..säilöpurkin posahdus..joo kävi tämmönen ..otin sen normikaapista ei jää sellaisesta..huoneen lämpöön 28 astetta täällä huh.. eli sama kuin kaapissa..luulisin
laitoin kylmää vettä ja atamonia.. odotin pari päivää.. sitten mulla oli 5 avomaakurkkua johon oli suuret toiveet..perusetikkaa suolaa.... kaadoin säilöpurkkiin kuumaa vettä kun olin poistanut 28 asteisen atamonveden pois .. niin pohja poksahti rikki..
käyttämätön ei nyt ihan uusi lasisäilöpurkki.. niin vähän tuli pettynyt olo.. sitten ne avomaakurkutkin alkoivat rupsahtamaan..luulen että osassyynä tämän kämpän järjetön lämpötila..
mitä sisi tehdä? aloin juomaan olutta siideriä ja tosi vahvaa karhua..tiliä en uskalla edes katsoa.. hammaslääkäristäkin tuli karhulasku ei iso ja pystyn hoitamaan..onnekis tajusin laittaa kanat pakkaseen ja muutenkin säilöö sinne..
jääkaapin lämpötila plus kaksi pakkasen miinus 24.. toivottavasti alennusviilit ja piimä säilyy kahden asteen lämpötilassa.. niin ja raejuusto.. kuivatarvikkeet ja muut säilöt luojan kiitos vähän paremmissa varoissa tajusin säilöä tähän lämpökaappiin..
säilöpurkin posahdus
2
97
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on mennyt jo kolme kiloa avomaankurkkuja homeeseen ja roskikseen, kun en ole saanut aikaiseksi niitä umpioida. Piparjuurikin, jonka varta vasten kävin ostamssa, kyhjöttää jääkaapissa kelmutettuna, kuten myös avaamaton hapankaalirasia, jonka mehua oli tarkoitus käyttää startterina fermentoitumiselle. Tilliäkin on ruukussa.
Jos sitä ensi viikolla saisi akaiseksi ostaa uudet avomaankurkut ja ryhdistäytyä.
Minulla ei ole tarkoitus keitellä mitään. Uudet umpiopurkit on tiskattu ja olleet kuivauskaapissa toista kuukautta. Laitan niihin vain ainekset ja 2 prosentin suolavettä, jonka tein jo valmiiksi yli kuukausi sitten 9 desilitran mehupulloon laittamalla siihen veden lisäksi ruokalusikallisen merisuolaa. Se ei sentään ole homehtunut.
Ja umpiopurkkiin tulee päällimmäiseksi pakastepussi, jossa on vettä. Sekin on valmiina komerossa muovirasiassa. Vesipussin tarkoitus on painaa kurkut nestepinnan alapuolelle, jolloin ne eivät ala homehtumaan.
Aikansa nämä projektit kestää. Aloittaminen on se vaikein osuus.itsellä oikein oli tarkoitus aloittaa projekti ja jo ilmeisesti vähän aikaisemmin kun oli se säilölasipurkkikin hankittu jo aikaisemmin..
saattoi niissä avomaakurkuissakin olla jotain vikaa..mutta ihan hyvä s-market on.. myyjätkin mukavia..
niille nuorille haluaisin jonkinlaisen rahallisen bonuksen antaa no miksei noille muillekin..hyvästä lähikauppatarjonnasta..mutta kun kukkaronnyöri ei anta myöten....
kassahenkilöstö tekee hyvää työtä..ja aina olen mielummin kassahenkilön kanssa tekemisissä kuin itsepalvelukassan.. ihmiset tarvitsevat työtä ja varsinkin nuoret.. joten high respekt.. heille..
mutta juu en luovuta noiden säilöhommien kanssa oli sitten kyse että kalaa kypsennetään lasipurkissa uunissa umpiodaan.. kuivatus hapattaminen..etikoiminen ja suolaaminen .. voi luojan kiitos että ruuan kanssa tekeminen on mielenkiintoista ..helpottaa köyhän arkea..
ja vielä pienenä vinkkinä... silloin kun olin deittimaailmassa vielä mukana..kyllä sekä tytöt että myöhemmin naiset arvostivat että äijä kokkaa.. mielestäni se on ihan normaalia toimintaa..
ennen enemmän metsästettiin ja miehet pitivät huolta silläkin lailla naisesta.. nykyään tehdään ruokaa.. uskon hyvinkin että naiset arvostavat..tai ainakin omia kokemuksia mullakin on jonni verran.. myös hyvät ystävät ja sukulaiset mukaan lukien..
joten säilömisen ja kokkaamisen pariin..ei köyhä välttämättä vaurastu mutta budjetti pysyy aisoissa.. tämän kun kaikki ymmärtäisivät.. ruoka kallista? no ei itseasissa ole.. vaikka hinnat noussu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913416Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729731Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h969148Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k208046Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk396770Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1486178Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri243335Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy211635En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3971265Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71184