Köyhän ongelma on ettei tiedä mine lähtis talvilomalle. Oon miettinyt jotain thaimaata, tahitia, fidziä, seychellit tai vaikka bora boraa. En mies mihinkään mallorcalle halua kuitenkaan.
Tässä on nyt vähän tälläinen ongelma.
48
395
Vastaukset
- Anonyymi
Opettajat riemuissaan?
ILMOITUS:
Huutokauppoja: Kouluraippoja, Luxury, 100cm, 62 kpl. RTS4303/2,1, Hausjärvi
OHO! -Huomaa, että koulut ovat juuri alkaneet?! - Anonyymi
Pysy kotonas.
- Anonyymi
Ei kannata thaimaahan, liikaa ryssiä. Karibian risteily tai malediivit olisi ok.
- Anonyymi
Justiinsa lämpöset kelit oli ja ihan hyvä että viileempää,loka-marraskuussa kyllä aurinkoa kaipailee kun on harmaata ja tulee räntää naamaan.
- Anonyymi
Thaimaaseen minä lähtisin, koska siellä on suomalais utopioita missä pärjään Suomenkielellä.
- Anonyymi
Thaimaa varm hyvä paikka ja hintatasokin maltillinen.
- Anonyymi
Ei ole. Aikoinaan oli mutta paska euron kurssi ja siellä kallistuneet hinnat tekevät siitä keskihintaisen. Maltillinen toki yhä jos suomeen vertaa mutta millään pikkurahabudjetilla..No parempi unohtaa asia.
- Anonyymi
Niin varmaan, ei paljon köyhä mieti mitään lomamatkoja. 😅
- Anonyymi
Kyllähän köyhä voi miettiä lomamatkoja mutta ne ei toteudu.
- Anonyymi
Jos köyhyys on korvien välissä, niin silloin voi olla vaikeaa ja ei ehkä toteudu ne matkat, mutta kyllä muuten köyhä pääsee hyvin matkustamaan kaukomaille.
Halvimmat lennot löytyy netin kautta vertaillen, onko muka kallista, jos lennot on alle 8€ (7,99€) ja majoituksia löytyy paikanpäältä sitten ihan taskurahalla.
Me ollaan oltu koko 5h perheen kanssa melkoisen paljon matkoilla mm. Aasiassa, monta talvea on taitettu Intiassa, jossa on ihan älyhalpaa asustella. Kyllä kelpaa köyhän matkustella! Asuminen ja eläminen kolmansissa maissa on paljon edullisempaa, kuin Suomessa samaan aikaan, niin sehän on edullisempaa olla talvea ulkomailla. Töitäkin voi tehdä etänä sieltä ulkomailta käsin.
Kyllä jos matkatoimistojen valmiita matkoja katselee, niin ne hinnat on ihan taivaassa, mutta omatoimimatkat ei todellakaan maksa mahdottomia ja paljon paremmin pääsee näkemään sitten paikallista kulttuuria, kun menee omaan tahtiin.
- Anonyymi
Sinä se kuuleppa et uo käyhää ikuna nähnynnä kerta on varraa matkailla.
Siinä se.
jaa mikä?
no se.
savon iltatähti kyydikki - Anonyymi
Taimaassa voipi erehtyä nopiaan reiästä..
se onkin VOI VOI- Anonyymi
Tuolla kuulemma kaikenlaista tarjontaa.
- Anonyymi
Mul olis vara lähteä vaikka avaruus matkalle bezos raketilla.
Mut oma maa mansikka muu maa mustikka. jos on vähä raha ja nuo työkkärin asiat kunnossa ja oot tottunut sniiduiluun voi tietääkseni 3 kuukautta olla ulkomailla..kenties töitäkin etsimässä..eikä vain lomailemassa..
- Anonyymi
Ainakin minä olin muodollisesti työttömänä työnhakijana koska uskoin että se oli edellytys ansiosidonnaisen saamiselle hakumaahan.
Lähtörituaalit sekä kelan, työkkärin ja liittoni kanssa.
Käytännössä sen kolmen kuukauden aikana olisi voinut luumuilla missä tahansa koska espanjalaista työkkörityyppiä ei taatusti kiinnostanut missä liikuin. Eivät ne kuvitelleet olevani todella etsimässä työtä heidän kauttaan mutta sain dokumentin pankkia varten todisteeksi statuksestani. Vaimo ei saanut mitään. Kulutti vain lomansa ja kaksi kuukautta loisi minun siivelläni.
Töitä olisi ollut, ilman väittäjää, sisämaan suomalaisreservatiossa.
Alppien pohjoispuolella olisi työn saaminen ollut kannattavampaa.
