Makaronia

Tepolta

Ikävä etteivät Luigi & kumpp. osaa tehdä laadukkaita pirssejä, kun muuten olisivat muodoiltaan ajettavuudeltaan mainioita.

16

1396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakko

      mielenkiintoista kerro lisää vai tuliko laadukkaat pöksyyn?

    • Hepulta

      Mitä tämä lause tarkoittaa: "kun muuten olisivat muodoiltaan ajettavuudeltaan mainioita"?

    • Alfa---

      Muodothan on yleensä kohdallaan, ja ajettavuus, mutta viimeistelytaso on yleensä heikompi kuin esim. saksalaisissa.

      • Äksviis

        "mutta viimeistelytaso on yleensä heikompi kuin esim. saksalaisissa."

        Tokihan viimeistely on heikompaa, kuin esim bemarilla tai mesellä, mutta samassa hintaluokassa olevien autojen kanssa viimeistelyssä ei Italialaisissakaan ole juuri nokan koputtamista. Ja kyllähän Italiastakin löytyy automerkkejä, joissa viimeistely on enemmän kuin kohdallaan, mutta sellaisista autoista ei keskiverto saksalaisauton kuski voi edes haaveilla.


      • .............
        Äksviis kirjoitti:

        "mutta viimeistelytaso on yleensä heikompi kuin esim. saksalaisissa."

        Tokihan viimeistely on heikompaa, kuin esim bemarilla tai mesellä, mutta samassa hintaluokassa olevien autojen kanssa viimeistelyssä ei Italialaisissakaan ole juuri nokan koputtamista. Ja kyllähän Italiastakin löytyy automerkkejä, joissa viimeistely on enemmän kuin kohdallaan, mutta sellaisista autoista ei keskiverto saksalaisauton kuski voi edes haaveilla.

        ...tarkoitat Ferraria, niin oikeastaan olihan Ferrarissakin takavuosina viimeistelytaso heikko.
        Ruostesuojaus oli ainakin päin persettä. Ja Lucasin sähköillä varustetut mallit ovatkin sitten oma tarinansa...


      • Äksviis
        ............. kirjoitti:

        ...tarkoitat Ferraria, niin oikeastaan olihan Ferrarissakin takavuosina viimeistelytaso heikko.
        Ruostesuojaus oli ainakin päin persettä. Ja Lucasin sähköillä varustetut mallit ovatkin sitten oma tarinansa...

        Entäpä nyt ja onhan siellä vielä muitakin laatumerkkejä. Meinaan vaan, että ooppeleiden ja foortien omistajien on aivan turha alkaa puhumaan italialaisten autojen huonosta viimeistelystä. Eikä se ruostuminen haittaa, jos vaihtaa aina uuteen kahden vuoden välein. Meillä on kakkosautona toinen alfa peräjälkeen ja kovin olemme olleet siihen tyytyväisiä.


      • mmmmmm
        Äksviis kirjoitti:

        Entäpä nyt ja onhan siellä vielä muitakin laatumerkkejä. Meinaan vaan, että ooppeleiden ja foortien omistajien on aivan turha alkaa puhumaan italialaisten autojen huonosta viimeistelystä. Eikä se ruostuminen haittaa, jos vaihtaa aina uuteen kahden vuoden välein. Meillä on kakkosautona toinen alfa peräjälkeen ja kovin olemme olleet siihen tyytyväisiä.

        ....unohdin sanoa mistä puhuin. Italialaisautojen huonolla viimeistelytasolla tarkoitin näitä vanhoja, ei siis nykyisiä. Nykyäänhän auton merkillä ja valmistusmaalla ei ole mitään helvetin merkitystä. Toisin oli esim. vielä 30-40 vuotta sitten, kun todella näki selkeästi, missä auto on tehty. Esim. englantilaiset perusautot (ei siis RR, Jaguar yms...) olivat työnlaadultaan suoraan sanottuna surkeita. Sama vaivasi myös Italialaisia.


      • Äksviis
        mmmmmm kirjoitti:

        ....unohdin sanoa mistä puhuin. Italialaisautojen huonolla viimeistelytasolla tarkoitin näitä vanhoja, ei siis nykyisiä. Nykyäänhän auton merkillä ja valmistusmaalla ei ole mitään helvetin merkitystä. Toisin oli esim. vielä 30-40 vuotta sitten, kun todella näki selkeästi, missä auto on tehty. Esim. englantilaiset perusautot (ei siis RR, Jaguar yms...) olivat työnlaadultaan suoraan sanottuna surkeita. Sama vaivasi myös Italialaisia.

        "Nykyäänhän auton merkillä ja valmistusmaalla ei ole mitään helvetin merkitystä. Toisin oli esim. vielä 30-40 vuotta sitten"

        Voipi olla näin. enemmän taitaa olla nykyisin kiinni merkkien filosofiasta, kuin valmistusmaasta, sillä on noissa autoissa edelleenkin eroja. Saman merkin sisällä erot ovat kyllä olemattomia valmistusmaasta riippumatta, mutta merkkien välillä eroja kyllä löytyy. Esim. BMW on selvästi huolellisemmin tehty kuin Alfa. Ei kuulu bemarissa minkään laisia natinoita tai särinöitä. Vapaa-aikana ajan kuitenkin alfalla koska se on niin paljon hauskempi ajettava. Työaikana tulee koluttua sen verran surkeampia teitä, että siellä on mukavampi ajaa autolla, jossa pikkukuopat ei tunnu ja kaikki pyörät vetävät.


