Kunnes hän palaa takaisin matkoiltaan isäntä omistajan suulla antamaan tuomionsa.
Mitä Raamattu sanoo tuotto sijoituksista, saako vain haudata isännän uskomaan rahan maahan.
15
160
Vastaukset
- Anonyymi
Miten sellaisen orjan kävi?
- Anonyymi
Jeesus esitti vertauksen.
Vastauksia kiitos.- Anonyymi
Onko Jumala pankinjohtaja?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko Jumala pankinjohtaja?
Henkien pankin.
Mitenkäs itse tuon kohdan ymmärrät?
- Anonyymi
Kerro sinä ensin. Kyselet aina mutta et koskaan itse kerro miten ymmärrät tai tulkitset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro sinä ensin. Kyselet aina mutta et koskaan itse kerro miten ymmärrät tai tulkitset.
"Kyselet aina mutta et koskaan itse kerro miten ymmärrät tai tulkitset."
Älä viitsi valehdella, se on rumaa. Anonyymi kirjoitti:
No kerroin, joten kerrotko nyt sinä?
- Anonyymi
"Mitä Raamattu sanoo tuotto sijoituksista, saako vain haudata isännän uskomaan rahan maahan."
Rahan tulee panna työhön mitä säästäjät tekevät talletuksissaan sillä pankki panee tämän säästetyn rahan tekemään työtä jossakin.Mielenkiintoisesti tästä on osa tehnyt tulkinnan finanssipolitiikan kautta. Oikeasti tämä on vertauskuva aivan jostain muusta.
Matt. 25:20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
25:21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
25:24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25:25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
25:26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
25:27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
25:28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
25:29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
Eli se mitä saamme vastuullemme, tulisi kasvaa muissa ihmisissä ja näin hyvä lisääntyy. Mutta emme tee mitään, emme myöskään lisää hyvää.
Joskus tuntuu siltä että nykyinen kova politiikka tosiaan lukee tuon kirjaimellisesti siten, että köyhät, joilla ei ole juuri mitään, pitää ottaa se vähäkin pois. No, tätä vastaan oli Jeesus täysin.
Mutta finansseihin mennäkseni, jotkut tosiaan ajattelevat, että ne jotka sijoittavat toisen rahoja osakkeisiin yms. ja saavat voittoja, tekevät hyvin ja ne, jotka säästävät rahaa ”sukanvarressa” on huonoja. Raha kun lisääntyy sitä mukaa, mitä enemmän se on liikkeellä eri suuntiin.
Tämä on sitä mammonan palvontaa.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Mielenkiintoisesti tästä on osa tehnyt tulkinnan finanssipolitiikan kautta. Oikeasti tämä on vertauskuva aivan jostain muusta.
Matt. 25:20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
25:21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
25:24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25:25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
25:26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
25:27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
25:28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
25:29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
Eli se mitä saamme vastuullemme, tulisi kasvaa muissa ihmisissä ja näin hyvä lisääntyy. Mutta emme tee mitään, emme myöskään lisää hyvää.
Joskus tuntuu siltä että nykyinen kova politiikka tosiaan lukee tuon kirjaimellisesti siten, että köyhät, joilla ei ole juuri mitään, pitää ottaa se vähäkin pois. No, tätä vastaan oli Jeesus täysin.
Mutta finansseihin mennäkseni, jotkut tosiaan ajattelevat, että ne jotka sijoittavat toisen rahoja osakkeisiin yms. ja saavat voittoja, tekevät hyvin ja ne, jotka säästävät rahaa ”sukanvarressa” on huonoja. Raha kun lisääntyy sitä mukaa, mitä enemmän se on liikkeellä eri suuntiin.
Tämä on sitä mammonan palvontaa.Miksi siteeraat Rasmattua kun et edes pidä sitä totena?
- AnonyymiUUSI
Muslimit yrittävät noudattaa vanhan testamentin neuvoista huolimatta olla kiskomatta korkotuottoja lainauksistaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Muslimit yrittävät noudattaa vanhan testamentin neuvoista huolimatta olla kiskomatta korkotuottoja lainauksistaan.
Keskinäisissä lainoissaan!
- Anonyymi
Kyllä isännät saa maahan haudata.
- AnonyymiUUSI
Nykyisin tuhkauurnissa.
Ilmeisesti ei uskota enään ruumiiden ylösnousemukseen tuomion päivinä.
Tai helvettiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 252593
- 951576
- 1211374
- 751150
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa361141Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo25961Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270931- 52922
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil216889- 34825