Täyssähköautojen osuus kaikista ensirekisteröinneistä kasvoi 39,4 prosenttiin, mikä on kaikkien aikojen toiseksi paras osuus. Sähköautoja myös rekisteröitiin taas enemmän kuin bensa-autoja.
https://tekniikanmaailma.fi/sahkoautot-jyraavat-nyt-ykkosena-suomen-autokaupassa/
Sähköautot jyräävät nyt ykkösenä Suomen autokaupassa.
110
815
Vastaukset
- Anonyymi
Kova sähköautojen suosion nousu jatkuu.
- Anonyymi
Ja koville se ottaa joillain taas.
- Anonyymi
Kyllä polttopellen kimitys on ollut taas kovin kovaa.
- Anonyymi
Kohta myydään 60 % täyssähköä, sitten 80 %...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta myydään 60 % täyssähköä, sitten 80 %...
Ja muutaman vuoden kuluttua 100 %, eli pelkkää täyssähköä.
- Anonyymi
Ostakaa ja uskokaa, että kestävät helposti yli 20 vuotta. Säästätte niin, että taskunne pursuavat seteleitä. Ei huoltoja, ei korjauksia, renkaatkin kestävät yli 100 tkm.
- Anonyymi
Ei sähköauto välttämättä halvemmaksi tule mutta ne on voimalinjaltaan paljon parempia ajaa ja kun tankkaus sujuu kotona yön aikana niin ovat helppompia.
- Anonyymi
Nykyisistä sähköautoista ei ole edes koris jäljellä 10 vuoden päästä ja tuo 20vuotta on täysin utopistinen juttu. Kertakäyttöautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisistä sähköautoista ei ole edes koris jäljellä 10 vuoden päästä ja tuo 20vuotta on täysin utopistinen juttu. Kertakäyttöautoja.
Kuvitteletko, että valmistajat tekevät polttisten korit eri tavalla, kuin sähköautojen? Toki valmistajissa on eroja, mutta hyviä polttiksia tekevän yhtiön sähköautot kestävät varmasti samalla tavalla, kuin muitkin mallit. Kiinalaiset ja japanilaiset jätän väliin, kuten myös Teslan. Toki kiinalaisissakin on jo valmistajia, joiden autojen korit kestävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteletko, että valmistajat tekevät polttisten korit eri tavalla, kuin sähköautojen? Toki valmistajissa on eroja, mutta hyviä polttiksia tekevän yhtiön sähköautot kestävät varmasti samalla tavalla, kuin muitkin mallit. Kiinalaiset ja japanilaiset jätän väliin, kuten myös Teslan. Toki kiinalaisissakin on jo valmistajia, joiden autojen korit kestävät.
Aika harhaista sakkia nuo luuloineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitteletko, että valmistajat tekevät polttisten korit eri tavalla, kuin sähköautojen? Toki valmistajissa on eroja, mutta hyviä polttiksia tekevän yhtiön sähköautot kestävät varmasti samalla tavalla, kuin muitkin mallit. Kiinalaiset ja japanilaiset jätän väliin, kuten myös Teslan. Toki kiinalaisissakin on jo valmistajia, joiden autojen korit kestävät.
Ei kyseessä on elektrolyysi. Sähköauton sähkökentät aiheuttava auton korissa pyörrevirtauksia joka saa ionit siirtymään siten että metallit alkavat oksidoitumaan.
- Anonyymi
Kannatiko tuosta maaliskuun tilastosta noin kovin riemastua.
Maaliskuu on tämän vuoden kuukausista ainoa, jona täyssähköautoja on rekisteröity enemmän kuin bensiinikäyttöisiä.
Ja prosenttiluvut huhti-heinäkuulta 36,8-33,5-33,4-36,3. - Anonyymi
Hahah joo ja 80-90% myynnissä olevista on jollain tapaa ladattavia autoja uusista...siinä syy korkeaan prosenttiin.
