Vähemmistö Suomen helluntailaisista kuuluu Helluntaikirkkoon

Anonyymi-ap

Se on fakta. Noin neljännes Suomen helluntailaisista kuuluu Suomen helluntaikirkkoon. Siitäkin huolimatta, että seurakuntalaisia suorastaan painostetaan liittymään.
Paikkakunnalla i Helluntaikirkko laitettiin pystyyn valheilla ja petoksilla;
tuotiin asioita esille sellaisessa valossa joka oli edullista Helkuntaikirkon kannalta. Totuuksien kustannuksella.

Miten on mahdollista, että kirkko vähemmistönä on ominut Iso Kirjan, Aikamedian, Fidan jne???

Tiedossa oli, että kirkkohanke saa aikaan hajaannusta kuten on käynytkin.
Ja epäoikeudenmukaisuus jatkuu. Esim. kymmeniä vuosia uskossa elänyt ja vaeltanut ei voi äänestää, ellei ole kirkon jäsen. Äsken kääntynyt sen sijaan saa, kun on liittynyt kirkkoon....

Jumalan seurakunnassa ei ole kahden kerroksen väkeä!

Kysyn nyt teiltä kirkkovouhkaajilta.
Seurakunnat menettivät jäseniään, koskamonien omatunto ei voinut hyväksyä vääryyksiä joita viljeltiin jotta saatiin seurakuntia kirkkoon.
Miten olette pitäneet yhteyttä niihin, jotka joutuivat lähtemään taitamattoman johtajuutenne vuoksi? (Paikkakunnallani ei mitenkään).

Miten selitätte seurakunnan tilaisuuksissakäyneille, että he ovat eriarvoisessa asemassa ( puheoikeus, äänestäminen....)?

Mutta kirkkohankkeella tavoiteltiin mm. maailman arvostusta, ajateltiin että ollaan "salonkikelpoisempia". Ja saihan eräs alullepanijoista seurakuntaneuvoksen tittelin....

Kirkkohanke ei ole tuonut tullessaan mitään hyvää. Päin vastoin.
Nyt monissa seurakunnissa hengellinen tilanne heikko, valheille ja petoksille rakennettu ei kestä.

Kysymys vielä teille kirkkokunnan puuhamiehet ja naiset.
Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?

Ja loppuun toteamus; olipa mielipiteesi mikä tahansa, Herralla on omansa. Hän ei hyvällä katso seurakuntien hajoittajia, ja sitä, että veljeillään maailman kanssa.
Ei sitäkään, että ihmisten toimesta päätetään, kuka on kelvollinen mihinkin tehtävään, ohittaen Hänen valintansa.
Sekä siitä, että seurakunnissa on eriarvoisuutta.

Tehkää parannus.

73

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

jos ei ole elämässä muuta tekemistä , kun palvoa mielikuvituskaveria ja antaa omaisuutensa näille niin ei hyvin mene 🤣

• Anonyymi

Aloittaja on tapansa mukaan kännissä vanhanviininsä juopottelusta.
      Ei siten muuta......

Suomessahan saa kuulua mihin uskontokuntaan tahansa.
      turhaa siinä on jankata- dementiaosanston sängynpohjalta mitään.

vanhaporukka on niin harmaantunut ja suurin osa, melkein kuollut...

• Anonyymi

Mene helluntaikirkkoon ja kirkon herrat sanovat sinulle: "Istu tähän jalkajakkarani viereen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene helluntaikirkkoon ja kirkon herrat sanovat sinulle: "Istu tähän jalkajakkarani viereen".

No, eipä minun tarvitse mennä, koska kuulun valtiokirkkoon, mutta edesmennyt puoliso kuului ei hellutaikirkkoon, vaan tavallaan oli tämä vanha- helluntalainen kuolemaansa asti.
        Eikä hänellä ollut mussu, mussu ongelmia kirkonkaan kanssa.
        Hän eli- kuin ennenkin, kävi ehtoollisella, toimi laulaen kuorossa j ne.

Mutta, kyllä nämä vanhoilliset itse- kuolevat ja vinkuminen loppuu.
        Kirkkoon saa kuulua, kuka haluaa, ja joka ei kuulu, hänkin saa olla kuulumatta.
        Eli mitä mussuttelet. En oikein ymmärrä näitä vanhanleililäisten humalahöperöintiä, kun eivät pysy mukana edes arjessa.

Siksi eri kirkkokunnissa on tavallaan jakaannuttu, kun teitinlaiset ja muunlaiset haluvavat olla siinä leirissä, mikä tavallaan heidän mielestään menee eteenpäin tässä ajankohdassa.

Siitähän on kyse.

• Anonyymi

Toisaalta, helluntalaisuus, kuten luterilaisuuskin on hajaantunut pienempiin ja pienempiin porukoihin, ja entä sitten.
      Siinähän kukin saa mennä halunsa mukaan.
      Turhaa on jänkätä vanhaa puuroa, tavallaan jankhääjä on asennevammainen, että meitin vanhanhelluntalaisuus on kuin adventistien ellenimäisyys ainut ja oikea päpäti, pät- pät- pät...

*Voi hyvää päivää tuota teitin vammaisuusasennettettanne.

On kuin aikoinaan maailmansodanloputtua - 50- vuotta myöhemmin joku mettäjapsi vielä pyssytorrakkonsa kanssa liikkeellä

• Anonyymi

Hengellinen ihminen tutkii asiat hengellisesti. Minkä kirjoitin, on totta.

Kirjoitit:"Siinähän kukin saa mennä halunsa mukaan."

