https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7a82a2ae-016d-4f6b-91a8-2aa37f15c505
Muista autonvalmistajista esimerkiksi Toyota on voimallisesti puhunut jo vuosien ajan monipolkuisesta, teknologianeutraalista tiestä hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi.
eurooppa kusessa kun ihmiset ei osta E autoja
50
555
Vastaukset
- Anonyymi
Koko EU:n johto pitäisi heittää mielisairaalaan tuosta mielipuolisesta ilmasto höpätyksestä mikä koituu kaikkien eurooppalaisten suureksi taloudelliseksi vahingoksi. Missään muualla maapallolla ei ole tällaista hulluutta.
- Anonyymi
no kerro millä ostavat suomalaiset on p..aaa 260.000 pelkästään ulos-otossa ja lisää köyhtyy kokoajan...hallitus vaan suunnittelee köyhille ihimisille lisää velkaa..
- Anonyymi
sipilän syy ja saksan...tase
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sipilän syy ja saksan...tase
jottai rajaa lainan antoon...autoliikkeet vaan työntää köyhille ihmisille lisää velkaa kun tietävät että ulos-otosta saa moninkertaisen voiton kun hakee auton ilmaiseksi pois ja myy eteenpäin voitolla..
- Anonyymi
Eipä viitsi maksaa omaa rahaa turhaan pois enemmän. Vaikka on omaa rahaa tilillä ja velaton kiinteistö.
Eniten maksanut auto 30v aikana n 3500e
tiedossa että väliaikainen, mietin kauan viitsinkö maksaa noin paljon autosta ja kun vielä kun diesel ja siinä verot.
Möin sen 7kk omistuksen jälkeen 4000e. Kun tein itse huollon itse, taakse 2kpl pyöränlaakeria.
Löysin 2300e maksavan bensan joka ollut nyt 6 vuotta. Tätä en myy pois vaan itsellä ajossa. Tekniset viat ei poista tätä liikennekäytöstä.
- Anonyymi
Ei lopu bensa ja diesel autojen valmistus ja myynti Euroopan maissa kuten Suomessa ja kaikissa muissa eu maissa 2030 tai 2040 tai 2050.
Koska järkeviä autoja tarvitaan ihmisille joissa tekniikka ei romuta auton käytettävyyttä ja että auton takia ei tarvitse miettiä. Varmaan eniten myydyt parhaat henkilöautot ovat maksaneet noin 10 000e että valmiina auto tehtaalla. Niitä on sitten kauppattu useiden välikäsien katteineen, kuluineen, veroineen 20 000- 30 000 eurolla Suomessa.
Ei ole kertakäyttötekniikkaa eli kysyntä toimii käytettynä ja ostohinta pienenee ja taloudelliset kulut pienentyy vanhempana.
Kaikkien valtioiden ihmiset saavat helposti ja pienellä rahalla auton tai millä rahalla tahansa. - Anonyymi
Toyota onkin paras puhuja tässä. Oma sähköauto on raakile, vetyprojekti karahti tukevasti kiville, ja koko tuotanto painottuu polttiksiin. Osa toki hybridejä, joilla on menty jo liki 30 vuotta. Muut ovat kehityksen kärjessä, ja Toyota yrittää saada kurottua etumatkaa umpeen.
- Anonyymi
Suomalaiset ajavat yleensä muutaman tonnin kotteroilla kun uusi sähköauto maksaa about 50 tonnia. Latauspaikkojakaan ei ole juuri missään taloyhtiön parkkipaikoilla, jossain saattaa olla peräti yksi, mutta yleensä se on vain se 2 tunnin aikarajattu lohkolämmittimen tolppa josta laukeaa sulakkeet jo pelkästä sisätilanlämmittimen käytöstä. Ei näin heikoilla sähköillä kyllä mitään sähköautoja latailla.
- Anonyymi
Outoja tavoitteita. Eurooppa ampuu itseään jalkaan, koska tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Tässä meillä on ongelma, joka on EU:n päättäjien keksintöä. Missään vaiheessa en ole antanut touhulle tukea.
Ratkaisu on ihan muualla kuin siinä että saadaan alamaiset toteuttamaan päättäjien harhaunelmia ja ostamaan E-autoja.
