetta löydettävissä noille. Kirkot ovat toki ottaneet joitain yksittäisiä jakeita oppiensa tueksi, mutta laajempi tarkastelu osoittaa, että kirkot toimivat omien ohjeidensa mukaan tai ovat omaksuneet Raamatusta jotain mikä ei ole nykyajan ihmisille edes suoraan osoitettu. Jokainen voi tehdä vertailua kirkkojen oppien ja Raamatun välillä. Eli kirkot ovat yhtälailla, olleet tottelematta Jumalaa ja hänen sanaansa, mutta ihmeen kautta, Raamattu edelleen osoittaa nämä väärät toimintatavat, uskomukset ja perinteet.
Miten nämä molemmat selittyvät? Miten niin juutalaiset kuin kirkot ovat antaneet Jumalan Sanassa pysyä sellaisten oppien ja totuuksien jotka ovat vastoin heidän omiaan? Itse näen järkevimmäksi selitykseksi Jumalan varjeluksen, siis sen että Jumala on pitänyt sanansa puhtaana läpi vuosituhansien. Epäuskoiset tottakai kiistävät nämä tai yrittävät keksiä muita selityksiä tälle ilmiölle aivan kuten Jeesuksen ylösnousemukselle ja maailman pahuudelle.
Jumalan Sanan yliluonnollisen alkuperän todisteet
77
698
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikilla anabaptistisilla Jenkkilahkoilla on omat raamatut ja pyhät kirjat ja lehdet, mitä ne lukee.
Oikea Kirkkoraamattu voi olla pöydällä vain sitä varten, että uusi tulokas lahkoon, luulisi liittyvänsä kristilliseen seurakuntaan.- Anonyymi
Että sellaista Teuvolta tällä kertaa…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että sellaista Teuvolta tällä kertaa…
Jari parka eksyi taas "varjojen maahan."
- Anonyymi
Tässä yksi selkeä todiste kaikkia kirkkoja ja lahkoja vastaan Raamatusta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18770347/kristuksen-ruumis-jumalan-antama-nimitys-seurakunnalle- Anonyymi
...
Pohtikaa tätä: Kaikki kirkot ja seurakunnat ovat omaksuneet kaikenlaisia muita nimityksiä itselleen paitsi "Kristuksen ruumis". Miten on mahdollista, että kristityt eivät ole edes tätä nimeä onnistuneet saamaan oikein, ja miten on mahdollista, että tämä nimi kuitenkin edelleen löytyy nykyaikaisista Raamatuista, varmaan kaikista? Se kun kumoaa kaikki muut nimet, koska sen on Jumala itse ilmoittanut. Jos kristityt olisivat itse saaneet päättää, komeilisi Raamatussa "Yksi katolilainen kirkko", "Yksi luterilainen kirkko" tai "Yksi helluntalainen seurakunta".
- Anonyymi
Selkeästi voidaan nähdä kirkkojen hylänneen Jumalan Sanan, kun niin sanotut sakramentit on erotettu uskosta. Itse en löydä perusteita Raamatusta, ylipäätään millekään ns. sakramenteille, mutta jokainen joka välittää lukea Raamatun, ymmärtää, että nämä ns. sakramentit ovat vähintään turhia ilman uskoa, mutta monet kirkot opettavat, että niillä on merkitystä ilman uskoakin.
Puhutaan esimerkiksi "kasteenarmosta", eli väitetään, että kun ihminen vain kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, tuo ihminen tulee osaksi Jumalan perhettä ja pelastusta. Uskon ja Jeesuksen sovitustyön merkitys mitätöidään, vaikka Paavalin kirjeistä voidaan lukea, että usko Jeesuksen sovitustyöhön on kaikkein tärkein asia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18326893/pelastavan-evankeliumi--- - Anonyymi
Kirkot ja seurakunnat eivät noudata Jumalan antamia ohjeita seurakunnalle. Ne eivät julista sitä mitä Jumala haluaa meidän ajassamme julistettavan.
