Epäusko torjuu Jumalan lupaukset.
Aabraham uskoi Jumalan lupauksiin.
Paavali opettaa Aabrahamin lupausten täyttyneen Jeesuksessa Kristuksessa.
Uskolla otetaan myös vastaan Jeesuksessa Kristuksessa täyttynyt Jumalan lupaus.
Tämän uskon kautta tullaan vanhurskaaksi.
Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen Jumala vanhurskauttaa ne, jotka uskovat.
13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
...
16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
17 - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.
18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;
20 mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
21 ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
22 Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.
23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.
( Room. 4)
s-seutulainen
Usko ottaa vastaan Jumalan lupaukset.
35
187
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatussa usko on verbi, mikä tarkoittaa kuuliaisuutta uskollisuutta totella ja tehdä sanan mukaisesti.
- Anonyymi
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
- Anonyymi
Mistä teitä sekundajuutalaisia sikiää? Missä päin Suomea teidän pomonne asustavat?
- Anonyymi
Joo, kyllä hihhuli uskoo ja on kuuliainen, mutta Jeesus ei pidä lupaustaan tehdä kaiken, mitä häneltä pyydetään.
- Anonyymi
On toki verbikin, esim.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." ( Joh 8 )
On myöskin substantiivi, esim.
20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta". ( Matt 17)
Uskon kohde on Herra Jeesus Kristus, sydämen uskon Häneen.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
( Room 10)
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? ...
( Room 10)
Uskon kohde ei ole oma suorittaminen, vaan Jeesus.
16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. ( Gal 2)
Uskovan tunnistehan on Raamatussa ilmoitettu ja se on juuri se, ettei hän luota omiin kykyihinsä, vaan huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta sydämen uskosta käsin.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On toki verbikin, esim.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." ( Joh 8 )
On myöskin substantiivi, esim.
20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta". ( Matt 17)
Uskon kohde on Herra Jeesus Kristus, sydämen uskon Häneen.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
( Room 10)
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? ...
( Room 10)
Uskon kohde ei ole oma suorittaminen, vaan Jeesus.
16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. ( Gal 2)
Uskovan tunnistehan on Raamatussa ilmoitettu ja se on juuri se, ettei hän luota omiin kykyihinsä, vaan huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta sydämen uskosta käsin.
Usko ToivonenUudessa testamentissa ei ole sellaista ilmausta kuin "uskovaisen tunniste". Ei mitään, joka edes viittaisi mihinkään tuollaiseen. Sinä sooloilet taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa testamentissa ei ole sellaista ilmausta kuin "uskovaisen tunniste". Ei mitään, joka edes viittaisi mihinkään tuollaiseen. Sinä sooloilet taas.
Uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistettiin heti uskovien vainojen alusta alkaen Raamatun ilmoittaman tunnisteen mukaan.
Sen voimme lukea tästä tekstikohdasta:
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)
Sauluksen saamiin kirjeisiin oli kirjattu tunniste, jonka perusteella, Herran opetuslapset, uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistettiin, vangittiin ja kuljetettiin Jerusalemiin tuhottaviksi.
Ja se tunniste oli ja yhä on: Jotka avuksensa Herranaan huutavat Jeesuksen Kristuksen nimeä.
Peastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistettiin heti uskovien vainojen alusta alkaen Raamatun ilmoittaman tunnisteen mukaan.
Sen voimme lukea tästä tekstikohdasta:
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9)
Sauluksen saamiin kirjeisiin oli kirjattu tunniste, jonka perusteella, Herran opetuslapset, uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistettiin, vangittiin ja kuljetettiin Jerusalemiin tuhottaviksi.
Ja se tunniste oli ja yhä on: Jotka avuksensa Herranaan huutavat Jeesuksen Kristuksen nimeä.
Peastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenEdelleenkään siellä ei esiinny tunniste-sanaa. Sinä et hokemalla saa muutettua Uutta testamenttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään siellä ei esiinny tunniste-sanaa. Sinä et hokemalla saa muutettua Uutta testamenttia.
Uskovien, Jeesuksen pyhien tunnistaminen tapahtui tunnisteen ,
"Täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat",
perusteella.
Tunniste voi olla lausekin.
" Tunniste:
Merkki tai tieto, jolla jokin voidaan tunnistaa."
https://www.suomisanakirja.fi/tunniste
Ja todellakin, juuri uskovat, Jeesuksen pyhät, tunnistettiin sillä perusteella, että he, ..
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat" ( Apt 9)
jotka avuksensa huusivat Herran ( Jeesuksen ) nimeä.
Apostolien tekojen 9. luvun tekstikohta on suora lainaus Uudesta Testamentista.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Mitä muitakaan nämä ovat kuin helluntailaisia?
