Ateisteilta läpimurto Jeesus-tutkimuksessa

Anonyymi-ap

Ateistit ovat tutkineet Paavalin kirjeitä ja huomanneet, että Paavali

1. ei sano Jeesuksen syntyneen vaimosta
2. ei sano Jeesuksen olleen Daavidin sukua
3. ei sano Jeesuksen kuolleen ristillä
4. ei sano vainonneensa Jeesuksen seuraajia
5. ei sano näillä olleen sama usko kuin hänellä myöhemmin
6. ei sano saaneensa Jeesukselta ehtoollisen asetussanoja
7. ei sano suoraan Jeesuksen olleen ihminen

Täten on toteen näytetty, että Jeesus on fiktiota ja perustuu myyttiin.

Jokainen Paavalin kirjeitä lukenut tietää tämän olevan totta. Myytikot eivät valehtele.

19

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavali ei kykene kertomaan edes sitä, että Jeesus ristiinnaulittiin Jerusalemissa. Sen sijaan Paavali väittää, että Jeesus oli ristiinnaulittu Galatassa.

[1] Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!

• Anonyymi

Jeesus oli ristiinnaulittu 16 vuotta aiemmin, ennen kuin Paavali meni Galatiaan. Paavali kuvasi Jeesuksen ristille naulittuna ja Galatalaiset uskoivat hänen sanomansa. Heidän silmiensä eteen piirtyi kuva Jeesuksesta ristille naulittuna.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli ristiinnaulittu 16 vuotta aiemmin, ennen kuin Paavali meni Galatiaan. Paavali kuvasi Jeesuksen ristille naulittuna ja Galatalaiset uskoivat hänen sanomansa. Heidän silmiensä eteen piirtyi kuva Jeesuksesta ristille naulittuna.

"Heidän silmiensä eteen piirtyi kuva Jeesuksesta ristille naulittuna."

Juuri tällainen Jeesus onkin - silmien eteen piirtyvä hallusinaatio, joka ilmestyy kun heikkomielinen riittävän lujasti uskoo.

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

"Heidän silmiensä eteen piirtyi kuva Jeesuksesta ristille naulittuna."

Juuri tällainen Jeesus onkin - silmien eteen piirtyvä hallusinaatio, joka ilmestyy kun heikkomielinen riittävän lujasti uskoo.

Mielikuva ihmisestä ristillä ei ole hallusinaatio. Sehän on sinullakin!

• Anonyymi kirjoitti:

Mielikuva ihmisestä ristillä ei ole hallusinaatio. Sehän on sinullakin!

Eli Jeesus on vain mielikuva? No, tämä on ihan totta. Ei ole yhtään mainintaa aikalaiskirjoissa, kadonnut kuin pieru Saharaan ja nyt näkyy vain uskovaisen kuupassa magneettikuvauksen avulla.

• Anonyymi

Eli Jeesus on vain mielikuva? No, tämä on ihan totta. Ei ole yhtään mainintaa aikalaiskirjoissa, kadonnut kuin pieru Saharaan ja nyt näkyy vain uskovaisen kuupassa magneettikuvauksen avulla.

Paavali tosiaan kirjoitti ihmisestä Jeesuksesta. Miltä se tuntuu?

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali tosiaan kirjoitti ihmisestä Jeesuksesta. Miltä se tuntuu?

Jeesus ei ollut ihminen kolmesta syystä:

1. Jeesuksesta todistettiin ristiriitaisesti. Jos Jeesus olisi ollut ihminen ja ristiinnaulittu näyttävästi alueen pääkaupungissa vuoden tärkeimmän juhlan aikaan 16 vuotta sitten niin todistukset eivät olisi olleet ristiriitaisia:

[6] Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

2. Paavali ei tavannut Jeesuksen silminnäkijöitä eikä hän edes ollut kiinnostunut heistä:

[12] Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.

3. Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta muuten kuin harhanäyssä:

[16] näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus ei ollut ihminen kolmesta syystä:

1. Jeesuksesta todistettiin ristiriitaisesti. Jos Jeesus olisi ollut ihminen ja ristiinnaulittu näyttävästi alueen pääkaupungissa vuoden tärkeimmän juhlan aikaan 16 vuotta sitten niin todistukset eivät olisi olleet ristiriitaisia:

[6] Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

2. Paavali ei tavannut Jeesuksen silminnäkijöitä eikä hän edes ollut kiinnostunut heistä:

[12] Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.

3. Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta muuten kuin harhanäyssä:

[16] näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä

Rikosoikeudenkäynneissä on epäilyttävää, jos kaikkien silminnäkijöiden kertomukset pitävät pilkulleen yhtä. Yleensä tulee niin monta versiota tapahtuneesta kuin on silminnäkijöitä.

Acts 9 (KJB):
        26 And when Saul was come to Jerusalem, he assayed to join himself to the disciples: but they were all afraid of him, and believed not that he was a disciple.

27 But Barnabas took him, and brought him to the apostles, and declared unto them how he had seen the Lord in the way, and that he had spoken to him, and how he had preached boldly at Damascus in the name of Jesus.

Paavali tapasi muut apostolit ja hänestä tuli alkukirkon apostoli pakanoille. Paavali tapasi Jeesuksen näyssä Damaskoksen tiellä, ja myöhemmin hän vietti aikaa Jeesuksen seurassa autiomaassa. Juuri hänelle Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa, pelastumisen yksin Jumalan armosta, yksin uskon kautta Jeesuksen vereen. Opetuslapsilleen Jeesus maan päällä ollessaan saarnasi kuningaskunnan evankeliumia.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Rikosoikeudenkäynneissä on epäilyttävää, jos kaikkien silminnäkijöiden kertomukset pitävät pilkulleen yhtä. Yleensä tulee niin monta versiota tapahtuneesta kuin on silminnäkijöitä.