Kirkot ja seurakunnat pyrkivät mielistelemään. Esimerkiksi tällaiset jakeet maailma tuomitsee kauheana sovinisminä:
1. Korinttilaiskirje 14:33-38
'sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. '
Kuitenkin jumalaapelkääväinen nainen alistuu tähän. Nainen joka ei tähän alistu, on tottelematon ja vastustaa Kristusta (tuossa sanotaan, että tämä on Herran käsky, naisen ei kuulu pyrkiä, kuin perkele, asemaan, jota hänelle ei ole tarkoitettu). Maailman ihmiset toimivat miten tahtovat, eikä ole uskovien asia heitä tuomita, mutta seurakunnannan sisällä, kuuluisi olla selvää, että Herra totellaan.
1. Korinttilaiskirje 5:9-13
' Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta. Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."'
Harvat kirkot ja seurakunnat julistavat yksin uskoa Jeesukseen pelastuksena, sitä uskoa jossa ihminen turvaa Jeesuksen vereen syntiensä sovituksena, ja hänen ylösnousemukseensa uuden elämän saamiseksi Jumalalta. Evankeliumi, josta kiinnipitämällä, ihminen pelastuu:
1. Korinttilaiskirje 15:1-4
' Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, '- Anonyymi
Voi jeesus millaista skeidaa!
- Anonyymi
Tarsolainen murhamies Paavali toi kotiseudultaan nykyisen Turkin alueelta talibaanien opit, naisten alistamisen opit seurakuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarsolainen murhamies Paavali toi kotiseudultaan nykyisen Turkin alueelta talibaanien opit, naisten alistamisen opit seurakuntaan.
Jeesus ei opettanut eikä antanut esikuvallaan mitään kehotusta naisten alistamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei opettanut eikä antanut esikuvallaan mitään kehotusta naisten alistamiseen.
Ei ole kyse siitä että miehet alistavat vaan että naiset omasta tahdostaan alistuvat Jumalalle ja Herralle Jeesukselle. Sinä ja muut ulkopuolella olevat voivat tehdä mitä lystää.
- Anonyymi
Paavali uhkasi naisia ja tyttöjä kunniaväkivallalla.
Nykysin joissakin lahkoissa kunniaväkivaltaa, jopa kunniamurhaa ja verikostoa pidetään Raamatullisena. - Anonyymi
Et kuulu Kristuksen ruumiiseen eli tämän ajan Jumalan seurakuntaan, jonka Jumala on synnyttänyt Paavalille annetun ilmoituksen kautta, Jumalan armon evankeliumilla. Nämä asiat ei kosketa sinua. Sinä voit olla niitä tottelematta ja olla tyytyväinen itseesi. Paavali ei omistanut kirjeitään kuin osittain kaikkien ihmisten luettavaksi vaan "yhteisen uskon perusteella" hän kirjoitti. Turhaa siis vaivaat päätäsi asioilla jotka eivät sinua koske.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali uhkasi naisia ja tyttöjä kunniaväkivallalla.
Nykysin joissakin lahkoissa kunniaväkivaltaa, jopa kunniamurhaa ja verikostoa pidetään Raamatullisena.Noin helppo jumalattoman on antaa vääriä todistuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin helppo jumalattoman on antaa vääriä todistuksia.
Paavalin "perässähiihtäjää" viedään taas, kuin pässiä narussa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse siitä että miehet alistavat vaan että naiset omasta tahdostaan alistuvat Jumalalle ja Herralle Jeesukselle. Sinä ja muut ulkopuolella olevat voivat tehdä mitä lystää.
Ei typerät paavalisi opit tehoa naisiin enää tällä vuosituhannella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei typerät paavalisi opit tehoa naisiin enää tällä vuosituhannella.
Ne naiset joita ei kiinnosta Jumalan/Jeesuksen kunnioittaminen ja häneen uskominen, menevät helvettiin. Mutta ei minun tarvitse heitä tuomita eikä loukkaantua siitä että he eivät rakasta Jumalaa, itselleen he kuoppaa kaivavat.
Tässä ei ole kyse naisten yhteiskunnallisesta asemasta, vaan asemasta seurakunnassa. Tähän seurakuntaan ei ole yhdenkään miehen tai naisen pakko kuulua, vaan jokainen voi valita sen ulkopuolella pysymisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne naiset joita ei kiinnosta Jumalan/Jeesuksen kunnioittaminen ja häneen uskominen, menevät helvettiin. Mutta ei minun tarvitse heitä tuomita eikä loukkaantua siitä että he eivät rakasta Jumalaa, itselleen he kuoppaa kaivavat.