- Anonyymi
Kysynnästä on kyse. Vain tyhmät ostavat enää polttiksia.
- Anonyymi
yksityistaloudet menee konkurssiin... ei tartte ihmetellä miksi talous ei nouse..
- Anonyymi
Ehkä autokorjaamoilla koittavat huonommat ajat kun sähköautot yleistyvät.
- Anonyymi
Niinpä? Huuhaata koko touhu Suomen oloissa. Viher piiperötkö Maailman pelastaa täälläkin?? Näkyy kesällä teslat ohi huitovan 100km rajoituksella? Kuin lienee pakkasilla🤔🤔.
- Anonyymi
täälä riemuitaan ja korjaamoilla itketään
- Anonyymi
Onpa aloituksessa upean hyvää luettavaa.
- Anonyymi
Kaikkialla maailmassa sähköautot ovat nousseet rajuun suosioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkialla maailmassa sähköautot ovat nousseet rajuun suosioon.
Jotakuta se tuntuu itkettävän kovasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotakuta se tuntuu itkettävän kovasti.
Aivan järkyttävää tuskaa aistittavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotakuta se tuntuu itkettävän kovasti.
Ei tässä itketä kuin turha linnoittautuminen. Kaikki on kiinni ihmisten tarpeista. Minä tarvin kahta autoa ja toinen on sähkö- ja toinen polttomoottorinen. Tilanne on nyt tämä, enkä näe tarvetta moittia muita. Öljyä tuntuu vielä riittävän mutta mineraalit joita tarvitaan akkuvalmistukseen loppuvat arviolta ennenkuin sähköautoja on riittävästi, jos niiden avulla liikenteen co2 päästöt halutaan alhaisiksi. Teollisuuden päästöt tuskin vähenee. Vähän hymyilyttää valtalehdistön, ainakin suomessa hehkuttavan ainoastaan sähköautojen ihanuutta. Jopa niiden muotoilu, joka mielestäni on useissa yhtä hienoa kuin maitotölkissä, kehutaan muitta mutkitta. Noh, kauneus on katsojan silmissä.
Arvostan ihmisiä jotka huoltavat tai huollattavat kaikki autonsa hyvin.
Itsekin mieluummin korjaisin laitteen ennenkuin heittäisin menemään ja hankkisin uuden. Iäkkäämpikin toimii useimmiten ihan hyvin. Pidän markkinointia ja mainostusta suurena syyllisenä turhaan kuluttamiseen. Asenteelliset ihmisethän siellä on takana. Peräänkuuluttaisin enemmän ihmisten itsenäistä tutkimista ja ajattelua ennemmin kuin hienojen kuvien ja videoklippien katselua.
Koska auringopaneeleilla voidaan tuottaa energiaa sähköautojen lataamiseen jo ihan mukavasti niin eiköhän se ole järjetöntä väittää että vain toinen moottorivaihtoehdoista on oikea. Molemmissa on etunsa.
- Anonyymi
Totuutta on aivan turha vääntää toiseksi. Sähköautojen suosio ja suosion kasvu on räjähdysmäistä.
- Anonyymi
Onhan se todella kummaa ja outoa, että sähköautojen suuri suosio aiheuttaa itkupotkuraivareita ja viestien poistamisia täältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se todella kummaa ja outoa, että sähköautojen suuri suosio aiheuttaa itkupotkuraivareita ja viestien poistamisia täältä.
No niin on. Toisaalta vähän nautin täysidioottien tuskasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin on. Toisaalta vähän nautin täysidioottien tuskasta.
Ai, niin kuin idioottien sähköautofanaatikkojen tuskasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, niin kuin idioottien sähköautofanaatikkojen tuskasta.
Ai nyt oletkin sähköautofanaatikko? Paha tuo skitsofreniasi. Hae apua.
- Anonyymi
Norjassa autokanta sähköistyi paljon aikaisemmin.
