Makaronia

Tepolta

Ikävä etteivät Luigi & kumpp. osaa tehdä laadukkaita pirssejä, kun muuten olisivat muodoiltaan ajettavuudeltaan mainioita.

16

1389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakko

      mielenkiintoista kerro lisää vai tuliko laadukkaat pöksyyn?

    • Hepulta

      Mitä tämä lause tarkoittaa: "kun muuten olisivat muodoiltaan ajettavuudeltaan mainioita"?

    • Alfa---

      Muodothan on yleensä kohdallaan, ja ajettavuus, mutta viimeistelytaso on yleensä heikompi kuin esim. saksalaisissa.

      • Äksviis

        "mutta viimeistelytaso on yleensä heikompi kuin esim. saksalaisissa."

        Tokihan viimeistely on heikompaa, kuin esim bemarilla tai mesellä, mutta samassa hintaluokassa olevien autojen kanssa viimeistelyssä ei Italialaisissakaan ole juuri nokan koputtamista. Ja kyllähän Italiastakin löytyy automerkkejä, joissa viimeistely on enemmän kuin kohdallaan, mutta sellaisista autoista ei keskiverto saksalaisauton kuski voi edes haaveilla.


      • .............
        Äksviis kirjoitti:

        "mutta viimeistelytaso on yleensä heikompi kuin esim. saksalaisissa."

        Tokihan viimeistely on heikompaa, kuin esim bemarilla tai mesellä, mutta samassa hintaluokassa olevien autojen kanssa viimeistelyssä ei Italialaisissakaan ole juuri nokan koputtamista. Ja kyllähän Italiastakin löytyy automerkkejä, joissa viimeistely on enemmän kuin kohdallaan, mutta sellaisista autoista ei keskiverto saksalaisauton kuski voi edes haaveilla.

        ...tarkoitat Ferraria, niin oikeastaan olihan Ferrarissakin takavuosina viimeistelytaso heikko.
        Ruostesuojaus oli ainakin päin persettä. Ja Lucasin sähköillä varustetut mallit ovatkin sitten oma tarinansa...


      • Äksviis
        ............. kirjoitti:

        ...tarkoitat Ferraria, niin oikeastaan olihan Ferrarissakin takavuosina viimeistelytaso heikko.
        Ruostesuojaus oli ainakin päin persettä. Ja Lucasin sähköillä varustetut mallit ovatkin sitten oma tarinansa...

        Entäpä nyt ja onhan siellä vielä muitakin laatumerkkejä. Meinaan vaan, että ooppeleiden ja foortien omistajien on aivan turha alkaa puhumaan italialaisten autojen huonosta viimeistelystä. Eikä se ruostuminen haittaa, jos vaihtaa aina uuteen kahden vuoden välein. Meillä on kakkosautona toinen alfa peräjälkeen ja kovin olemme olleet siihen tyytyväisiä.


      • mmmmmm
        Äksviis kirjoitti:

        Entäpä nyt ja onhan siellä vielä muitakin laatumerkkejä. Meinaan vaan, että ooppeleiden ja foortien omistajien on aivan turha alkaa puhumaan italialaisten autojen huonosta viimeistelystä. Eikä se ruostuminen haittaa, jos vaihtaa aina uuteen kahden vuoden välein. Meillä on kakkosautona toinen alfa peräjälkeen ja kovin olemme olleet siihen tyytyväisiä.

        ....unohdin sanoa mistä puhuin. Italialaisautojen huonolla viimeistelytasolla tarkoitin näitä vanhoja, ei siis nykyisiä. Nykyäänhän auton merkillä ja valmistusmaalla ei ole mitään helvetin merkitystä. Toisin oli esim. vielä 30-40 vuotta sitten, kun todella näki selkeästi, missä auto on tehty. Esim. englantilaiset perusautot (ei siis RR, Jaguar yms...) olivat työnlaadultaan suoraan sanottuna surkeita. Sama vaivasi myös Italialaisia.


      • Äksviis
        mmmmmm kirjoitti:

        ....unohdin sanoa mistä puhuin. Italialaisautojen huonolla viimeistelytasolla tarkoitin näitä vanhoja, ei siis nykyisiä. Nykyäänhän auton merkillä ja valmistusmaalla ei ole mitään helvetin merkitystä. Toisin oli esim. vielä 30-40 vuotta sitten, kun todella näki selkeästi, missä auto on tehty. Esim. englantilaiset perusautot (ei siis RR, Jaguar yms...) olivat työnlaadultaan suoraan sanottuna surkeita. Sama vaivasi myös Italialaisia.