Tässä ei ole kyse naisten yhteiskunnallisesta asemasta, vaan asemasta seurakunnassa. Tähän seurakuntaan ei ole yhdenkään miehen tai naisen pakko kuulua, vaan jokainen voi valita sen ulkopuolella pysymisen.Sitä naisten alistamisen oppia kannattaa yleensä L-positiiviset ukon kalsot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi jeesus millaista skeidaa!
Muistithan kuitenkin pyyhkiä hyvin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä naisten alistamisen oppia kannattaa yleensä L-positiiviset ukon kalsot.
Lieneeköhän apostoli Paavalilla sittenkään samaa sanaa kuin talebaneilla.
18. III. Vaimot, olkaat teidän miehillenne alamaiset* Herrassa, niinkuin kohtuullinen on.
19. Miehet, rakastakaat vaimojanne*, ja älkäät olko tylyt heitä vastaan.
Ja vielä kehoittaa miestä vaikka menemään kuolemaan vaimonsa edestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieneeköhän apostoli Paavalilla sittenkään samaa sanaa kuin talebaneilla.
18. III. Vaimot, olkaat teidän miehillenne alamaiset* Herrassa, niinkuin kohtuullinen on.
19. Miehet, rakastakaat vaimojanne*, ja älkäät olko tylyt heitä vastaan.
Ja vielä kehoittaa miestä vaikka menemään kuolemaan vaimonsa edestä.Paavali yritti kumota lait kun kyse oli Stefanoksen murhasta, mutta kun oli kyse naisten alistamisesta, niin kyllä kelpasi lainkohdat.
1. Kor. 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali yritti kumota lait kun kyse oli Stefanoksen murhasta, mutta kun oli kyse naisten alistamisesta, niin kyllä kelpasi lainkohdat.
1. Kor. 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Paavali sai armahduksen Jumalalta. Et tunnu välittävän siitä mitä Paavali kirjoitti laista itse vaan vastustat häntä sokeasti.
1. Timoteuskirje 1:8-16 FB38
[8] Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään [9] ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, [10] haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan — [11] autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu. [12] Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa [13] minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa; [14] ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. [15] Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. [16] Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
Paavali ei kumonnut vaan vahvisti lain:
Roomalaiskirje 3:31 FB38
[31] Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Lain tarkoitus oli Israelilla että he sen kautta odottaisivat ja ottaisivat vastaan Kristuksen:
Galatalaiskirje 3:23-25 FB38
[23] Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. [24] Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. [25] Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Laista on tullut kasvattaja Kristukseen. Lainantaja on suurempi kuin laki.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19016756/jumalan-vanhurskaus-joka-saavutetaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali sai armahduksen Jumalalta. Et tunnu välittävän siitä mitä Paavali kirjoitti laista itse vaan vastustat häntä sokeasti.
1. Timoteuskirje 1:8-16 FB38
[8] Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään [9] ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, [10] haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan — [11] autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu. [12] Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa [13] minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa; [14] ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. [15] Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. [16] Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
Paavali ei kumonnut vaan vahvisti lain:
Roomalaiskirje 3:31 FB38
[31] Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Lain tarkoitus oli Israelilla että he sen kautta odottaisivat ja ottaisivat vastaan Kristuksen:
Galatalaiskirje 3:23-25 FB38
[23] Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. [24] Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. [25] Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Laista on tullut kasvattaja Kristukseen. Lainantaja on suurempi kuin laki.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19016756/jumalan-vanhurskaus-joka-saavutetaanSamaa tyhjäpäiväistä lallatusta päivästä toiseen, jostain mahdollisesti 2000 vuotta sitten eläneestä rikollisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin helppo jumalattoman on antaa vääriä todistuksia.
Ne ovat Teuvolla herkässä…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa tyhjäpäiväistä lallatusta päivästä toiseen, jostain mahdollisesti 2000 vuotta sitten eläneestä rikollisesta.
Onko sinulla koskaan mitään muuta sanottavaa kuin tyhjää herjaa? Vastaan puolestasi: ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla koskaan mitään muuta sanottavaa kuin tyhjää herjaa? Vastaan puolestasi: ei ole.