Ratkaisu on siinä, että todetaan, että ongelma on päättäjien mielikuvituksessa. Ja sitten annetaan niille fudut. Mutta sehän ei onnistu, koska ei ole demokratiaa.- Anonyymi
kuka työläinen ottaa 30000e riskin auton ostossa?
uuden akun hinta
VWskodaudi tuho jatkuu-onko akut ohjelmoitu kestämään juuri takuun yli?
tuli öljynsyönti ja DSG asiat mieleen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuka työläinen ottaa 30000e riskin auton ostossa?
uuden akun hinta
VWskodaudi tuho jatkuu-onko akut ohjelmoitu kestämään juuri takuun yli?
tuli öljynsyönti ja DSG asiat mieleenEi kukaan kun vanha Skodakin menee miljoonan
https://www.is.fi/autot/art-2000011451102.html
Tämä on sitä ekologisuutta. Ajetaan autolla niin kauan kuin se vain toimii ja korjataan jos ei toimi. Sähköautoilijat on pahimman luokan luonnonpa**aajia ja natseja.
Ostavat aina vain uutta ja uutta eivätkä välitä siitä mitä akkumateriaalien louhiminen vaatii. Köyhät ihmiset ilman mitään suojia kaivavat käsin vaarallisten kaasujen keskellä materiaalia että rikas länsimaalainen pääsee 5 kilometriä töihin. Mitä ne kaasut tekevät luonnollekin?
- Anonyymi
hyh
- Anonyymi
Viime vuonna kaikki palstan tietäjät tiesi että Tojo on jäänyt kelkasta kun puuhasi polttiksien kanssa. Tänä vuonna ... kaikki tuntuu palaavan polttiksiin.
Mitenkäs se nyt näin?- Anonyymi
Moni omasta tuttavapiiristä on vaihtanut sähkiksen polttikseen tai ostanut polttiksen sähkiksen rinnalle.
Eikä näillä ole ollut mitään kiinan romuja vaan laadukkaita lehdissä kehuttuja saksalaisia.
- Anonyymi
jesss
- Anonyymi
Kannattaisi vielä kehitellä sähköautoja tuonne 2035 asti ja sitten vasta markkinoille. Ehkä kymmenessä vuodessa tulee jo hyviä autoja kun keskittyisivät kehittämään eikä myymään. Polttomoottori on ollut valmis jo vuosikymmeniä ja se toimii ja menee kaupaksi vielä pitkään.
- Anonyymi
Ajan muuten kasilla niin kauan että tulee oikeasti taloudellinen, luotettava ja tehokas sähköauto.
- Anonyymi
Ennen wanhaan puhuttiin valtion kauppavajeesta. Eli auto ostetaan toisesta
maasta jolloin esim. suomen varallisuus katoaa maastamme. Autotehtaat ja
eu- päättäjät ovat sopineet ettei auton tarvitse kestääkkään kuin 10 vuotta
jolloin siitä saadaan romutuspalkkio. Palkkiolla ostetaan taas uusi auto ja
negatiivinen kauppavaje vaan kasvaa. Edellinen presidenttimme jossain
puheessaan mainitsi että miten olemattomalla järjellä maatamme johdetaan.
Puheessaan ei tosin käynyt ilmi tarkoittiko Niinistö myös itseään.- Anonyymi
Öljyäkään ei meillä omasta takaa ole ja se lisää kauppataseen vajetta jatkuvasti.
Sähköauto on energian suhteen melkein täysin kotimainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljyäkään ei meillä omasta takaa ole ja se lisää kauppataseen vajetta jatkuvasti.
Sähköauto on energian suhteen melkein täysin kotimainen.On lähes hiusten halkomista kumpi on kotimaisuusasteeltaan parempi, suomessa raakaöljystä jalostettu bensa/diesel vai suomessa tuotettu sähkö.
Jos suomessa olisi merkittävää tuulivoimalaitos-teollisuutta, niin sähkön kotimaisuusaste olisi hyvä, mutta ne laitteistot ovat lähes 100% ulkomailta roudattuja. Ja sähkön tuotannossa niin kuin myös polttoaineen jalostuksessa, investointien kotimaisuusasteella on lopputuotteen kotimaisuusasteeseen suuri merkitys.