Ruotsikin menee Suomea edellä ja moni muu maa.
Mutta näinhän se on hiihtokilpailuissakin. Kyllä Suomikin vielä pääsee maaliin.- Anonyymi
Ruotsissa ja Suomessa edetään hyvää ja saamaa vauhtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa ja Suomessa edetään hyvää ja saamaa vauhtia.
Kyllä Ruotsi taitaa vähän olla taas edellä. Pohjoismaista viimeisenä tulee aina niistä itäisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Ruotsi taitaa vähän olla taas edellä. Pohjoismaista viimeisenä tulee aina niistä itäisin.
Taitaa olla vähän edellä, mutta viime aikoina lehtitietojen mukaan Suomen autojen sähköistymisvauhti on ollut jopa nopeampaa kuin Ruotsissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla vähän edellä, mutta viime aikoina lehtitietojen mukaan Suomen autojen sähköistymisvauhti on ollut jopa nopeampaa kuin Ruotsissa.
No hyvä jos täälläkin alkaa sytyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä jos täälläkin alkaa sytyttää.
Mutta molemmissa uusien sähköautojen myyntien kasvu on loppunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta molemmissa uusien sähköautojen myyntien kasvu on loppunut.
No ei ole loppunut vaikka kuinka iniset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ole loppunut vaikka kuinka iniset.
On loppunut, jos osaat vähänkin katsoa tilastoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On loppunut, jos osaat vähänkin katsoa tilastoja.
Sinä se jaksat valehdella. Tilastoista näkee että kasvu jatkuu, sähköautojen määrä lisääntyy 40 % tänäkin vuonna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se jaksat valehdella. Tilastoista näkee että kasvu jatkuu, sähköautojen määrä lisääntyy 40 % tänäkin vuonna.
Uusia sähköautoja rekisteröidään silti vähemmän kuin vuonna 2023. Uusien sähköautojen myyntien kasvu on päättynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta molemmissa uusien sähköautojen myyntien kasvu on loppunut.
Ei pidä sekoittaa myynnin kasvua ja myynnin määrää. Ruotsissa ja Norjassa markkinat alkavat olla kyllästetyt, eikä myynti enää kasva samoilla prosenteilla, vaikka melkein kaikki myydyt autot ovat sähköisiä.
Vähän samalla tavoin, kuin dieselin myynti ei enää putoa samoin prosentein kuin aikasemmin. Myynti on vain melko seisahtunut, muutama hassu auto menee enää kaupaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä sekoittaa myynnin kasvua ja myynnin määrää. Ruotsissa ja Norjassa markkinat alkavat olla kyllästetyt, eikä myynti enää kasva samoilla prosenteilla, vaikka melkein kaikki myydyt autot ovat sähköisiä.
Vähän samalla tavoin, kuin dieselin myynti ei enää putoa samoin prosentein kuin aikasemmin. Myynti on vain melko seisahtunut, muutama hassu auto menee enää kaupaksi.Ruotsissa edelleen alle 40% uusista autoista on täyssähköautoja. Väite siitä, että melkein kaikki myydyt autot ovat sähköisiä Ruotsissa on naurettavan typerä vale. Ruotsissa ei myydä yhtään enempää sähköautoja kuin Suomessakaan.
- Anonyymi
Pian saadaan kunnon ero noihin vanhanaikaisiin autoihin niin lakkaa tuo polttispoika itkemästä.
- Anonyymi
Varmaan se hidasjärkisenä pillittää vielä pitkään.
- Anonyymi
tTmä ketjuko pitäisi saada piiloon? Niinkö?
- Anonyymi
Kertoo liian konkreettisesti totuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo liian konkreettisesti totuuden.
Hyvä, että täällä on näitäkin. jotka oikovat sähköauton vastustajien valheita.
- Anonyymi
Kovasti se polttoapina yrittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että täällä on näitäkin. jotka oikovat sähköauton vastustajien valheita.