Eikö sinulla " aikuisella miehellä" ole muuta tekemistä kuin lappaa yötä päivää joutavanpäiväisiä satukirjan loruja tälle palstalle. Kuvittelet ilmeisesti olevasi joku evankeliumin julistaja, kaikki sinun julistuksillesi nauraa. Eihän sinulla ole enää ketään joojoo miestäkään, joudut itse nuoleskelemaan lorujasi.
- Anonyymi
Tarsolainen murhamies Paavali kylvi lustetta Jeesuksen opetuksen sekaan, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.- Anonyymi
Käytöksesi todistaa sen mitä aloituksessa on esitetty: Raamattu on yliluonnollisella tavalla säilynyt kaltaistesi ihmisten halusta muokata sitä ja vääntää se kieroon. Jos sinä olisit saanut päättää, Raamattu ei olisi sellainen kuin se on.
- Anonyymi
Rooman kansalainen Paavalin isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluksista. Samoin teki poika Saulus, joka kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamelielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.
Pelkät teltan tekemiset ainoana tulolähteenä olivat lähinnä peitetarinoita. - Anonyymi
Silloin pitäisikin hälytyskellojen soida, kun saarnames aloittaa puheensa: "Rakas Paavali....
- Anonyymi
Eksyttäjät oikein juoksivat Paavalin perässä, koska hän antoi heille valmiit eväät...
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
Ap. t. 16:17
Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.
Nykyajan lumoojia ovat hypnoosia käyttävät lahkosaarnaajat...- Anonyymi
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
- Anonyymi
Jeesus opetti eläissään oikein ja antoi kaiken mahdollisen opetuksen hänen kanssaan kulkeneille oikeille 12 Karitsan apostoleille.
Paavali ei kuulu tähän joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.- Anonyymi
Jeesus sanoi nuo sanat Israelin apostoleista (12 apostolia, 12 sukukuntaa). Paavali ei kuulu noihin kahteentoista, vaan Jumala kutsui hänet erikseen erilaiseen tehtävään. 12 apostolia johtivat Jeesukseen uskonutta Israelia. Paavali ei toiminut kansallisena johtajana vaan opetti pakanoille ja juutalaisille yhälailla ilman mitään erotusta.
Roomalaiskirje 11:25-26 FB38
[25] Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, [26] ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Efesolaiskirje 2:11-22 FB38
[11] Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi — [12] että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; [13] mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. [14] Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, [15] kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, [16] ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. [17] Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; [18] sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. [19] Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, [20] apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, [21] jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; [22] ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi nuo sanat Israelin apostoleista (12 apostolia, 12 sukukuntaa). Paavali ei kuulu noihin kahteentoista, vaan Jumala kutsui hänet erikseen erilaiseen tehtävään. 12 apostolia johtivat Jeesukseen uskonutta Israelia. Paavali ei toiminut kansallisena johtajana vaan opetti pakanoille ja juutalaisille yhälailla ilman mitään erotusta.
Roomalaiskirje 11:25-26 FB38
[25] Sillä minä en tahdo, veljet — ettette olisi oman viisautenne varassa — pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus — hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, [26] ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Efesolaiskirje 2:11-22 FB38
[11] Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi — [12] että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; [13] mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. [14] Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, [15] kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, [16] ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. [17] Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; [18] sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. [19] Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, [20] apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, [21] jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; [22] ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi, omat todistelut eivät ole pätevä todistus.
Saulus Tarsolainen, alias Paavali oli murhamies ja yritti kumota Jumalan lait ja käskyt omilla henkiopeillaan.
" teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä"
Jeesus on täysin eri mieltä käskyjen merkityksestä. Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.
1. Joh. 5:3
Jeesus: "Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa."
Ilmestyskirjassa Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi, omat todistelut eivät ole pätevä todistus.
Saulus Tarsolainen, alias Paavali oli murhamies ja yritti kumota Jumalan lait ja käskyt omilla henkiopeillaan.
Jeesus on täysin eri mieltä käskyjen merkityksestä. Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.
Jeesus: "Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa."
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]Se on just noin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi, omat todistelut eivät ole pätevä todistus.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]Eli kiellät apostolien teot ja Pietarin toisen kirjeen olevan Jumalan Sanaa.