- Anonyymi
Vety
- Anonyymi
rikkaat ei osta vaan ramppaavat ulkomailla, köyhillä ei varaa sähköauton ostoon eikä sen pitämiseen...valtiota paskat kiinnostaa työllisyyden hoito
- Anonyymi
Ei valtio eli eduskunta voi helposti lisätä työllisyyttä. Siihen ei ole mitään kikkakolmosia.
Ainoa keino on tehdä verotuksesta ja koulutuksessa sellaista että suosii osaamista, tekemistä ja omistamista. Mikään muu ei lisää yhteiskunnan kokonaishyvinvointia koska hyvinvoinnin ylläpitäminen vaatii rahaa.
Miten itse lisäisit työllisyyttä eli Suomen varallisuutta?
Ei köyhillä ole varaa uuden auton ostoon, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan.
Miksi sähköauto pitäisi olla poikkeus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei valtio eli eduskunta voi helposti lisätä työllisyyttä. Siihen ei ole mitään kikkakolmosia.
Ainoa keino on tehdä verotuksesta ja koulutuksessa sellaista että suosii osaamista, tekemistä ja omistamista. Mikään muu ei lisää yhteiskunnan kokonaishyvinvointia koska hyvinvoinnin ylläpitäminen vaatii rahaa.
Miten itse lisäisit työllisyyttä eli Suomen varallisuutta?
Ei köyhillä ole varaa uuden auton ostoon, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan.
Miksi sähköauto pitäisi olla poikkeus?Sähköautot on kalliita pitää,..nt esim pääsee pinipalkkaiseen työhön tonnin corolalla ihan luotettavasti ja vakuutukset ovat halpoja..sähköauto taas söisi koko pienen palkan.itse lisäsisin työllisyyttä kouluttamalla suoraan ammattikouluista työelämään,ei kortistoon ..tehtaita lisää ,ne työllistää tuhansia ja luo ympärilleen kasvumahdollisuuden kunnille...yksinäiset pienfirmat eivät voi työllistää ketään ja niitä ei kannata valtion edes avustaa esim palkkatuella..
- Anonyymi
Onhan se kiva tietää, että liikenteen verojen maksajia riittää tulevaisuudessakin. Sähkön hintaan on hankalampi lisäillä liikenteen valmisteveroja ja muita maksuja.
- Anonyymi
Ei Eurooppa ole kusessa sen takia, vaan EU:n komissio. Euroopan Unioni ei ole Eurooppa. Euroopan Unionin olemassaolo riippuu Euroopasta. Euroopan olemassaolo ei riipu Euroopan Unionista. Mutta Eurooppa on kusessa EU:n hallinnon takia.
Entäs nyt kun Yhdysvaltain hallinto on linjassa Brenchleyn viskontin kanssa? Trump sanoo, etteivät hiilidioksidipäästöt ole ongelma ihmisille eikä kansantaloudelle. Vihdoinkin totuus murtautuu valtamedian sensuurin läpi.
Mikäli Trump saa ajettua uudistuksensa läpi, niin todennäköisyys sille, että EU saa Euroopan pitämään kiinni nykyisistä päästötavoitteistaan, lähenee nollaa.
Hädissään Yle kaivaa esiin George Sorosin yliopistosta jonkun muistisairaan elämäntapapummin selittämään, miten muiden pitäisi elää. Sorosin päivät ovat luetut. Ja jätelaatikosta esiin kierähtäneen muistisairaan näköiselle pitäisi etsiä joku vanhustenhoitaja.- Anonyymi
EU = Elitistinen Utopia.
- Anonyymi
Ei kukaan järkevä ihminen osta tuollaisia romuja. Sähkö kuuluu kodinkoneisiin.
- Anonyymi
Määrittele järkevä?
Tarkoittaako se sinun mielestä vain sellaisia jotka ovat samaa mieltä sinun kanssasi?
Tällaiselle on ihan oma terminsä mielen sairauksissa.