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Itseasiassa voimme lukea jo Jeesuksen aikaan eläneiden osalta siitä, mistä tässä on kysymys.
Esim.
38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme. ( Mark 9)
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
(Apt 19)
Luukkaan evankeliumissa olevasta rinnakkaisesta tekstikohdasta voimme lukea heidän aikalaisuudestaan.
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa. ( Luuk 13)
Laittomuuden / vääryyden tekeminen on erottava tekijä, ei jonkin tietyn laittomuuden / vääryyden, vaan kaiken laittomuuden/ vääryyden.
Jatkuva pahanpuhuminen toisista on laittomuutta, vääryyttä, ja sillä on seurauksensa, kuten voimme lukea.
Usko Toivonen - Anonyymi
Gal4:29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
Lihan mukaan syntynyt=pakkovauvakastettu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa voimme lukea jo Jeesuksen aikaan eläneiden osalta siitä, mistä tässä on kysymys.
Esim.
38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme. ( Mark 9)
13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
(Apt 19)
Luukkaan evankeliumissa olevasta rinnakkaisesta tekstikohdasta voimme lukea heidän aikalaisuudestaan.
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa. ( Luuk 13)
Laittomuuden / vääryyden tekeminen on erottava tekijä, ei jonkin tietyn laittomuuden / vääryyden, vaan kaiken laittomuuden/ vääryyden.
Jatkuva pahanpuhuminen toisista on laittomuutta, vääryyttä, ja sillä on seurauksensa, kuten voimme lukea.
Usko ToivonenAloit Usko taas sooloilla. Pelaat uskomattoman näppärästi omaan pussiisi. Kyllä sä olet etevä käyttämään Raamattuasi lyömäaseena. Käyttäydyt oikeastaan aika häikäilemättömästi ja sadistisesti. Ihmisen täytyy olla aivan täynnä omaa uskovaisuuttaan ja erinomaisuuttaan, että kykenee tuollaiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloit Usko taas sooloilla. Pelaat uskomattoman näppärästi omaan pussiisi. Kyllä sä olet etevä käyttämään Raamattuasi lyömäaseena. Käyttäydyt oikeastaan aika häikäilemättömästi ja sadistisesti. Ihmisen täytyy olla aivan täynnä omaa uskovaisuuttaan ja erinomaisuuttaan, että kykenee tuollaiseen.
Onko siis mielestäsi oltava hiljaa, jos vääryyteen käytetään Raamatun ilmoitusta?
>> Mitä muitakaan nämä ovat kuin helluntailaisia? >>
Pitäisikö siis mielestäsi kannustaa jatkuvaan vääryyden tekemiseen?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siis mielestäsi oltava hiljaa, jos vääryyteen käytetään Raamatun ilmoitusta?
>> Mitä muitakaan nämä ovat kuin helluntailaisia? >>
Pitäisikö siis mielestäsi kannustaa jatkuvaan vääryyden tekemiseen?
Usko ToivonenMiten sinun siteeraamisesi ja vihjailusi ja uhkailusi erottuu tuosta umpityperästä helluntailaisten haukkumisesta? Te molemmat siteeraatte Raamattua voidaksenne nujertaa toisen osapuolen - voidaksenne sälyttää tuomion toisen päälle, ette itsenne päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinun siteeraamisesi ja vihjailusi ja uhkailusi erottuu tuosta umpityperästä helluntailaisten haukkumisesta? Te molemmat siteeraatte Raamattua voidaksenne nujertaa toisen osapuolen - voidaksenne sälyttää tuomion toisen päälle, ette itsenne päälle.
Toisen osapuolen?
Ensinnäkin, jos joku esittää kysymyksen, "Mitä muitakaan nämä ovat kuin helluntailaisia?", niin eikös kysymykseen ole hyvä vastata Raamatun ilmoituksen kautta.
Toiseksi, se mitä Raamatun ilmoituksessa on kirjoitettu, on kaikkia varten.
Ei ole mitään erotusta, raamatun ilmoitus koskee yhtälailla myös minua, sinua, häntä, meitä, teitä ja heitä. Siis kaikkia.
Jeesus sanoo, että se sana minkä Jeesus on puhunut, on tuomion perusteena.
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
(Joh 12)
Kolmanneksi, en ole kommentissani todistanut kaikkien helluntailaisten puolesta, etteikö Jeesuksen sanat "menkää pois" voisi tarkoittaa myös osaa helluntailaisistakin.
Pahan puhuminen on laittomuuden, vääryyden, tekemistä.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisen osapuolen?
Ensinnäkin, jos joku esittää kysymyksen, "Mitä muitakaan nämä ovat kuin helluntailaisia?", niin eikös kysymykseen ole hyvä vastata Raamatun ilmoituksen kautta.