2. Pietarin kirje 3:14-18 FB38
[14] Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; [15] ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; [16] niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. [17] Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, [18] ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
Paavali ei kirjoittanut tätä:
Apostolien teot 9:1-6 FB38
[1] Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo [2] ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. [3] Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; [4] ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" [5] Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. [6] Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
Valehtelet vastoin Jumalan Sanaa. Eli valehtelet vastoin Jeesusta. Vastustat Jumalaa siis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kiellät apostolien teot ja Pietarin toisen kirjeen olevan Jumalan Sanaa.
2. Pietarin kirje 3:14-18 FB38
[14] Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; [15] ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; [16] niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. [17] Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, [18] ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
Paavali ei kirjoittanut tätä:
Apostolien teot 9:1-6 FB38
[1] Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo [2] ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin. [3] Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; [4] ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" [5] Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. [6] Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
Valehtelet vastoin Jumalan Sanaa. Eli valehtelet vastoin Jeesusta. Vastustat Jumalaa siis.....
vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Tämä koskee jokaista joka Paavalin puheita vääristää ja kiistää ne osana Jumalan ilmoitusta Herrasta Jeesuksesta.
- Anonyymi
Raamattu ei ole niin sekava kuin kristityt antaa ymmärtää. Se on oikeasti viisas kirja. Viisaampi kuin ihminen on.
Kristityt repii sen kappaleiksi ja quottaa miten huvittaa. Sitä ei saa eikä pysty lukemaan tuolla tavalla. Se on vääristelyä. Koko viesti vääristyy. Ei ihme, että Raamattua tuntemattomat nauraa sille. - Anonyymi
Oikea Jeesus kun ilmestyy, niin paikalla on silloin useita luotettavia todistajia.
" Sillä jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla"
Paavalin juonikas kertomus sijoitetaan paikkaan, jossa ei ole yhtään luotettavaa todistajaa. Epärehellisiä roistoja ja murhamiehiä Syyrian erämaassa. Ei ole uskottava tarina ollenkaan.- Anonyymi
Jeesus nimenomaa varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista, joita ilmestyy heidän joukkoonsa.
Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
- Anonyymi
Oikea Jeesus tulee takaisin vasta ajastaan saman näköisenä, kuin taivaaseen nousi.
Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi
Pietari oli heikoin lenkki eksyttäjille, siksi Paavali sai jonkinlaisen otteen hänestä.
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!" - Anonyymi
Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinnen, eikä ihminen sille perusluonteelleen mahda yhtään mitään. Vanhemmiten ne ominaisuudet vain korostuu.
Paavalin tunnustus:
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare. - Anonyymi
Juudaksen tilalle Jeesuksen oikeaksi 12. apostoliksi kun valittiin Mattias, niin paikalla oli paljon luotettavia todistajia.
Apt.1
Juudaksen tilalle valitaan Mattias
15 Eräänä päivänä, kun opetuslapsia oli koolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan.
16 Hän sanoi: "Veljet! Sen kirjoitusten sanan oli käytävä toteen, jonka Pyhä Henki Daavidin suulla oli ennalta Juudaksesta lausunut -- tuosta miehestä, joka ryhtyi oppaaksi Jeesuksen vangitsijoille. [Ps. 41:10, 55:14; Mark. 14:21 | Luuk. 22:47]
17 Hän kuului meidän joukkoomme ja oli saanut osalleen palvelutehtävän niin kuin mekin.
18 Petoksensa palkalla hän hankki itselleen kappaleen maata, mutta sitten hän syöksyi päistikkaa alas, niin että hänen vatsansa halkesi ja sisälmykset pursuivat ulos." [Matt. 27:3-5; Luuk. 22:5]
19 -- Tämä tuli yleisesti tiedoksi Jerusalemissa, ja niin se paikka sai heidän kielellään nimen Hakeldama, Veripelto. [Matt. 27:6-10]
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon. - Anonyymi
Jeesus ei toimi salassa tekemässä jotain diilejä Tarsolaisten murhamiesten kanssa.
Joh. 18:20
Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään. [Mark. 14:49; Joh. 7:26; Ap. t. 26:26] - Anonyymi
Jeesus ilmestyy rehellisille kunnon ihmisille, ei roistoille.
Joh. 14:21
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni." - Anonyymi
Oikeita Jeesuksen valitsemia apostoleita on Raamatun mukaan vain 12 kpl.