- Anonyymi
tais toyota ennekoida asiat oikein
eikö se VW ole varaton yritys? Valtio pitää pystyssä? - Anonyymi
Juu akku kallis paska
- Anonyymi
ggg
- Anonyymi
667
- Anonyymi
Volvon pomot itkee kun vannottivat E akkuauoilun puolesta...
onko polttomoottorin piirustukset poltettu? - Anonyymi
Se on näille E-vouhottajille ihan oikein. Autotehtaatkin muutta suunnitelmiaan
pikku hiljaa takaisin polttomoottorien suuntaan, sillä niillä on tulevaisuutta,- Anonyymi
Silti sähköautojen tuatanto ja myynti kasvavat 25% 2025 arvioiden mukaan.
Sähköautojen valmistus ja myynti kasvavat globaalisti myös vuonna 2025, vaikka kokonaisautotuotannon odotetaankin hieman laskevan. Kansainvälisen energiajärjestön (IEA) raportin mukaan sähköautojen osuuden arvioidaan nousevan 25 prosenttiin maailmanlaajuisesta automyynnistä vuonna 2025. Kasvu on vahvinta Intiassa, mutta myös Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinaosuudet kasvavat merkittävästi, kun taas Kiinan kasvu hidastuu mutta säilyttää asemansa suurimpana markkinana - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti sähköautojen tuatanto ja myynti kasvavat 25% 2025 arvioiden mukaan.
Sähköautojen valmistus ja myynti kasvavat globaalisti myös vuonna 2025, vaikka kokonaisautotuotannon odotetaankin hieman laskevan. Kansainvälisen energiajärjestön (IEA) raportin mukaan sähköautojen osuuden arvioidaan nousevan 25 prosenttiin maailmanlaajuisesta automyynnistä vuonna 2025. Kasvu on vahvinta Intiassa, mutta myös Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinaosuudet kasvavat merkittävästi, kun taas Kiinan kasvu hidastuu mutta säilyttää asemansa suurimpana markkinanaNo kiinahan on ollut jo kohta parikymmentä vuotta maailman suurin automarkkina muutenkin.
- Anonyymi
Keitä ovat E-vouhottajat?
Ovatko he niitä jotka julkeavat olla eri mieltä sinun kanssasi?
- Anonyymi
pakkosyöttö ei toimi
- Anonyymi
Hyvinhän tuo pakkosyöttö näkyy toimivan valtion vehkeissä...
https://www.youtube.com/watch?v=FNsrTamxg2Y
- Anonyymi
teslakin alkaa valmistamaan humanoideja...robotteja
- Anonyymi
Elä ,joko saadaan sexirobotteja...hyvää kannattaa aina odottaa
- Anonyymi
Polttomoottorikielto menee 100 vuotta piiloon...
- Anonyymi
mentiin se kuuluisa perse edellä puuhun
nyt varmaan toyota hyökkää vetyautoilla kisaan mukaan ja BMW?- Anonyymi
Vetyautojen tulemiseen menee vielä aikansa.
Toyota hyökkää nyt sähköautoilla. Niiden myynti tulee kasvamaan tasaista tahtia.
Sähköautojen myynti keskieuroopassa ei oikein voikaan vetää kun siellä sähkö maksaa tuplat Suomeen verrattuna. Täällä saa kiinteän sopimuksen siirron kanssa noin 16c/kWh hintaan kun keskieuroopassa tyypillisesti mennään 40c/kWh tasolla.
Sähköautoja ostaa pääasiassa ne joilla on omakotitalo ja paneelit katolla. Silloin ajaminen on sähköllä halpaa myös Saksassa.
Ongelma ei ole sähköautoissa vaan energian hinnassa.
Jos Saksassa sähkön hinta olisi sama kuin Suomessa niin siellä ei juuri muita myyytäisi kuin sähköautoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyautojen tulemiseen menee vielä aikansa.
Toyota hyökkää nyt sähköautoilla. Niiden myynti tulee kasvamaan tasaista tahtia.
Sähköautojen myynti keskieuroopassa ei oikein voikaan vetää kun siellä sähkö maksaa tuplat Suomeen verrattuna. Täällä saa kiinteän sopimuksen siirron kanssa noin 16c/kWh hintaan kun keskieuroopassa tyypillisesti mennään 40c/kWh tasolla.