Halujensa mukaan moni meneekin, kuuntelematta mitä Herra tahtoo sanoa.

Lihallisten ihmisten vastauksia näkyi tulevan, eipä ihme. Elämme lopunajoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hengellinen ihminen tutkii asiat hengellisesti. Minkä kirjoitin, on totta.

Kirjoitit:"Siinähän kukin saa mennä halunsa mukaan."

Halujensa mukaan moni meneekin, kuuntelematta mitä Herra tahtoo sanoa.

Lihallisten ihmisten vastauksia näkyi tulevan, eipä ihme. Elämme lopunajoissa.

Luukkaan evankeliumi:
        6:22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden.
        Johanneksen evankeliumi:
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        6:22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden.
        Johanneksen evankeliumi:
        16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.

"16:2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle."

Katolinen kirkko tappoi ja vainosi niitä, jotka eivät suostuneet liittymään sen rakentamaan "seurakuntaan" eli "ainoaan oikeaoppiseen kirkkoon, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta".

KIRKKO=PEDON MERKKI, JOSSA USKOVAISIA SEKÄ TOISINAJATTELIJOITA TAPETTIIN JA JOKA SYRJÄYTTI JEESUKSEN JOKA TAVALLA.

http://katolinen.fi/?page_id=7279

775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmänJUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksenkäsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …

780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmistenvälisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.

Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

1. Tim. 2:5
        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        Johanneksen evankeliumi:

siinä taas lainaillaan raamattua oman lihallisen viisauden pönkäpuuksi.
        Ei kukaan herjaa- vaan elää uskoaan - sen mukaan, missä näkee etenemisen oleelliseksi.
        Jo vanhanliitonpuolella jaettiin laidun, jos menet tuonne, minä menen tänne, tahi päinvastoin. Eikös ole tullut luettua.

Mikä teitä pännii siinä, ettei peltotöissä riitä tekemistä.
        Menkää talvella vanhukselle tyrkäämään lumet ja kesällä nurmikko, käykää kaupassa jne.

Eikö maita, vai mussuttaako porukkaa-----

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

siinä taas lainaillaan raamattua oman lihallisen viisauden pönkäpuuksi.
        Ei kukaan herjaa- vaan elää uskoaan - sen mukaan, missä näkee etenemisen oleelliseksi.
        Jo vanhanliitonpuolella jaettiin laidun, jos menet tuonne, minä menen tänne, tahi päinvastoin. Eikös ole tullut luettua.

Mikä teitä pännii siinä, ettei peltotöissä riitä tekemistä.
        Menkää talvella vanhukselle tyrkäämään lumet ja kesällä nurmikko, käykää kaupassa jne.

Eikö maita, vai mussuttaako porukkaa-----

"Jo vanhanliitonpuolella jaettiin laidun"

Nyt eletäänkin uuden liiton aikaa ja Jumalalla on vain yksi Hengestä syntynyt seurakunta.

Muut ovat suurta Babylonia.

• Anonyymi

Ja kuitenkin tuo valhe- / huijari-Helluntaikirkko on alusta asti esiintynyt kuin he edustaisivat helluntailaisuutta.

Todellisuudessa Helluntaikirkko on vasta n. 30 vuotta sitten keksitty uususkonto, uus-"kirkko" ja jonka perustajat röyhkeästi siirsivät Helluntaiherätyksen varat, rakennukset ja omistamat eri firmat omiin nimiinsä. Esim. Hgin Saalem-helluntaiseurakunnan koko rakennus, talo, miljoonaomaisuus, noin vain. IRR-tv, ne...

Helluntaikirkko ei ole koskaan edustanut helluntailaista uskoa, vaan sen opit kumoavat helluntailaisuuden. Se on bluffia, alusta loppuun asti ja jonka ainoa tarkoitus on ollut rikastuttaa sen johtoporras.

Yksikään Helluntaikirkkoon kuuluva ja sen rikoksissa osallinen ei voi enää pelastua.

He, jotka valheeseen eksyvät ja sitä rakastavat, ovat tietenkin alusta asti tukeneet ja olleet osallisia kaikissa Helluntaikirkon rikoksissa, sen toiminnassa.

• Anonyymi

Olettepa hävytön! Mikä röyhkeys! Jos kerran huomasitte laitonta varojen ja omaisuuden siirtoa, miksi ette estänyt sitä? Aivan: koska se EI OLLUT laitonta. Ja te, hyvä herra, siunasitte sen hiljaisuudellanne.

• Anonyymi

höpölöpö.- missä toiset tuomitset, tuomaroit itsesi-- etkö ole lukenut Raamattua.

Näkyy olevan , ettet.... toisen tontillekko meinaat mennä rakentamaan?

Eikös riitä autettavia kentällä. Ei näytä riittävän, kun ette mene edes toimenkuvaanne.....

• Anonyymi

5Moos.32:39 Nähkäät nyt, että minä itse olen, ja ei ole jumalia minun kanssani. Minä kuoletan ja teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan, ja ei kenkään ole, joka minun käsistäni vapahtaa. Biblia (1776)

• Anonyymi

Kirkkohanke Tampereella kokoon pieraistu, perustui pelkästään vääryydelle!!! Juonille ja vallanhimolle. Monet näistä ukoista ovat pukanneet koiranputkea jo pitkään!!!

• Anonyymi

No, jos koiranputkea jo kasvaa- niin mikä mäkättäjä sinä olet.?
        Eikö jo vihahenki hellitä, kun pitää juoksuhaudasta torrakolla osoitella, tatatattta.
        Kuolit......