Ps. Emme olleet muijani kanssa lomailemassa. Remontoimme hissukssen asuntoamme. Ilman ajallisia paineita. Iltaisin luumuilimme useimmiten viereisellä, suurella tivolialueella ja rantakadulla katsellen paikallisten touhua. Emme urakoineet vaan sovitimme yhteen pätkät remppatyötä ja rantakuppiloissa istumista.
Työnhaku Espanjassa = Lomailua.
- Anonyymi
Olen ajatellut olla Epsanjassa spykoosissa
- Anonyymi
Jos on talvella sisällä, voi avata ikkunan niin talvi ilma pääsee sisälle. Jos on sisällä ja on kengät, joilla voi kävellä jäisiä katuja tai lumisia mantuja, niin voi mennä ulos ja antaa talvi ilman vaikuttaa.
Talvilomaksi suositellaan paistettua kananmunaa, paistettua pekonia ja paistettuja makunakkeja. Makunakkien maun varmistamiseksi voidaan annokseen lisätä etikka jalopenoja renkaina. Myös mac & cheese annosta voi kokeilla. Niitä on nykyään pusseissa, joihin tarvitsee lisätä vain kuuma vesi. Keitetty kananmuna raesuolahunnulla ja suolavoilla olisi myös kiva.
Juomana talven lomassa ja arjessa voi freesata jäätävän kylmä cola jääpaloilla tai jäätävän kylmä punainen maito. - Anonyymi
Aloittajan lomamatkat voisi toteuttaa leikkaamalla lehdistä (joita on kavereilta saatu) kuvia kyseisistä lomapaikoista. Mallorcastakin voi muutaman kuvan laittaa seinälle ja sitten tuijotella kynttilänvalossa niitä "ihania" maisemia.
Bora Boralle voi kuvitella olevansa mennyt, kun laittaa päälleen Boratin uima-asun.- Anonyymi
Helpommalla pääsee kun kattelee netistä ja näkee monipuolisemminkin maalimaa kuin niistä lehtikuvista . Nykyään löytyy myös dronella kuvattuja juttuja eri puolilta.
- Anonyymi
olen ollut monissa paikoissa töis ja lomilla..
- ja kun on nähnyt niitä paikkoja palmun alla,, niin niihin kyllästyy.
Turhaa oleskelua kuumissa oloissaa, ei suurta ideaa.
Jouten olo menee jonkun viikon, mutta ei sitten ole järkevää enää.
- Lisäksi eläminen maksaa joka paikassa,,, ja valkonaama on se rahastettava,,, uhri.. turisti..
- mutta kauheimpia on just noi massa-turismi kohteet, ei helskutti kun ne on ankeita paikkoja.. - Anonyymi
Mee sinne missä pippuri kasvaa
- Anonyymi
Mulla kasvaa tsilipippuria tossa parin metrin päässä parissa ruukussa. Sellaista viiden sentin pötköä tuuppaa. Yksi oli jo kypsä, tai ainakin muuttui keltaiseksi, niin söin pois.
- Anonyymi
Al Bundy lomailua tehdään olohuoneeseen aitaus johon akat ei pääse ja nuokutaan sohvalla viikko kuvitellen että ollaan etelänlomalla
- Anonyymi
Noin se menee köyhyydessä, jos ollaan sisällä avataan ikkuna toivoen vuodenajan antavan raikkauttaan. Jos ollaan ulkona voidaan toivoa puhdasta paikkaa, jossa levätä pari yötä ja peseytyä, että matka voi taas jatkua.
- Anonyymi
Minulla on varaa lomamatkaan mutta en oikein tiedä minne lähtis. En ainakaan Thaimaahan. Ehkä portugaliin tai kreikan saarille, aion lähteä pakkasten aikaan.
- Anonyymi
Lapsena pääsin kerran polskimaan Saimaahan Huuhaanrannan hiekkarannalla. Thaimaaseen en koskaan tule pääsemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsena pääsin kerran polskimaan Saimaahan Huuhaanrannan hiekkarannalla. Thaimaaseen en koskaan tule pääsemään.
Oikea suunta onkin se itäinen Suomi. Majoitukset ovat edullisia ja
osuuskaupasta saa maitoa ja leipää sekä leikkelettä halvalla.
Niinpä tilasin syyskuun lomalle mökin enkä haaveile taikkulasta.
- Anonyymi
Savoon juomaan coopin lageria naapureitaan kyttäävän nuppivikaisen seuraksi
- Anonyymi
Toi on kyllä paha ongelma, kannattaa ratkasta se nii et chillaa vaan kotona eikä stressaa. Kylmä kun tulee niin voi istua saunassa.
- Anonyymi
Köyhyys ei ole este jos köyhyydellä tarkoitetaan rahan niukkuutta.