Ei yhtään enempää.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Muut ovat valeapostoleita.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.- Anonyymi
Ilmestyskirja 21:12-14 FB38
[12] siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet; [13] idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia. [14] Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
12 sukukuntaa 12 apostolia. Nämä apostolit ovat Israelin apostoleja. Paavali on pakanain apostoli:
Roomalaiskirje 11:13 FB38
[13] Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
Tässä se Paavali jota haukut puhuu opistaan:
Apostolien teot 20:24-35 FB38
[24] En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen. [25] Ja nyt, katso, minä tiedän, ettette enää saa nähdä minun kasvojani, ei kukaan teistä, joiden keskuudessa minä olen vaeltanut ja saarnannut valtakuntaa. [26] Sentähden minä todistan teille tänä päivänä, että minä olen viaton kaikkien vereen. [27] Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa. [28] Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. [29] Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, [30] ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa. [31] Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin. [32] Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa. [33] En minä ole halunnut kenenkään hopeata tai kultaa tai vaatteita; [34] te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet. [35] Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."
Lukeudut noihin susiin.
Työtä tehden kuuluu huolehtia heikoista eikä tavoitella muiden ihmisten omaisuutta, niinkuin monet kirkot tekevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirja 21:12-14 FB38
[12] siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet; [13] idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia. [14] Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
12 sukukuntaa 12 apostolia. Nämä apostolit ovat Israelin apostoleja. Paavali on pakanain apostoli:
Roomalaiskirje 11:13 FB38
[13] Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
Tässä se Paavali jota haukut puhuu opistaan:
Apostolien teot 20:24-35 FB38
[24] En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen. [25] Ja nyt, katso, minä tiedän, ettette enää saa nähdä minun kasvojani, ei kukaan teistä, joiden keskuudessa minä olen vaeltanut ja saarnannut valtakuntaa. [26] Sentähden minä todistan teille tänä päivänä, että minä olen viaton kaikkien vereen. [27] Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa. [28] Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. [29] Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, [30] ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa. [31] Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin. [32] Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa. [33] En minä ole halunnut kenenkään hopeata tai kultaa tai vaatteita; [34] te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet. [35] Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."
Lukeudut noihin susiin.
Työtä tehden kuuluu huolehtia heikoista eikä tavoitella muiden ihmisten omaisuutta, niinkuin monet kirkot tekevät.Paavali on epärehellinen luonne, jälkeenpäin apostoliksi tekeytynyt murhamies joka Jeesuksen mentyä taivaaseen soluttautui oikeiden apostoleiden joukkoon.
Jeesuksen kanssa eläneet oikeat Jeesuksen omat apostolit olivat sekä Israelin apostoleita
että pakanoiden apostoleita. Molempia.
Heidät Jeesus valtuutti kastamaan KAIKKI KANSAT, myös pakanakansat omikseen ja sitten kastetuille tuli opettaa KÄSKYT.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli HEIDÄN TYKÖNSÄ JA PUHUI HEILLE ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ. Ja katso, minä olen TEIDÄN KANSSANNE joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali on epärehellinen luonne, jälkeenpäin apostoliksi tekeytynyt murhamies joka Jeesuksen mentyä taivaaseen soluttautui oikeiden apostoleiden joukkoon.
Jeesuksen kanssa eläneet oikeat Jeesuksen omat apostolit olivat sekä Israelin apostoleita
että pakanoiden apostoleita. Molempia.
Heidät Jeesus valtuutti kastamaan KAIKKI KANSAT, myös pakanakansat omikseen ja sitten kastetuille tuli opettaa KÄSKYT.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli HEIDÄN TYKÖNSÄ JA PUHUI HEILLE ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ. Ja katso, minä olen TEIDÄN KANSSANNE joka päivä maailman loppuun asti."Roomassa on Pietarin kirkkokin.
Italia ja Rooma on pakanavaltio.
Pietari oli Katolisen kirkon ensimmäinen Paavi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomassa on Pietarin kirkkokin.
Italia ja Rooma on pakanavaltio.
Pietari oli Katolisen kirkon ensimmäinen Paavi.Paavali oli murhamies, eikä murhamiehet peri ikuista elämää. Paavalin saama Saatanan enkeli tappoi Paavalin, eikä siihen liittynyt mitään armoa. Asia on salattu Raamatusta,
eikä siitä ei puhuta yhtään mitään.
"Ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää,
joka hänessä pysyisi."
- Anonyymi
Jos Ananiaan ja Safiiran ryöstömurhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.
Paavalissa asustellut Saatanan enkeli antoi hänelle valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat, joilla hän kehui ja peloteli ihmisiä.
Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
Jeesuksen rakas apostoli Johannes oli rehelinen ja luotettava apostoli, joka sanoi, että alkuseurakunta on luisunut roistojen ja antikristuksien käsiin ja sen loppu on lähellä. Siksi toiset apostolit karkottivat hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Joku Lestadiolainen poistattelee täällä asiallisia viestejä.
- Anonyymi
Ja massapostittaa itse omia viestejään, joilla yrittää pommittaa 3 v. sitten kuollutta Jumalanmiestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja massapostittaa itse omia viestejään, joilla yrittää pommittaa 3 v. sitten kuollutta Jumalanmiestä.
Kehtaa sitten vielä syyttää rehellisiä ihmisiä valehtelusta ja herjaamisesta, vaikka itse ei muuta teekään. Ei edes kuolleita jätä rauhaan törkeyksiltään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehtaa sitten vielä syyttää rehellisiä ihmisiä valehtelusta ja herjaamisesta, vaikka itse ei muuta teekään. Ei edes kuolleita jätä rauhaan törkeyksiltään!
Teuvo Suni oli oikea profeetta tälle ajalle. Siksi häntä vihataan vaikka on ollut taivaassa jo kolmisen vuotta.
Ei ne totuuden julistajat ole mitään kuuluisia evankelistoja tai hurmahenkisiä ihmisten kaatajia, kuten monet ajattelee.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo Suni oli oikea profeetta tälle ajalle. Siksi häntä vihataan vaikka on ollut taivaassa jo kolmisen vuotta.
Ei ne totuuden julistajat ole mitään kuuluisia evankelistoja tai hurmahenkisiä ihmisten kaatajia, kuten monet ajattelee.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."Totuus karvastelee ja harvat ja valitut ja taidolliset sen edes ymmärtävät.
- Anonyymi
Jeesuksen sana toimii kun se otetaan todesta, Siinä on moraali ja etiikka ylittämätöntä, se on annettu toisesta luomakunnasta mutta eihän se toimi kun ihmiset on itsekkäitä.
Jeesus tuli taivaasta korjaamaan sen mikä meni pieleen. Mutta kaikki vääristellään, ja ihminen on siksi turmeltunut ja narsistinen.
Mikä Jeesuksen opetuksissa on pahaa?
Mutta usko on armosta ei ansiosta ja tämä kova pala ns. uskovalle. Kristitytkin ajaa kaksilla rattailla. Poikenneet totuudesta.- Anonyymi
Jeesus tuli Marian kohdusta ja laitettiin seimeen nukkumaan.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]
- Anonyymi
Jeesus oli ihmisuhri, ei "jumaluhri".
Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin täysin synnitön ihminen ihmisuhriksi, niin ei silloin olisi Jeesusta tarvinnut uhrata.
Nyt oli vaan niin, että perisynnin vuoksi ei löytynyt yhtään synnitöntä ihmisuhria maan päältä.- Anonyymi
2. Moos. 4:26
Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".
Vanha liitto alkoi:pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä vauvana. Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta.
Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kristillinen yksi kaste.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
- Anonyymi
<< Jeesus tuli Marian kohdusta ja laitettiin seimeen nukkumaan.<<<
Jeesus tuli taivaasta, jos sen kieltää se on ihmisuskoa, ja silloin kielletään ristin työn armo.
Kavahtakaa ihmislähtöistä kristillisyyttä. Se on pakanoiden uskoa!- Anonyymi
"Jeesus tuli Marian kohdusta ja laitettiin seimeen nukkumaan."
Se on just noin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus tuli Marian kohdusta ja laitettiin seimeen nukkumaan."
Se on just noin!Se oli taivaanlahja just noin! Ja taivaasta ihmisten pelastamiseksi. Se oli Jumalasta ei ihmisistä
Aamen!
Maria synnytti Jeesuksen. Voit lopettaa valehtelemisen.
- Anonyymi
Pyhä Henki siitti!
Kiitti!
Jos on Raamatusta väärä konteksti.