Voi hyvää päivää sinuakin,,, eikös jo ala miettimään, että kun koiranputket ovat jo korkeat, pitääkö mussutella toisten haudalla?

Haloo

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No, jos koiranputkea jo kasvaa- niin mikä mäkättäjä sinä olet.?
        Eikö jo vihahenki hellitä, kun pitää juoksuhaudasta torrakolla osoitella, tatatattta.
        Kuolit......

Voi hyvää päivää sinuakin,,, eikös jo ala miettimään, että kun koiranputket ovat jo korkeat, pitääkö mussutella toisten haudalla?

Haloo

Oli karkeampi ilmaisu, mutta sopii heihin,koska toimissaan olivat jumalattomia,häijyjä,julmia ja korskeita!!!
        Heitä toki on muutamia jäljellä vielä?

• Anonyymi

Kirkko tunnustaa kolmiyhteisen Jumalan, kansa palvoo vain Jeesusta.

• Anonyymi

Raamattu ei opeta tuollaista "Jeesuksen palvontaa".
        Tämä on yksin anabaptistien harhaoppi.

Palvovat Elävän Jumalan Poikaa kuin puista / kivistä epäjumalaa, toistaen mantroja tämän edessä kuin muslimit ja muut pakanat.

Jeesuksen seuraaminen on todellista elämää Hänen kanssaan, eikä Hän, omien sanojensa mukaan, halua mitään tyhjän hokemisia vaan tervettä hengellisyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palvovat Elävän Jumalan Poikaa kuin puista / kivistä epäjumalaa, toistaen mantroja tämän edessä kuin muslimit ja muut pakanat.

Jeesuksen seuraaminen on todellista elämää Hänen kanssaan, eikä Hän, omien sanojensa mukaan, halua mitään tyhjän hokemisia vaan tervettä hengellisyyttä.

Jeesushan suorastaan vaatii tyhjän hokemista, kun käskee opetuslapsiaan rukoilemaan isämeitää. Mutta sitäkään Jeesuksen käskyä ei helluntaiseurakunnissa haluta noudattaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesushan suorastaan vaatii tyhjän hokemista, kun käskee opetuslapsiaan rukoilemaan isämeitää. Mutta sitäkään Jeesuksen käskyä ei helluntaiseurakunnissa haluta noudattaa.

Sinulle siis Jeesuksen opettama Isä Meidän-rukous on tyhjän hokemista.
        Helluntailaisethan eivät KOSKAAN rukoile tätä tilaisuuksissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös polvesi taivu ja suusi- Jeesus Kristus on Herra?

• Anonyymi

Olen ottanut sellaisen asenteen, että otan sen,mitä on otettavissa. Missä kaksi tai kolme on kokoontunut minun nimessäni siinä minä olen heidän keskellä, sanoo Jeesus. Kyllä sen verran on joka kokouksessa.

Herätysliike kirkollistuu.Nìn käy aina. Masennuin Helluntaihertykseen heti kun alettiin puhua rekisteröitymisestä.Vastakkaisia mielipiteitä ei saanut edes esittää.Tämän kertoi veli joka kuului vanhimmistoon.Ei tämä veli ainakaan ole "melkein kuollut" vaan on aktiivinen Helluntaikansassa,kuten minäkin olen ollut.Nyt taidan kallistua ja eläkeläisten kerhoon.Kaupungisssa,jossa asun ei ole Helluntaikansan seurakuntaan mutta voi käydä One Way missionissa Pelastusarmeijassa ja Helluntaikirkossa
      Tärkeintä on pysyä Jeesuksessa.Pitää yhteyttä ja valvoa omaa tilaansa
      Ajan kello Israel on ruutitynnyrin päälle. Tuleeko kohta ylöstempaus?Olemmeko valmiita

• Anonyymi

"Herätysliike kirkollistuu.Nìn käy aina. Masennuin Helluntaihertykseen heti kun alettiin puhua rekisteröitymisestä."

Ilm.17
        Babylonin tuomio

1 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemän maljaa, tuli luokseni ja sanoi: "Tule, minä näytän sinulle, millainen tuomio annetaan sille SUURELLE PORTOLLE, joka asuu suurten vesien äärellä, [Ilm. 15:1 | Nah. 3:4 | Jer. 51:13]
        2 sille, JONKA KANSSA MAAILMAN KUNINKAAT OVAT IRSTAILLEET ja jonka iljettävästä viinistä maan asukkaat ovat juopuneet." [Jes. 23:17; Jer. 51:7; Ilm. 14:8]

5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "SUURI BABYLON, maailman porttojen ja iljetysten ÄITI"* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
        6 Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja HÄMMÄSTYIN SUURESTI hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]

"Ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta" ja joka tappaa ihmisiä KIRKKONSA NIMISSÄ ei tietenkään ole mikään Jumalan seurakunta, vaan maallisen vallan kanssa huoraava lihasta syntynyt kuolleiden kivien uskonnollinen ORGANISAATIO, jota pyöritetään rahan voimin.

Jumalan Henngestä syntynyt seurakunta ei ole organisaatio.

1.Piet.2
        5 ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI, PYHÄKSI PAPISTOKSI, UHRAAMAAN HENGELLISIÄ UHREJA , jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
        6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
        7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
        8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Herätysliike kirkollistuu.Nìn käy aina. Masennuin Helluntaihertykseen heti kun alettiin puhua rekisteröitymisestä."

