Ihmiset rakastavat ystäviään, lapsiaan ja puolisoitaan

Anonyymi-ap

niin että menisivät vaikka helvettiin heidän puolestaan. Tätä emme kuitenkaan kukaan voi tehdä, koska helvetti on oikeudenmukainen tuomio syntisille, ja meistä jokainen on syntinen omana itsenään. Meillä ei ole millä maksaa muiden pahuudesta. Tuo rakkaus on siksi mahdollista ainoastaan Jumalalle. Hän saattoi maistaa kuolemaa kaikkien puolesta, koska hän on viaton ja täydellinen. Jeesus saattoi tulla Jumalan hylkäämäksi muiden puolesta, koska mitään oikeudellista syytä Jumalalla ei ollut hylätä häntä. Jumala antoi Poikansa hylättäväksi oman rakkautensa ja laupeutensa tähden. Mutta Jumala ei olisi rakkaus jos hän hylkäisi jonkun syyttömän meidän puolestamme, jos se syytön ei olisi hän itse. Mitä rakkautta se on, että antaa jonkun muun, kärsiä toisten puolesta, ja itse katsoo sivusta? Jumala itse oli Jeesuksessa.

2. Korinttilaiskirje 5:19
'Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. '

Paavali rakasti omaa kansaansa, ja toivoi, että olisi voinut olla kirottu heidän puolestaan:

Roomalaiskirje 9:3-5
'Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! '

Tätä on Herran Jeesuksen rakkaus, mutta Paavali ymmärsi, ettei hän ollut kelvollinen kuolemaan kenenkään syntien sovituksena:

Roomalaiskirje 10:4-8
' Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. '

Hän ymmärsi, ettei hän voinut tehdä sitä minkä Jeesus oli jo tehnyt, ja ettei hän syntisenä siihen edes kelpaisi.

Efesolaiskirje 2:8-10
'Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme. '

Huomatkaa: uskovat ovat Jumalan tekemiä, emme meidän omaa tekoamme. Jumala on synnyttänyt meidät uudesti uuteen elämään Jeesuksen kautta.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumalan rakkaus ilmenee silloinkin, kun ihminen hylkää luoja Jumalansa. Hän jättää ihmisen yksin kärsimään saatanan hyökkäyksiä, mutta otollisessa tilanteessa ojentaa kätensä, kun ihminen lopulta huutaa armoa, vedoten näin Jeesuksen viimeiseen veriuhriin. Muistamme tuhlaaja poika kertomuksen, kun Isä juoksee katuvaa poikaansa vastaan.

• Anonyymi
      UUSI

jeesus suuttui ristillä ja kirosi vedenpaisumuksen hukuttavan ihmiset 🤣

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      41
      2760
    2. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      56
      2588
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      49
      2222
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      335
      1940
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      137
      1682
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1515
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1348
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1207
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1126
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1086
    Aihe