Se on todellakin hyvä juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoo liian konkreettisesti totuuden.
Senhän takia polttopelle mesoaa täällä. Totuus sattuu.
- Anonyymi
Ottakaa hehkuttajat nyt ensin selvää kuka, mihin käyttöön ja millä diilillä niitä uusia sähköautoja hankitaan. Moniko on yksityisten omistusauto.?
- Anonyymi
Yksityiset hankkivat omalla rahalla Toyotaa, Nissania, Kiaa.
- Anonyymi
Kaikista uusista autoista lähes puolet menee ns yhteisöille ja suosituimmista sähköautomerkeistä yli 60 %. Kun otetaan mukaan mm taksit, niin luku kasvaa.
- Anonyymi
Ihan turhaa mussutusta. Sillä ei ole mitään väliä kuka ja mihin käyttöön. Samat tahot oli 20 vuotta sitten joille meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityiset hankkivat omalla rahalla Toyotaa, Nissania, Kiaa.
Tämäpä eläkeläinen osti id:4:n. Kiaa olisi voinut harkita, mutta viimeiset Toyotat ja Nissanit on ajettu jo viime vuosituhannella.
- Anonyymi
Kylläpä se hiertää tämäkin fakta.
- Anonyymi
Ei kait kukaan enään hanki pyörillä olevaa huonon hyötysuhteen omaavaa lämpövoimalaa autoksi kun kerran oikeitakin autoja on saatavissa
- Anonyymi
Näinhän se on tosiaan.
- Anonyymi
On se valtava tämä sähköautojen määrän ja myynnin nousu.
- Anonyymi
Niin vatava, että reaktiot sen mukaisia. Itkua piisaa.
- Anonyymi
Suomalaiset ostavat nyt sähköautoja.
- Anonyymi
perseaukisten osamaksu autot
- Anonyymi
En puhuisi uusien sähköautojen myynnin kasvuprosenteista vaan ennemminkin niiden käyttöönotosta, sillä suurin osa uusista sähköautoista on leasing-autoja
- Anonyymi
Noinhan se oikeasti on.
- Anonyymi
EU:n polttomoottorikielto ei tule onnistumaan – Autoteollisuus kertoi komissiolle tylyjä faktoja. Uusia polttiksia myydään vielä pitkään.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5dae8989-a558-45fb-a2ea-60f491e90194 - Anonyymi
Kannattaa muistaa, että uusien täyssähköautojen kohdalla puhumme lähinnä leasingautoista.
- Anonyymi
Toivottavasti tänne saadaan pian ensirekisteröityjen ja käytettynä maahantuotujen elokuun tilasto.
- Anonyymi
Kova on tuo tullut elokuun tilasto.
Elokuussa käytettynä maahantuoduista autoista 72 % ja ensirekisteröidyistä 59 % oli sähköautoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova on tuo tullut elokuun tilasto.
Elokuussa käytettynä maahantuoduista autoista 72 % ja ensirekisteröidyistä 59 % oli sähköautoja.Ja monet noista ladattavia hybrideitä, jotka eivät ole oikeita sähköautoja. Niissä on polttomoottori ja joka kerta kun siinä kuluu pikkuisenkin bensaa niin se on polttomoottoriauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja monet noista ladattavia hybrideitä, jotka eivät ole oikeita sähköautoja. Niissä on polttomoottori ja joka kerta kun siinä kuluu pikkuisenkin bensaa niin se on polttomoottoriauto.
Sinulla on aivan oma määritelmäsi. On myös olemassa virallinen määritelmä, joka kattaa koko maailman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on aivan oma määritelmäsi. On myös olemassa virallinen määritelmä, joka kattaa koko maailman.
Virallisella määritelmällä ei ole väliä kun pitää ajatella loogisesti. Koska ladattava hybridi kulkee aina silloin tällöin polttomoottorilla niin se on ainakin puoliksi polttomoottoriauto. Pelkäksi sähköautoksi sen väittäminen on lähinnä huijausta.