Ilm.17
        Babylonin tuomio

1 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemän maljaa, tuli luokseni ja sanoi: "Tule, minä näytän sinulle, millainen tuomio annetaan sille SUURELLE PORTOLLE, joka asuu suurten vesien äärellä, [Ilm. 15:1 | Nah. 3:4 | Jer. 51:13]
        2 sille, JONKA KANSSA MAAILMAN KUNINKAAT OVAT IRSTAILLEET ja jonka iljettävästä viinistä maan asukkaat ovat juopuneet." [Jes. 23:17; Jer. 51:7; Ilm. 14:8]

5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "SUURI BABYLON, maailman porttojen ja iljetysten ÄITI"* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
        6 Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja HÄMMÄSTYIN SUURESTI hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]

"Ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta" ja joka tappaa ihmisiä KIRKKONSA NIMISSÄ ei tietenkään ole mikään Jumalan seurakunta, vaan maallisen vallan kanssa huoraava lihasta syntynyt kuolleiden kivien uskonnollinen ORGANISAATIO, jota pyöritetään rahan voimin.

Jumalan Henngestä syntynyt seurakunta ei ole organisaatio.

1.Piet.2
        5 ja RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI, PYHÄKSI PAPISTOKSI, UHRAAMAAN HENGELLISIÄ UHREJA , jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
        6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
        7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
        8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

Joh.2
        17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun HUONEESI puolesta kuluttaa minut".
        18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "MINKÄ MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan TÄMÄ TEMPPELI , niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on TÄTÄ TEMPPELIÄ rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        21 Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPELISTÄ.

1. Kor. 3
        6 Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

1. Kor. 6:19
        Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on PYHÄN HENGEN TEMPPELI, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

2. Kor. 6:16
        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

Ilm. 21:22
        Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä HERRA JUMALA, KAIKKIVALTIAS, ON SEN TEMPPELI, ja Karitsa.

Ef.2
        18 sillä HÄNEN KAUTTANSA (=Jeesus) on meillä MOLEMMILLA (=juutalaiset ja pakanat) pääsy YHDESSÄ HENGESSÄ Isän tykö.
        19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20 APOSTOLIEN JA PROFEETTAIN PERUSTUKSELLE RAKENNETTUJA, KULMAKIVENÄ ITSE KRISTUS JEESUS,
        21 jossa KOKO RAKENNUS liittyy yhteen ja kasvaa PYHÄKSI TEMPPELIKSI HERRASSA;
        22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte JUMALAN ASUMUKSEKSI HENGESSÄ.

• Anonyymi

Aloittaja, fariseus hoi

Kuinkahan menee kirkolla. Vaasassa piispa ja tuomiokapituli selvittävät tilannetta. Se on solmussa. Kirkossa on kolmattakymmentä eri haaraa

Laestadilaisuudessa on useita. Esim. Rauhan Sana on vaikuttanut yli sata vuotta
      Kansanlähetys on kahtena joukkona. Samoin Evankelisuus
      Luther Säätiötä kirkko ei tunnusta
      Ilposten ryhmä
      Körttiläisyys
      Rukoilevaisuus
      Toivon seurakunnat
      Kansan Raamattuseura. Rahat on loppu.
      Useita ongelmatilanteita on ollut rippikoulussa

Olet oikea fariseus.

• Anonyymi

Menet asiassa sivupoluille.
        Huomaan, että et ymmärrä mistä todellisuudessa on kysymys.
        Eikä ihme; lihallisuus haisi kirjoituksestasi kauas. Tuomitsit jo toisella sanalla.

Helluntaikirkon kannalla olijat olivatvapaat lähtemään, mutta he alkoivat sen sijaan herroina hallita, anastaen yhdistysten maallisen omaisuuden.

Onko se mielestäsi oikein, että menee naapuriin, asettuu taloksi ja sanelee miten tulee toimia.
        Ja jos ei hyväksy tätä, joutuu lähtemään. Äänioikeutta ei ole, pitäusi vain tyytyä siiven, että
        naapuri on nyt vienyt kodin.

Ymmärrätkö?

Minä ymm.rrän, mutta en hyväksy. Juuri noin toimiHelluntaikirkko.
        Ja heillä on vielä otsaa käyttää slogania " tärkeintä on yhteys"; he
        kun juuri ovat yhteyden rikkojia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menet asiassa sivupoluille.
        Huomaan, että et ymmärrä mistä todellisuudessa on kysymys.
        Eikä ihme; lihallisuus haisi kirjoituksestasi kauas. Tuomitsit jo toisella sanalla.

Helluntaikirkon kannalla olijat olivatvapaat lähtemään, mutta he alkoivat sen sijaan herroina hallita, anastaen yhdistysten maallisen omaisuuden.

Onko se mielestäsi oikein, että menee naapuriin, asettuu taloksi ja sanelee miten tulee toimia.
        Ja jos ei hyväksy tätä, joutuu lähtemään. Äänioikeutta ei ole, pitäusi vain tyytyä siiven, että
        naapuri on nyt vienyt kodin.

Ymmärrätkö?

Minä ymm.rrän, mutta en hyväksy. Juuri noin toimiHelluntaikirkko.
        Ja heillä on vielä otsaa käyttää slogania " tärkeintä on yhteys"; he
        kun juuri ovat yhteyden rikkojia

Jaa- jos vaativat- etkö antanut paitaasikin- Et voi olla opetuslapsi.... ja kun et luovu kaikesta.

Hautaasiko ajattelit yhdistyksen omaisuuden viedä?

Ehkä mennetit siunauksesi, kun ajattelit, että lihankäsivarrella omaisuus on ainut, eikä Herralla ole mitään enää annettavaa..... niinkö...

• Anonyymi

Voi sentään jopas onkin melkoista !

• Anonyymi

"Paikkakunnalla i Helluntaikirkko laitettiin pystyyn valheilla ja petoksilla;"???