Toiseksi, se mitä Raamatun ilmoituksessa on kirjoitettu, on kaikkia varten.
Ei ole mitään erotusta, raamatun ilmoitus koskee yhtälailla myös minua, sinua, häntä, meitä, teitä ja heitä. Siis kaikkia.
Jeesus sanoo, että se sana minkä Jeesus on puhunut, on tuomion perusteena.
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
(Joh 12)
Kolmanneksi, en ole kommentissani todistanut kaikkien helluntailaisten puolesta, etteikö Jeesuksen sanat "menkää pois" voisi tarkoittaa myös osaa helluntailaisistakin.
Pahan puhuminen on laittomuuden, vääryyden, tekemistä.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenJotenkin on tragikoomista, että sinä asetat itsesi AINA siihen porukkaan, joka välttyy tuomiolta. Se on omahyväistä ja kertoo nöyryyden ja suhteellisuudentajun puutteesta. Aivan hyvin voisi joku sanoa vilpittömästi, että sinä verhoat oman pahan puhumisesi ovelasti raamatunjakeisiin eli harjoitat laittomuutta. Ja että tämä on sukua sinun hellluntailaisuudellesi, joka on Raamatun mukaan puolue- ja lahkohenkisyyttä.
Mitäpä jos edes kerran elämässäsi soveltaisit Jeesuksen sanoja omassa silmässäsi olevasta malasta itseesi - ihan konkreettisesti ja vakavissasi.? Kun nimittäin sen teet, elämäsi muuttuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin on tragikoomista, että sinä asetat itsesi AINA siihen porukkaan, joka välttyy tuomiolta. Se on omahyväistä ja kertoo nöyryyden ja suhteellisuudentajun puutteesta. Aivan hyvin voisi joku sanoa vilpittömästi, että sinä verhoat oman pahan puhumisesi ovelasti raamatunjakeisiin eli harjoitat laittomuutta. Ja että tämä on sukua sinun hellluntailaisuudellesi, joka on Raamatun mukaan puolue- ja lahkohenkisyyttä.
Mitäpä jos edes kerran elämässäsi soveltaisit Jeesuksen sanoja omassa silmässäsi olevasta malasta itseesi - ihan konkreettisesti ja vakavissasi.? Kun nimittäin sen teet, elämäsi muuttuu.Kerrataanpa hieman.
Kirjoitit:
>> Te molemmat siteeraatte Raamattua voidaksenne nujertaa toisen osapuolen - voidaksenne sälyttää tuomion toisen päälle, ette itsenne päälle. >>
Johon kommentoin.
"Toiseksi, se mitä Raamatun ilmoituksessa on kirjoitettu, on kaikkia varten.
Ei ole mitään erotusta, raamatun ilmoitus koskee yhtälailla myös minua, sinua, häntä, meitä, teitä ja heitä. Siis kaikkia."
Ja siihen liittyvä tekstikohta.
(Joh 12)
Tämä sana koskee kaikkia, minuakin. Myöskin toisista pahaa puhuvia.
Usko Toivonen
- Anonyymi
s-seutulainen, kirkon kannattaja uskot kirkon sakramentteihin. Voit höpöistä ihan mitä tahansa, mutta sakramentiien kautta saat kaiken, mitä jumalisuuteen tarvitaan.
- Anonyymi
Sakramentit ovat Jumalan konkreettisia tekoja, joissa hän on läsnä Henkensä ja aiheellisten välineiden kautta. Kaste ja ehtoollinen ovat Jumalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sakramentit ovat Jumalan konkreettisia tekoja, joissa hän on läsnä Henkensä ja aiheellisten välineiden kautta. Kaste ja ehtoollinen ovat Jumalasta.
Eivät sakramentit riitä mihinkään ilman uskoa ja rakkautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katoliset, mukaan lukien x-katolinen munkki Luther, olivat kehittelemässä materiaalisia ja ulkopuolisia omia rituaaleja, jotka eivät olr Jumalan ilmoituksen, Raamtun, mukaisia.
Vanha ja uusi minä
Ef. 4:
17. Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä,
Room. 1:21; 1. Piet. 4:3
18. heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita.
19. Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen.
Room. 1:24; Kol. 3:5; 1. Tess. 4:5
20. Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu,
21. jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on.
22. Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
Room. 6:6; Kol. 3:9
23. Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne
Room. 12:2
24. ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sakramentit=huijausta!
Luterilaisten valhe, joilla saadaan lut.kirkolle veronmaksajia!
- Anonyymi
Missään päin Raamattua ei lue: "Epäusko torjuu Jumalan lupaukset." Missään päin Raamattua ei epäuskoa luonnehdita noin.