Ja muuten, jos ladattavalla hybridillä aina kulkisi sähköllä niin se hajoaa nopeasti. Jotta ladattava hybridi pysyisi kunnossa niin osan matkoista pitää kulkea polttomoottorilla. Ja joka kerta kun polttomoottori toimii autossa niin auto on sillä hetkellä polttomoottoriauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virallisella määritelmällä ei ole väliä kun pitää ajatella loogisesti. Koska ladattava hybridi kulkee aina silloin tällöin polttomoottorilla niin se on ainakin puoliksi polttomoottoriauto. Pelkäksi sähköautoksi sen väittäminen on lähinnä huijausta.
Ja muuten, jos ladattavalla hybridillä aina kulkisi sähköllä niin se hajoaa nopeasti. Jotta ladattava hybridi pysyisi kunnossa niin osan matkoista pitää kulkea polttomoottorilla. Ja joka kerta kun polttomoottori toimii autossa niin auto on sillä hetkellä polttomoottoriauto.Mikähän se oikea virallinen määritelmä onkaan?
Ainakin Trafin tilastoissa, eli Suomessa, on sähköauto, ladattavat hybridit, hybridit, dieselit, bensiinit, kaasu ja muut.
- Anonyymi
Se on just niin kuin otsikko kertoo.
- Anonyymi
Ihan luonnollista kehitystä.
- Anonyymi
Autonostajat pakottavat valmistajat lopettamaan polttomoottoriautojen valmistamisen. Siihen ei EU: ta tarvita.
- Anonyymi
Aivan turha haaveilla sähköautojen suosion laantumisesta. Se yltyy vaan.
- Anonyymi
Autonostajat eivät pakottaisi valmistajia lopettamaan polttomoottoriautojen valmistamista vaikka harhainen ja mielisairas sähköautofanaatikko näin kuvittelee.
- Anonyymi
Polttikset ovat jo nyt museokamaa.
Arvo putoaa nopeasti ja kukaan ei niitä halua.- Anonyymi
Polttikset menevät käytettynä kaupaksi vielä 40 vuotta, ehkä jopa koko tämän vuosisadan ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttikset menevät käytettynä kaupaksi vielä 40 vuotta, ehkä jopa koko tämän vuosisadan ajan.
Käytettyjä polttiksia nyt vaan ei enää ole saatavilla. Tai no jotain rippikouluikäisiä kyllä mutta 3 vuotiaita nelivetoja ei juuri ole ja jos vielä rajaa DSG romut pois ja haluaa suhteellisen hyvin varustellun niin hyvin vähiin käy vaihtoehdot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettyjä polttiksia nyt vaan ei enää ole saatavilla. Tai no jotain rippikouluikäisiä kyllä mutta 3 vuotiaita nelivetoja ei juuri ole ja jos vielä rajaa DSG romut pois ja haluaa suhteellisen hyvin varustellun niin hyvin vähiin käy vaihtoehdot.
Valehteleva huijari keksii taas hölynpölyä. Miten käytettyjä polttiksia ei muka olisi olemassa, kun polttiksia myydään edelleen enemmän kuin sähköautoja? Ja ladattavissa hybrideissä on polttomoottori, jolla ajetaan ainakin osan ajasta, joten ne ovat vähintään puoliksi polttomoottoriautoja.
Ja valtaosa suomalaisista ajaa yli 10 vuotta vanhoilla autoilla ja ne menee mukavasti myyntiinkin. Tuo sinun höpinäsi kertoo vain sen, että olet harhainen kuplassa elävä eliittipaskiainen tai sitten autokauppias eli valehteleva huijari.