Taas tuo vouhottaja lyö Herran kanssapalvelijoita. Katkeruus on syvällä.
        Kun olen seurannut Helluntaikansan touhuja, niin siellähän VÄKI VÄHENEE vuosi vuodelta.
        Kesäkonfferensissakin oli enää vain muutama sata kuulijaa, kun vielä kymmen vuotta sitten oli toista tuhatta.
        Sen väki on vanhaa ja pian viimeinen kuolee pois.
        Helluntaikirkkoseurakunnat kasvavat vähitellen ja niissä on paljon nuoria, mikä lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Paikkakunnalla i Helluntaikirkko laitettiin pystyyn valheilla ja petoksilla;"???

Kun olen seurannut Helluntaikansan touhuja, niin siellähän VÄKI VÄHENEE vuosi vuodelta.
        Kesäkonfferensissakin oli enää vain muutama sata kuulijaa, kun vielä kymmen vuotta sitten oli toista tuhatta.
        Helluntaikirkkoseurakunnat kasvavat vähitellen ja niissä on paljon nuoria, mikä lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen.

Hyvää rahatulevaisuutta huijareille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää rahatulevaisuutta huijareille.

Saatko jonkunlaisen "siunauksen" tuosta rienaamisesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Helluntaikirkkoseurakunnat kasvavat vähitellen ja niissä on paljon nuoria, mikä lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen."

Ps.94: 8-9 Ymmärtäkää, te kansan järjettömät, ja te tomppelit - milloin te tulette järkiinne?

---> Kaikki tomppeleiden "kristilliset" kirkkolaivat uppoavat meren pohjaan !

EKUMEENINEN VALHE

https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/

"Kristus laivan kapteenina
        LAIVA ON TUNNETTU VERTAUSKUVA SEURAKUNNASTA ELI KIRKOSTA , jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: MAAILMA ON MERI, JOLLA KIRKKO PURJEHTII KUIN LAIVA, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että KRISTUS ITSE ON MUKANA KIRKKONSA ELÄMÄSSÄ JA OHJAA SEN TAIVAASEEN."

RAAMATUN TODISTUS

Ilm.18
        17 Ja kaikki laivurit ja kaikki rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla
        18 ja huusivat nähdessään hänen palonsa savun ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?"
        19 Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä SUURTA KAUPUNKIA, JONKA KALLEUKSISTA RIKASTUIVAT KAIKKI, JOILLA OLI LAIVOJA MERELLÄ, KUN SE YHDESSÄ HETKESSÄ ==>TUHOUTUI!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatko jonkunlaisen "siunauksen" tuosta rienaamisesta?

Minä kuule ihan yksinänikin, vaikken (enää) teikäläinen olekaan, olen varmasti helluntailaisempi kuin te koko kirkkokunta yhteensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Helluntaikirkkoseurakunnat kasvavat vähitellen ja niissä on paljon nuoria, mikä lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen."

Ps.94: 8-9 Ymmärtäkää, te kansan järjettömät, ja te tomppelit - milloin te tulette järkiinne?

---> Kaikki tomppeleiden "kristilliset" kirkkolaivat uppoavat meren pohjaan !

EKUMEENINEN VALHE

https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/

"Kristus laivan kapteenina
        LAIVA ON TUNNETTU VERTAUSKUVA SEURAKUNNASTA ELI KIRKOSTA , jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: MAAILMA ON MERI, JOLLA KIRKKO PURJEHTII KUIN LAIVA, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että KRISTUS ITSE ON MUKANA KIRKKONSA ELÄMÄSSÄ JA OHJAA SEN TAIVAASEEN."

RAAMATUN TODISTUS

Ilm.18
        17 Ja kaikki laivurit ja kaikki rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla
        18 ja huusivat nähdessään hänen palonsa savun ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?"
        19 Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä SUURTA KAUPUNKIA, JONKA KALLEUKSISTA RIKASTUIVAT KAIKKI, JOILLA OLI LAIVOJA MERELLÄ, KUN SE YHDESSÄ HETKESSÄ ==>TUHOUTUI!"

Osa suuren äitiBabylonin eli Antikristuksen "kristillisen" porttokirkon mukana tuhoutuvista porttokirkkolaivoista.

https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/
        "Kristilliset kirkot ja uskontokunnat Suomessa
        Suomen evankelisluterilaisen kirkon piispainkokous on suosituksenaan tuomiokapituleille esittänyt ne uskontokunnat Suomessa, joita se pitää kristillisinä uskontokuntina ja joiden jäsenet voidaan vihkiä avioliittoon kirkollisesti Suomen ev.lut. kirkon jäsenen kanssa. Suositukset on annettu piispainkokouksen istunnoissa. Pöytäkirjanotteita: Kristillisen kirkon ja uskontokunnan määritteleminen ( 29.5.2019 § 9) ja Suositus Nikean uskontunnustuksen ekumeenisen sanamuodon käytöstä (29.5.2019)

Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
        Suomen ortodoksinen kirkko
        Finlands Svenska Adventkyrka
        Finlands svenska baptistsamfund
        Finlands svenska metodistkyrka
        Missionskyrkan i Finland
        Katolinen kirkko Suomessa
        Kristillisten Tekojen kirkko
        Luterilainen Sanan yhdyskunta
        Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
        Suomen Adventtikirkko
        Suomen Anglikaaninen kirkko
        Suomen helluntaikirkko
        Suomen baptistiyhdyskunta
        Suomen Metodistikirkko
        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
        Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
        Suomen Vapaakirkko
        Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensiksikin en ole vouhottaja. En katkerakaan.
        On vain niin, että kun tosiasioita kirjoitetaan, kaltaisesi "viisaat" tulevat laukomaan "totuuksiaan".
        Kovastipa sinua lohduttaa kun Helluntaikansan väki on vähentynyt. Outo ilonaihe.