      • Ei kysyvä tieltä eksy
        Äksviis kirjoitti:

        "mutta viimeistelytaso on yleensä heikompi kuin esim. saksalaisissa."

        Tokihan viimeistely on heikompaa, kuin esim bemarilla tai mesellä, mutta samassa hintaluokassa olevien autojen kanssa viimeistelyssä ei Italialaisissakaan ole juuri nokan koputtamista. Ja kyllähän Italiastakin löytyy automerkkejä, joissa viimeistely on enemmän kuin kohdallaan, mutta sellaisista autoista ei keskiverto saksalaisauton kuski voi edes haaveilla.

        No voiko keskiverto italialaisauton kuski tehdä muuta kuin haaveilla näistä mainitsemistasi autoista? Vai riippuuko se siitä, minkämaalaista brandia ajamasi auto edustaa?


    • Pastakanuuna

      Muodot ja hyvä ajettavuus on osa laatua. Italialaisissa on myös tekniikka erittäin vahvaa ja korikin pysyy vanhoissa huoltemilla kunnossa ja uusissa se on jo hyvä korroosion kestävyydeltään. Hintakin on usein halpa, tosin ferrarit jo maksaa. Laadukkaampia tuotteita nämä ovat kuin harmaat corollat. Vai mikä oli pointtisi miksei ole laadukkaita?
      PS. Mielenkiinnolla odottelen uutta 159 alfaa tai cromaa koeajettavaksi.

      • Tiedän

        Pikkuvikoja paljon.

        Muistan, kun TL kestotestasi Unon ja väliraportissa kirjoitettiin huoltokäynnistä, jossa tiedusteltiin onko auto valmis. Puhelimen läpi kuului "ai se romuko"... :)

        Tarkista, taisi olla -83 vuoden TL.


      • Autoilija
        Tiedän kirjoitti:

        Pikkuvikoja paljon.

        Muistan, kun TL kestotestasi Unon ja väliraportissa kirjoitettiin huoltokäynnistä, jossa tiedusteltiin onko auto valmis. Puhelimen läpi kuului "ai se romuko"... :)

        Tarkista, taisi olla -83 vuoden TL.

        ajan mielummin Alfalla kuin jollain japanilaisella harmaavarpusella. Kannattaisi sinunkin kokeilla. Voisit käydä koeajamassa vaikka 159:in kun se tulee. Et varmasti tule pettymään.


      • et68orylöufy
        Tiedän kirjoitti:

        Pikkuvikoja paljon.

        Muistan, kun TL kestotestasi Unon ja väliraportissa kirjoitettiin huoltokäynnistä, jossa tiedusteltiin onko auto valmis. Puhelimen läpi kuului "ai se romuko"... :)

        Tarkista, taisi olla -83 vuoden TL.

        Ja edelleen valitset autosi Tuulilasin(autolehtien aatelia) vuosikerran 83 mukaan...


      • Äksviis

        "uusissa se on jo hyvä korroosion kestävyydeltään"

        Joko meidän edellinen alfa oli poikkeus tai sitten sinä olet väärässä. Nelivuotiaana oli ruostetta jo hyvin monessa paikassa. Viiden vuoden iässä olisi varmaan jo näkynyt päällepäinkin. Uusi alfamme menee ruostesuojaukseen heti kun ehdin viemään.


      • jokke
        Äksviis kirjoitti:

        "uusissa se on jo hyvä korroosion kestävyydeltään"

        Joko meidän edellinen alfa oli poikkeus tai sitten sinä olet väärässä. Nelivuotiaana oli ruostetta jo hyvin monessa paikassa. Viiden vuoden iässä olisi varmaan jo näkynyt päällepäinkin. Uusi alfamme menee ruostesuojaukseen heti kun ehdin viemään.

        oma 98 mallia ruostetta ei missään, hieman oudolta tuntuu nuo ruostevaivasi ,)


      • Äksviis
        jokke kirjoitti:

        oma 98 mallia ruostetta ei missään, hieman oudolta tuntuu nuo ruostevaivasi ,)

        Ehkäpä tuo meidän yksilö oli sekundaa. Toivon todellakin niin, sillä nyt meillä on uusi alfa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

      Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      37
      9291
    2. "Mä elän vieläkin"

      Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      32
      3811
    3. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

      Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      80
      2413
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

      Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      118
      2350
    5. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

      Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      25
      1925
    6. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

      Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      33
      1646
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

      Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      15
      1580
    8. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

      Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      31
      1396
    9. Kuinka kauan vielä

      jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1247
    10. Esko ja Martina viettävät joulua

      Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      1032
    Aihe