- Anonyymi
Pahaa eksytystä tehdä uskosta jokin erillinen asia.
- Anonyymi
Novum kommmentaari Hepr. 3: 18
18. Epäusko ja sen seuraukset - kapina Jumalaa vastaan - ovat se suuri synti, joka sulkee Jumalan sydämen ja taivaan portin. Israelilaisten olisi tarvinnut vain uskoa ja olla kuuliaisia armolliselle Jumalalle, joka oli paitsi johdattanut heidät ulos Egyptistä ja meren yli, myös varjellut ja puolustanut heitä vihollisia vastaan matkalla. Kaalebilla ja Joosualla oli tämä usko. Muilla ei sitä ollut, eivätkä he myöskään päässeet Jumalan lepoon.
Hepr. 3:
18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
5. Moos. 1:34-35
19. Näemme siis, että epäuskon tähden he eivät voineet päästä siihen lepoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Novum kommmentaari Hepr. 3: 18
18. Epäusko ja sen seuraukset - kapina Jumalaa vastaan - ovat se suuri synti, joka sulkee Jumalan sydämen ja taivaan portin. Israelilaisten olisi tarvinnut vain uskoa ja olla kuuliaisia armolliselle Jumalalle, joka oli paitsi johdattanut heidät ulos Egyptistä ja meren yli, myös varjellut ja puolustanut heitä vihollisia vastaan matkalla. Kaalebilla ja Joosualla oli tämä usko. Muilla ei sitä ollut, eivätkä he myöskään päässeet Jumalan lepoon.
Hepr. 3:
18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
5. Moos. 1:34-35
19. Näemme siis, että epäuskon tähden he eivät voineet päästä siihen lepoon.Novum kommentaari
Hepr 3:
19. Jälleen kirjoittaja korostaa, mikä vaara piilee epäuskossa Jumalaa kohtaan. Sillä, joka ei usko, ei ole mitään mahdollisuutta päästä luvattuun maahan. Ainoastaan tämä oli syynä siihen, että Israelia ei päästetty sinne. Heidän syntinsä ja tottelemattomuutensa oli seurausta epäuskosta ja siis kielteisestä asenteesta Jumalaa kohtaan. Tätä Vt:n onnettomuutta käytetään nyt juutalaiskristityille lukijoille kohdistetun vetoomuksen perusteluna.
- Anonyymi
Jeesus lupasi tehdä kaiken, mitä häneltä pyydetään. Eipä ole tehnyt.
- Anonyymi
Ei Jeesus ole mikään alisteinen meidän pyynnöillemme. Hän ei tee mitään vastoin sanojaan.
- Anonyymi
Murtumaton! – Mikään voima ei voi minua tuhota,
Murtumaton! – Ei helvetti eikä sen raivo,
Uskoni teräs, taistelussa taottu,
kestää iskun ja nousee jälleen.
Olen nähnyt kuoleman tanssin edessäni,
ja silti… se ei taivuttanut minua.
Kyyneleet polttavat, sekoittuvat vereen,
käteni vapisevat, mutta minä pysyn pystyssä.
Risti, joka minua ohjaa, loistaa liekkien läpi,
ja tuuli kuiskaa: "Älä luovuta, sinä voitat." - Anonyymi
Kuinka näkymätön jumala voi antaa lupauksia, ja kuinka niihin lupauksien saajiin voi kukaan luottaa. Nykyisin jumala voisi puhua kaikille maailman ihmisille yhtä aikaa se kuulostaisi uskottavalta. Mutta hän on puhunut viimeksi noin 2000 vuotta sitten joillekin apostoleille. Saarnaajien mukaan sielunvihollinen on paljon puheliaampi sekä toimeliaampi kuin jumala, joka vaikuttaa lähinnä saamattomalta sielunviholliseen verrattuna. Uskovaiset uskoo ja toistaa oppimiaan raamatunlauseita uskollisesti, Vuosisadasta toiseen eikä paremmasta ole mitään näkymää paitsi tuonpuoleisessa joillekin.
- Anonyymi
Elämme laittomuuden aikaa (lain mitätöinti) uskon kautta.
Room 3:31:
"Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain." - Anonyymi
Uskoa on monenlaista ja samoin oppejakin.
Uskonkiistat ovat lahkolaisuutta.
Hylkää ne ! - Anonyymi
2Moos.33:20 Ja sanoi taas: et sinä taida nähdä minun kasvojani; sillä ei yksikään ihminen, joka minut näkee, taida elää. Biblia (1776)
- Anonyymi
Matt.13:58 Ja ei hän siellä monta väkevää työtä tehnyt, heidän epäuskonsa tähden. Biblia (1776)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81408- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031057Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51933Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62807- 81715
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli178694Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253676- 35669
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42623