Mitä tulee paikkakuntani Helluntaikirkkoon, eipä siellä juuri nuoria näy, ei keski-ikäisiäkään. Vanhoja ihmisiä kylläkin.

Voit ilkkua ihan niin paljon kuin haluat. Muista kuitenkin, että niin minun kuin sinunkin tulee kerran olla Tuomarin edessä. Ole siis tarkka millaisia todistuksia annat. Minäkin olen; kirjoitin sen mikä on totta. Sinä et.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensiksikin en ole vouhottaja. En katkerakaan.
        On vain niin, että kun tosiasioita kirjoitetaan, kaltaisesi "viisaat" tulevat laukomaan "totuuksiaan".
        Kovastipa sinua lohduttaa kun Helluntaikansan väki on vähentynyt. Outo ilonaihe.

Mitä tulee paikkakuntani Helluntaikirkkoon, eipä siellä juuri nuoria näy, ei keski-ikäisiäkään. Vanhoja ihmisiä kylläkin.

Voit ilkkua ihan niin paljon kuin haluat. Muista kuitenkin, että niin minun kuin sinunkin tulee kerran olla Tuomarin edessä. Ole siis tarkka millaisia todistuksia annat. Minäkin olen; kirjoitin sen mikä on totta. Sinä et.

No, mitä valitat. jos vanhat ovat löytäneet sen teitin kirkon, eihän sinun sisäänpäinlämmenyt osuuskuntahellutaivanha- ollutkaan autuus. ja sinä vingut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, mitä valitat. jos vanhat ovat löytäneet sen teitin kirkon, eihän sinun sisäänpäinlämmenyt osuuskuntahellutaivanha- ollutkaan autuus. ja sinä vingut

Ilmaisusi on kovin puutteellista. Vaan valitus ja vingut -jutut kertoo
        kovuudesta ja kylmyydestä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmaisusi on kovin puutteellista. Vaan valitus ja vingut -jutut kertoo
        kovuudesta ja kylmyydestä.

Kovuus ja kylmyys on seurausta lestadiolaisuus - helluntailaisuus - valtiokirkkouskonnollisuudesta.

Siinä ovat ne "hengen hedelmät".

• Anonyymi

Helluntailiike on Amerikkalaisten homomiesten perustama eriseura ja lahkoliike.

• Anonyymi

siinäpä se taas uskontovammainen on äänessä. Vamma se on tuokin

• Anonyymi

Et kirjoita mitään omasta uskostasi Mahtaakohan sitä olla ollenkaan. Muita parjaamalla ei kyllä taivaan ovi aukea. On luterilaisten syytä tehdä ensin parannus. Esim. kippokaste on aivan ihmiskeksintö. Teillä on abortit, pridevouhotus, kirkkoja poltatte. Joten parannuksen aihetta on. Oppositiossa on helppo olla, kuten sinä.

• Anonyymi

vedähän sinäkin henkeä välillä, ettei alkeisvoimissa- kasteista tarvii tapella

• Anonyymi

Wikipedia

Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

• Anonyymi

Pikkupojilla ei tainnut enää paikat kestää?

• Anonyymi

Taitaa tuo homostelu ollalähellä sydäntäsi, mun sitä tämän tästä otat esille. Kukin vastaa teoistaan.

• Anonyymi

Homoja vihkivä pakkovauvakastettujen kirkko on jakaantumassa kahtia. Näin kirjoitti Seurakuntalainen lehti.

• Anonyymi

asennevammainen, hän omistaa vain yhden kirjan jota lukee....

• Anonyymi

Parham's Arrest · The Roots of Pentecostalism ...
      Religion in Kansas Project
      https://ksreligion.omeka.net › show
      ·
      Käännä tämä sivu
      Parham, along with J. J Jordan, was arrested on charges of sodomy.

• Anonyymi

Sinne ne gurut on upotettu meren pohjaan

Matt. 18:6

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinne ne gurut on upotettu meren pohjaan

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Meneekö arkkipiispa Luoma ja hänen seurakuntalaisensa meren pohjaan, koska Luoma käskee vihkimään homoja?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Meneekö arkkipiispa Luoma ja hänen seurakuntalaisensa meren pohjaan, koska Luoma käskee vihkimään homoja?

Siinä puhutaan pienistä lapsista ja sylivauvoista "brephos" alkukielen mukaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä puhutaan pienistä lapsista ja sylivauvoista "brephos" alkukielen mukaan.

Vauvojen kastaminen "Kristuksen morsiameksi" on HENGELLISTÄ PEDOFILIAA", mutta kirkot ovat kyllä harjaantuneet kaikenlaisen pedofilian harjoittamiseen, sillä ovathan ne erinomaisia suojatyöpaikkoja pedofiileille.

Hes. 13:18
        ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja TEKEVÄT HUNNUT KAIKENKORKUISIIN PÄIHIN pyydystääksensä sieluja!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvojen kastaminen "Kristuksen morsiameksi" on HENGELLISTÄ PEDOFILIAA", mutta kirkot ovat kyllä harjaantuneet kaikenlaisen pedofilian harjoittamiseen, sillä ovathan ne erinomaisia suojatyöpaikkoja pedofiileille.

Hes. 13:18
        ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja TEKEVÄT HUNNUT KAIKENKORKUISIIN PÄIHIN pyydystääksensä sieluja!

