Mennyttä ei voi muuttaa, mutta jos saisit elää uudelleen, niin mitä tekisit toisin? Kaduttaisiko sinua jotkut valinnat tai teot?
Minä en joisi koskaan itseäni humalaan. Olisin valinnut lukiossa fysiikan ja pitkän matematiikan. En olisi tullut koskaan uskoon.
Juopotteleva elämäntapa kaduttaa. Samoin lukion valinnat ja se, että minusta tuli uskovainen. Toisilla valinnoilla ja elämäntavoilla en olisi koskaan uskonut.
Naisten suhteen olisin voinut olla krantumpi. No, se ei enää paljon kaduta. Vähemmän niitä olisi saanut tosin olla.
Mitä tekisit toisin?
15
121
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Edith Piaffia lainaten sanoisin: Non, je ne regrette rien!
Eli en kadu mitään. Tyhmyyksiä olen toki tehnyt ja tyhmyyttäni / arkuuttani olen myös jättänyt asioita tekemättä asioita, joita olisin voinut ehkä tehdä.
MUTTA: se että olen elänyt niin kuin olen elänyt on tehnyt minusta sen, mikä olen. Kysymys "tekisitkö jotain toisin?" on siis toisin lausuttuna "halusitko olla toisenlainen?". No en haluaisi. Minusta olen melko ok kaveri. En toki täydellinen, mutta paljon huonomminkin voisi olla.
Sillä, että joku yksittäinen känniörvellys olisi jäänyt tekemättä tms tuskin vaikuttaisi siihen minkälainen nyt olen, mutta miksi pohtia sitä, millä ei ole merkitystä? - AnonyymiUUSI
Minkälainen ateistinen katumusriitti on? Milloin ateistit tietävät saaneensa tekosensa anteeksi? Ja täytyykö ateismissa muuttaa tekojensa suuntaa, jos ne ovat väärät? Miten ateistit muuttavat tekosiensa suunnan? Osa ateisteista toteaa, että ateismiin eivät kuulu menneisyys, nykyisyys eikä tulevaisuus? Eli ei olisi ikään kuin hetkeä, jossa teot tapahtuvat, vaan ateismi olisi jollakin tavalla aikaan sitomatonta toimintaa, jossa ei voi toimia väärin (kuten teismien harjoittajat tekevät). Miten teistien väärät teot siirtyvät ateistien tekemäksi? Osa ateisteista sanoo että kaikki ateismissa on teismeistä riippuvaa ja johtuvaa.
Nyt voivat vastata kaikki ateismissa olevat, ateismin ystävät jne. joko puolustellen esittämiään mielipiteitä, joita on tuotu esille tai kumoten em. osan ateisteista esille tuomia seikkoja.- AnonyymiUUSI
Opettele jakamaan tuherruksesi kappaleisiin.
- AnonyymiUUSI
Onneksi kristitylle lapsenraiskaajalle mielikuvitus-Jeesus antaa aina anteeksi!
On se kätevää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Opettele jakamaan tuherruksesi kappaleisiin.
Miten itse asia? Voisitko vastata siihen? Vaikka kappalejakoa noudattamalla? Saa suorittaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi kristitylle lapsenraiskaajalle mielikuvitus-Jeesus antaa aina anteeksi!
On se kätevää.On syntejä, joita ei saa anteeksi. Pedofiili ei saa anteeksi, koska ei ole aito uskova.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On syntejä, joita ei saa anteeksi. Pedofiili ei saa anteeksi, koska ei ole aito uskova.
Tämä on tätä uudempaa teologiaa.
Raamatussa Jeesus sanoo: "Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on tätä uudempaa teologiaa.
Raamatussa Jeesus sanoo: "Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset".Jeesus ei tiennyt pedofiliasta mitään tuohon aikaan. Jos olisi tiennyt, niin ei olisi sanonut noin. Pedofiili ei saa anteeksi sen enempää kuin murhamieskään. Kadotukseen kumpikin.
- AnonyymiUUSI
Katumus on turhaa jos ei opi omista virheistä. Hyödyllistä olisi oppia myös toisten virheistä mutta valitettavasti tämän tajuaa useimmiten vasta vanhempana, jos silloinkaan.
- AnonyymiUUSI
Juuri näin.
Tyhmyyttä on tehdä samoja virheitä uudestaan. Oppivainen ihminen tekee aina uusia virheitä, joita ei ole ennen tehnyt.
- AnonyymiUUSI
Itse olen tyytyväinen elämääni. En olisi pystynyt edes vaikuttamaan asioihin joita toivoisin olevan toisin. Mieleeni ei tule yksikään asia mikä kaduttaa. Olen kyllä tehnyt typeryyksiä, kuten varmasti kaikki, mutta ne eivät ole olleet vaarallisia kenellekään. Ne typeryydet ovat opettaneet itseäni vain paremmaksi henkilöksi.
Ilman elämän kommelluksia henkilö ei kehittyisi persoonana. Tämä asia tekee elämästä ainutkertaisen ja yksilöllisen. Jos itsestäni tehtäisiin klooni joka eläisi elämän alusta loppuun, niin tuo klooni ei olisi minä muuten kuin ulkonäöltä. Minua harmittaa se, etten eronnut kirkosta jo 20 vuotta aiemmin. Säästyneillä rahoilla järkevästi sijoittamalla olisin voinut rakentaa itselleni muhkean hautamonumentin, esimerkiksi kohtuullisen ison pyramidin ja julistaa itseni jumalaksi.
- AnonyymiUUSI
Paljono everstiluutnanttina olet tienannut? Vai oletko kampelan tutkija?
- AnonyymiUUSI
Juu. Tämä on tullut selväksi kuinka juot ja oksennat pastoille, joka lisää pahaa oloasi ja kierre on valmis. Mitä jos jättäisit palstan? Se voisi helpottaa oloasi pidemmällä aikavälillä.
- AnonyymiUUSI
en kadu mitään olen saavuttanut kaiken 🙂
jos minut siirrettäisiin aikaan ja kysyttäisiin mitä haluat olisin tehnyt tyhmiä virheitä 🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317796
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455330- 594832
- 763517
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162035Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322001- 311859
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441707- 381662
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1411591