Jeesus sanoi te olette alhaalta Minä olen ylhäällä, ja Pietari, ilman Pyhää Henkeä ei voi Raamattua edes tulkita,
ja silloin pettää itseään ja harhauttaa toisia lähimmäistä. Se on syntiä ja tuottaa turmelusta vääristelemällä asioita.
Vai mitä mieltä olet oikeasta Raamatusta?
Raamattu on annettu taivaasta ihmiset kyllä kirjoittaneet mutta innoitus taivaasta.
Raamattu ei ole ihmisestä kaikki oli valmiina periaatteessa, kun maailma perustetiin ja alkuun pantiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki siitti!
Kiitti!
Jeesus sanoi te olette alhaalta Minä olen ylhäällä, ja Pietari, ilman Pyhää Henkeä ei voi Raamattua edes tulkita,
ja silloin pettää itseään ja harhauttaa toisia lähimmäistä. Se on syntiä ja tuottaa turmelusta vääristelemällä asioita.
Raamattu on annettu taivaasta ihmiset kyllä kirjoittaneet mutta innoitus taivaasta.
Raamattu ei ole ihmisestä kaikki oli valmiina periaatteessa, kun maailma perustetiin ja alkuun pantiin.Roomalainen sotilas se oli, joka sen Jeesukseksi mainitun siitti, eikä sunkaan mikään "pyhä henki".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalainen sotilas se oli, joka sen Jeesukseksi mainitun siitti, eikä sunkaan mikään "pyhä henki".
Ne "pyhän hengen" siittämiset on yksinkertaisia varten sepitelty tarina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne "pyhän hengen" siittämiset on yksinkertaisia varten sepitelty tarina.
Pyhä Henki on saamaa joka on luonut koko maailmankaikkeuden, se on toista luomakunnasta samoin kuin Jeesus.
Tiede tutkii Jeesuksen tekoja jotka ilmenee maailmassa.
Tällä sivulla uskomattomat harhauttajat, jotka vääristelee totuutta omilla höpinöillään.
Ei erota Jumalan töitä ihmisten uskomuksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki siitti!
Kiitti!
Raamattu ei ole ihmisestä kaikki oli valmiina periaatteessa, kun maailma perustetiin ja alkuun pantiin.Pyhä Henki varjosti.
Siemen oli Joosefin siementä.
Jeesuksesta käytetään sanontoja ihmisen poika ,Daavidin poika ja Joosefin poika.
Jumala teki hedelmöidyksen Joosefin siemenestä. Jumala on Henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki varjosti.
Siemen oli Joosefin siementä.
Jeesuksesta käytetään sanontoja ihmisen poika ,Daavidin poika ja Joosefin poika.
Jumala teki hedelmöidyksen Joosefin siemenestä. Jumala on Henki.Ei Jeesus ole pelkkä henki, perintötekijät on sekä isänpuolelta (Joosef) ja äidin puolelta (Maria), kuten muillakin ihmisillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalainen sotilas se oli, joka sen Jeesukseksi mainitun siitti, eikä sunkaan mikään "pyhä henki".
pohut potastaaa. Roomalainen sotilas tappoi Jeesuksen,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki on saamaa joka on luonut koko maailmankaikkeuden, se on toista luomakunnasta samoin kuin Jeesus.
Tällä sivulla uskomattomat harhauttajat, jotka vääristelee totuutta omilla höpinöillään.
Ei erota Jumalan töitä ihmisten uskomuksista.Tämä luomakunta on luotu tavallisesta vedestä, ei mistään avaruudesta.
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei erota Jumalan töitä ihmisten uskomuksista.Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]
- Anonyymi
Vasta kasteessa jordanilla Jeesuksesta tuli Jumalan poika, kun Jumala loi ihminen Jeesuksen uudeksi vedestä ja Hengestä.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Joh.3:5
Jeesus tarkoitti itseään, kun Nikodemus meni kysymään häneltä kasteen merkitystä.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." - Anonyymi
<<Tämä luomakunta on luotu tavallisesta vedestä, ei mistään avaruudesta.<<<
Kysymys kuka on luonut!
Luojalla on melkoinen järki mitä ihminen ei edes ymmärrä.
Mukava katsoa apukoululaisten kirjotuksia.
Jatkakaa saamaan malliin!
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605173Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163457Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370