Esimerkiksi Kuuban kiertomatkalla oli mukana kaksi pariskuntaa jotka tekivät reisunsa matkatoimiston luotolla.
Matka. Viikko opastettuna Kuuba päästä päähän. Vajaa viikko Havannassa ja viikko Holgunissa täysihoto lomakylässä. - Anonyymi
Karibia on suosittu kohde köyhillä.
- Anonyymi
Köyhyys ei ole este matkustelulle, ellei köyhyys ole korvien välissä.
Matkustaminen on suhteellisen edullista, ellei peräti ihan ilmaista. Tietysti ruoka maksaa ja hieman tulee kuluja passista ja viisumeista, mutta niihin rahat nyt saa säästettyä suhteellisen helposti ja joku henkilöllisyyden tunnistamiseen oleva asiakirja on kuitenkin oltava.
Itse olen kerännyt matkakassaa eri tavalla, mm. säästänyt veronpalautuksista, tekijänoikeuksista. Kyttään halvat / ilmaiset lennot, liityn johonkin yhdistykseen, jonka mukana pääsen matkoille, anon stipendiä, kerään sponsoreita jne.
Omatoimimatkat on minun juttu, matkatoimistojen järjestämät matkat unohdin jo vuosikymmeniä sitten, tykkään kulkea omia reittejä. Perheen myötä aloimme matkaamaan koko perheen kanssa ulkomailla omatoimisesti vaatimattomilla budjeteilla.
Junat ja laivat on todella hyviä konsteja matkustaa edullisesti, purjelaivoihin ja veneisiin pääsee gastiksi. Lentäen pääsee joskus jopa ilmaiseksi, mutta siihen tarvitaan jo hieman kokemusta. Rekka-auton kyydissä pääsee pitkälle, mutta siinä pitää olla itselläkin sellainen ajokortti, että kelpaa kuljettajaksi tarvittaessa. Mopollakin olen tehnyt todella pitkän matkan, se vasta oli huikea seikkailu. Ja osallistumalla mitä erilaisempiin tutkimuksiin pääsee varsin eksoottisille matkoille, viimeksi tutkittiin erään lääkkeen tehoa Afrikkaan matkustavilla, aivan huikea reissu!
Olen itse matkannut maailmalla, että joskus minulle on käynyt niin, että 10 vuoden passi tuli leimoja ja viisumeita täyteen kesken sen voimassa olon. Ja rahaa minulla ei mennyt juuri mitään niihin matkoihin!
Olen itse hoitanut aina viisumit, siinä säästää todella paljon, rokotukset hankin neuvolasta ja tärkeät matkustusasiakirjat tallennan sähköpostiin, kuten passi ja rokotustodistukset, josta saan ne helposti tulostettu ulkomailla. Israelin leimaa pitää välttää passiin, se pitää ottaa erilliselle paperille, koska Israelin leima passissa ei ole maailmalla kovin arvossaan ja jää helposti jumiin. Intian ja Pakistanin raja on vaikea paikka.
Rohkeasti vaan matkustamaan, ei siinä suuria rahoja tarvita ja saa köyhäkin sisältöä elämään!- Anonyymi
Eukon kanssa kahdestaan voi kikkailla ja tarvittaessa tinkiä tasosta.
Alle kouluikäisten lasten tarpeet oli otettava huomioon.
Siis rajana Eurooppa ja tekninen ratkaisu oma auto ja 4:n hengen sopu teltta.
Parin reisun aikana alkoi syntymään henkilökontakteja Itävaltaan ja Unkariin. Kuskasimme vielä telttaa mukana mutta osa majoituksista oli kyläilyä ja osa hyvin halpaa yksityismajoitusta.
Lasten mukana oleminen oli huomattava etu.
Lasten kanssa emme liikkuneet Euroopan ulkopuolella mutta, otettuaan kirjallisen todistuksen kanssa vauhtia kahdestaan alaikäisinä Euroopassa Lontoosta Istanbuliin lähtivät aikuisina sooloilemaan mm. Andeille, New Yorkiin, Tokioon, reppumatkalle Taka-Intiaan ja poitsu laitesukeltelemaan Balille ja Punaiselle Merelle.
- Anonyymi
Olen itse kyllästynyt kotona olemiseen. Ajattelin lähteä johonkin reissuun kuukaudeksi. Jos menis eka kroatiaan, sitten itävaltaan ja sitten saksaan. Kyllä siellä nähtävää riittää.
- Anonyymi
Thaikkuhin olet kuitenkin menossa kairaamaan ladypoikii.
- Anonyymi
Kylpyläloma kotimaassa. Siihen vois säästääkin.