Acts 9 (KJB):
        26 And when Saul was come to Jerusalem, he assayed to join himself to the disciples: but they were all afraid of him, and believed not that he was a disciple.

27 But Barnabas took him, and brought him to the apostles, and declared unto them how he had seen the Lord in the way, and that he had spoken to him, and how he had preached boldly at Damascus in the name of Jesus.

Paavali tapasi muut apostolit ja hänestä tuli alkukirkon apostoli pakanoille. Paavali tapasi Jeesuksen näyssä Damaskoksen tiellä, ja myöhemmin hän vietti aikaa Jeesuksen seurassa autiomaassa. Juuri hänelle Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa, pelastumisen yksin Jumalan armosta, yksin uskon kautta Jeesuksen vereen. Opetuslapsilleen Jeesus maan päällä ollessaan saarnasi kuningaskunnan evankeliumia.

”Paavali tapasi Jeesuksen näyssä Damaskoksen tiellä, ja myöhemmin hän vietti aikaa Jeesuksen seurassa autiomaassa.”

Rikosoikeudenkäynneissä tällaiset vastaajat tuomitaan vankimielisairaalaan syyntakeettomina.

• Anonyymi

Kaikki on päinvastoin kuin avauksessa. Ateistit valehtelevat- ne myytikot.

• Anonyymi

Niinhän he tekevät kun muuhun eivät pysty.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän he tekevät kun muuhun eivät pysty.

No jo on aikoihin eletty kun jeesusmyyttiin kriittisesti suhtautuvia sanotaan myytikoiksi. Jeesuksesta ei ole yhtään ainoaa historiallista todistetta, ei silminnäkijäkertomuksia tai silminnäkijöiden haastatteluita. Paavali eikä kukaan muukaan Jeesuksesta kirjoittanut tavannut koskaan Jeesusta tai tämän silminnäkijöitä. Jeesus ja opetuslapset elelivät omassa kuplassaan sadan vuoden päässä historiassa. Juuri niin kuin klassiset legendat ja myytit syntyvät. Kun potentiaaliset silminnäkijät eli he, jotka voivat kumota myytit paskapuheena ovat kuolleet, myytit sepitetään ja aletaan levittämään niitä.

• Anonyymi

No jo on aikoihin eletty kun jeesusmyyttiin kriittisesti suhtautuvia sanotaan myytikoiksi. Jeesuksesta ei ole yhtään ainoaa historiallista todistetta, ei silminnäkijäkertomuksia tai silminnäkijöiden haastatteluita. Paavali eikä kukaan muukaan Jeesuksesta kirjoittanut tavannut koskaan Jeesusta tai tämän silminnäkijöitä. Jeesus ja opetuslapset elelivät omassa kuplassaan sadan vuoden päässä historiassa. Juuri niin kuin klassiset legendat ja myytit syntyvät. Kun potentiaaliset silminnäkijät eli he, jotka voivat kumota myytit paskapuheena ovat kuolleet, myytit sepitetään ja aletaan levittämään niitä.

Paavali on Jeesuksen aikalainen ja kirjoitti hänestä 50-luvulla, 20 vuotta hänen kuolemansa jälkeen. Paavali sanoi, että häntä ennen oli apostoleja ja opetuslapsia, jotka uskoivat samalla tavalla kuin hän. Jeesuksen on uskottu olevan ihminen jo 30-luvun alussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali on Jeesuksen aikalainen ja kirjoitti hänestä 50-luvulla, 20 vuotta hänen kuolemansa jälkeen. Paavali sanoi, että häntä ennen oli apostoleja ja opetuslapsia, jotka uskoivat samalla tavalla kuin hän. Jeesuksen on uskottu olevan ihminen jo 30-luvun alussa.

Tämä Galatalaiskirjeen kohta kumoaa kaiken kirjoittamasi. Paavali ei tavannut Jeesuksen silminnäkijöitä eikä häntä edes kiinnostanut Jeesuksen silminnäkijät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä Galatalaiskirjeen kohta kumoaa kaiken kirjoittamasi. Paavali ei tavannut Jeesuksen silminnäkijöitä eikä häntä edes kiinnostanut Jeesuksen silminnäkijät.

1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin

1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
        1:18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.
        1:19 Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.

1:23 Heidän kuuloonsa oli vain tullut: "Meidän entinen vainoojamme julistaa nyt sitä uskoa, jota hän ennen hävitti";
        1:24 ja he ylistivät Jumalaa minun tähteni.

• Anonyymi
        UUSI

Avaaja esittää joukon epätosia väitteitä muka ateistien tukimustuloksina.
        Siis kuka valehtelee?

• Anonyymi

Miksi teismi on niin merkityksellinen asia osalle ateismin harjoittajia? Osa ateisteista kertoo, että teismeillä ei ole merkitystä ateismin harjoittamisessa.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali ei sano Jeesuksen eläneen.
      Jeesus on siis satua.

• Anonyymi
        UUSI

Paavali sanoi Jeesuksen syntyneen vaimosta Israelin kansaan ja olleen Daavidin sukua. Jeesus kuoli ristillä. Kaikki tämä todistaa Jeesuksen eläneen ihmisenä. Paavalin mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7796
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5330
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4832
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3517
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2035
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2001
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1859
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1707
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      38
      1662
    10. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      141
      1591
    Aihe