Ja kukaan ei piittaa paskaakaan minkä auton sinä valitset, se ei vaikuta mitään muiden valintoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettyjä polttiksia nyt vaan ei enää ole saatavilla. Tai no jotain rippikouluikäisiä kyllä mutta 3 vuotiaita nelivetoja ei juuri ole ja jos vielä rajaa DSG romut pois ja haluaa suhteellisen hyvin varustellun niin hyvin vähiin käy vaihtoehdot.
"haluaa suhteellisen hyvin varustellun niin hyvin vähiin käy vaihtoehdot."
Mitä varusteita autot muka tarvitsee? Ehkä peräkoukku on hyvä, mutta melkein kaikki muut ovat turhia. Autossa ei tarvita navigaattoria, ei kameroita, ei typeriä avustimia, ei automaattivaihteistoa jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"haluaa suhteellisen hyvin varustellun niin hyvin vähiin käy vaihtoehdot."
Mitä varusteita autot muka tarvitsee? Ehkä peräkoukku on hyvä, mutta melkein kaikki muut ovat turhia. Autossa ei tarvita navigaattoria, ei kameroita, ei typeriä avustimia, ei automaattivaihteistoa jne.Hienoa että sinä tiedät paremmin millaisia varusteita me muut kaipaamme!
On niin paljon mitä elämässä ei tarvitse. Huomaan että ei ole tarvinnut koulujakaan käydä.
Mikä kumma se nyt on ostaa 60te uusi auto jos on hyvä työpaikka.
Talo on maksettu, säästöjä mukavasti ja palkka juoksee, niin miksi pitäisi ostaa joku tonnipommi?
Kaikkein turhinta on sauhuttelu ja viinan lipittäminen. Jätä ne pois niin sinullakin on varaa uuteen autoon 3-5v välein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että sinä tiedät paremmin millaisia varusteita me muut kaipaamme!
On niin paljon mitä elämässä ei tarvitse. Huomaan että ei ole tarvinnut koulujakaan käydä.
Mikä kumma se nyt on ostaa 60te uusi auto jos on hyvä työpaikka.
Talo on maksettu, säästöjä mukavasti ja palkka juoksee, niin miksi pitäisi ostaa joku tonnipommi?
Kaikkein turhinta on sauhuttelu ja viinan lipittäminen. Jätä ne pois niin sinullakin on varaa uuteen autoon 3-5v välein."Hienoa että sinä tiedät paremmin millaisia varusteita me muut kaipaamme!"
Tuo narsisti kyllä tietää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että sinä tiedät paremmin millaisia varusteita me muut kaipaamme!
On niin paljon mitä elämässä ei tarvitse. Huomaan että ei ole tarvinnut koulujakaan käydä.
Mikä kumma se nyt on ostaa 60te uusi auto jos on hyvä työpaikka.
Talo on maksettu, säästöjä mukavasti ja palkka juoksee, niin miksi pitäisi ostaa joku tonnipommi?
Kaikkein turhinta on sauhuttelu ja viinan lipittäminen. Jätä ne pois niin sinullakin on varaa uuteen autoon 3-5v välein.Kaikkea sinä oletatkin toisten teksteistä. Itsellä on säästöjä ja sijoituksia riittävästi ostaakseni muutaman uuden auton käteisellä, mutta uuteen autoon rahojen laittaminen olisi idiotismin huippu.Jos ostaisin uuden auton niin käyttäisin sitä samaa autoa yli 20 vuotta.
Ja muutenkin tuollainen jatkuva auton vaihtelu on kertakäyttökulttuuria eli aivotonta idiotismia. Mitä useammin autoa vaihtaa niin sitä typerämpi idiootti on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkea sinä oletatkin toisten teksteistä. Itsellä on säästöjä ja sijoituksia riittävästi ostaakseni muutaman uuden auton käteisellä, mutta uuteen autoon rahojen laittaminen olisi idiotismin huippu.Jos ostaisin uuden auton niin käyttäisin sitä samaa autoa yli 20 vuotta.
