Ja käytännössä jokainen on eilispäivän tekniikkaa. Alkaa tulla remonttia ja vaikka olisi akkutakuu ei moni uskalla niitä ostaa koska jälleenmyyntiarvo on niin surkea.
Sähköauto alkaa olemaan mahdottoman edessä kun kauppa ei käy. Myyntimäärät on kaikkien aikojen surkeimmat autokaupassa ja suurin syy on sähköautot joita enää lähinä tarjolla eikä ne kelpaa kuin 5% kansasta.
Pari vuotta niin nykyisten 2025 sähköautojen arvo on laskenun 50-70% uudesta
26
217
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi sua oikein vaivaa. Onko se kateus vai kaiken uuden pelko?
Nuo väitteesi ovat niin naurettavia ja lapsellisia ettei rajaa.- Anonyymi
Kylmä fakta on, että sähköauto valmistus on vielä alku taipaleella.
Ajattele vaikka taulu TV:tä, mitä maksoivat markkinoille tullessaan ja millä ominaisuuksilla, toiset mitkä ovat valtavasti kehittyneet ovat aurinko paneelit ja silti niiden myynti hinnat ovat laskeneet.
Jos yritit kateudella kuvata, ei vaaraa ostaa, noita sähkövispilöitä saa jo 10 000€:ola. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmä fakta on, että sähköauto valmistus on vielä alku taipaleella.
Ajattele vaikka taulu TV:tä, mitä maksoivat markkinoille tullessaan ja millä ominaisuuksilla, toiset mitkä ovat valtavasti kehittyneet ovat aurinko paneelit ja silti niiden myynti hinnat ovat laskeneet.
Jos yritit kateudella kuvata, ei vaaraa ostaa, noita sähkövispilöitä saa jo 10 000€:ola.Olipa taas kovin onneton yritys ja perustelut.
Sähköautoja on ollut jo toistakymmentä vuotta. Tekniikka kehittyy jaa niinhän se on aina kaikessa. Niitä ihan ensimmäisiä saa tietenkin jo edullisesti, mutta ne ovatkin 15 vuotta vanhoja. Kyllä Nissan Leafin luokan bensa-autojen arvo taitaa olla vielä alhaisempi?
Nämä uudemmat ovat jo nyt kovin hyviä, eli niistä on jo kallista ja hankalampaa parantaa, eli ei ne halpene ja nykyisillä ajellaan 20 vuotta helposti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa taas kovin onneton yritys ja perustelut.
Sähköautoja on ollut jo toistakymmentä vuotta. Tekniikka kehittyy jaa niinhän se on aina kaikessa. Niitä ihan ensimmäisiä saa tietenkin jo edullisesti, mutta ne ovatkin 15 vuotta vanhoja. Kyllä Nissan Leafin luokan bensa-autojen arvo taitaa olla vielä alhaisempi?
Nämä uudemmat ovat jo nyt kovin hyviä, eli niistä on jo kallista ja hankalampaa parantaa, eli ei ne halpene ja nykyisillä ajellaan 20 vuotta helposti.Kiina poika vielä kiristää tahtia, kehittää halvenpia tuotantolinjoja.
Paljonko Tesla omistajat menettivät yhdessä yössä auton arvosta.
Kovin onneton olisinunkin hinnan puolustus.
Katso mitä maksoi Tesla 10 vuotta sitten, mitä siitä nyt saa, aika roima pudotus. - Anonyymi
Nuo ei ole väitteitä vaan tosiasioita joita hölmömpien on vaikea ymmärtää. Se nyt vaan on totuus että tekniikassa joka kehittyy käy juuri kuten sähköautollekkin. Ei näitä 25 malleja osta kukaan muutaman vuoden päästä ja siksi ostaja menettää rahansa kun laittoi rahat vanhentuvaan tekniikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiina poika vielä kiristää tahtia, kehittää halvenpia tuotantolinjoja.
Paljonko Tesla omistajat menettivät yhdessä yössä auton arvosta.
Kovin onneton olisinunkin hinnan puolustus.
Katso mitä maksoi Tesla 10 vuotta sitten, mitä siitä nyt saa, aika roima pudotus.Teslan arvot putoaa ihan Muskin persoonan takia.
Kiina tukee laittomasti autotehtaita.