Tässä on ytimekkäästi kuvattu antikristillisen kirkon toimintaa koko sen historian ajalta.

Hesekiel 13:18 (1992 käännös)

Sano heille: Näin sanoo Herra Jumala: Voi teitä, naiset! Te punotte taikanauhoja ihmisten ranteisiin, TE OMPELETTE TAIKAHUNTUJA NIIN PIENILLE KUIN SUURILLE ja yritätte saada ihmiset ansaan. OSAN KANSASTANI TE HALUATTE TAPPAA, osan antaisitte jäädä eloon, sen mukaan kuin teille parhaiten sopii.

• Anonyymi
      UUSI

En ihmettele tän lahkon myötä enään mitään, esimerkit kertoo minkä vihtahousun kanssa pelaavat.. Sari, Mika, Teuvo.. listaa voi jatkaa jos siltä tuntuu

• Anonyymi
      UUSI

Helluntailaisten opit on peräisin henkimaailmasta ja paholaisesta.

Paholainen yrittää estää, että lapsia ei kastettaisi kristityiksi Pyhän Hengen lahjan saajiksi sisälle Jumalan valtakuntaan.

Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin Kirjaan.

Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi
        UUSI

Helluntailaisuus on Kristuksen vihollisuus ja kostonhimoisia, antikristillinen uskonlahko.

Ps. 8:3

Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

Matt. 21:16

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on Kristuksen vihollisuus ja kostonhimoisia, antikristillinen uskonlahko.

Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

"Helluntailaisuus on Kristuksen vihollisuus ja kostonhimoisia, antikristillinen uskonlahko."

Helluntailaisuus on yksi Katolisen porttoäidin porttotyttäristä, kuten muutkin kristilliset seurakuntaorganisaatiot jäsenrekistereineen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Helluntailaisuus on Kristuksen vihollisuus ja kostonhimoisia, antikristillinen uskonlahko."

Helluntailaisuus on yksi Katolisen porttoäidin porttotyttäristä, kuten muutkin kristilliset seurakuntaorganisaatiot jäsenrekistereineen.

Pentecostalismi eli helluntailaisuus on Los Angelesin Azusakadulla perustettu ei-kristillinen uskonlahko.
        Suomeen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti Norjalainen hompppelimies Osleni
        v. 1920 ja 40 muuta srk. pitkin maata, aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pentecostalismi eli helluntailaisuus on Los Angelesin Azusakadulla perustettu ei-kristillinen uskonlahko.
        Suomeen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti Norjalainen hompppelimies Osleni
        v. 1920 ja 40 muuta srk. pitkin maata, aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.

Charles Fox Parham was the Father of Modern Pentecostalism.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan.

• Anonyymi
      UUSI

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi
        UUSI

Azusankadulla ei ollut yhtään oikeata kristittyä. Se oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu.

• Anonyymi
      UUSI

"Miten on mahdollista, että kirkko vähemmistönä on ominut Iso Kirjan, Aikamedian, Fidan jne???

Tiedossa oli, että kirkkohanke saa aikaan hajaannusta kuten on käynytkin.
      Ja epäoikeudenmukaisuus jatkuu. Esim. kymmeniä vuosia uskossa elänyt ja vaeltanut ei voi äänestää, ellei ole kirkon jäsen. Äsken kääntynyt sen sijaan saa, kun on liittynyt kirkkoon...."

Tämä on pienessä mittakaavassa sitä, mitä Katolinen äitikirkko teki, kun se kaappasi Jumalan Hengestä syntyneen seurakunnan itselleen ja rakensi tilalle oman kirkko-organisaationsa.

Ihmisiä pakotettiin liittymään "ainoaan oikeaoppiseen kirkkoon, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta" eli KIRKKO PELASTAA. Jos ei liittynyt, niin vainottiin ja tapettiin. Katolista kirkkoa voidaankin hyvällä syyllä kutsua pedoksi.

Ilm.13
      4 Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
      5 Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
      6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
      7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.

"Uskonpuhdistajana" esiintynyt protestanttinen tytärkirkkokin seurasi äitikirkkonsa jalanjäljissä ja julisti sekin olevansa "ainoa oikeaoppinen kirkko, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta" eli jälleen antikristillinen KIRKKO PELASTAA. Sekin vainosi ja tappoi niitä, jotka eivät suostuneet liittymään siihen. Sitä voidaankin hyvällä syyllä kutsua pedon kuvaksi.

Ilm.13
      15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
      16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
      17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
      18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Näin nämä molemmat kirkot...Katolinen äitikirkko ja sen protestanttinen tytärkirkko...syrjäyttivät Jeesuksen pelastajan paikalta ja alkoivat itse kaupittelemaan pelastusta.

Kirkko kaappasi siis itselleen monopolin pelastuksen "myyjänä" eli toisin sanoen pelastusta ei voinut "ostaa" keneltäkään muulta kuin kirkolta.

Raamattu sen sijaan todistaa, että Jeesus on 100% AINOA pelastaja ja välimies eli taivaaseen on suora yhteys ilman mitään muita välittäjiä kuin Jeesus.

Ilm.3
      18 Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA (=Jeesus) k u l t a a, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja v a l k ea t v a a t t e e t, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja s i l m ä v o i d e t t a voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

Eli toisin sanoen seurakunnan osuus "pelastajana ja välikappaleena" tässä on tasan 0%, oli sitten kyseessä kuinka "oikeaoppinen" tai "hedelmällinen" suuren Babylonin seurakunta tahansa.

