Ei ole helppoa köyhän elämä.

Anonyymi-ap

Pitää herätä ennen kuutta jo ja lähtee kalaverkot nostamaan. Ruokaa pitää saada pöytään ja meressä on kalaa, niitä pitää vaan hakea sieltä. Monta kertaa viikossa pitää laskea ja nostaa verkot joten ei tämä ole mitään makoilua puoleen päivään.

28

324

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

vigilainteismini auttaa siihen eli oman kähden oikeua, poliisien tammaminen huvikseekkin jne..

• Anonyymi

Taitaa aloittaja nyt luulla itsestään liikoja koittas Pentti linkolan tyyliin.

• Anonyymi

Eihän se ole pakko vaan vapaaehtoista, nykyään tulee rahat tilille, joilla ostetaan kalat kaupasta ammattikalastajien pyydystäminä.
      Jos omaksi huvikseen kalastaa, niin itse teet elämästäsi mukamasten vaikeata.
      Sohvalla makoilu on mukavaa, kun, jos ei ole työelämässä, että aika kuluisi muutenkin.

• Anonyymi

Just noin mutta tämä kalastaja on persoonallisuushäiriöinen kun sekottaa harrastuksen ja pakon. Taidan huomenna itse ostaa muikkuja puolikiloa ja paistaa ne.

• Anonyymi

Kenelle yrittää todistaa jotain kalastuksella työtön köyhä.Jos kalat kiinnostaa niin kalanjalostustehtaaseen töihin tai Norjaan perkaan kaloja.Itselle riittää melkeimpä kerran viikossa kalaruoka.

• Anonyymi

Niitähän löytyy helposti Prisman kalatiskiltä tai isoista pakastekaapeista.
        Jos alkaa kyllästyttää, niin voi toki ostaa myös nuggetteja ja vokkivihanneksia.

• Anonyymi

Merellä paremmin, kuin järvisuomessa. Vein kokeeksi muikkuverkot 1 kpl 30m*3m veteen. Tulos, 2 särkeä, 0 salakkaa, 30-40 ahventa ja parvi muikkuja, jossa oli 2 muikkua.

• Anonyymi

Aloittajan kannattaa vaihtaa katiskoihin, niillä huomattavasti helpompi kalastaa itselle ruokakalat. Jo kahdella kokoon taittuvalla katiskalla tulee ruokakalaa niin paljon, että hyvin pärjää yksi perhe, eikä tarvitse pitkään käkkiä siellä kalareissulla.

• Anonyymi

Ei niihin katiskoihin mene isot ahvenet. Verkoilla olen saanut kilon kokoisia ahveniakin. Tällä viikolla monta puolen kilon ahventa oon saanut verkoilla ja sitten yleensä on sellaisia 300 g ahvenia joista tulee hyvät fileet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niihin katiskoihin mene isot ahvenet. Verkoilla olen saanut kilon kokoisia ahveniakin. Tällä viikolla monta puolen kilon ahventa oon saanut verkoilla ja sitten yleensä on sellaisia 300 g ahvenia joista tulee hyvät fileet.

Kyllä niihin menee isotkin kalat. Minun kokoon taittuvassa katiskassa oli suurin kala 10kg hauki. Eniten kalaa on ollut kerralla 15kg yhdessä katiskassa!

On minullakin verkot, mutta en ole niitä enää vuosiin pitänyt missään vesistössä, hankalaa ja aikaa vievää. Katiskoilla tulee kyllä ruokakalaa niin paljon, että perhesopu on koetuksella. Pakastin täyttyy haukifileestä ja muusta kalasta. Ei kyllä ruoka lopu, kun on kalaa syödä vaikka kuinka ja ei ole mikään suuri vaiva kalastaa.

• Anonyymi

Kaupan kalatiskin kalat on ties kuinka vanhoja. Ei ne ole tuoreita Hankin tuoretta merestä itse.

• Anonyymi

Tänään ostin reilut puoli kiloa muikkuja niin tuoreita olivat.Etkö mukamas tonnikalaa syö niin kuinkas vanhoja ne on. Lohta en tällä kertaa ostanut. Täytyy ymmärtää markkinataloutta niin eipä ne ammattikalastajat piruuttaan veroja maksa.

• Anonyymi

Katsoin tänään kaupan kalatiskillä. Ahven fileet 27.90 kg. Saan niitä paljon halvemmalla merestä. Joskus aikoinaan 15 v sitten ostin veneen ja pienen moottorin ja aloin kalastaa. Olen sen veneen hinnan saanut takas jo ainakin 8 kertaa koska kalaa on aina tullut ja olen siitä myynyt.

• Anonyymi

Mihin sitä venettä tarvitaan kotitarvekalastuksessa? Minulla on kolme kokoon taittuvaa katiskaa, pistän ne pitkällä riu'ulla vesistöön pyyntöön ja aina tulee kalaa sen verran, että on tuoretta kalaa syödä!

Katiskat on minulla yli 20 vuotta vanhoja ja ne kestää varmaan vielä seuraavat 20 vuotta. Olen antanut ylimääräistä kalaa naapureillekin, kun joskus tulee kalaa niin paljon, niin vien naapureille ja naapurit tuo minulle vastavuoroisesti mm. leipomon myymälästä tuoretta leipää.

Onhan minulla toki vene, pieni jolla ja siihen pieni perämoottorikin, mutta en minä niitä ole enää vuosiin käyttänyt kalastuksessa, tarpeettomina ovat varastoissa. Se jolla maksoi 130€ vähän käytettynä ja perämoottorin ostin käytettynä, ei paljoa maksanut ihan kauppaliikkeessä pieni ruotsalainen 4hv. peräprutku.