        "Nykyäänhän auton merkillä ja valmistusmaalla ei ole mitään helvetin merkitystä. Toisin oli esim. vielä 30-40 vuotta sitten"

        Voipi olla näin. enemmän taitaa olla nykyisin kiinni merkkien filosofiasta, kuin valmistusmaasta, sillä on noissa autoissa edelleenkin eroja. Saman merkin sisällä erot ovat kyllä olemattomia valmistusmaasta riippumatta, mutta merkkien välillä eroja kyllä löytyy. Esim. BMW on selvästi huolellisemmin tehty kuin Alfa. Ei kuulu bemarissa minkään laisia natinoita tai särinöitä. Vapaa-aikana ajan kuitenkin alfalla koska se on niin paljon hauskempi ajettava. Työaikana tulee koluttua sen verran surkeampia teitä, että siellä on mukavampi ajaa autolla, jossa pikkukuopat ei tunnu ja kaikki pyörät vetävät.


      • Ei kysyvä tieltä eksy
        Äksviis kirjoitti:

        "mutta viimeistelytaso on yleensä heikompi kuin esim. saksalaisissa."

        Tokihan viimeistely on heikompaa, kuin esim bemarilla tai mesellä, mutta samassa hintaluokassa olevien autojen kanssa viimeistelyssä ei Italialaisissakaan ole juuri nokan koputtamista. Ja kyllähän Italiastakin löytyy automerkkejä, joissa viimeistely on enemmän kuin kohdallaan, mutta sellaisista autoista ei keskiverto saksalaisauton kuski voi edes haaveilla.

        No voiko keskiverto italialaisauton kuski tehdä muuta kuin haaveilla näistä mainitsemistasi autoista? Vai riippuuko se siitä, minkämaalaista brandia ajamasi auto edustaa?


    • Pastakanuuna

      Muodot ja hyvä ajettavuus on osa laatua. Italialaisissa on myös tekniikka erittäin vahvaa ja korikin pysyy vanhoissa huoltemilla kunnossa ja uusissa se on jo hyvä korroosion kestävyydeltään. Hintakin on usein halpa, tosin ferrarit jo maksaa. Laadukkaampia tuotteita nämä ovat kuin harmaat corollat. Vai mikä oli pointtisi miksei ole laadukkaita?
      PS. Mielenkiinnolla odottelen uutta 159 alfaa tai cromaa koeajettavaksi.

      • Tiedän

        Pikkuvikoja paljon.

        Muistan, kun TL kestotestasi Unon ja väliraportissa kirjoitettiin huoltokäynnistä, jossa tiedusteltiin onko auto valmis. Puhelimen läpi kuului "ai se romuko"... :)

        Tarkista, taisi olla -83 vuoden TL.


      • Autoilija
        Tiedän kirjoitti:

        Pikkuvikoja paljon.

        Muistan, kun TL kestotestasi Unon ja väliraportissa kirjoitettiin huoltokäynnistä, jossa tiedusteltiin onko auto valmis. Puhelimen läpi kuului "ai se romuko"... :)

        Tarkista, taisi olla -83 vuoden TL.

        ajan mielummin Alfalla kuin jollain japanilaisella harmaavarpusella. Kannattaisi sinunkin kokeilla. Voisit käydä koeajamassa vaikka 159:in kun se tulee. Et varmasti tule pettymään.


      • et68orylöufy
        Tiedän kirjoitti:

        Pikkuvikoja paljon.

        Muistan, kun TL kestotestasi Unon ja väliraportissa kirjoitettiin huoltokäynnistä, jossa tiedusteltiin onko auto valmis. Puhelimen läpi kuului "ai se romuko"... :)

        Tarkista, taisi olla -83 vuoden TL.

        Ja edelleen valitset autosi Tuulilasin(autolehtien aatelia) vuosikerran 83 mukaan...


      • Äksviis

        "uusissa se on jo hyvä korroosion kestävyydeltään"

        Joko meidän edellinen alfa oli poikkeus tai sitten sinä olet väärässä. Nelivuotiaana oli ruostetta jo hyvin monessa paikassa. Viiden vuoden iässä olisi varmaan jo näkynyt päällepäinkin. Uusi alfamme menee ruostesuojaukseen heti kun ehdin viemään.


      • jokke
        Äksviis kirjoitti:

        "uusissa se on jo hyvä korroosion kestävyydeltään"

        Joko meidän edellinen alfa oli poikkeus tai sitten sinä olet väärässä. Nelivuotiaana oli ruostetta jo hyvin monessa paikassa. Viiden vuoden iässä olisi varmaan jo näkynyt päällepäinkin. Uusi alfamme menee ruostesuojaukseen heti kun ehdin viemään.

        oma 98 mallia ruostetta ei missään, hieman oudolta tuntuu nuo ruostevaivasi ,)


      • Äksviis
        jokke kirjoitti:

        oma 98 mallia ruostetta ei missään, hieman oudolta tuntuu nuo ruostevaivasi ,)

        Ehkäpä tuo meidän yksilö oli sekundaa. Toivon todellakin niin, sillä nyt meillä on uusi alfa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      69
      2762
    2. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      16
      2662
    3. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2237
    4. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      11
      2233
    5. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2167
    6. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2121
    7. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      2033
    8. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1905
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      599
      1897
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      23
      1673
    Aihe