Kinkit eivät ole vieläkään ihan samalla tasolla ja huolto ym. palvelut surkeat jne… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ei ole väitteitä vaan tosiasioita joita hölmömpien on vaikea ymmärtää. Se nyt vaan on totuus että tekniikassa joka kehittyy käy juuri kuten sähköautollekkin. Ei näitä 25 malleja osta kukaan muutaman vuoden päästä ja siksi ostaja menettää rahansa kun laittoi rahat vanhentuvaan tekniikkaan.
Tottakai ostaa, me toimii oikein hyvin.
Vaihdatin sinä aina laitteesi ja autosi kun malli vaihtuu tai niihin tulee jokin uusi juttu mikä ei muuta vanhaa käyttökelvottomaksi?
Olethan kovin lapsellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan arvot putoaa ihan Muskin persoonan takia.
Kiina tukee laittomasti autotehtaita.
Kinkit eivät ole vieläkään ihan samalla tasolla ja huolto ym. palvelut surkeat jne…Hyvin nuo alkupään Leafit on liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin nuo alkupään Leafit on liikenteessä.
Niillä voi kuitenkin ajaa vain lyhyttä nurkka-ajoa. Tosin Leaf ei ole kiinalainen vaan japanilainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiina poika vielä kiristää tahtia, kehittää halvenpia tuotantolinjoja.
Paljonko Tesla omistajat menettivät yhdessä yössä auton arvosta.
Kovin onneton olisinunkin hinnan puolustus.
Katso mitä maksoi Tesla 10 vuotta sitten, mitä siitä nyt saa, aika roima pudotus.Maksoihan se S malli satkun, ja nyt 10-vuotiaina niistä pyydetään 20-30.000€ riippuen kilometreistä. Yleensä niillä on ajettu noin 300.000 km tai yli. Aika normaali tahti pudottaa hintaa. Viidessä vuodessa puoleen ja kymmenessä neljännekseen.
- Anonyymi
Mikä auto olisi huomisen tekniikkaa, jonka saa nyt kaupasta?
- Anonyymi
Avaaja on siis sitä mieltä, että 2025-2026 mallivuoden 80.000 euron hintainen eurooppalainen sähköauton voi ostaa 40.000-25.000 eurolla vuonna 2027?
Voi jäädä haaveeksi?- Anonyymi
Joo hiukan suuri oli arvioitu hinnan pudotus.
Mutta tuo väittämä, ettei sähköauto enää paljon kehity on väärä, kehitys on vasta alullaan .
Mutta uskoisin että 10 vuoden päästä alettaisiin puhumaan enää hienouksista, kuten vaikka auton voi ajaa akun vaihtopisteeseen. Näi ei tarvitsisi roikkua nasunmokassa. - Anonyymi
No ei ne nyt enää 40000e silloin maksa kun tälläkin hetkellä voidaan katsoa esim bmw IX joka maksanut uutena 90000e niin nyt niitä 2022-2023 malleja myydään 35000-45000e nettiautossa toki vähän vaihtelee. Halvin on 35000e tällä hetkellä. Mutta vähän ajetunkin saa 45 tonnilla. Siinä sen näkee että sähköauron arvo puolittuu hetkessä. Ja kun tuo on liikkeen pyynti on oikea srvo ollut vähemmän kun liikekkin ottaa katetta. Tässä alla vain yksi esimerkki lisää löydät nettiautosta. Sähköauton arvonlasku hirvittää nyt markkinoilla.
https://www.nettiauto.com/bmw/ix/15111441 - Anonyymi
Todellinen arvo on juuri tuo 25-40 tonnia vuonna 26-27 noilla 25 vuoden 80000e sähköautoilla. Sillä 90-100 tonnin autot kuten IX bmw ja Q8 e-tron tai vaikka eqe mersu pyörii vähän ajettuna siinä 40-50 tonnin hintaluokassa vuoden-pari ikäisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo hiukan suuri oli arvioitu hinnan pudotus.
Mutta tuo väittämä, ettei sähköauto enää paljon kehity on väärä, kehitys on vasta alullaan .
Mutta uskoisin että 10 vuoden päästä alettaisiin puhumaan enää hienouksista, kuten vaikka auton voi ajaa akun vaihtopisteeseen. Näi ei tarvitsisi roikkua nasunmokassa.Akun vaihto lennossa ei tule koskaan onnistumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akun vaihto lennossa ei tule koskaan onnistumaan.
