Jotenkin mä vaan haluan kertoa tän johonkin...
Keskiviikkona aamupäivällä olin viemässä autolla Helsingissä poikaa töihin kun se taas alkoi. Rintakipu! Äkkiä rintoja ja ylävatsaa särkee ihan hirvittävästi! Minulla on ollut tätä muutaman kerran ennenkin. Yhdistin sen aluksi siihen, että minulla on ollut liian kireät rintsikat, mutta kuitenkin...Äkillinen rintakipu voi olla sydänkohtaus. Saan töin tuskin vietyä pojan töihin. Käyn veeseessä poistamassa rintsikat ja kipu hellittää...
Hengittelen vähän aikaa ja ajan 35 kilometrin matkan kotipaikkakuntani terveyskeskukseen. Matkalla ehdin miettiä mitä läheiseni joutuisivat tekemään, jos minä kuolisin nyt sydänkohtaukseen. Veljeni kuoli äkillisesti muutama kuukausi sitten, joten tiedän vähän käytänteitä mitä kuolemani jälkeen tapahtuisi. Terveyskeskuksessa pääsen heti sydänfilmiin. Myös verikokeita otetaan. Lopulta lääkäri ilmoittaa, ettei mitään sydämen hapenpuutteeseen viittaavaa havaittu. Myös sydänfilmi on normaali. Lääkäri sanoo, että ehkä kipu johtui kiristävistä Rintsikoita. Pääsen siis kotiin, takaisin auringonpaisteiselle kadulle.
Rintsikat saattavat tuntua aamulla mukavilta. Vasta johonkin aikaan päivästä ne alkavat puristaa ja PURISTAA KOVAA! Muistan, että olen joutunut joskus tuntia pitäessäni poistumaan luokasta käytävään ottamaan rintsikat pois. Muistan myös riisuneeni sietämättömät rintsikat kesken metromatkan Pariisissa. Mutta tämä on uutta. Että ne vanhat, venyneet ja parsitut rintsikat saavat aikaan yllättäen äkillisiä rintakipukohtauksia! Mistä lie johtuu?
Ja minä kun ehdin jo miettiä mitä tapahtuu kuolemani jälkeen! Onkohan kellään muulla samanlaista? Vai mikä tauti minulla on?
Sydänkohtaus???
16
130
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeesti. osta uudet rintaliivit.
- Anonyymi
Ai rintoja särkee kun saa sydänkohtauksen. Eikö se kivun pitäis tuntua sydämessä eikä rinnoissa. Kiitos loistavasta tarinasta. Kukaan ei ala parsimaan rintaliivejä. Jos liivit menee rikki niin ostetaan uudet. Koita keksiä parempi tarina. Eihän tota usko kukaan
- Anonyymi
Luovu liiveistä.
- Anonyymi
Ole ilman rintaliivejä niin ei tule kipuja. Kukaan fiksu nainen ei parsi rintaliivejä. Olet ollut pariisissa ja sulla ei ole rahaa ostaa uusia rintaliivejä suomessa. Menikö kaikki kaikki rahat pariisissa
- Anonyymi
juu on sydänkohtaus . Ehdit mennä riisuu rintaliivit ja vielä ajaa terveyskeksukseen. juu on sydänkohtaus. Kuolet ihan pian. Anna ne parsitut rintaliivit perintönä pojalle niin hän voi sitten puolisolleen antaa ne .
- Anonyymi
Katselin kerran tv ohjelmaa missä eräs rintaliivejä myyvä kauppias sanoi että ainakin 50% naisista omistaa väärän kokoiset rintsikat . Menin rintsikka kauppaan joka oli erikoistunut juuri liiveihin , ja myi ainoastaan juuri rintsikoita. Siellä oli jos jonkinlaisia tarjolla. Kysyin neuvoa ja sain heti itselleni oppaan mittanauha kädessä . Hän mittasi kauan ja hartaasti ja sen jälkeen toi muutamat sovitus koppiin ja käski kokeilla. Kaikki sopivat ja valitsin sitten yhdet , ne oli kamalan kalliit , ja ihmettelin että numerot oli hyvin kaukana niistä numeroista mitä itse olin ostanut tavallisesti .
Mutta sain parhaat liivit ei kiristänyt mistään ja silti tunsi että ne olivat sopivat joka puolelta . Olisin saanut neljät ritsikat tavallisesta kaupasta sillä rahalla .
Ne kesti kauan ja eivät menettäneet muotoaan . Neuvoi vielä pesemään käsin ja sanoi että moni asiakas pesee rintsikkansa hiustenpesuaineella ja niitä ei koskaan saa laittaa koneeseen . Joten hyvä laatu on kallista mutta kannattaa joskus ostaa.
Koska ne kestävät kauemmin kun ne halvat - Anonyymi
En osta uusia rintsikoita. Mukavia ei ole! Oonkohan mä sitten harvinaisen tuntoherkkä? Vai mitä ihmeen kohtauksia mä saan?
- Anonyymi
Älä nyt viitsi. Onko sulla käytössä jotkut 50 vuotta vanhat rintsikat. Olisit ostanut niitä silloin useammat . Ja kun saa sydänkohtauksen niin ei silloin aleta riisuu rinntaliivejä ja sit vielä auton rattiin.
- Anonyymi
Joka tapauksessa oli äkkiä alkanut jyskyttävä rintakipu, joka meni noin kahdessakymmenessä minuutissa ohi...
Vielä noihin rintsikoihin... Muistan kun kerran kävin alusasuliikkeessä ostamassa. Myyjä vielä auttoi sovittamisessa ja sanoi jotain, että "on hyvä olla aika napakat, että tukevat povea". Niitä voin pitää puoli päivää. Olivat vaan liian ahdistavat. Että vaikea löytää...- Anonyymi
Ja menit sairaalaan tutkimuksiin ja ihmettelet kun sydämestä ei löytynyt vikaa. Kerro mulle mistä kohtaa olet parsinut rintaliivisi ? Onko kaarituelliset?
- Anonyymi
Paniikkikohtauksia.
- Anonyymi
Minä olen joutunut laittamaan rintsikoihin taakse jatkeeksi kuminauhan kun niitä ei voi muuten pitää.
- Anonyymi
Rauhallisella hengittelyllä on merkitystä.
Näitä omituisia tuntemuksia on itse kullakin. Koronan sairastaminen on voinut vaikuttaa keskushermostoon ja hengitysjärjestelmään. Kukaan ei tiedä vielä miksi ja miten. - Anonyymi
nainen jolla on vain yhdet rintaliivit? Pakko kysyä mitä sä silloin pidät kun ne liivit on pesussa? olet nähtävästi ilman liivejä silloin?
- Anonyymi
Lisäkysmys . Kun sulla on vain yhdet rintaliivit niin miten usein sä peset niitä ? Järkyttää että pidät likaisia liiviä pitkiä aikoja.
- Anonyymi
Miehelläkin voi vanhemmiten olla sydänongelmii. Minulla ainakin. Lääkärit kutsuvat sitä rytmiongelmiksi. Tasaisempaa elämää vaan tästä lähin. Raskaat työt olen jo jättänyt.
Tasaisempaa menoa sinulle ap hyvä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1745006- 1691641
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661467- 67983
Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124807Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6797- 57794
Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy191761En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66749- 76741