Ja muutenkin tuollainen jatkuva auton vaihtelu on kertakäyttökulttuuria eli aivotonta idiotismia. Mitä useammin autoa vaihtaa niin sitä typerämpi idiootti on.Ja minulla on noiden säästöjen lisäksi velaton asunto. Enkä silti näe tarvetta hankkia uutta autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minulla on noiden säästöjen lisäksi velaton asunto. Enkä silti näe tarvetta hankkia uutta autoa.
Nämä ovat mielipiteitä jokaisen oman elämän kannalta. Ainoa idioottimaisuus on kuvitella että oman eälämäntilanne ja oma mielipide on ainoa oikea.
Se että jollekin riittää ratti ja muutama poljin ei tarkoita että hän joka haluaa enemmän varusteita olisi väärässä eikä myöskään hän jolle riittää ne karvalakkivarusteet.
Kertokaapa miksi sinun mielipide olisi oikeampi kuin minun tai jonkun muun.
Mihin logiikkaan sellainen ajattelu perustuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä ovat mielipiteitä jokaisen oman elämän kannalta. Ainoa idioottimaisuus on kuvitella että oman eälämäntilanne ja oma mielipide on ainoa oikea.
Se että jollekin riittää ratti ja muutama poljin ei tarkoita että hän joka haluaa enemmän varusteita olisi väärässä eikä myöskään hän jolle riittää ne karvalakkivarusteet.
Kertokaapa miksi sinun mielipide olisi oikeampi kuin minun tai jonkun muun.
Mihin logiikkaan sellainen ajattelu perustuu?Ainoa idioottimaisuus on kuvitella että oman elämäntilanne ja oma mielipide on ainoa oikea, varsinkin kun muu maapallon väestö on toista mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa idioottimaisuus on kuvitella että oman elämäntilanne ja oma mielipide on ainoa oikea, varsinkin kun muu maapallon väestö on toista mieltä.
Pikemminkin kun muu maapallon väestö on samaa mieltä. Harva piittaa oikeasti noista lisävarusteista aivan kuten minimaalinen marginaaliryhmä piittaa auton tehostakaan. Aivan kuten uuden auton ostajatkin ovat marginaaliryhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä ovat mielipiteitä jokaisen oman elämän kannalta. Ainoa idioottimaisuus on kuvitella että oman eälämäntilanne ja oma mielipide on ainoa oikea.
Se että jollekin riittää ratti ja muutama poljin ei tarkoita että hän joka haluaa enemmän varusteita olisi väärässä eikä myöskään hän jolle riittää ne karvalakkivarusteet.
Kertokaapa miksi sinun mielipide olisi oikeampi kuin minun tai jonkun muun.
Mihin logiikkaan sellainen ajattelu perustuu?Eli sähköautoilijatkin voivat pitää turpansa tukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sähköautoilijatkin voivat pitää turpansa tukossa.
Huomaatte varmaan kuin tämän kirjoittaja on lapsen tasolla kuvitellessaan että vain hänen mielipiteensä on oikea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaatte varmaan kuin tämän kirjoittaja on lapsen tasolla kuvitellessaan että vain hänen mielipiteensä on oikea.
Ja sähköautoilija ovat lapsen tasolla kuvitellessaan että hänen mielipiteensä on oikea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköautoilija ovat lapsen tasolla kuvitellessaan että hänen mielipiteensä on oikea.
Voi miten tyhmä pieni polttoaasi täällä kiljuukaan.
- Anonyymi
Hybridit jää kauppoihin ja polttomoottoriset jää talliin.
Sähköllä mennään tulevaisuudessa.- Anonyymi
Näin on, täyssähköautot ovat 5 vuoden päästä normi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on, täyssähköautot ovat 5 vuoden päästä normi.
Kova paikka vähä-älyisyydestään tunnetuille polttopelleille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on, täyssähköautot ovat 5 vuoden päästä normi.