Ilm.18:23
      ei loista sinussa (=suuri Babylon) enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä SINUN KAUPPIAASI olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;

KIRKKO = pedon merkki.

Tämä ei tarkoita, että seurakunnan nimessä pitäisi esiintyä kirkko-sana, vaan se tarkoittaa sitä, että seurakunta on ihmisen rakentama lihasta syntynyt ORGANISAATIO, kuten rekisteröidyt yhdistyksetkin ovat esim Vartiotorniseura, Rauhanyhdistys jne, sillä näin ne ovat oikeutettuja saamaan taloudellisia etuja.

Ihmisten rakentamat seurakuntaorganisaatiot pitävät myös lukua oman eriseuransa jäsenmääristä sekä kastavat jälkeläisiään OMIIN NIMIINSÄ ja voidaankin kysyä, miksi ne näin tekevät? Eivätkö ne luota "taivaalliseen kirjanpitoon", vaan uskovat Jumalan tarvitsevan apua ja korvaavat Elämänkirjankin oman eriseuransa jäsenkirjanpidolla ?

Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta on Raamatun mukaan hedelmätön, kuten Saara ja ainoastaan Jumala tietää, ketkä ovat Hänen lapsiaan, joten mitään seurakuntaorganisaatioiden jäsenkirjanpitoja ei siis tarvita.

Toki organisaatiot tarvitsevat MAKSAVIA JÄSENIÄ, sillä niitä pyöritetään RAHAN VOIMIN, mutta ne eivät olekaan Jumalan HENGESTÄ SYNTYNEITÄ seurakuntia.

Jäsenkirjanpidot ovatkin Raamatun valossa lähinnä osoitus epäuskosta sekä todistavat vain, että nämä seurakunnat ovat omiin nimiinsä kastettuine lapsikatraineen porttomorsiamia, sillä niidenhän pitäisi olla Ylkäänsä odottavia puhtoisia morsiamia, eikä mitään yksinhuoltajaäitiseurakuntia.

• Anonyymi
        UUSI

Jumala pitää elämänkirjaa. Kun lapsi kastetaan, niin nimi laitetaan elämänkirjaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala pitää elämänkirjaa. Kun lapsi kastetaan, niin nimi laitetaan elämänkirjaan.

Älä höpötä lapsen kastamisella ei ole mitään merkitystä ja ainut kirja johon se merkitään on tulevien pakkoveron maksajien luettelo.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä höpötä lapsen kastamisella ei ole mitään merkitystä ja ainut kirja johon se merkitään on tulevien pakkoveron maksajien luettelo.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Kastamaton pakanalapsi ei ole vielä sisällä Jumalan valtakunnassa.

Kristityt on kastannu lapsensa sisälle Jumalan valtakuntaan jo 2000 vuotta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Kastamaton pakanalapsi ei ole vielä sisällä Jumalan valtakunnassa.

Kristityt on kastannu lapsensa sisälle Jumalan valtakuntaan jo 2000 vuotta.

Luterilaiset ns. kastavat Kristukseen. Mutta Kristukseen kastaminen ja veden valuttamalla päälakeen on turhaa ja arvotonta. Paavali todistaa Egyptistä lähteneistä Israelin heimoissa: "Saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä." Kaste ei auttanut saavuttamaan luvattua maata, vaan lähes kaikki kasteen Moosekseen saaneet kuolivat erämaassa.
        Egyptistä lähteneistä 600 000 jalkamiehestä ainoastaan Joosua Nuunin poika sekä Kaaleb Jefunnen poika pääsivät Jordanin yli perintömaahansa. "Herra oli heille sanonut, että heidän oli kuoltava erämaassa. Eikä heistä jäänyt ketään, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika,
        sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa". Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
        Mikään kaste tai sen väärennös, otsan kastelu, ei anna taivasosuutta, vaan niin kuin Kaaleb seurasi uskollisesti Herraa, niin vain ne, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta, näkevät Taivaan valtakunnan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä höpötä kasteella on selvä merkitys

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset ns. kastavat Kristukseen. Mutta Kristukseen kastaminen ja veden valuttamalla päälakeen on turhaa ja arvotonta. Paavali todistaa Egyptistä lähteneistä Israelin heimoissa: "Saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä." Kaste ei auttanut saavuttamaan luvattua maata, vaan lähes kaikki kasteen Moosekseen saaneet kuolivat erämaassa.
        Egyptistä lähteneistä 600 000 jalkamiehestä ainoastaan Joosua Nuunin poika sekä Kaaleb Jefunnen poika pääsivät Jordanin yli perintömaahansa. "Herra oli heille sanonut, että heidän oli kuoltava erämaassa. Eikä heistä jäänyt ketään, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika,
        sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa". Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
        Mikään kaste tai sen väärennös, otsan kastelu, ei anna taivasosuutta, vaan niin kuin Kaaleb seurasi uskollisesti Herraa, niin vain ne, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta, näkevät Taivaan valtakunnan.

Kyllä, ja apostolit kastoivat Kristukseen

• Anonyymi
      UUSI

Ihmistä ei voi millään kasteella liittää Kristukseen, Kristukseen kastaminen on uskovaksi kastamista. Alkuseurakunta kastoi ainoastaan Jeesuksen nimeen. Pietari, joka tunsi Jeesuksen opetukset, totesi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
      Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
      Uskovaksi kastaminen, se on Kristukseen kastaminen, alkoi Jerusalemin vanhinten kuoltua.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä voi Raamatun mukaan

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      233
      7905
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5510
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      154
      3594
    5. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3567
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2041
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1869
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      46
      1769
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      39
      1707
    Aihe