Hei, nyt on pakko vähän raottaa tätä hämärän verhon kulmaa.
Mä en ole itse asiassa koskaan huomannut, että kukaan olisi ihan virallisesti nimetty "rähinämummoksi". Sehän oli alun perin vain sellainen palstan sisäpiirin läppä.... kuvaava sana, jota käytettiin yleisesti silloin kun joku kirjoitteli kovalla otteella ja kovin nuhtelevasti. Ei siis mikään henkilökohtainen titteli kellekään tietylle nimimerkilliselle tai kelleen.
Mutta kuinka ollakaan, niin kummallinen on tämä internetin ihmeellinen maailma, että joku on näemmä päättänyt ottaa sen ihan OMAKSEEN. Ei riitä, että muut sanoo. Hän itse paukauttaa aloittavansa ketjun tyyliin: ”Olen Rähinä-Mummo.”
No johan nyt! Se on vähän kuin jos joku bongaa jossain vitsinä kulkevan lempinimen ”Kahvikuningas” ja seuraavana päivänä perustaa oman kahviblogin sillä nimellä.
En tiedä onko tämä enemmän hulvatonta vai surullisenhauskaa. Mutta sen tiedän, että palstaelämään se tuo oman mausteensa. Onhan se nyt melkoista hupia, että lempinimistä, joita kukaan ei virallisesti jakanut, tuleekin identiteetti, jonka joku nappaa itselleen.
Onko joku oikeesti rähinämummo?
Anonyymi-ap
3
129
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä vähän valoa!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19055572/helluntailaisuuuspalstan-uusi-stara--kuka-ja-mita - Anonyymi
1Joh.2:6 Joka sanoo itsensä hänessä pysyvän, hänen pitää vaeltaman kuin hän vaelsi. Biblia (1776) Matt.11:29. 16:24. Joh.13:15. 15:4-5. Fil:2:5. Kol.2:6. 1Piet.3:21-22.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1236374Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816187Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie706108Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443982Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482405Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1281439- 131279
- 1871118
- 63934