Ne eivät ole normi edes 20 vuoden päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne eivät ole normi edes 20 vuoden päästä.
Ne ovat nyt jo normi, ja viiden vuoden päästä 100 % normi. Eikä voimaton mussutuksesi sitä faktaa muuta...
- Anonyymi
Lähipäivinä saadaan tarkat tilastot syyskuulta. Se on hurjaa nousua.
- Anonyymi
Niin se automyyjäkin kertoi toissapäivänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se automyyjäkin kertoi toissapäivänä.
Voihan automyyjä sanoa mitä tahansa, mutta automyyjät ovatkin patologisia valehtelijoita ja huijareita.
- Anonyymi
Sähköautoja kyllä ostetaan hiljaksiin, mutta "rosvovaltio" Suomi surkeine poliittisine päättäjineen näyttää vastaavan oudolla tavalla päästöjä pienentävän tekniikan käyttöön ottoon.
Sähköautojen perus-ja käyttövoimaverot nousee kohisten ja ovat moninkertaiset isoon osaan bensiini käyttöisiä polttomoottoriautoja verrattuna.
Ja muistettakoon, että sähköllä on jo kaksi veroa energianlähteenä ,joten neljää eri veroa sähköautoissa sitten yhteensä käyttöön liittyen.
Itselläni uusi sähköauto ja verot yhteensä n. 343 eur syksyyn 2026 asti . ja ensi vuoden jälkeen jo 365 eur. / v.
Ottaen huomioon sähköautojen tuntuvasti kalliimmat vakuutukset, itsellä täysillä bonuksilla n. 1100 eur / vuosi (laaja kasko sijaisautoineen hinnassa), miettii kuinkahan älyttömäksi valtiovalta kaiken tämän saakaan??
Mutta suomalainenhan maksaa aina ja siihen nämä poliitikkomme ovat tottuneet, joten turha odottaakaan mitään perusteluja rangaistusveroille tässäkään tapauksessa.
Tavan tallaajille nämä faktat ei ehkä siirtymää puhtaampaan autoiluun helpota??- Anonyymi
Vakuutusten hinnat määrää vakuutusyhtiöt täysin.
- Anonyymi
Syyskuun tilasto todistaa tämän ketjun otsikon.
- Anonyymi
Nuo kuukausittaiset rekisteröintien määrät ja osuudet uusissa ja käytetyissä ovat niin suuria ettei sähköautojen yleistymiselle kukaan voi mitään.
- Anonyymi
Huolestuttavaa on se, että sähköauton suurin pulma ei ole mitenkään ratkennut ??
1. Akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa, painoa ja pääomaa !?
Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !
2. Paloturvallisuus ! Mikäli oikosulku ilmenee, niin suuresta akustosta purkautuu hallitsemattomasti energiaa tuhoten auton +muut autot ympäriltään ym !
Näistä asioista ei julkisuudessa juuri maallikkoa varoiteta ??- Anonyymi
Kuvitelmaa, luuloa, uskoa, toivoa, luulottelua..............
- Anonyymi
Suomi sähköautoistuu Norjan jälkeen toiseksi nopeiden.
- Anonyymi
Huolestuttavaa on se, että sähköauton suurin pulma ei ole mitenkään ratkennut ??
1. Akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa, painoa ja pääomaa !?
Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !
2. Paloturvallisuus ! Mikäli oikosulku ilmenee, niin suuresta akustosta purkautuu hallitsemattomasti energiaa tuhoten auton +muut autot ympäriltään ym !
Näistä asioista ei julkisuudessa juuri maallikkoa varoiteta ?? - Anonyymi
Europark varoittaa tietyistä kaapeliautoista edelleen !!
- Anonyymi
Sähköautojen vakuutukset ovat paljon kalliimpia kuin muiden autojen – "Maksumuutos pian edessä", toteavat asiantuntijat | Yle https://share.google/dBkprSnzFTRY5AQ4v
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141620Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701388- 921242
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 47972