Minä en viitsi kalareissuilla pitkään käkkiä, muutamassa minuutissa on ne katiskat vilkaistu ja saalis korjattu talteen. Kotona fileeraan kalat sitten tai pistän savustukseen perattuna. Fileet yleensä pakastan heti jatkoa varten.

Luvat maksaa kolmelle katiskalle yhteensä 12€, ne kuittaantuu jo heti ensimmäisellä kerralla, kun haukia tulee. Minulle kelpaa kaikki kalat mitä katiskaan tulee, ei sellaista kalaa olekaan, jota ei voisi syödä, kun osaa vaan tehdä niistä ruokaa. Särki on arvokas säilykekala, lahnat on savustettuina todella hyvää ja niistä saa hyvät täytteet voileipäkakkuihin. Sorvaakin voi laittaa säilykkeeksi purkittaen, tulee tosi hyvää. Suutari on erinomainen kala savustettuna ja fileeraan niitä pakastimeen kalapihvien tekoa varten. Ahvenet on hyviä keittokaloja ja vaikka mihin. Haukea voi laittaa vaikka miten erilaiseksi ruuaksi jne.

• kaloista ja kalastuksesta puheen ollen..mulla kävi niin että oli jo muikenevaa ruokaa niin ajattelin että menen merenrantaa ja teen pientä mäskäystä näistä muikenevista appeista..ettei mikään mene hukkaan ja voi tulla jopa kalaa..hiukan hiljaista oli mutta niin näinä hellekesinä taitaa olla..meriveden lämpötila oli muuten uimapaikassani 23 astetta..

kalastajat harrastatteko mäskäystä vaiko onko se ihan väärin? kyse ei tosiaan ole mistään koko vesistön mäskäyksestä vaan pienistä annoskoista..

• Anonyymi

Norjan lohifilee 10eur kg ostin 2kg ja kestää kuukauden.500grm viikko.Tonnikalaa ja silliä,kalapuikkoja niin eipä itselläni kalaan paljon mene.Voi prkl jotain ahventa ja muusia jatkuvasti ni tulee korvista ulos eikö Porissa tiedetä muusta kalasta kuin ahven.

• suomessa on aikamoinen kavalkaadi fisuja mistä valita..kaikkialla ei suomessakaan ole tosin oikeanlaisia vesistöjä..mutta näin pää piirtettäin

• Anonyymi
        P.ervokki kirjoitti:

suomessa on aikamoinen kavalkaadi fisuja mistä valita..kaikkialla ei suomessakaan ole tosin oikeanlaisia vesistöjä..mutta näin pää piirtettäin

Suomessahan aikoinaan kotitaloudet osti aikoinaan silakoita kerran viikossa ja paistoivat niitä.Nykyään kalastaja saa kilosta 30-40centtiä ja kauppa pyytää päälle 10eur kilolta.Suuri osa menee minkeille syötäväksi niin joku ei kyllä tässä asiassa täsmää.Tuoreet savusilakat oliski hyviä.

• Anonyymi

Sahasivat kiusankappaleet airoja...

• Anonyymi

Köyhä uuvatti pelkää puoleen päivään nukkuvat rikkaat käyvät hakemassa kalat pois niin pakko liikkua sen vuoksi hämärähommien aikaan.

• Anonyymi

Lauluduo viserteli aikoinaan seuraavaa: "Työlkii ellää, mutta kaupal rikastuu"
      Kerron tästä elävän esimerkin:
      Tulostimeen kun tarvitsee uudet mustekasetit, niin piti käydä neljässä
      eri liikkeessä sitä etsimässä ennenkuin uskoin silmiäni.
      Neljän värikasetin setti maksoi 105-110 € , mutta koko uusi tulostin 50 €.
      Koska hinta oli ihan järjetön, niin päätin tilata ne Temusta.
      Hinta oli samalla setilla 7,35 € , toistan 7,35 € .
      Ketkä sikamaisen ahneet tahot vetää tässä asiassa välistä ????

• Anonyymi

Ei ole helppoa mutta onneksi eilen kävi tuuri ja voitin pitkävedosta vähän vajaa 800 euroa.

• Anonyymi

Kovaa on niilläkin, jotka joutuvat salametsästämään elääkseen.

Ei osaa oikeisto asettua köyhän ihmisen asemaan.

• Anonyymi

Ahvenaa ja muusia niin luulis tulevan muusit korvista ulos.Hitot itse mitään kalaa jatkuvasti söisi.

• Anonyymi

Suomessa on yli 100.000 ihmistä vailla minkäänlaista tuloa. Työstä käy kun yrittää
      omillaan toimeen tulla.Joskus se verkkotyöntekijääkin onnistaa,meinaa verkot revetä.samalla vapaita alkaa tulemaan.

• Anonyymi

Luulisi, että yksi kerta viikossa riittää. Verkoilla kun saa yleensä kalaa aika hyvin. Minä saan riittävästi vain heittelemällä uistinta rannalta. Tulee paljon halvemmaksikin kuin veneily. -- Taas joku yritti koijata aitoa köyhää, mutta ei onnistunut.

• Anonyymi

Toi justiin kyllä kerran viikossa riittää kun käy heittelemässä virvelillä on s näillä jotka Lapissa asuu ni voipi tulla vonkale.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      178
      14576
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      117
      10390
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      106
      9259
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      25
      8710
    5. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      50
      8390
    6. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      49
      6857
    7. 179
      6445
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      147
      5299
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      29
      5282
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      425
      1458
    Aihe