Kummallista kyllä tuo akun vaihto lennossa on toteutettu jo Nion sähköautoissa. Kiinassa ne voidaan viedä akun vaihtopisteeseen, jossa robotti vaihtaa akun ja sitten matka jatkuu. Eri asia on, että onko tuo sen järkevämpää kuin latauspisteet, mutta akun vaihto lennossa on silti mahdollista ja jo toteutettu. Ja on noita Nion akkujen vaihtopisteitä muutama myös Norjassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummallista kyllä tuo akun vaihto lennossa on toteutettu jo Nion sähköautoissa. Kiinassa ne voidaan viedä akun vaihtopisteeseen, jossa robotti vaihtaa akun ja sitten matka jatkuu. Eri asia on, että onko tuo sen järkevämpää kuin latauspisteet, mutta akun vaihto lennossa on silti mahdollista ja jo toteutettu. Ja on noita Nion akkujen vaihtopisteitä muutama myös Norjassa.
Tarkkaan ottaen Nion akkujen vaihtopisteitä on jo yli 1600 kappaletta, mutta toki valtaosa näistä Kiinassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo hiukan suuri oli arvioitu hinnan pudotus.
Mutta tuo väittämä, ettei sähköauto enää paljon kehity on väärä, kehitys on vasta alullaan .
Mutta uskoisin että 10 vuoden päästä alettaisiin puhumaan enää hienouksista, kuten vaikka auton voi ajaa akun vaihtopisteeseen. Näi ei tarvitsisi roikkua nasunmokassa.Polttomoottoria kehiteltiin yli 100 vuotta, eikä se silti tullut valmiilsi. Aina keksittiin uutta paranneltavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoria kehiteltiin yli 100 vuotta, eikä se silti tullut valmiilsi. Aina keksittiin uutta paranneltavaa.
Sähkömoottoria on kehitelty vielä polttomoottoria kauemmin, joten eipä sähkömoottorikaan näytä koskaan tulevan valmiiksi.
- Anonyymi
Viime vuonna uusien sähköautojen keskihinta oli 57000 euroa. Olisiko nyt niiden arvo alle 45000 euroa?
- Anonyymi
Riippuu ihan mallista. Pyyntihinta kun on eri kun auton todellinen arvo jolla siitä yksityinen eroon pääsee. ID4 esim myös laskee kuin lehmän häntä hintaansa. Toki pudotukset ei ole edullisessa 50-60 hintaluokassa vielä niin suuria kuin 100 tonnin autoissa. Sähköautoissa 100 tonnin hintaluokassa hintoja painaa alas myös se että kun on rahaa ostaa tuon hintainen auto on sitä myös varaa tankata eikä jaksa latailla turhaan koska se nyt vaan on epämukavuustekijä.
Sitten persaukiset kun ajaa halvoilla sähköautoilla ja laskee paljonko kilometri maksaa niin se on toki erilaista elämää sitten. Arvonlasku ero 60 polttiksessa sähköön ei toki olekkaan niin suuri mutta kyllä sähköauto sielläkin on parissa vuodessa tiputtanut hintaansa 5000e enemmän kuin polttis jo ihan siksi koska tekniikka kehittyy.
- Anonyymi
Autojen hinnat putoaa prosentuaalisesti ja tutkimuksen mukaan ihan vastaavan kaavan mukaan.
Mitä kalliimpi, sitä enemmän euroja häviää ja jos on oletus että pitäminen tulee kalliiksi niin arka suomalainen pelkää. - Anonyymi
Kulut on paljon korkeammat kuin halvalla ostetussa autossa. Siksi en osta itse ja näe missään hyötyö paljon kovemmille maksuille.
Mitä enemmän autolla on myyntihintaa johon ostaja suostuu sitä korkeammat on pakolliset kulut kuukaudessa ja vuodessa. Moni yli 20 000 euron hintaisen "ostaja" maksaa 1-2kk kuukauden aikana enemmän kuin halvan omistaja 12 kk aikana auton omistuksesta ja käytöstä.- Anonyymi
Ne piirtää, kellä on liitua. Niin se maailma menee.
- Anonyymi
Sähköauto on Leasing autona hyvä !
Muuten ei !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1184339- 1503689
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah973467Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291740
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371575Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141211Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140