Virossakin oli edullisia aikoinaan.- Anonyymi
Kela tukee kylpylälomia laiturin maalaajan mukaan.
- Anonyymi
Lomailupiirimme supistui 4:stä maanosasta ja 52:sta valtiosta yhteen Suomeen. Vaimoni terveys päätti puolestamme.
Ennen tämän vuoden maaliskuussa alkaneen "finaalin" kehittymistä olimme muutaman viimeisen vuoden juhlapyhät kotipaikkakuntamme kylpylässä. Matkaa noin 5km.
Löhöämistä, ruokailu noutopöydistä. Allasosastolla, saunassa, kuntosalilla periaatteen vuoksi vaikka edellisten iltojen lievä alkoilu oli hidasteena.
Loppujen lopuksi on sama miten kaukana löhöpaikka on jos pysyy siellä.
Olemme olleet muutamassa muussa kotimaan kylpylässä kuten myös Virossa aikoinaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela tukee kylpylälomia laiturin maalaajan mukaan.
Jos hakee lomajärjestöiltä tuettua lomaa, voi joskus voittaa niissä arpajaisissa. Muuten ovat ihan sairaan kalliita ja ylihinnoiteltuja. Myös matkat Suomessa kalliita, joku pakettimatka ulkomaille tulee halvemmaksi.
- Anonyymi
Kaiken tuon olet tehnyt viinahuuruisena huh että ihmisillä on kuvitelmia.Itse lähden Thaimaahan marraskuussa ja takas maaliskuussa,..maaseutumaisemissa olen.
- Anonyymi
...tuota Somaliaa olen miettinyt , siellä ovat seuraavan rapun isäntä ja aikamiespojat enemmän kuin toisen puolen vuodesta , kovin päivettyneinä ja hymyilevinä aina palaavat muutamaksi päiväksi ...
- Anonyymi
Tosi köyhä ei mihinkään matkusta kun ei edes yksiöstä uskalla poistua.
- Anonyymi
Palstalla taas keskituloiset lköyhiksi tekeytyvät vslepukit miettivät ilmansuuntaa mihin fyrkkansa pistävät haisemaan
- Anonyymi
Meinaako aloittaja toimeentulotukirahoilla lähteä viettää talvilomaa johonki ulkomaan kohteeseen ni kyllä jää haaveeksi.
- Anonyymi
Kun kohteena on umpiespanjalainen pienehkö rannikkokaupunki niin se ei vastanne käsitystä "kohteesta"?
Meidän 3kk:n jaksomme olivat tavallista elämää erilaisessa ympäristössä. Huolimatta rantasijainnista niin löhöäminen väheni hiljalleen ja rajoittui uimassa käymiseen ja varjossa kostealla iholla vilvoitteluun. Elimme tavallista, kotoisen oloista elämää arkiaskareineen mutta ilman stressiä. Onneksi asuntomme on rantatalon ylimmässä kerroksessa ja läpituuletettava.
Parhaat työnhakuajat ovat mielestäni pääsiäisestä kesäkuun puoliväliin ja syyskuun puolivälistä marraskuun loppuun. Olimme kaksi vuodenvaihdetta. Ajat ovat siinäkin mielessä otollisia, että ne ovat sesongin ulkopuolisia. Sesonki näkyy varsinkin kupiloiden ja palveluiden hinnoissa ja tungoksina.
"Kohteen" kustannus? 3h + k + kh + parveke. 78m2.
Hoitovastike 52€/kk sisältäen talovahdin palvelut. Lisänä noin 2€/kk veden ja sähkön perusmaksua. Asumisen aikana tietenkin lisäksi kulutusmaksut.
Nyt ei vaomosta ole ollut matkakaveriksi kolmeen vuoteen. Kokeilin yksin mutta ei huvita.
Tyttäremme tulee pois näitä aikoja.
Työhakuni ajoittuivat ikävuosiin 52 - 56 jolloin laskin silloisia 500 päivää ennen 57v työttömyyseläkettä.
Työnhaun uusiminen vaati vähintään kuukauden työ- ja palkkatodistuksen Suomesta.
Heimorakkautta? Jos on sellaista niin on mentävä muutama kilometri sisämaahan päin niin sieltä löytyy kaksikin suomalaisreservatioita.
Ukko nyt 81v. Olisin vieläkin siellä nuo "työnhakuajankohdat" mutta muijan terveydentila ei ole sallinut useaan vuoteen.
Ps. Tuo Espanjan tukikohta ei estänyt muuta matkustelua.
- Anonyymi
Olen todellakin sinkku. Elän elämääni ja nautin siitä täysillä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962169
- 1291398
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231370Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291308- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371038- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56914- 122797
- 82786