Sähköautoja ostaa pääasiassa ne joilla on omakotitalo ja paneelit katolla. Silloin ajaminen on sähköllä halpaa myös Saksassa.
Ongelma ei ole sähköautoissa vaan energian hinnassa.
Jos Saksassa sähkön hinta olisi sama kuin Suomessa niin siellä ei juuri muita myyytäisi kuin sähköautoja." Toyota hyökkää" sähköautoilla! Petteri Orpo jyrähtää! Salli mun nauraa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Toyota hyökkää" sähköautoilla! Petteri Orpo jyrähtää! Salli mun nauraa!
kamuxin myyjä taas huijaamassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kamuxin myyjä taas huijaamassa?
Idioottimainen kansa äänesti meille tämän historian huonoimman hallituksen ja nyt saamme nauttia tämän porvarihallituksen saavutuksista. Konkurssiaaltoja, itsemurhia, rikollisuuden kasvua, jatkuvasti lisääntyvä työttömyys, Suomen maankuvan romahdus tämän katastrofihallituksen aloittamisen jälkeen. Tämä tyhmä kansa silti kaikesta huolimatta uskoo persujen ja kokkarien länkytykseen ja analfabeetit ostavat edelleen aasialaisia tuotteita eurooppalaisten sijaan. Jos yksikin yksityinen ihminen ostaa aasialaisen auton, on se järjetön tulonsiirto Euroopasta, siis meiltä, aasialaisten talouteen. Nyt seuraa länkytystä aasialaisten tehtaista Euroopassa kuinka ne tuoavat työpaikkoja aivan kun voitot eivät menisi Aasiaan Euroopan sijaan. Samaa sakkia ovat ryssien puolustajat ja aasialaisia autoja ostavat. Joo, joo, tiedän kyllä etten voi ostaa puhelinta ilman koirankuonolaisten teollisuutta. Fyysinen ikäni lähentelee seitsemääkymppiä, mutta en ottaisi taisteluparikseni toyotistia. Selkäni takana haluaisin olla omia, enkä idän suosijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idioottimainen kansa äänesti meille tämän historian huonoimman hallituksen ja nyt saamme nauttia tämän porvarihallituksen saavutuksista. Konkurssiaaltoja, itsemurhia, rikollisuuden kasvua, jatkuvasti lisääntyvä työttömyys, Suomen maankuvan romahdus tämän katastrofihallituksen aloittamisen jälkeen. Tämä tyhmä kansa silti kaikesta huolimatta uskoo persujen ja kokkarien länkytykseen ja analfabeetit ostavat edelleen aasialaisia tuotteita eurooppalaisten sijaan. Jos yksikin yksityinen ihminen ostaa aasialaisen auton, on se järjetön tulonsiirto Euroopasta, siis meiltä, aasialaisten talouteen. Nyt seuraa länkytystä aasialaisten tehtaista Euroopassa kuinka ne tuoavat työpaikkoja aivan kun voitot eivät menisi Aasiaan Euroopan sijaan. Samaa sakkia ovat ryssien puolustajat ja aasialaisia autoja ostavat. Joo, joo, tiedän kyllä etten voi ostaa puhelinta ilman koirankuonolaisten teollisuutta. Fyysinen ikäni lähentelee seitsemääkymppiä, mutta en ottaisi taisteluparikseni toyotistia. Selkäni takana haluaisin olla omia, enkä idän suosijoita.
Meinaatko että vain Suomen sisäiset päätökse vaikuttaa yritys myyntiin maailmalle?
Suomen varallisuus tulee ulkomaankaupasta ja jos tilanne maailmalla on kuten se nyt on niin siihen ei Suomen hallitus mitään pysty vaikuttamaan.
Oletko huomannut että Ukrainassa on sota ja itäraja on kiinni, lisäkis yksi kaveri USAssa huitelee tulleja mitkä pysäyttää kaupan.
Mitä sinä olisit tehnyt toisin tässä tilanteessa? ottanut lisää lainaa kuten tyttöviisikko vai?
- Anonyymi
mirai
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....2019599Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen304341Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1093912Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu953789- 2013302
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik182815Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1221347Mihin rakastuin sinussa?
Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its661287- 901144
Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!
Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A151131